Fórum témák
» Több friss téma |
Kedves Fórumtársak!
Megszületett a mű, nevén hibrid fejhallgató erősítő. Az előző hozzászólásomban leírt problémákat sikerült kijavítani. A búgás a jelföld miatt volt, leforrasztottam a lapról, majd direktbe a kimenő aljzatra. Az egyik fele halkabb volt azt egy zárlatos kimeneti csatlakozó okozta ami vadi új és nem kínai műanyag. A fet ek IRF530 as szériából valóak, nekem tetszik a hangjuk. Na de ha sikerül valahonnan beszerezni IRF510 est akkor kicserélem. Leghamarabb amikor Magyarországon járok mert Szerbiában nem kaphatóak. A cső egy vadi új 12AV7 es ami nem ECC82 es de tökéletesen működik! A hang szerintem nagyon jó. Nagyon tetszik, hogy megtaláltam benne a csöves alap sistergést ami a gyermekkoromat juttatja eszembe vagyis a nagyon szeretett bakelit lemezjátszót. Valamint itt is igaz a mondás, hogy hűtőbordából sosem elég, mivel a fet-ek de a regulátor ic-k is nagyon melegednek. A harmadik képen látható bordával tervezem véglegesíteni a masinát. Persze pár kép azért dukál a lelkes után építőknek!
Szia,
Érdekes vállalkozás. Idézet: „Nagyon tetszik, hogy megtaláltam benne a csöves alap sistergést” Nem vagyunk egyformák: kinek a pap, kinek a papné. Van, aki inkább a zenét kedveli...
Kérlek fejtsd ki bővebben ,, Érdekes vállalkozás. " .
Na azért nem kiabálás az, inkább csak annyi amennyi más erősítőknél hallatszik amikor szinte bedugja a fejét az ember a hangsugárzóba. Na az adódhat a kábelezésből is ami cserélve lesz minőségire. Nekem azért sikerélményem van vele.
Sziasztok
Megoldódni látszik az ATH füles betegsége : lecseréltem a fülpárnát egy régi -nem tudom milyen- füles párnájára, ami NEM bőr (soha többé olyat). Érdekes módon kinyílt a tér és eltűntek azok a kellemetlen "nyomókamrás" hangok is, amik nagyon bántóak voltak. Viszont így már van fülamp és fülamp között különbség . Az ESP-t "szereti" jobban, nagyon fincsi lett így a hangja. (miért nem jöttem rá előbb? )
Ha valaki dobozoláson töri a fejét, annak lenne egy jó ötletem! LINK Szerintem nagyon szép, teljesen bambuszból van, lakkozva. A fölső részét le lehet venni. (a teteje olyan mint egy kis tálca)
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2013
Sziasztok
Óriási ötlet, köszi , hogy megosztottad . Sajnos nekem mindig is a dobozolás volt a szűk keresztmetszet.. Visszatérve a fentebbi HSZ-re, ha valakinek van ilyesmiről tapasztalata, legyen szíves írja meg. Egy 2 órás project keretében (ennyi szabad időm volt) megépítettem a JLH fülamp változatát reloop kolléga ajánlása alapján. Amolyan "gömbáramkör" formájában. Tapasztalat: nem szabad túl gyors tranzisztorokat beépíteni; én 1980-ban készült Texas BD241-eket használtam. A hangja igen meggyőző, csak ajánlani tudom. 2N3055-el lehet hogy jobban szólna? De az már túlzás lenne .
Nekem is pont a reloop féle JLH -hoz kell majd az a dobozka! Csak előbb meg kéne építeni az erősítőt. Azt még nem tudom milyen tranzisztor kéne használni, nekem is a BD241 -et ajánlotta reloop. Amúgy mekkora hűtés kell ennek az erőlködőnek?
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2013
Szia
Szerintem 100-200 mA , az mindegyik füleshez elég kell legyen. Érdemes egy kicsivel nagyobb tápfeszültségről járatni, hogy kihajtsa az érzéketlenebb füleseket is.
Elkészült, szól, működik, ennyi. Eddig úgy tűnik, hogy hajítófát sem ér, kár az alkatrészekért. Az ESP sokkal jobb. Variálok vele még egy keveset, de nem sok esélyt adok neki. Jut eszembe, a kimeneti csatolókat elhagytam, az egyik oldalon -7, a másikon -9mV a DC. Megpróbáltam az offset nullázást a TL071 adatlapi ajánlása szerint, de nem megy a dolog. Az offset poti állításával nagyon hirtelen billen ide-oda a kimeneten a DC, majdnem tápfeszig. Mit csinálok rosszul?
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2013
Az offset nullázás működik. A szóban forgó kapcsolásnál az IC -Vcc-je (erre kell kötni a poti csúszkáját) nem azonos az egész kapcsolás -Ut-jével! Eddig helytelenül a -Ut-re forrasztottam a poti csúszkáját, helyesen pedig az IC 4-es lábára kell!
Sziasztok!
Készítettem egy nyáktervet Canamp erősítőhöz. Én nem látok rajta hibát, de átnéznétek a biztonság kedvéért? Az elrendezés hasonló a gyárihoz. Kösz: Laci
A C2 , és C102 -vel kísérletezz. Nagyon beleszól a hangjába.
Elkészült az erősítő, de valami nagyon nincs rendben. A kimeneten 10 illetve 9,4V-ot mérek, 0 helyett. Az 5W ellenállások 1-2 perc után már 80 celsius, tovább nem mertem bekapcsolva hagyni.
A hálózatból 76mA az áramfelvétel. A tápfesz +11,70, -11,68V. A panelon nem látok semmi zárlatot, vagy hiányosságot. Beépítés előtt minden alkatrészt megmértem, és egyformákat válogattam össze, lehető legközelebb a névértékhez. A tranzisztorokat is teszteltem, 10 darabból választottam a két teljesen egyformát. Egyedül a két puffer nem teljesen egyforma, azokat 4990 illetve 5069 µF-nek mértem, viszont nincs miből válogatni. A kész panelon az ellenállásokat ellenőriztem, mindenhol a megfelelő értékű található. A kondenzátorok elég egyértelműek. Mellékelek néhány képet, hátha ti észrevesztek valamit.
Vedd ki az ic - t , és úgy mérjél üresen fejhallgató nélkül .Ha még is melegedés , vagy a túl nagy a dc a kimeneten , akkor valahol zárlat van.
A kimeneti dc 12mv max kell hogy legyen.
Szia! A 100 ohm munkaellenállásokat cseréld ideiglenesen 2-5k értékűre, így megszabadulsz a hőfejlődéstől. Kényelmesen végigmérheted mit kapnak az IC invertáló és a nem invertáló bemenetek és ez összhangban van-e a kimeneteikkel.
IC nélkül nem melegszik, de a kimeneten mindkét oldalon -15,6V-ot mérek.
Most ellenőriztem a tápfeszt, és így -15,5/ +15,9V-ot mértem. Eddig még nem mértem a trafót, mert eszembe se jutott, hogy nagyságrendekkel eltérjen a névlegestől. A feliratával ellentétben 2x11,5V-ot ad ki. Így akkor kap két stabilizátort, de ez még nem magyarázat a kimeneten mért feszültségre.
Szia!
Sajna nincs nálam ellenállás, de gyors voltam, lemértem behelyezett IC mellett: 1. 10,76V 2. 8,26V 3. 7,68V 4. -11,41V 5. 9,28V 6. 9,69V 7. 10,29V 8. 11,23V IC nélkül: 1. 15,9V 2. -10,11V 3. -0,6mV 4. -15,74V 5. -0,6mV 6. -10,32V 7. -15,12V 8. 16,07V
Az IC 3-as és 5-ös bemenete csak egy hibás IC-nél mehet a közel tápfeszültsége. A uA nagyságrendű bemenő áram csak pár mV-ot ejthet a 100k ellenállásokon. Magyarán kuka
A kimeneteken , azért mérsz annyit , mert a 100 ohm , és a 22 ohm on keresztül megy ki a táp a kimenetre. Ez normális is feltéve , hogy jó ez a kapcsolás.
A tranzisztorok jól lettek betéve ? Még véletlenül se fordítva stb. Akkor ha az ic nincs benne , akkor a kimeneten nincs + . jó akkor ha az ic benne van , azt kell megtudni , hogy mi nyitja ki a tranzisztort , amikor még nincs is a bemenetén jel .Lehet , hogy az ic nem jó ? A másik néztem a mért értékeket az ic 1 es lába most függetlenül , hogy benne van az ic , vagy nincs közel azonos feszültség van , tehát a tápfeszültség , itt nem szabadna lennie feszültségnek , mert akkor az ic hogyan is vezérli a tranzisztort sehogy , mert így nem tudja.És például behelyezett ic nél az invertáló , és nem invertáló bemenetek nagyon különböznek ez is érdekes. Szóval ic , és tranzisztor itt van elásva a kutya.
Beépítettem a két stabilizátort, így a tápfesz +-11,9V. Az előző bejegyzésben szereplő feszültség értékek estek, és az ellenállás is lassabban melegszik, de az IC 3. és 5. láb még így is 6,8V 7,8V-ot mutat. És sajna másik IC-vel is...
Olyan NYÁK szakadás íze van a dolognak. IC nélkül az 1-es lábon negatív feszültségnek kell lenni a 100 ohm és a tranyó B-E diódáján keresztül, úgy mint a 7-esnél.
Mérj vezetést a test sávokon! A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2013
Végigmértem az összes sávot, és nem látok szakadást. Újra mértem a feszültségeket, és IC nélkül az 1-s és 7-es lábon is -11,35V-ot mértem. Most néztem a papíron, hogy az 1-es lábon az előző mérésemnél is negatív feszültséget mértem, csak rosszul másoltam ide. Elnézést. A többi viszont stimmel.
Milyen integrált áramkört használsz? Alapvetően a neminvertáló bemenetek (3, 5) irreális feszültségének kell utána járni.
Szerk.: méréskor testre zártad a bemeneteket? A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2013
Örülök, már kezdtem kifogyni az ötletekből
Hát bizony , akkor nézhettük a rajzot kerestük a nagy semmit .Illetve csak jó helyen keresgéltünk az ic környékén.
Egyébként kösd be úgy ahogy az 5534 es nek megfelelő legyen , hogy ki tudd próbálni amblokk az egészet.
Nehéz lesz, mert a 34-ben csak egy OPA van..
Gondoltam rá, mert 5534-ből van bőven, de mivel egy 5532 150 forint, inkább vettem egyet, és így már tökéletesen működik. Teljesen zajmentes és a hangja is jó, így első hallgatásra. Köszönöm Neked is és reloop kollégának is, hogy rávezettetek a megoldásra.
Valószínűleg megtanultam, hogy minden alkatrészt ellenőrizni kell felhasználás előtt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |