Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Lapozás: OK   872 / 1274
(#) matyusz válasza eyess hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Magát a TV-t nem adom fel, csak a magyarázkodást, mert nem sikerül úgy elmondanom, hogy bárki is értse amit én láttam. Csak higgyétek el, hogy sima L6 os a sassziszáma és, hogy a 237/238 páros volt benne gyárilag.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2013
(#) eyess válasza matyusz hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Na ennek utána kell járni mit szólsz hozzá ?
(#) matyusz válasza eyess hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Épp keresgetek L6 sasszihoz rajzot de csak azért hogy bizonyítsam, hogy ebben ez a pár volt gyárilag, és hogy ennek így más a nyákon is a bekötése... Közben gondolkodom, hogy az AKAI-val foglalkozzak-e még azzal a 2 hibájával, vagy az eredetileg is ugyan olyan-e.
(#) matyusz válasza matyusz hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Valahogy így néz ki a sima L6-os.
(#) eyess válasza matyusz hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
A philips hátsó burkolatán mi van a papírra írva ...PT.... ezek a számok kellenének.
Az akai lehet , hogy ilyen mivel a scart csatlakozót helyezi elsőbbségi jelnek főleg , ha van is rajta készülék.Ha kihúzod az aljzatából a dvd -t , akkor szerintem ez nem lesz , így.De at is lehet , hogy az utoljára nézett csatornán fog be is kapcsolni a tv.Ez már részlet kérdés.
(#) matyusz válasza eyess hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
21PT1542/58H a száma.
(#) matyusz válasza fecameca hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Üdv. Most hozzákezdtem a Samuhoz de ha megtennéd nekem hogy leírnád hogy hol és mit mérjek azt nagyon megköszönöm. Itt a doksija, szerintem a 4-ik oldalon lesz ami nekünk kell, de én nem tudom hol kell mérni az UG2-t (vagy G2-t nem tudom). Azért kérdeznék meg mindent részletesen, mert nem szeretnék semmit elrontani és kicsit értetlenül állok neki.
De ha a rajzon meg van, hogy mit kell mérnem meg hol kell megszakítanom, meg mit hova kell kötnöm akkor szerintem meg bírom oldani.
Az eddigieket is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2013
(#) kadarist válasza matyusz hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Ez egy L6.1 AA sasszi és már írtam, hogy a képeltérítő végfok kialakítása képcsőfüggő. Tehát a sassziszám marad, de a belseje mégsem egyforma.
(#) matyusz válasza kadarist hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Oké köszi. Mindegy most már marad benne az a páros a doksija szerint elméletileg 228/229 páros volt benne. Amúgy újra megnéztem, hogy mit csinál. Ha bedugom egyből bekapcsol akkor nincs kép és egy idő után lekapcsol magától aztán újra ez áramtalanítás után, utána pedig újra bedugom akkor a távirányítóval indul el, de akkor hiba nélkül. Sajnos nem tudtam az elkókat ott mindet kicserélni mert nincs itthon mind, csak a 47µF 200V-os, 1µF 100V, 2200µF 16V és egy 470µF 16V-os kondit tudtam kicserélni. Lehetséges, hogy nem is egy elkó az oka hanem egy fólia, bár azt meg tudom nézni a 470nF-os fóliából van itthon 400 és 630V-os is, de lehet hogy egy még kisebb fólia okozza.
(#) djseed1 válasza eyess hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
A mágnesgyűrűk voltak eltekergetve de rendesen! 100%-osan nem sikerült visszaállítani, de így már nézhető!
(#) kadarist válasza djseed1 hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Szép munka! Gratulálok!
(#) eyess válasza djseed1 hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Elvileg van annak egy összejelölése gyárilag.Persze ezt , akkor szokták összejelölni , ha ráteszik az eltérítő tekercseket , aztán beállítják , és összejelölik.
Ha nem volt rajta tekercs csere , akkor annak jónak kell lennie.Egyébként vagy teletextnél tudod jól beállítani, vagy ha van egy jó hiteles beállító ábrád ami mindig fix , és nem mozog ahhoz tutira be lehet lőni.
Ilyet tudsz csinálni vagy dvd lemezre felveszel ilyet , vagy írsz egy ilyen lemezt pc vel , vagy ha van usb - t kezelő lejátszód , akkor pl arról lejátszod a tv re.
Azért jobb egy ilyen beállító ábra , mert az minden oldalon , széleken stb megadja a pontos helyet , és egyforma , így beállítani , és korrigálni is sokkal pontosabban lehet.
(#) djseed1 válasza eyess hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Tudom, úgy csináltam, de már nem volt türelmem még pepecselni vele! Egy nagyon hajszálnyit a piros szín még el van tolódva, de az csak közelről venni észre! Amúgy nézhető!

Volt jelölés, de ahogy megpiszkálták, megrepedezett és a fele le van peregve! De mindegy, megyen az a fő.
(#) eyess válasza djseed1 hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Ok igen fő , hogy jó.
(#) fecameca válasza matyusz hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Szia! Bocs, eddig nem voltam gépközelben. Igen, a 4. oldalon van. Az a rács a G2, amire a C503 kondenzátor megy, és a sortrafó SC jelű kimenetéről megy rá a képcsőre. Az UG2 potenciométer benne van a sortrafóban. Azon a C503-on kellene megnézni a feszt, most látom, az egy 5 KV-os kondenzátor. Nekünk 500 voltnál sokkal több nem kellene. Nehogy tönkretegye a multiméteredet, 5 KV, az már veszélyes, de annyi csak a fókuszon lehetne. A G1 az a rács, oda kellene vinni a feszt a G2-ről, amire a C503 megy G1 re megy a D501, R504, C504. Valahogy fel kellene azt a képcsőlábat szabadítani, hogy oda ne menjen semmi, hanem rákötöd a G2-t egy ellenálláson keresztül. Fel kellene szabadítani a katódokat, mind a hármat, azokra megy az R501-502-503 ellenállások. ezeket kellene szintén felszabadítani, és testre rakni milliampermérőn keresztül. Amikor ráteszed testre az egyik katódot, az a szín fog világítani, amelyiet épp kezeled, és erősödnie kell a fényerőnek, akkor sikeres. Egyedül egy régi Grundignál volt nálam, hogy a legvégén leállította a tápot ,de ott sem szállt el semmi, teljesen jó lett. Én nem is mérnék, nehogy túl sok legyen ott, és elszálljon a műszered, tennék egy, mondjuk 5 kiloohmos ellenállást, megmérném a katódáramot, és ha kevés, akkor felezném, egészen 1 kiloohmig lemennék, ha az nem több 1 mA-nél. Ha az áram elérte a 30 mA-t, akkor viszont kikapcsolnám, és megnézném a többi katódot. Ha nem indulna meg az áram, a sortrafón az SC jelű potméter állítja be az UG2-t azzal is próbálhatsz több fényt kicsikarni a gyenge képcsőből, addig lehet ráadni, amíg a visszafutási csíkok még nem látszanak. Megpróbálhatod tekerészni még e regenerálás előtt mielőtt bárnihez kezdenél, hátha azon is elég csak állítani. Ha nem jó a TV, gyenge, akkor vedd ott sötétebbre, úgy kezdd el az egészet, amit leírtam, és ha kevés az áram, csak akkor add rá jobban. Sok sikert!
(#) matyusz válasza fecameca hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Nagyon köszönöm neked a részletes leírást! A jó hír, hogy van egy Ganzuniv 4-es multim (lengőtekercses) a digit multijaim 1000V egyen-ig mérnek. Gondolom DC feszt kell majd mérnem, ha esetleg mérem, de javíts ki ha nem. Az áram mérést is egyenáram állásban kell majd mérnem ugye? Nagyon köszönöm még egyszer, holnap reggel neki is állok
(#) fakezű hozzászólása Szept 11, 2013 /
 
A képen látható sorkimenő tranzisztornak jól jelöltem be a lábait? Az adatlapja alapján én úgy gondolom ez a sorrend. Azt olvastam itt, hogy mivel ez egy npn tranzisztor, ezért a B-E, és a B-C közt kellene a műszernek 600-680 körüli értéket mutatni dióda vizsgáló állásban ha hibátlan a tranzisztor.
A piros vezetéket a bázisra téve B-E közt 159-et mutat, B-C közt pedig 683-at.
Akkor ez a tranzisztor hibás? Vagy másképp kell leellenőriznem?

sorki.jpg
    
(#) eyess válasza fakezű hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
A tranzisztor jó .Ne felejtsd el , hogy ebben a tranzisztorban van egy dióda.
(#) kadarist válasza fakezű hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Itt is segít az adatlap. Mivel ebben a tranzisztortokban a tranzisztoron kívül van még egy ellenállás és egy dióda is, ezért kissé nehézkes a kimérés.
(#) fecameca válasza matyusz hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Természetesen egyenfeszültség és egyenáram a katód áram. A feszültséget talán nem is muszáj megmérni, ha elég nagy ellenállással kezded összekötni a G1-G2- t. Azért teszek oda ellenállást, hogy túl nagy áram ne alakulhasson ki, és nem árt számolgatni egy kicsit előtte. Ha elég nagy a korlátozó ellenállás, akkor nem lehet bajt csinálni. Csak a majdnem teljesen halott képcsöveknél nem jött be, amúgy tovább tart a képcső kivezetéseinek beazonosítása, mint maga a művelet, úgy tíz perc alatt elintézhető. A lényeg az, hogy a katódáram olyan fél-egy perc alatt elérje a 20-30 milliampert. Látni kellene közben e fényén, hogy javul. Éppen ezért a képcsőről semmi mást ne kössél le. Samsungot is regeneráltam, olyan 50 centis körüli volt. Nem volt vele semmi komplikáció. A legjobb az, ha a képcsőnyakon levő kis panelen kötözgeted át, majd vissza a helyére a dolgokat. Az alaplapon a nagy panelen semmihez nem nyúltam.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2013
(#) fakezű válasza eyess hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Eyess és Kadarist köszönöm mindkettőtöknek a választ.

Ez a tranzisztor egy Daewoo 21CB1TK (Beko E1 sasszi) TV-ből van, ami az esti kikapcsolás után másnap nem kapcsolt be készenlétből. Tehát készenlét van, az előlapi LED világít. 7 éves a TV, javítva még nem volt, gondolom a tápjánál van valami gond (nagyi TV, elég sokat megy minden nap). A tranzisztor leellenőrzése csak egy ötlet volt a részemről, de akkor ezek szerint az jó.
Amikor kiszedtem a tranzisztort, betettem a helyére egy égőt ahogy sok helyen írják, de nem világított amikor így próbáltam bekapcsolni. Ha jól olvastam, akkor ez is a táp hibájára utal.
A tápban kicseréltem a C624 és C625 elkókat, több elkót nem láttam benne (a nagy pufferen kivül). Melyik pontokon kellene rajta feszültségeket mérni, hogy esetleg én is megtalálhassam a hibás alkatrészt?
(#) abdulka válasza eyess hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Köszönöm a rám fordított idődet.
Közben megoldódott a dolog mert az eladó talált a készletben és cseréli a másikat.
(#) eyess válasza abdulka hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Szívesen.
(#) eyess válasza fakezű hozzászólására (») Szept 11, 2013 /
 
Elsősorban a megjelölt szekunder oldali értékek a fontosak , ha nincs egyik sem , akkor a táp nem megy , és a következő lépés a primer oldal.
A C626 on meg van e a +385 - 400 volt.Első körben talán ennyi.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2013

Táp.PNG
    
(#) fakezű válasza eyess hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Megnéztem a feszültség értékeket.
Nagy puffer (C626): készenlétben 320V, bekapcsolva 320V
3,3V (C633): készenlétben 3,27V, bekapcsolva 3,27V
12,5V (C631): készenlétben 14,6V, bekapcsolva 14,6V, de lehet hallani a képcső felől halkan, hogy ütemesen próbál bekapcsolni és azokban a pillanatokban 13,7V
107V (C615): készenlétben semmi (multiméter szakadást mutat), bekapcsolva semmi (multiméter szakadást mutat)
33V (ZD601): készenlétben 16,5V, bekapcsolva 16,5V, de lehet hallani a képcső felől halkan, hogy ütemesen próbál bekapcsolni és azokban a pillanatokban 28,9V
(#) matyusz hozzászólása Szept 12, 2013 /
 
Üdv újra mindenkinek!
Csak előszedtem még egy szóra az AKAI-t hang ügyben. Nem tudja valaki véletlen, hogy mitől lehet olyan torz a hangja mondjuk zenében olyan 3/4-ed es hangerőnél és az felett? Nagyon megköszönném ha tudnátok segíteni, mert holnap viszem a gazdájához. Nem a hangszórók miatt torzít, mert kötöttem rá másik hangszórót, de azzal is torz. (Mármint csak az egyik hangszórót kötöttem ki és a helyére tettem egy másikat, a membránszél szövetes és nincs repedve teljesen jók) Vagy lehet, hogy nagyon fel van húzva a mély és ezért? Csak sajnos nincs meg a gyári távirányítója. Vagy esetleg ez alapból ennyit tud? De kétlem mert 4W-os végfok van benne TDA1013B azért ott még nem szabadna neki torzítani. (Kondicsere talán? Kimeneti vagy táp kondi esetleg) Vagy méregessem a feszeket, hogy stabil-e?
A segítségeket köszönöm előre is.
(#) matyusz válasza matyusz hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Már tárgytalan. Megnéztem a fesz nem mozog annyira (-2V ot esik kb) , inkább úgy mondanám, hogy ez ennyit tud. Cseréltem a táp kondiját és a kimenő kondit is semmi változás, úgyhogy mentek vissza a régi kondik. Talán, ha lehetne állítani a mélyet akkor az segítene a dolgon, hogy lentebb venném de sajnos nem bírom távirányító hiányában, de sajnos a tulajnak sincs meg a távija. Esetleg, ha valaki tudná, hogy lehet-e ilyet állítani, vagy egy használatit mellékelne, köszönöm előre is.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2013
(#) eyess válasza matyusz hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Az U101 es ic 13 mas lábát testre érinted hangerő fel.Ha a 14 es lábát érinted testre , akkor pedig hangerő le parancsokkal tudod vezérelni táv nélkül.
(#) matyusz válasza eyess hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Kár, hogy összeraktam már a TV-t, de nagyon köszönöm. Esetleg a TV-n gombokat nem lehet variálni és úgy lentebb vinni a mélyet? nagyon köszönöm a segítséged
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2013
(#) matyusz válasza matyusz hozzászólására (») Szept 12, 2013 /
 
Mondjuk a PP gombbal leviszem testre a 13-as lábat elméletileg.
Következő: »»   872 / 1274
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem