Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Hello! Elfelejtetted az alapszabályt.. Asszonyt-biciklit-szerszámot ne adunk és veszünk kölcsön!!
Nem igen tudok segíteni, de viccet félretéve (amúgy mindig ez a vége) megfontolásként írom.. Az hogy szól a rádió, csak annak tudható be, hogy nem csináltál zárlatot. Mert ha nem szólna, már égne az egész kocsi.. De.. Ismeretlen töltő (nekem is) nem ismert működése.. Miért nem hívtad át a havert, és tette volna rá Ő a töltőt? Lehet Ő tudja mi van. Viszont lehet a töltő akár intelligens is és nem kapcsolja rá a töltést, ha rossz a polaritás, vagy túl lemerült az aksi és ezt jelzi. Vagy már rég kiment a bizti benne, ezért sír. Ha nem rendeltetésszerűen viselkedik valami, akkor nyilván nem hagyhatod magára. Ez a "megszakítsa" kissé hasogassa a fülemet. Én anno úgy tanultam, hogy "megszakítja", csak felszólító módban lehet így írni "szakítsa meg!". Legalább is én így tudtam. Vagy már rosszul tudom? üdv!
Annira feltoltotte, hogy a motor fordult eggyet az inditasra, tovabb aztan nem toltottem, mert mentem el iitthonrol, es nem mertem otthagyni. Akitol kaptam a toltot, azt mondta, hogy azert szakitgatja az aramot, mert nagyon le volt merulve.
A helyesirassal kapcsolatban igazad van, en irtam el, elnezest kerek!!
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem van egy UT-24 / 20 SP-2 tipusú 1965 ben gyártott akkutöltőm. Kellene hozzá egy kapcsolási rajz. Ha tudna valaki segíteni az a gondom vele, hogy nem tudom az áramerősséget szabályozni valamint a mérő műszerek se mutatnak semmit. Feszültséget tudok mérni 14.6 volt. Előre is köszi. Üdv. Megjegyzés: Ez a készülék valamikor egy katonai teherautóba volt beépítve onnan lett kiszerelve és nem tudom életre kelteni.
Rajz szerintem nem lesz róla. De igazán nem is kell. Az áramot sosem szabályozta, csak a feszültséget. Azt is egyszerű módon a trafó sok kivezetését kapcsolgatva. A kivezetéseket megméred az alacsonyabb feszültségen kisebb árammal tölt nagyobb feszültségen nagyobbal. Az aktuális áramot az ampermérőn megnézed ha sok lejjebb veszed a feszültséget ha kevés feljebb kapcsolod. Ennyit tud, de azt nagyon stabilan.
Köszi az infot, csak azért nem értem mert van rajta csúszka és a tekerőre rá van írva, hogy áramerősség szabályozó.
Üdv.
Az egy fokozat kapcsoló, ha jól sejtem. Majdnem ilyen van itt a szervizben a falon, már javítottam egyszer ezért tudom.
Igen, ha szemben állunk a műszerrel akkor a bal oldali valóban fokozat kapcsoló de a jobb oldali az egy csúszóérintkező ami összeköttetésben áll az ellenálásal. Nem tudom mi a szerepe?
Mind a kettőre az van ráírva, hogy töltőáram szabályozás. Továbbá még az a problémám, hogy a saját műszerei nem mutatnak semmit. kombinált mérőműszer volt és ampermérő egyben, van egy kapcsoló ami kiválassza hogy mit mutasson. Ha ebben tudnál segíteni. Köszi.
Olyan csúszka az enyémben nincs így nem tudom. A műszer csak akkor mér, ha van rajta akku. Úgy próbáltad? Ellenőrizd a huzalozását nagy baja nem lehet, csak valahol oxidos a csatlakozás.
A csúszkával az áramot lehet szabályozni finoman, az előtét ellenállás szabályozásával. A töltőáram szabályozása nem automatikus, kézi szabályzást igényel, cserébe nagyon robosztus. (a katona ráért ücsörögni mellette) A kimenetre legalább egy vasalót tegyél terhelő ellenállásnak, hogy az árammérő mutasson valamit. A feszültség mérőnek így is mutatni kell, ha nem mutat semmit, akkor valószínűleg a szelénsor adta meg magát. Ezt diódával helyettesítheted. Ekkor azonban egy soros, megfelelő áramú (teljesítményű) égővel a rövidzár védelmet meg kell oldanod, mert egy modern dióda belső ellenállása töredéke a szelén sornak.
Az akkutölóJPG3 képen látszik az ellenállás. Szerintem az is fokozatkapcsolós. Legalábbis csúszkával nem egyenlőre tudom elképzelni hogyan is lehetne.
Reosztát, plusz csavarorsó. De lehet itt csak a leágazásokat kapcsolgatja. Nagyon régen volt, mikor ezekkel az eredeti helyükön bírkózgattam.
Nekem viszonylag friss élményeim vannak, tavaly kínlódtam azzal ami itt van a falon, mert a szerelők minden töltőt hazavágnak, de ezt csak nehezen tudják.
A szelén igen strapabíró jószág, csak a sok állás nem használ neki. Oxidálódnak az éeintkezők viszonylag hamar, de lehet javítani is, néha sikerül. A nagy belső ellenállása miatt eléggé áramkorlátos, automatikusan, és kellemetlen szaggal jelzi, ha nem testszik neki valami.
Ha nem mutatnak a műszerek, érdemes lenne megnézni a V/A kapcsolókat (látom én, hogy békebeli, strapabíró típus, de sosem lehet tudni) nem szakadtak-e.
Ezeken a régi készülékeken még "átküldték" a teljes áramot a kapcsolón, és ez itt bizony 20A is lehet (ha jól látom a bal oldali ampermérő számlapját) A műhelyben máig van egy ehhez hasonló szelénes "jószág", ott ráadásul nyomógombbal lehet váltani V-A között, persze, hogy már kontakt hibás ("24V Cs" -t is tud) és nem is tölt mindig, illetve nem mutat semmit a kijelző. Ha lehet mérni kimenő feszültséget az jó jel, de digit műszerrel pontos értéket mérni becsapós lehet. Érdemes lenne megmérni egy analóg műszerrel is.
Sziasztok, van nekem egy hatalmas trafóm egy szétberhelt azthiszem katonai akkutöltőből. Valami olyasmi, mint dixi1950 kollega töltött fel pár hsz-el feljebb. Szelén egyenirányítók, sorozatkapcsoló...
Mivel ez egy szétrozsdált, összetöredezett régi darab volt ezért kiszedtem belőle a trafót és úgy gondoltam építek belőle valami pár mA -es akkutöltőt )) A trafó súlya majdnem egészen 20 kg! Típusa szerint TR-1025, de erre a gugli nem adott ki semmit. Egy 230V-os primer tekercse és 12db szekunder tekercse van. 0V -47.2V-ig . Ezeknek a vezetékeknek az átmérője szigeteléssel együtt 5mm. Kb mekkora áramot tudhat ez a cseppség? Hogy kezdjek neki a töltő építésének? Köszönöm a segítséget. Üdv.
Folyamatos maximum áram 10A, ha olyan mint a miénk. Ha automatizálni akarod nézz szét itt a kapcsolások között. Ha kézivezérlés is elég, akkor kapcsolgasd a kivezetéseket a megfelelő áramhoz.
Kérdés,hogy milyen vastag a szigetelés,ha lakk,akkor az 5mm-nél elhanyagolható,és 2,5 amperes áramsűrűséggel számolva 50A-t bír a huzalod,de ha vastagabb szigetelésre gondolsz,akkor a 3mm átmérőjű réz 18A,a 4mm atmérőjű pedig 30A leadására képes folyamatos üzemben.Súlyából ítélve ez a trafó képes is erre.
A trafó képes, de nincs a szerkezetben csúcsra járatva ezért tartós. A műszere is 10A-ig mér.
Köszi a segítséget mindenkinek. A problémám részben megoldódott, csak a saját mérő műszerei nem mutatnak, de a voltmérőt kiváltottam egy 0-30 voltos mérőhatárig mérő voltmérővel amit direktbe be tudtam kőtni mindenféle ellenálás nélkül. A töltő működik úgy lehet szabályozni ahogy azt"zolika60" első hozzászólásában megírt. Köszönöm neki is!
Egyébként sikerült szereznem gyári leírást és kapcsolási rajzot amit most felteszek hátha valaki hasznát veszi. Üdv. dixi1950.
És itt vannak a dokumentumok, csak sajnos kettesével engedi fel.
Sikerült!
Ma újra elővettem a trafót, és alaposabban megvizsgáltam.
Egyébként nem ugyan az, mint a dixi1950 -é.. ugyan az a felépítésű katonai cucc lehetett, csak bikább. Már a trafó méretéből is megítélve. Jobban megnézve, a vasmagra nem rézhuzal van tekerve, hanem valami réz "szalag" nem is tudom pontosan mi lehet ez, de a mérete 11.6 x 3 mm. Legalábbis ahol be megy a trafóba. Sajnos nem látok tovább bele. Ez most akkor mennyit tudhat? Vagy talán erről "bebikázni" a kocsit lehetséges lenne? Vagy mondjuk keresek rajta több 11V -ot adó kivezetést, ezeket külön egyenirányítom és utána párhuzamosítom őket? úgy tudom 11V váltóból lesz 14.4V pufferelés után, de ezt az akksi végzi ugye. Javítsatok ki ha nagy hülyeségeket írtam. Üdv! A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2013
Hali!
Hozzám került a képeken látható CCCP akkumulátor töltő. A triakok a Skori által leírtak alapján kimérve, izzóval, tökéletesen működnek. Tápfesz. megvan a trafóból, rá megy a panelra. Hol próbálkozzak a hiba kereséssel? Köszi!
Hello! Ha tudsz hozzá varázsolni kapcsolási rajzot, esetleg megmondjuk. (Már mint ha tudjuk.) De első dolog, hogy aksival próbáltad-e, mert várhatóan anélkül nem is fog kiadni semmit.. üdv!
Üdvözlet a Szakiknak!!
Olyan orosz akkumulátor töltő rajzot keresek amiben skt 16/10 tirisztor vezérel 2db diódát Tudnátok nekem ebben segíteni köszönettel : Feri
Hello! Ennek javításához, leginkább egy szkóp kellene, de talán el lehet vele boldogulni anélkül is.
- Az áramkört tulajdonképen két részre lehet osztani, (mint ahogy az egyszerűsített változat rajzán is látható) vizsgálni is úgy érdemes. Tehát, mivel neked a komplikáltabb változatod van, célszerű lenne a felső részt hatástalanítani a kapcsolóvalm, vagy a tranyók kivételével. Ha ekkor a töltőáram a potival állítható, akkor a fele már működőképes. - A felső rész kapcsolója nem tudom, helyesen van-e ábrázolva a rajzon (ami meglehetősen oroszos, vagy is mint ha pont a meg nem érthetőség lenne cél..), mert egyik állásban rövidre zárja a tápfeszt, a másikban meg törli a számlálót. De lehet hogy ennek van értelme, csak éppen a kapcsoló háromállású? Nem tudom. Mint ahogy azt sem egészen tisztán mi célt szolgál a felső rész, avagy milyen funkciókat szántak neki. Mert a rajz alapján, ez egy valami regeneráló töltő (el nem olvasnám az orosz leírásokat), ami kapcsolgatja a töltőáramot T5-el a felére, valamint T9-el ki is tudja kapcsolni a töltést, persze időre. Az is lehet, hogy "fele időn" túl felére veszi a töltőáramot, és mikor eléri az "egész időt" kikapcsolja a töltést. Mivel hogy az IC egy számláló, amit a hálózati freki léptet. - Minden esetre elsőként célszerű lenne kivenni a T5 és T9 tranyókat, és megpróbálni hogy tölt-e. Ha tölt, továbbmenni. Ha nem, vizsgálni T2-T3-T6-T7 körét. - Egyébként én kicserélném az összes sárga vacak tranyót, mert ezek gyalázatosak voltak anno. Gondolom azóta nem javultak meg. De figyelni kell a bekötésre, és a PNP-NPN típusra. Valamint túl nagy bétájú tranyóval is gond lehet, mert az áramkörök kis bétára vannak méretezve.. üdv!
Szia proli007 !
Vásároltam a CONRAD-nál egy akkutöltő KIT-et.Az a gondom vele,hogy csak 2-3 tized volt között kapcsol,holott azt írja a papírja,hogy 12.5 V-nál bekapcsol és 13.8 V-nál kikapcsol .Én már mindenféle állítást a potméterekkel kipróbáltam de az igaz,hogy ha 12.5 V-ra állítom akkor bekapcsol és 12.8 V-nál már ki is kapcsol.Ha 13,8 V-ra állítom akkor kikapcsol de 13,5 V-nál már be is kapcsol.Szerinted lehet e valamit kezdeni,vagy átalakítani,hogy 12.5 V-nál bekapcsoljon és 13.8 V-nál kapcsoljon ki, vagy dobhatom el ?A rajzát és a nyák beültetési rajzát itt küldöm.Kezdet kezdetén tettél fel valami hasonló rajzot ha jól emlékszem a leirás szerint csak az a gondom,hogy azt meg nem tudom megnyítani. Üdv Jozsi A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
Hello! Pedig ez a rajz jó, és a két komparálási értéknek függetlennek kell lenni egymástól.
- Mivel a bementet az R1/R2 felére osztja le az aksi feszültségét a komparátorok referenciáját mindig a kapcsolási érték felére kell beállítani. Vagy is a potik tetején a referencia feszültségnek 8V-nak kell lenni. És a P2 csúszkáján 6,9V-ot, míg a P1 csúszkáján 6,25V-ot kell beállítani. Ekkor a kikapcsolás 13,8V-on a bekapcsolás 12,5V-on kell hogy történjen. A beállítást célszerű egy labortáppal végezni, ami az aksi helyére kerül. A töltőt ilyenkor nem kel bekapcsolni. Megtévesztő lehet, hogy a beállított értékek átfedhetik egymást, mer mind két poti, az aksira nézve, 8..16V közé beállítható. De helyes működés alapfeltétele, hogy P2 feszültsége legyen mindig magasabb, mint P1-é. Megzavarhatja a működést még a szűretlenség. Ha ez lenne a gond, a C2 kondi értékét növeld meg 10µF-ra. üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |