Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   89 / 167
(#) Inhouse válasza matyijo2 hozzászólására (») Szept 23, 2013 /
 
Idézet:
„Thunder CCL-23 *BA tipusú Kpzár garniturám van. A bekőtési rajzon nincs rajta az index villogtatás de itt a fórumban már olvastam hogy riasztó helyére is lehet kötni, ami viszont szerepel a rajzon.”

Itt most mi a kérdés? Mi szerepel a rajzon? A riasztó helye a kp zár rajzán? A riasztóhoz való kapcsolódás egy bemenet szokott lenni a kp zár vezérlőben, ahol a riasztó által adott jel (általában 2 szál felváltva testimpulzus) kapcsolja a zárat. Erre biztosan nem köthetsz indexet.
Ha nincs rajta ilyen kimenet, akkor a motorok jeléből lehet kinyerni. Valóban volt itt a fórumban, meg is lehet találni, itt, és itt is pl.

Idézet:
„Szerintetek a matiz csomagtartóját a sima 2vezetékes (thunder) ajtómotor tudja nyitni?”

Ha arra gondolsz, hogy felnyitni, akkor arra valószínűleg nem ideális. Ha arra, hogy a többi ajtóval együtt zárni és nyitni, akkor több, mint valószínű, hogy igen.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
(#) jog27 hozzászólása Szept 24, 2013 /
 
Sziasztok!

Korábban már kérdeztem, hogy milyen kapcsolással lehetne megoldani, hogy záráskor/nyitáskor villanjanak az indexlámpák. Most jutottam el odáig, hogy meg is építsem az általatok javasolt kapcsolást . Tranzisztornak milyet lenne érdemes használni? Az autósrelé tekercse 80 +/- 10Ohm.
Köszi szépen!
(#) Inhouse válasza jog27 hozzászólására (») Szept 24, 2013 /
 
Az kb. 120mA, olyan 100-as bétájú tranyó, ami elbírja az áramot jó lehet, de ha biztosra akarsz menni, vegyél vagy csinálj egy darlington-t.
(#) jog27 válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Akkor mondjuk két BC 337-es tranzisztor darlingtonba kötve jó lehet? Így?
(#) Inhouse válasza jog27 hozzászólására (») Szept 25, 2013 /
 
Igen, jónak kellene lennie. Nem vagyok nagy méretezős, az időt is meg fogja dobni a darlington, lehet, hogy elsőre megpróbálhatod simán eggyel...
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
(#) adapter hozzászólása Szept 25, 2013 /
 
Tisztelt Hozzáértők,

Van egy kisebb problémám, a kocsimban lévő riasztó most olyat csinál, hogy indításkor pittyen kettőt egymás után.
Más változást nem vettem észre.
Akkor csinált ilyet amikor volt valami riasztás. De azt beriaszt-kiriaszt módszerrel megszüntettem.
Ha jól emlékszem piranha típus, a távirányíó képét csatoltam. Sokat mindazonáltal nem tudok róla mert a dokumentációja nincs meg, ezeket a keteyeréket meg nem nagyon ismerem...
Tudja valaki mi a teendő?

Egyébként az utóbbi időben egyáltalán nem használom a riasztót, mivel ha szellent egy hangya a szomszéd utcában akkor már riaszt. (éjjel különösen )

Üdv: L
(#) vovozs hozzászólása Szept 26, 2013 /
 
Eurocar, vagy Vision a távirányító alapján.
(#) Rizskok hozzászólása Szept 27, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy problémával szeretnék hozzátok fordulni. Volkswagen Bora, utólag beépített "indításgátlóval". Előző tulaj szereltette bele, ezért sajnos a pontos működését nem ismerem. Akkumulátort kellett cserélni. Rárakom a sarut, beriaszt, utána a legjobb tudásom szerint kikódolom az indításgátlót, elhallgat a riasztó, engedi beindítani, azonban rá kb. fél percre ismét beriaszt, de ekkor a kikódolás már nem működik. Eddig ilyen eset csak bebikázás után fordult elő (hogy beriasztott), de akkor a kiriasztás után nem volt gond.

Örülnék ha tudnátok tanácsot adni! Nagyon kéne a kocsi, de sajnos szerelőt hívni jelenleg nincs pénzem.
(#) Lacq hozzászólása Szept 28, 2013 /
 
Üdv.

Olyan problémám lenne elakadtam egy riasztó bekötésével. A problémám a következő. Alfa Romeo 156 1.8 benyás 2002-es. A központi zárat szeretném univerzális riasztóval vezérleni. 7 szál vezeték indul el az ajtóból ebből, 3 a zárszerkezetre, 1 vagy 2 szál ami a nyitva maradt ajtót figyeli és két szál vezérli a motort. 3 szálon semmi változást nem tudtam mérni bármit csináltam (ha lehúztam a csatlakozót akkor kulccsal nem működött a központi zár, gyári távirányító rossz) , másik kettővel nem foglalkoztam (lehúztam a csatit ilyenkor zárt és egyből nyitott is, nyitva maradt ajtót figyeli) és végül két szálon mértem feszültséget működés közbe, változott a polaritás. Sajnos az hogy direktbe 12V-al vezéreljem sajnos nem járható Láttam neten különféle rajzokat hogy egy 20 pólusú csatlakozón kell testet adni 4esre vagy az 5re(nyit/fel vagy zár/le). Nos ezen csak 18 pólusú csati van. Valószínű hogy az autó át lett kábelezve szakbarbár módon mert több színváltás is van a kábelezésbe illetve 10 vezetékből 4-6 ugyan olyan színű és vastagságú, bár nem lepődnék meg ha gyárilag ilyen lenne. Nincs valakinek egy rajza erről a típusról vagy kis segítséget is lefogadok
(#) Inhouse válasza Lacq hozzászólására (») Szept 28, 2013 /
 
Nagy valószínűséggel a kp zár 5 vezetékes (legalább a bal első), és testtel vezérlődik. A zárszerkezetre menő vezetékeket nézd meg, hogy test van-e rajta a zár állapotától függően...
(#) Imike019 hozzászólása Szept 28, 2013 /
 
Üdv!

Segítségre lenne szükségem.. Vettem egy bicskakulcsos kp zárat az előző riasztó helyett, és a bekötésnél megakadtam.. a vezérlőegységen 6 vezeték található, a motoron öt. Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy, hogy kell bekötni úgy, hogy a motorral is lehessen vezérelni a többi zárat, meg a távirányítóval is. Rajzoltam egy kis ábrát, így talán mindenki jobban fogja érteni mi az én problémám. Arra kérnélek Titeket, hogy kössétek össze a rajzon a megfelelő vonalakat. Válaszokat előre is köszönöm.

Üdv: Imre!
(#) dokibácsi123456 válasza Imike019 hozzászólására (») Szept 28, 2013 /
 
Úgy gondolom ezzel csak 1 motort tudsz vezérelni vagy egy központi zár központot.rajz
(#) Imike019 válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Szept 29, 2013 /
 
Köszönöm a hozzászólást, de ezzel nem sokra mentem..
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2013
(#) Inhouse válasza Imike019 hozzászólására (») Szept 30, 2013 /
 
Nincs hozzá rendes rajz? Egyébként elég lehet a 6 vezeték. Az 5 vezetékes motornak kell 5, de ebből 1 a test fixen. A maradékból 2 a kapcsolószál, 2 a motor kivezetése. A 6. pedig a +12V. Meg van még egy antenna, de azt nem kell kötni sehova...
(#) vovozs válasza Imike019 hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Erre írtam hogy egy minimális villamossági ismeret kellene ha valaki tanácsot kér és ha kap nem tudja értelmezni. Mert itt dokibácsi rakott rajzott és a te 6 szálad megegyezik a nyitó és záró beépített relék két morzeérintkezőjének kivezetésével. Te ide a rajz alapján olyan kimenetet hozol létre amilyet akarsz, a rajz mutatja a negatívot, pozitívot és azt ha csak motort vezérelsz vele közvetlen. Mivel írtad a te motorod vezérlése negatívos, akkor nincs más dolgod mint a motorod kapcsolójára te is rákötöd a relé kimeneteit megfelelően (nc-nc üres, com-com motorod kapcsolójára nyit-zár, no-no testre, ha az irány nem jó fordítod.) Ha nem tudod melyik reléhez melyik szál tartozik műszerrel kisípoltatod, a motoroknál meg síma probalámpával ilyen például ki tudod mérni próbálni a közpotizárad vezérelhetőségét. Szerintem ezt egy minimális villamossági ismerettel enyiből össze kellene hozni, ha nem, bízd szakemberre, mert nem szeretünk mások után dolgozni, főleg szétégett paneleket javítgatni.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
(#) Inhouse válasza vovozs hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Nem biztos, hogy az a rajz jó hozzá. Lehet, hogy tényleg csak 6 vezetékes, ez esetben egy sima kp zár vezérlő, se index villogtatás, se csomagtartónyitás, se csipogás...
Jó lenne, ha írna a kérdező és megadná azokat az alap adatokat, ami alapján lenne esélyünk segíteni és nem csak tapogatózni a sötétben...
Kérdezni is tudni kell...
(#) vovozs válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Színek alapján nem, a kinai, az autron a spal egyik se ezeket a színeket használja.
Színek alapján ez két relé kivezetéséhez hasonlít.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
(#) dokibácsi123456 válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Szerintem van még ott vezeték csak ezekkel nem boldogul.
A +12voltot általában mindenhol pirossal jelölik és még kell egy - is feketében.
De ez persze csak az én véleményem.
(#) Inhouse válasza vovozs hozzászólására (») Okt 1, 2013 /
 
Lehet benne valami, így, hogy a színeket mondjátok, inkább a megszokott kék-zöld-barna-fekete-fehér-piros kellene legyen....mi lenne, ha a kérdezők megadnák a kellő infót és esetleg vissza is térnének a tett helyszínére...
(#) Lacq válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 2, 2013 /
 
újra szétbontottam szegény 156os alfát. Próbáltam mérni azt a 3 szálat, próbáltam a saját testjét is. Semmi eredmény. 12v próba lámpát használtam a rövidzárhoz. A vezetékek az ecu-ba futnak be. Viszont nem ez az első központi zár szerelésem, de ezen dolgozni borzalom. Alig bírom nyomon követni a vezetékeket.... küzdök tovább. Ez vérre megy, nem hagyom hogy egy alfa így...... grrrr
(#) Inhouse válasza Lacq hozzászólására (») Okt 2, 2013 /
 
Ez az, ne add fel! Mivel amikor a 3 szálas csatit lehúztad nem működött a kp zár, annak kell lennie a vezérlésnek. Amikor lehúztad, mérted az ajtózárból jövő 3 szálat egymáshoz képest ellenállásmérésben nyitott és zárt ajtónál?
(#) Lacq válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
nem mértem, viszont kis keresgélés után találtam egy hasonló elektromos rajzot, 1.9 dízelét. Ha egy kicsi szerencsém van akkor az ecu-ra menő 18 pólusú csatlakozáson lesz két vezeték ami vezérli a központit. Az egyik legnagyobb gondom hogy minden vezeték szinte mm pontosan lett levágva, illetve lámpa fénynél nehéz észrevenni a vezetékek színàrnyalárát. Vannak csomópontok pl az ajtóba, tehát ha elindul egy vezeték nem biztos hogy ugyan olyan színnel halad tovább, ez szivat
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2013
(#) Inhouse válasza Lacq hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Miért mennél el a vezérlőig, amikor az ajtóban levő zár vezérli?
A zárban egy mikrokapcsolónak kellene, 3 láb tehát egy váltóérintkező. 1-et zár vagy a 2-esre, vagy a 3-asra, COM->NC, COM->NO, ennyit kellene kimérni.
(#) Lacq válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
jogos a kérdés, azért mert nem volt lelki erőm tovább bontani a kocsit. Próbáltam levenni az ajtónál lévő csatlakozót, de a műanyag elöregedett inkább csak tört. A belső térben üveggyapot szerű szigetelés van nem részletezem. A kapcsoló egybe van a záral, csatlakozót is nehezen szedtem le. Persze nem fut el minden szál az ecu-ba. Vannak szín váltások, közösített testek, itt hibáztam szerintem! Lehet bontott ajtó van rajta (használtautó). Köszi a segítséget Innen úgy érzem menni fog!
(#) Inhouse válasza Lacq hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Rendben.
(#) adapter válasza vovozs hozzászólására (») Okt 5, 2013 / 1
 
Meglett a hiba: Akkut kellett cserélnem. Új akksival megszünt a probléma.
(Ha már kérdeztem legalább megírom hogy mi volt a gond... )
(#) kupeti hozzászólása Okt 5, 2013 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy riasztót, Nissan Micrába szeretném bekötni. Az lenne a lényeg, hogy távval tudjam nyitni, zárni. A kocsi egyébként központizáras. Bekötöttem a riasztót, de csak a tápot meg a visszajelző ledet, a központi zár vezérlésnél elakadtam, hiába kötöm akárhogy, csak nyitni tudom, zárni nem. Addig eljutottam, hogy ha a vezető oldali motorról lehúzom a csatlakozót, a feketét (test) a sárga-pirossal összekötöm "segédvezetékkel", akkor zár, ha az összeköttetést megszüntetem, akkor nyit (vagy talán fordítva). A riasztóval viszont nem tudom összehozni, csak nyitni, illetve max zárni-nyitni sikerült (ezt úgy értem, egy pillanatra bezárta, de rögtön ki is nyitotta az ajtókat). Csatoltam rajzokat, és köszönöm a segítséget!
Az első rajz a riasztó, a második az autó.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2013
(#) attila1 hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Sziasztok!
Tippeket szeretnék kérni,hogy miként tudnám megoldani a problémámat...
Szóval az autóm riasztójának távadóján az a gomb-gumi,amit állandóan használok már annyira elkopott,hogy látszik a belseje.Találtam megfelelő házat,de postával együtt 5000 körül lenne darabja. Csak egy gombot használok,így valamilyen egyszerű-pofás kis távadó ház is megfelelne.Találtam itthon kettő darab motorriasztóhoz távadót,de sajnos az enyémnek a panelja vastagabb picivel,és nem fér bele sehogy sem...Ha valakinek lenne tippje,azt megköszönném!
Az enyém így néz ki:Bővebben: Link

Köszönöm előre is!
(#) SzervízMacska válasza attila1 hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Szia! Átmeneti megoldásként szoktam alkalmazni, hogy a fedél alá műanyag irattartóból, vagy megmaradt bliszteres csomagolás sík részéből vágok egy beleillő darabot. A por ellen jól véd, könnyíti a kezelést és a nyomógomb élettartamát is megnöveli. A végleges megoldás a csere - de ezt Te is tudod...
(#) attila1 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Szia!
Az megfordult nekem is a fejemben,hogy belülről ragasztok valamiféle védőt bele,csak ennél a fajtánál az a baj,hogy a nyomógomb nem a ,,furat" közepére esik,hanem a felső részébe,szinte egészen a sarokba,és így szinte lehetetlen megnyomni...Valamiért úgy találták ki,hogy a nyomógomb feletti gumin a szélére esik egy ilyen 4mm-es ,,csöcs" nyúlvány,vagy minek nevezzem,és gombnyomáskor a csöcs megbillenve éri el éppen a nyomógombot.
Ilyen pihentagyú megoldást
Az újra kicserélés lenne az utolsó,mert írreálisnak tartom,hogy ennyit kérjenek érte...ráadásul a nejemnek is kéne,mert már az is kuka,és 10rugó,az nevetséges.
Azért köszönöm a hozzászólásodat!
Üdv!!
Következő: »»   89 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem