Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   136 / 303
(#) proli007 válasza Csongi_ hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
Hello! Elfelejtetted az alapszabályt.. Asszonyt-biciklit-szerszámot ne adunk és veszünk kölcsön!!
Nem igen tudok segíteni, de viccet félretéve (amúgy mindig ez a vége) megfontolásként írom.. Az hogy szól a rádió, csak annak tudható be, hogy nem csináltál zárlatot. Mert ha nem szólna, már égne az egész kocsi..
De.. Ismeretlen töltő (nekem is) nem ismert működése.. Miért nem hívtad át a havert, és tette volna rá Ő a töltőt? Lehet Ő tudja mi van. Viszont lehet a töltő akár intelligens is és nem kapcsolja rá a töltést, ha rossz a polaritás, vagy túl lemerült az aksi és ezt jelzi. Vagy már rég kiment a bizti benne, ezért sír.
Ha nem rendeltetésszerűen viselkedik valami, akkor nyilván nem hagyhatod magára.

Ez a "megszakítsa" kissé hasogassa a fülemet. Én anno úgy tanultam, hogy "megszakítja", csak felszólító módban lehet így írni "szakítsa meg!". Legalább is én így tudtam. Vagy már rosszul tudom?
üdv!
(#) Csongi_ válasza proli007 hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
Annira feltoltotte, hogy a motor fordult eggyet az inditasra, tovabb aztan nem toltottem, mert mentem el iitthonrol, es nem mertem otthagyni. Akitol kaptam a toltot, azt mondta, hogy azert szakitgatja az aramot, mert nagyon le volt merulve.
A helyesirassal kapcsolatban igazad van, en irtam el, elnezest kerek!!
(#) dixi1950 hozzászólása Szept 3, 2013 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem van egy UT-24 / 20 SP-2 tipusú 1965 ben gyártott akkutöltőm. Kellene hozzá egy kapcsolási rajz. Ha tudna valaki segíteni az a gondom vele, hogy nem tudom az áramerősséget szabályozni valamint a mérő műszerek se mutatnak semmit.
Feszültséget tudok mérni 14.6 volt.
Előre is köszi. Üdv.
Megjegyzés: Ez a készülék valamikor egy katonai teherautóba volt beépítve onnan lett kiszerelve és nem tudom életre kelteni.
(#) zolika60 válasza dixi1950 hozzászólására (») Szept 3, 2013 /
 
Rajz szerintem nem lesz róla. De igazán nem is kell. Az áramot sosem szabályozta, csak a feszültséget. Azt is egyszerű módon a trafó sok kivezetését kapcsolgatva. A kivezetéseket megméred az alacsonyabb feszültségen kisebb árammal tölt nagyobb feszültségen nagyobbal. Az aktuális áramot az ampermérőn megnézed ha sok lejjebb veszed a feszültséget ha kevés feljebb kapcsolod. Ennyit tud, de azt nagyon stabilan.
(#) dixi1950 hozzászólása Szept 5, 2013 /
 
Köszi az infot, csak azért nem értem mert van rajta csúszka és a tekerőre rá van írva, hogy áramerősség szabályozó.
Üdv.
(#) zolika60 válasza dixi1950 hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
Az egy fokozat kapcsoló, ha jól sejtem. Majdnem ilyen van itt a szervizben a falon, már javítottam egyszer ezért tudom.
(#) dixi1950 hozzászólása Szept 5, 2013 /
 
Igen, ha szemben állunk a műszerrel akkor a bal oldali valóban fokozat kapcsoló de a jobb oldali az egy csúszóérintkező ami összeköttetésben áll az ellenálásal. Nem tudom mi a szerepe?
Mind a kettőre az van ráírva, hogy töltőáram szabályozás. Továbbá még az a problémám, hogy a saját műszerei nem mutatnak semmit. kombinált mérőműszer volt és ampermérő egyben, van egy kapcsoló ami kiválassza hogy mit mutasson. Ha ebben tudnál segíteni.
Köszi.
(#) zolika60 válasza dixi1950 hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
Olyan csúszka az enyémben nincs így nem tudom. A műszer csak akkor mér, ha van rajta akku. Úgy próbáltad? Ellenőrizd a huzalozását nagy baja nem lehet, csak valahol oxidos a csatlakozás.
(#) pucuka válasza dixi1950 hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
A csúszkával az áramot lehet szabályozni finoman, az előtét ellenállás szabályozásával. A töltőáram szabályozása nem automatikus, kézi szabályzást igényel, cserébe nagyon robosztus. (a katona ráért ücsörögni mellette) A kimenetre legalább egy vasalót tegyél terhelő ellenállásnak, hogy az árammérő mutasson valamit. A feszültség mérőnek így is mutatni kell, ha nem mutat semmit, akkor valószínűleg a szelénsor adta meg magát. Ezt diódával helyettesítheted. Ekkor azonban egy soros, megfelelő áramú (teljesítményű) égővel a rövidzár védelmet meg kell oldanod, mert egy modern dióda belső ellenállása töredéke a szelén sornak.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
Az akkutölóJPG3 képen látszik az ellenállás. Szerintem az is fokozatkapcsolós. Legalábbis csúszkával nem egyenlőre tudom elképzelni hogyan is lehetne.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
Reosztát, plusz csavarorsó. De lehet itt csak a leágazásokat kapcsolgatja. Nagyon régen volt, mikor ezekkel az eredeti helyükön bírkózgattam.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
Nekem viszonylag friss élményeim vannak, tavaly kínlódtam azzal ami itt van a falon, mert a szerelők minden töltőt hazavágnak, de ezt csak nehezen tudják.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
A szelén igen strapabíró jószág, csak a sok állás nem használ neki. Oxidálódnak az éeintkezők viszonylag hamar, de lehet javítani is, néha sikerül. A nagy belső ellenállása miatt eléggé áramkorlátos, automatikusan, és kellemetlen szaggal jelzi, ha nem testszik neki valami.
(#) Tonybacsi válasza dixi1950 hozzászólására (») Szept 5, 2013 /
 
Ha nem mutatnak a műszerek, érdemes lenne megnézni a V/A kapcsolókat (látom én, hogy békebeli, strapabíró típus, de sosem lehet tudni) nem szakadtak-e.
Ezeken a régi készülékeken még "átküldték" a teljes áramot a kapcsolón, és ez itt bizony 20A is lehet (ha jól látom a bal oldali ampermérő számlapját)

A műhelyben máig van egy ehhez hasonló szelénes "jószág", ott ráadásul nyomógombbal lehet váltani V-A között, persze, hogy már kontakt hibás ("24V Cs" -t is tud) és nem is tölt mindig, illetve nem mutat semmit a kijelző.

Ha lehet mérni kimenő feszültséget az jó jel, de digit műszerrel pontos értéket mérni becsapós lehet. Érdemes lenne megmérni egy analóg műszerrel is.
(#) mefi01 hozzászólása Szept 6, 2013 /
 
Sziasztok, van nekem egy hatalmas trafóm egy szétberhelt azthiszem katonai akkutöltőből. Valami olyasmi, mint dixi1950 kollega töltött fel pár hsz-el feljebb. Szelén egyenirányítók, sorozatkapcsoló...

Mivel ez egy szétrozsdált, összetöredezett régi darab volt ezért kiszedtem belőle a trafót és úgy gondoltam építek belőle valami pár mA -es akkutöltőt ))

A trafó súlya majdnem egészen 20 kg! Típusa szerint TR-1025, de erre a gugli nem adott ki semmit. Egy 230V-os primer tekercse és 12db szekunder tekercse van. 0V -47.2V-ig . Ezeknek a vezetékeknek az átmérője szigeteléssel együtt 5mm.

Kb mekkora áramot tudhat ez a cseppség?
Hogy kezdjek neki a töltő építésének? Köszönöm a segítséget.

Üdv.
(#) zolika60 válasza mefi01 hozzászólására (») Szept 6, 2013 /
 
Folyamatos maximum áram 10A, ha olyan mint a miénk. Ha automatizálni akarod nézz szét itt a kapcsolások között. Ha kézivezérlés is elég, akkor kapcsolgasd a kivezetéseket a megfelelő áramhoz.
(#) Watson válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 7, 2013 /
 
Kérdés,hogy milyen vastag a szigetelés,ha lakk,akkor az 5mm-nél elhanyagolható,és 2,5 amperes áramsűrűséggel számolva 50A-t bír a huzalod,de ha vastagabb szigetelésre gondolsz,akkor a 3mm átmérőjű réz 18A,a 4mm atmérőjű pedig 30A leadására képes folyamatos üzemben.Súlyából ítélve ez a trafó képes is erre.
(#) zolika60 válasza Watson hozzászólására (») Szept 7, 2013 /
 
A trafó képes, de nincs a szerkezetben csúcsra járatva ezért tartós. A műszere is 10A-ig mér.
(#) dixi1950 hozzászólása Szept 10, 2013 /
 
Köszi a segítséget mindenkinek. A problémám részben megoldódott, csak a saját mérő műszerei nem mutatnak, de a voltmérőt kiváltottam egy 0-30 voltos mérőhatárig mérő voltmérővel amit direktbe be tudtam kőtni mindenféle ellenálás nélkül. A töltő működik úgy lehet szabályozni ahogy azt"zolika60" első hozzászólásában megírt. Köszönöm neki is!
Egyébként sikerült szereznem gyári leírást és kapcsolási rajzot amit most felteszek hátha valaki hasznát veszi.
Üdv. dixi1950.
(#) dixi1950 hozzászólása Szept 10, 2013 /
 
És itt vannak a dokumentumok, csak sajnos kettesével engedi fel.
(#) dixi1950 hozzászólása Szept 10, 2013 /
 
Sikerült!
(#) mefi01 válasza Watson hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Ma újra elővettem a trafót, és alaposabban megvizsgáltam.

Egyébként nem ugyan az, mint a dixi1950 -é.. ugyan az a felépítésű katonai cucc lehetett, csak bikább. Már a trafó méretéből is megítélve.
Jobban megnézve, a vasmagra nem rézhuzal van tekerve, hanem valami réz "szalag" nem is tudom pontosan mi lehet ez, de a mérete 11.6 x 3 mm. Legalábbis ahol be megy a trafóba. Sajnos nem látok tovább bele.
Ez most akkor mennyit tudhat? Vagy talán erről "bebikázni" a kocsit lehetséges lenne?
Vagy mondjuk keresek rajta több 11V -ot adó kivezetést, ezeket külön egyenirányítom és utána párhuzamosítom őket? úgy tudom 11V váltóból lesz 14.4V pufferelés után, de ezt az akksi végzi ugye.

Javítsatok ki ha nagy hülyeségeket írtam. Üdv!
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2013
(#) mraulajos hozzászólása Szept 17, 2013 /
 
Hali!
Hozzám került a képeken látható CCCP akkumulátor töltő. A triakok a Skori által leírtak alapján kimérve, izzóval, tökéletesen működnek. Tápfesz. megvan a trafóból, rá megy a panelra. Hol próbálkozzak a hiba kereséssel? Köszi!
(#) proli007 válasza mraulajos hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
Hello! Ha tudsz hozzá varázsolni kapcsolási rajzot, esetleg megmondjuk. (Már mint ha tudjuk.) De első dolog, hogy aksival próbáltad-e, mert várhatóan anélkül nem is fog kiadni semmit.. üdv!
(#) sector99 válasza mraulajos hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
Szia !

Itt van róla szó és EZ pedig a rajza.
A többit Proli mesterre bízom....
(#) mraulajos válasza proli007 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Hali!
Kérnék egy kis segítséget.
(#) franky710 hozzászólása Szept 18, 2013 /
 
Üdvözlet a Szakiknak!!

Olyan orosz akkumulátor töltő rajzot keresek amiben skt 16/10 tirisztor vezérel 2db diódát

Tudnátok nekem ebben segíteni köszönettel : Feri
(#) proli007 válasza mraulajos hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Hello! Ennek javításához, leginkább egy szkóp kellene, de talán el lehet vele boldogulni anélkül is.
- Az áramkört tulajdonképen két részre lehet osztani, (mint ahogy az egyszerűsített változat rajzán is látható) vizsgálni is úgy érdemes. Tehát, mivel neked a komplikáltabb változatod van, célszerű lenne a felső részt hatástalanítani a kapcsolóvalm, vagy a tranyók kivételével. Ha ekkor a töltőáram a potival állítható, akkor a fele már működőképes.
- A felső rész kapcsolója nem tudom, helyesen van-e ábrázolva a rajzon (ami meglehetősen oroszos, vagy is mint ha pont a meg nem érthetőség lenne cél..), mert egyik állásban rövidre zárja a tápfeszt, a másikban meg törli a számlálót. De lehet hogy ennek van értelme, csak éppen a kapcsoló háromállású? Nem tudom. Mint ahogy azt sem egészen tisztán mi célt szolgál a felső rész, avagy milyen funkciókat szántak neki. Mert a rajz alapján, ez egy valami regeneráló töltő (el nem olvasnám az orosz leírásokat), ami kapcsolgatja a töltőáramot T5-el a felére, valamint T9-el ki is tudja kapcsolni a töltést, persze időre. Az is lehet, hogy "fele időn" túl felére veszi a töltőáramot, és mikor eléri az "egész időt" kikapcsolja a töltést. Mivel hogy az IC egy számláló, amit a hálózati freki léptet.
- Minden esetre elsőként célszerű lenne kivenni a T5 és T9 tranyókat, és megpróbálni hogy tölt-e. Ha tölt, továbbmenni. Ha nem, vizsgálni T2-T3-T6-T7 körét.
- Egyébként én kicserélném az összes sárga vacak tranyót, mert ezek gyalázatosak voltak anno. Gondolom azóta nem javultak meg. De figyelni kell a bekötésre, és a PNP-NPN típusra. Valamint túl nagy bétájú tranyóval is gond lehet, mert az áramkörök kis bétára vannak méretezve..
üdv!
(#) Polly hozzászólása Szept 20, 2013 /
 
Szia proli007 !

Vásároltam a CONRAD-nál egy akkutöltő KIT-et.Az a gondom vele,hogy csak 2-3 tized volt között kapcsol,holott azt írja a papírja,hogy 12.5 V-nál bekapcsol és 13.8 V-nál kikapcsol .Én már mindenféle állítást a potméterekkel kipróbáltam de az igaz,hogy ha 12.5 V-ra állítom akkor bekapcsol és 12.8 V-nál már ki is kapcsol.Ha 13,8 V-ra állítom akkor kikapcsol de 13,5 V-nál már be is kapcsol.Szerinted lehet e valamit kezdeni,vagy átalakítani,hogy 12.5 V-nál bekapcsoljon és 13.8 V-nál kapcsoljon ki, vagy dobhatom el ?A rajzát és a nyák beültetési rajzát itt küldöm.Kezdet kezdetén tettél fel valami hasonló rajzot ha jól emlékszem a leirás szerint csak az a gondom,hogy azt meg nem tudom megnyítani.

Üdv Jozsi
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2013
(#) proli007 válasza Polly hozzászólására (») Szept 20, 2013 /
 
Hello! Pedig ez a rajz jó, és a két komparálási értéknek függetlennek kell lenni egymástól.
- Mivel a bementet az R1/R2 felére osztja le az aksi feszültségét a komparátorok referenciáját mindig a kapcsolási érték felére kell beállítani. Vagy is a potik tetején a referencia feszültségnek 8V-nak kell lenni. És a P2 csúszkáján 6,9V-ot, míg a P1 csúszkáján 6,25V-ot kell beállítani. Ekkor a kikapcsolás 13,8V-on a bekapcsolás 12,5V-on kell hogy történjen. A beállítást célszerű egy labortáppal végezni, ami az aksi helyére kerül. A töltőt ilyenkor nem kel bekapcsolni.
Megtévesztő lehet, hogy a beállított értékek átfedhetik egymást, mer mind két poti, az aksira nézve, 8..16V közé beállítható. De helyes működés alapfeltétele, hogy P2 feszültsége legyen mindig magasabb, mint P1-é. Megzavarhatja a működést még a szűretlenség. Ha ez lenne a gond, a C2 kondi értékét növeld meg 10µF-ra. üdv!
Következő: »»   136 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem