Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
De van még hiba is ahogy olvasom.
![]() A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2013
Már állok is neki.
1 láb:1,57 V 2 láb:0 V 3 láb:1,66 V 4 láb: 0V 5 láb:22,8 V 6 láb:24,3 V 7 láb:6,1 V 8 láb:0 V 9 láb:25 V Ezeket mértem.
Most egyenlőre az akaival bajlódom de én zavartalak be benneteket bocsánat.
A Philipsnél majd nem tudom, hogy a gyári BD237 238 párost cseréljem egyben, vagy valahogy tegyem be a nagyobbakat és mind a 2-t kéne gondolom cserélni mert komplementer, de aki előttem csinálta az csak a 237-et cserélte BD241-re és mivel fordított a lábkiosztása érthető is hogyan rakta be... Köszönöm a rajzokat ![]()
Köszönöm a rajzot. Ezt kaptam "stevepapa"-tól is, sajnos ez nem jó az enyémhez. Amit utána találtam és feltettem az hasonlít rá.
Az az ic kuka lesz.Ilyen értékeknek kellene lenni a lábakon.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2013
Sziasztok!
Adott egy Orion TV amiben többszörös hiba következtében kipukkant az eredeti STV9306A jelű IC. Szervizben helyettesítették egy "A" jelzés nélkülivel, amivel a tv működik de a kép felső harmadában egy kb 10 cm széles sávban vízszintesen fekete csíkok láthatók. A szerelő szerint a két IC közötti különbség okozza. Találtam webáruházban az eredetivel megegyező jelzésűt amit meg is rendeltem ITT! de az átvételkor sajnálattal tapasztaltam hogy "A" jelzés nélküli. Reklamációmra a boltból azt a választ kaptam hogy garantáltan működni fog. Szóval az érdekelne, valóban helyettesíthető e az eredeti a jelzés nélkülivel, és az adott esetben más okozhatja e a fennálló hibát. Köszönöm a válaszokat. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2013
Ezeket az értékeket testhez képest mértem, DC állásban a multin.
Akkor a fenti sorozat , amit írtál , azt hogy mérted ?
Ahogy írtam. Multiméterrel egynefeszültség (DC) a fekete mérővezeték a testen és a pirossal pedig végigmentem az IC lábain 1-9-ig. Még mindig azt mondanám, hogy rosz az IC.
Ha azt mérted , ami képet én feltettem , és egyezik , akkor jó az ic .De ha azt mérted , amit te ki írtál egymás alá az szerint rossz az ic.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2013
Szóval most már többszörösen is a diagnózis az IC kuka... Már kérdeztem ez elején, hogy esetleg az lehet-e rossz, csak sajnos még nem értek hozzá annyira, hogy azt egyből ki merjem jelenteni, hogy rossz. Hát remélem ha csere megtörténik akkor jó lesz. Ha nem akkor kicsit rosszul fog érinteni
![]()
Sok sikert a továbbiakhoz az ic cseréhez , és meglátod jó lesz az.
Üdv! Még mindíg a Loewe-vel küszködöm! Van egy kérdésem! Ugyebár ez a kapcsolás képes arra hogy valami okból lezárja a videó processzort és az ágyúk előtti végfokokat, ami lehetséges ebben az esetben. A mellékelt rajzon, összeszedtem hogy ez a bizonyos "CUTOFF" szál honnan és hová kapcsolódik. Az a kérdésem, hogy nem e kellene itt valami feszültségnek lenni, hogy ez a bizonyos "CUTOFF" mód ne működjön, és kinyissanak a tranyók és a videóproci? A múltiméter ezen a vonalon semmit nem mér.
Nem valószínű feltettem neked az ic belsejét , és logikáját .
Ez szerint a 17 es lábon egy fényérzékenység alapján automata állítás valósulna meg , ami a te esetedben nincs kiépítve. A 15 , és 16 os láb az pedig fix értékre van beállítva , de a 16 os láb me egyébként az ic ből kijövő jel lenne m, ami látszik is a blokk vázlaton. A logikái kapcsoláson láthatod mikor melyik kapcsoló van nyitva , illetve zárva. És az ic videó processzor ugyan , de inkább szűrő feladatot lát el ,és nem a kép megjelenítéséért felelős elsősorban.
Hát, én már nemtudom! A fene ott egye meg azt a TV-t ahol van!
![]() Itt a vége, feladom! ![]()
Várj kezdjük az elején hátha valami elkerülte a figyelmünket.
Jelenleg mit tapasztalsz , ha minden a helyére van téve és bekapcsolod .
Na akkor ebbe az írányba kell elindulni , hogy mi tiltja le a tápot,.
Azt tudjuk , hogy izzós terhelésre is kikapcsol . Kicserélted a TD ic , és ezzel is ugyan azt csinálja.Akkor azt kellene csinálni , hogy minden szekunder kimeneti feszültséget meg kellene mérni úgy külön külön egyenként rátenni a műszert , és amikor kikapcsol melyik szekunder kimeneti feszültség megy le nagyon , meert akkor az terhel be , és akkor azt a kört kellesz tüzetesen megvizsgálni. Remélem nem volt túl bonyolult ezzel remélhetőleg ki tudjuk majd szűrni , azt , hogy melyik irányba induljunk el .
Igen, csak ezt a procedútát én már megcsináltam, és minden feszültség stabíl volt.
Akkor még egyet tudok javasolni mégpedig azt , hogy minden szekunder köri kimenetet ami a tv további részeihez megy megszakítani kiiktatni .Hogy csakis a táp működjön az izzót, azért tedd rá.És ha így is kikapcsol a táp,akkor egyértelmű táp hiba ugyanis én a TDA4106 ra gyanakszok.
Ha a táp csakis magában is kikapcsol , akkor felesleges addig a tv többi részén keresni a hibát .Mert lehet , hogy a semmit keressük .Legyen a táprész tuti egyenlőre aztán majd megyünk tovább.
Szóval mindent bontsak le, és csak a 155V maradjon bekötve!
Igy igaz , és úgy kellene ezt csinálni , hogy a szekunder kör maradjon meg , tehát nem rögtön a trafó kimenetén lévő biztosíték kiemelésével csináld a megszakításokat , hanem a rajzon ahonnan már a fix kimeneteket mutatja ott kellene mindegyiknél csinálni egy megszakítást .De a +155 volton az izzó maradjon rajta.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2013
De, áljunk meg egy szóra! Ha én elbontok mindent, akkor a táp csak készenlétben fog menni. Az a rész ami őtet elindítaná nem lessz áram alatt, mi fogja bekapcsolni?
Viszont készenlétkor is megvan a +155V a szekunder oldalon.
Hali, újra feltenném a kérdésem, itt a TV, csak ártogat, és nem tudok rájönni a hibájára..
Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |