A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Lapozás: OK   8 / 17
(#) Moderátor hozzászólása attila0001 hozzászólására (») Szept 8, 2013
 
A kereső nem dísznek van.!
(#) szamóca válasza attila0001 hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
A motor adattáblájáról tegyél már fel egy értékelhető fotót.
(#) szakáll válasza attila0001 hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Az is csoda, hogy az 50 Voltos kondival "eddig szépen működött"!
(#) szamóca válasza szakáll hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Itt valami gáz van, mert a 2000µF már önmagában is hülyeség, de az 50V is érdekes érték.
Azt a kondit valami hozzáértő tehette rá.
(#) laacika hozzászólása Szept 14, 2013 /
 
Bővebben: Link
Valaki legyenszives segitsen az alábbi relé bekötésében.Köszönöm szépen.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2013
(#) VIM válasza laacika hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
Szia! Nem olyan ördöngős dolog ez mint gondolnád. Ha a képen lévő ábrát nézve kell bekötni, akkor a bal szélső és a középső a főfázis tekercsel sorba kell kötni és a jobb szélsőre kell a segédfázis szabadon lévő szálát, mert ugye a másik szál az közös a főfázissal. (hol lehet ilyet beszerezni?)
(#) laacika válasza VIM hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Szia.
Köszi válaszod,menet közbe azért rájöttem a dolgokra.*
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2013
(#) laacika hozzászólása Jan 14, 2014 /
 
Sziasztok.
Egy 2,2 kw-os motor van a kompresszoromon,eddig kitűnően iddult de sajna az inditórelé (mivel 1 fázisról üzemeltetem) beragadt és rajta hagyta az inditókondit,vége lett a kondinak,vettem másikat 125/160 mikróst és nem igazán indult vele rendesen,mondom biztos a régi nem 125/160-as volt hanem 160/200-as,vettem is egyet de azzal is gyengén indul a motor,illetve el sem indul,inditás után a kondit ki sem lehet sütni.Nem értem miért pedig a relé tuti behúz,ha kézbe fogom a kondi vezetékét és úgy nyomom oda a kapocslécen a megfelelő helyre úgy sem indul,230V hállózatba a kondit bedugva feltöltődik de kisütéskor gyengét csattan,holott tudom régről hogy ha feltöltődik rendesen akkor szép nagy csattanással kell kisülnie,most akkor mi van?szar kondikat gyártanak mostanság?
(#) erbe válasza laacika hozzászólására (») Jan 14, 2014 /
 
Egyszerű a magyarázat. A motorod követte a kondit. (az is tönkrement).
Váltakozóról ne nagyon akarjál kondit tölteni. Vagy eltalálod a csúcsot, vagy nem. Sokat ügyeskedsz, ezt a kondit is tönkreteszed.
(#) laacika válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Nem hinném hogy a motorom követte a kondim sorsát azér mert rövid időre rajta maradt az inditókondi.(ez csak az én váleményem),ugye tudjuk azt hogy egy inditó kondinak folyamatos üzemben nem sokat kell mennie hogy vége legyen.Azt viszont nem tudtam hogy tönkre tehető egy nagyobb inditókondi ha 1-2 alkalommal a hálózatra dugjuk majd kisütjük hogy működik-e rendesem vagy sem.
Visszatérve a motorra,amin a segédfázis volt tekercs meg gyengülhet?Vagy csak leégni tud és onnantól volt nincs?
(#) laacika válasza erbe hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Mérjek rajta ellenállást?Abból megtudok valamit?
(#) ha9pi.feri válasza laacika hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Szia! Azért nem javasolják a kondenzátor rövid zárral való kisütését, mert könnyen elolvad a nagy áramtól a vékony fólia kivezetés. A segédfázis tekercset vizsgáld meg szakadásra, ha nem szakadt nagy valószínűséggel menetzárlatos lett a motorod. Ezt úgy tudod ellenőrizni, ha megszabadítod a motort a kompresszortól (már, ha lehetséges), a kondenzátort kikötöd, tengelyére csavarsz egy madzagot, majd bekapcsolod és megrántod a madzagot. Ilyenkor fel kell, hogy pörögjön a motor, Járatod és közben figyeled, hogy mennyire melegszik a motor. Ha rövid idő után - 1-5 perc - már meleg biztos, hogy menetzárlatos, ha nem melegszik egy fél óra után sem, akkor a kondenzátort és relét kell tovább vizsgálni. (A segédfázis lehet egyszerre menetzárlatos és szakadt is!)
Sok sikert hozzá!
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2014
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Szia! Ezek a motorok állandó üzemi kondenzátoros megoldásúak úgy, hogy mindenképpen kell a próbához legalább az üzemi érték. A "starter" kondenzátor és reléje a nyomás alatt induló hajtás miatt kell, ami most a próba idejére mellőzhető volna de úgy nincs értelme a hibakeresésnek. Egy áramfelvételt kellene mérni lakatfogóval (ehhez nem kell szétszedni semmit), vagy a motor kivezetések ellenállásait kellene megmérni egymáshoz képest milyen értékeket mutatnak. Feltételezhetően ezek a motorok háromfázisú koszorú tekercselési kialakításúak és a tekercsfejnél alkalmazhatnak hőkioldót vagy hőbiztosítékot, ami esetleg kioldhatott a mostani üzemelés folyamán. Rosszabb esetben szakadás vagy menetzárlat fordulhat elő. Ha nincs "szaga" a motornak az már biztató jel lehet számára de a motor szétszedése nem kerülhető el.
(#) ha9pi.feri válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Szia! Én 1 fázisú motorra gondoltam - ez nem is derül ki egyértelműen. Ahogy írtam is szakadásra kellene megnézni először a motort. Jó lenne látni a motor típusát, bekötését is. Az új kondenzátorok nem szoktak rosszak lenni. Várjuk meg míg Laacika nyilatkozik...
(#) VIM válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Egyfázisúnak egyfázisú csak a tekercskialakítása olyan mint a centrifuga motornál, hogy három egyforma tekercs (huzalvastagságra és belső ellenállásra) van kiképezve és mivel lassú fordulatúnak kell lennie, kétszer annyi póluspár van kiképezve ami koszorúban tekerve "könnyen" kialakítható. Persze ezt csak én feltételezem a németekről, hogy így csinálták meg.
(#) ha9pi.feri válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Ezért nem egyszerű a távjavítás...
(#) laacika hozzászólása Jan 15, 2014 /
 
nincs itt baja semminek

annyi hogy ennek a 2,2-es motornak kevés a 160/200-as kondi
pedig nem nehéz elinditani az ékszijat de van mikor úgy áll meg hogy nem bir elindulni,ráköttem a 160/200 as kondi mellé a 125/160-ast úgy már mindjár indul rendesen
de ezt más soknak talállom,tehát a 200/160 as mellé veszek egy 80/100 vagy 100/120-ast
(#) VIM válasza laacika hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Azt azért ne felejtsd el, hogy ha állandó üzemű kondenzátoros a motor, akkor az állandó értékű kapacitást NE változtasd meg, mert akkor biztosan le fogod égetni a motort, csak az indítóra tegyél pluszt, hogy terhelten is be tudjon indulni. Akkor most esedékes lenne az az áramfelvétel mérés, hogy minden rendben van-e motor üzemében.
(#) laacika válasza VIM hozzászólására (») Jan 15, 2014 /
 
Persze persze,az üzemi az szigorúan marad 40 mikrofarád,csakis az inditót növelem,áramfelvételt már előzőleg mértem rajta,ha jól emlékszem 23A volt (indulási áram),de holnap mérek egy üzemit is.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2014
(#) laacika hozzászólása Jan 17, 2014 /
 
Sziasztok.
Egy villanymotor mennyire melegedik nem túl nagy terhelésnél ha abszolult nincs rajta ventilátoros hűtés?A minap vettem egy 1,5 kw-os mocit de az egyik oldalon nincs kihozva a tengely és nem kapott gyárilag ventilátort,elszivó motor volt nagy lapátokkal,ott ugye álladóan kapott a borda légmozgást.
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 20, 2014 /
 
Sziasztok. Olvasgattam itt a hozzászólásokat, de nem vagyok teljesen biztos a dologban, ezért inkább megkérdezem. Ezt a motort szeretném egy fázisról működtetni:

Kép 1 Kép 2
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
(#) mex válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 20, 2014 /
 
Szia.

Az adattábla alapján, ez a motor frekvenciaváltós működtetésre készült. A hálózati 50Hz kevés lenne, a fázistolást meg lehetne oldani a szokásos módon kondenzátor alkalmazásával, de mindenféleképp túlmelegedne, és a vége füst...
Viszont egy frekvenciaváltóval kiválóan lehet működtetni, szabályozni. A fordulatszám alapján eredetileg valamilyen speciális alkalmazásra készült, talán felsőmaró?
(#) CsemanAttila válasza mex hozzászólására (») Feb 20, 2014 /
 
Köszönöm a választ! Lehetséges, mert bútorgyárból került hozzám. Frekiváltó nem két forint, úgyhogy megy vissza a szekrénybe
(#) mrobi hozzászólása Ápr 17, 2014 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 3 fázisú motor, ami be van kötve 1 fázisra. A startkondi egyik szála kijött a sorkapocsból, de nem tudom melyikből. Teszek fel egy rajzot. A C1 és C2 20uf-os. A C3-nak nem láttam az értékét. A motor deltába van kötve.

motor.JPG
    
(#) erbe válasza mrobi hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
V-re kell kötni a többi kondival párhuzamosan.
(#) mrobi válasza erbe hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Rendben. Köszönöm a segítséget!
(#) Erick hozzászólása Ápr 26, 2014 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy van nekem egy 380/220-as, 750W-os villanymotorom, amit 1 fázisról szeretnék üzemeltetni. Mekkora üzemi és indító kondenzátor kellene erre, hogy működjön?

Köszi a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
(#) kadarist válasza Erick hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
Szia!
Üzemi:47uF, indító:100µF és a motort kösd deltába.
(#) Erick válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 26, 2014 /
 
Köszönöm szépen a segítséget, a motor tökéletesen üzemel!
(#) eurike hozzászólása Ápr 14, 2015 /
 
Sziasztok !
Ezt (kép) a motort szeretném át kötni 1 fázisra . Mekkora,milyen típusú,üzemi kondenzátor kellene erre, hogy működjön és ezt hogy lehet ki számítani?

1.gif
    
Következő: »»   8 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem