Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Thunder CCL-23 *BA tipusú Kpzár garniturám van. A bekőtési rajzon nincs rajta az index villogtatás de itt a fórumban már olvastam hogy riasztó helyére is lehet kötni, ami viszont szerepel a rajzon.” Itt most mi a kérdés? Mi szerepel a rajzon? A riasztó helye a kp zár rajzán? A riasztóhoz való kapcsolódás egy bemenet szokott lenni a kp zár vezérlőben, ahol a riasztó által adott jel (általában 2 szál felváltva testimpulzus) kapcsolja a zárat. Erre biztosan nem köthetsz indexet. Ha nincs rajta ilyen kimenet, akkor a motorok jeléből lehet kinyerni. Valóban volt itt a fórumban, meg is lehet találni, itt, és itt is pl. Idézet: „Szerintetek a matiz csomagtartóját a sima 2vezetékes (thunder) ajtómotor tudja nyitni?” Ha arra gondolsz, hogy felnyitni, akkor arra valószínűleg nem ideális. Ha arra, hogy a többi ajtóval együtt zárni és nyitni, akkor több, mint valószínű, hogy igen. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Sziasztok!
Korábban már kérdeztem, hogy milyen kapcsolással lehetne megoldani, hogy záráskor/nyitáskor villanjanak az indexlámpák. Most jutottam el odáig, hogy meg is építsem az általatok javasolt kapcsolást . Tranzisztornak milyet lenne érdemes használni? Az autósrelé tekercse 80 +/- 10Ohm. Köszi szépen!
Az kb. 120mA, olyan 100-as bétájú tranyó, ami elbírja az áramot jó lehet, de ha biztosra akarsz menni, vegyél vagy csinálj egy darlington-t.
Akkor mondjuk két BC 337-es tranzisztor darlingtonba kötve jó lehet? Így?
Igen, jónak kellene lennie. Nem vagyok nagy méretezős, az időt is meg fogja dobni a darlington, lehet, hogy elsőre megpróbálhatod simán eggyel...
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
Tisztelt Hozzáértők,
Van egy kisebb problémám, a kocsimban lévő riasztó most olyat csinál, hogy indításkor pittyen kettőt egymás után. Más változást nem vettem észre. Akkor csinált ilyet amikor volt valami riasztás. De azt beriaszt-kiriaszt módszerrel megszüntettem. Ha jól emlékszem piranha típus, a távirányíó képét csatoltam. Sokat mindazonáltal nem tudok róla mert a dokumentációja nincs meg, ezeket a keteyeréket meg nem nagyon ismerem... Tudja valaki mi a teendő? Egyébként az utóbbi időben egyáltalán nem használom a riasztót, mivel ha szellent egy hangya a szomszéd utcában akkor már riaszt. (éjjel különösen ) Üdv: L
Sziasztok!
Egy problémával szeretnék hozzátok fordulni. Volkswagen Bora, utólag beépített "indításgátlóval". Előző tulaj szereltette bele, ezért sajnos a pontos működését nem ismerem. Akkumulátort kellett cserélni. Rárakom a sarut, beriaszt, utána a legjobb tudásom szerint kikódolom az indításgátlót, elhallgat a riasztó, engedi beindítani, azonban rá kb. fél percre ismét beriaszt, de ekkor a kikódolás már nem működik. Eddig ilyen eset csak bebikázás után fordult elő (hogy beriasztott), de akkor a kiriasztás után nem volt gond. Örülnék ha tudnátok tanácsot adni! Nagyon kéne a kocsi, de sajnos szerelőt hívni jelenleg nincs pénzem.
Üdv.
Olyan problémám lenne elakadtam egy riasztó bekötésével. A problémám a következő. Alfa Romeo 156 1.8 benyás 2002-es. A központi zárat szeretném univerzális riasztóval vezérleni. 7 szál vezeték indul el az ajtóból ebből, 3 a zárszerkezetre, 1 vagy 2 szál ami a nyitva maradt ajtót figyeli és két szál vezérli a motort. 3 szálon semmi változást nem tudtam mérni bármit csináltam (ha lehúztam a csatlakozót akkor kulccsal nem működött a központi zár, gyári távirányító rossz) , másik kettővel nem foglalkoztam (lehúztam a csatit ilyenkor zárt és egyből nyitott is, nyitva maradt ajtót figyeli) és végül két szálon mértem feszültséget működés közbe, változott a polaritás. Sajnos az hogy direktbe 12V-al vezéreljem sajnos nem járható Láttam neten különféle rajzokat hogy egy 20 pólusú csatlakozón kell testet adni 4esre vagy az 5re(nyit/fel vagy zár/le). Nos ezen csak 18 pólusú csati van. Valószínű hogy az autó át lett kábelezve szakbarbár módon mert több színváltás is van a kábelezésbe illetve 10 vezetékből 4-6 ugyan olyan színű és vastagságú, bár nem lepődnék meg ha gyárilag ilyen lenne. Nincs valakinek egy rajza erről a típusról vagy kis segítséget is lefogadok
Nagy valószínűséggel a kp zár 5 vezetékes (legalább a bal első), és testtel vezérlődik. A zárszerkezetre menő vezetékeket nézd meg, hogy test van-e rajta a zár állapotától függően...
Üdv!
Segítségre lenne szükségem.. Vettem egy bicskakulcsos kp zárat az előző riasztó helyett, és a bekötésnél megakadtam.. a vezérlőegységen 6 vezeték található, a motoron öt. Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy, hogy kell bekötni úgy, hogy a motorral is lehessen vezérelni a többi zárat, meg a távirányítóval is. Rajzoltam egy kis ábrát, így talán mindenki jobban fogja érteni mi az én problémám. Arra kérnélek Titeket, hogy kössétek össze a rajzon a megfelelő vonalakat. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv: Imre!
Úgy gondolom ezzel csak 1 motort tudsz vezérelni vagy egy központi zár központot.rajz
Köszönöm a hozzászólást, de ezzel nem sokra mentem..
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2013
Nincs hozzá rendes rajz? Egyébként elég lehet a 6 vezeték. Az 5 vezetékes motornak kell 5, de ebből 1 a test fixen. A maradékból 2 a kapcsolószál, 2 a motor kivezetése. A 6. pedig a +12V. Meg van még egy antenna, de azt nem kell kötni sehova...
Erre írtam hogy egy minimális villamossági ismeret kellene ha valaki tanácsot kér és ha kap nem tudja értelmezni. Mert itt dokibácsi rakott rajzott és a te 6 szálad megegyezik a nyitó és záró beépített relék két morzeérintkezőjének kivezetésével. Te ide a rajz alapján olyan kimenetet hozol létre amilyet akarsz, a rajz mutatja a negatívot, pozitívot és azt ha csak motort vezérelsz vele közvetlen. Mivel írtad a te motorod vezérlése negatívos, akkor nincs más dolgod mint a motorod kapcsolójára te is rákötöd a relé kimeneteit megfelelően (nc-nc üres, com-com motorod kapcsolójára nyit-zár, no-no testre, ha az irány nem jó fordítod.) Ha nem tudod melyik reléhez melyik szál tartozik műszerrel kisípoltatod, a motoroknál meg síma probalámpával ilyen például ki tudod mérni próbálni a közpotizárad vezérelhetőségét. Szerintem ezt egy minimális villamossági ismerettel enyiből össze kellene hozni, ha nem, bízd szakemberre, mert nem szeretünk mások után dolgozni, főleg szétégett paneleket javítgatni.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
Nem biztos, hogy az a rajz jó hozzá. Lehet, hogy tényleg csak 6 vezetékes, ez esetben egy sima kp zár vezérlő, se index villogtatás, se csomagtartónyitás, se csipogás...
Jó lenne, ha írna a kérdező és megadná azokat az alap adatokat, ami alapján lenne esélyünk segíteni és nem csak tapogatózni a sötétben... Kérdezni is tudni kell...
Színek alapján nem, a kinai, az autron a spal egyik se ezeket a színeket használja.
Színek alapján ez két relé kivezetéséhez hasonlít. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
Szerintem van még ott vezeték csak ezekkel nem boldogul.
A +12voltot általában mindenhol pirossal jelölik és még kell egy - is feketében. De ez persze csak az én véleményem.
Lehet benne valami, így, hogy a színeket mondjátok, inkább a megszokott kék-zöld-barna-fekete-fehér-piros kellene legyen....mi lenne, ha a kérdezők megadnák a kellő infót és esetleg vissza is térnének a tett helyszínére...
újra szétbontottam szegény 156os alfát. Próbáltam mérni azt a 3 szálat, próbáltam a saját testjét is. Semmi eredmény. 12v próba lámpát használtam a rövidzárhoz. A vezetékek az ecu-ba futnak be. Viszont nem ez az első központi zár szerelésem, de ezen dolgozni borzalom. Alig bírom nyomon követni a vezetékeket.... küzdök tovább. Ez vérre megy, nem hagyom hogy egy alfa így...... grrrr
Ez az, ne add fel! Mivel amikor a 3 szálas csatit lehúztad nem működött a kp zár, annak kell lennie a vezérlésnek. Amikor lehúztad, mérted az ajtózárból jövő 3 szálat egymáshoz képest ellenállásmérésben nyitott és zárt ajtónál?
nem mértem, viszont kis keresgélés után találtam egy hasonló elektromos rajzot, 1.9 dízelét. Ha egy kicsi szerencsém van akkor az ecu-ra menő 18 pólusú csatlakozáson lesz két vezeték ami vezérli a központit. Az egyik legnagyobb gondom hogy minden vezeték szinte mm pontosan lett levágva, illetve lámpa fénynél nehéz észrevenni a vezetékek színàrnyalárát. Vannak csomópontok pl az ajtóba, tehát ha elindul egy vezeték nem biztos hogy ugyan olyan színnel halad tovább, ez szivat
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2013
Miért mennél el a vezérlőig, amikor az ajtóban levő zár vezérli?
A zárban egy mikrokapcsolónak kellene, 3 láb tehát egy váltóérintkező. 1-et zár vagy a 2-esre, vagy a 3-asra, COM->NC, COM->NO, ennyit kellene kimérni.
jogos a kérdés, azért mert nem volt lelki erőm tovább bontani a kocsit. Próbáltam levenni az ajtónál lévő csatlakozót, de a műanyag elöregedett inkább csak tört. A belső térben üveggyapot szerű szigetelés van nem részletezem. A kapcsoló egybe van a záral, csatlakozót is nehezen szedtem le. Persze nem fut el minden szál az ecu-ba. Vannak szín váltások, közösített testek, itt hibáztam szerintem! Lehet bontott ajtó van rajta (használtautó). Köszi a segítséget Innen úgy érzem menni fog!
Meglett a hiba: Akkut kellett cserélnem. Új akksival megszünt a probléma.
(Ha már kérdeztem legalább megírom hogy mi volt a gond... )
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy riasztót, Nissan Micrába szeretném bekötni. Az lenne a lényeg, hogy távval tudjam nyitni, zárni. A kocsi egyébként központizáras. Bekötöttem a riasztót, de csak a tápot meg a visszajelző ledet, a központi zár vezérlésnél elakadtam, hiába kötöm akárhogy, csak nyitni tudom, zárni nem. Addig eljutottam, hogy ha a vezető oldali motorról lehúzom a csatlakozót, a feketét (test) a sárga-pirossal összekötöm "segédvezetékkel", akkor zár, ha az összeköttetést megszüntetem, akkor nyit (vagy talán fordítva). A riasztóval viszont nem tudom összehozni, csak nyitni, illetve max zárni-nyitni sikerült (ezt úgy értem, egy pillanatra bezárta, de rögtön ki is nyitotta az ajtókat). Csatoltam rajzokat, és köszönöm a segítséget! Az első rajz a riasztó, a második az autó. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2013
Sziasztok!
Tippeket szeretnék kérni,hogy miként tudnám megoldani a problémámat... Szóval az autóm riasztójának távadóján az a gomb-gumi,amit állandóan használok már annyira elkopott,hogy látszik a belseje.Találtam megfelelő házat,de postával együtt 5000 körül lenne darabja. Csak egy gombot használok,így valamilyen egyszerű-pofás kis távadó ház is megfelelne.Találtam itthon kettő darab motorriasztóhoz távadót,de sajnos az enyémnek a panelja vastagabb picivel,és nem fér bele sehogy sem...Ha valakinek lenne tippje,azt megköszönném! Az enyém így néz ki:Bővebben: Link Köszönöm előre is!
Szia! Átmeneti megoldásként szoktam alkalmazni, hogy a fedél alá műanyag irattartóból, vagy megmaradt bliszteres csomagolás sík részéből vágok egy beleillő darabot. A por ellen jól véd, könnyíti a kezelést és a nyomógomb élettartamát is megnöveli. A végleges megoldás a csere - de ezt Te is tudod...
Szia!
Az megfordult nekem is a fejemben,hogy belülről ragasztok valamiféle védőt bele,csak ennél a fajtánál az a baj,hogy a nyomógomb nem a ,,furat" közepére esik,hanem a felső részébe,szinte egészen a sarokba,és így szinte lehetetlen megnyomni...Valamiért úgy találták ki,hogy a nyomógomb feletti gumin a szélére esik egy ilyen 4mm-es ,,csöcs" nyúlvány,vagy minek nevezzem,és gombnyomáskor a csöcs megbillenve éri el éppen a nyomógombot. Ilyen pihentagyú megoldást Az újra kicserélés lenne az utolsó,mert írreálisnak tartom,hogy ennyit kérjenek érte...ráadásul a nejemnek is kéne,mert már az is kuka,és 10rugó,az nevetséges. Azért köszönöm a hozzászólásodat! Üdv!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |