Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Stroboszkóp gyújtáshoz
A tranyó megfelelő, azzal baj nem lehet, hacsak nem rossz!
A lényeg! Az 5,6 lábon 0V körül kell lennie. A 2,4,8,9,12,13 lábakon(mivel össze vannal kötve) tápfesz körüli fesznek kell lennie. A 14-esen is, mivel az a tápláb. A 7-esen 0V mivel az a test pont. Viszont a 10-11 lábakon 0V körül kellene lennie, mivel a 2,4,8,9,12,13 lábakon tápkörüli a fesz és a kapuk invertálnak. Ha ez nem így van, akkor valami nem jó. Azzal, hogy a 8-9 lábat elfelejtetted bekötni, tönkretehetted az IC-t! (szembekapcsolódtak) Vedd ki az R4-et, ha akkor is világítanak a LED-ek, akkor a tranyó rossz! (ha így lenne, a bázisát még próbából leteheted testre, ha akkor is, akkor csere.) Kérlek részletesen válaszolj a lépésekre, amiket javasoltam, hogy ne menjünk el valami mellett!
Az 5-6 lábon 0V van. A 8,9,12,13, lábakon viszont 0. a 11-esen tápfesz.
Üdv!
A BC182 nem erre való. Max 100mA képes kapcsolni. Egy led minimum 20mA-t kajál. Impulzus üzemben akár többszáz mA-t is. Azt cseréld ki mindenképp. Bővebben: Link
3 ledet simán elvisz! Ráadásul nem az a baj, hogy nem világítanak! Ne zavarjuk jobban össze, mint kéne.
Egyébként az ellenállás miatt nem zabál többszáz miliampert, ezt nem tudom honnan veszed! Ez nem izzószál!
Nincs kedvem vitatkozi...
Bővebben: Link Egyébként ha egy tranzisztor tönkremegy teszem azt C-E zárlatos lesz akkor bizony világitani fognak a ledek.
Összekeversz valamit. Impulzus üzemben a LED képes nagyobb áramot elviselni, de ehhez be kell állítani azt a nagyobb áramot az előtét ellenállással! Ha az ellenállás eleve 20mA-re van beállítva, akkor nem folyhat több semmelyik időpillanatban.
Ennél az áramkörnél még nincs kihegyezve a LED-ek árama, ezért nem folyik több áram, mint kb. 3x20mA.
Megnéztem, működik a tranyó. semmi baja.
Egyébként én kezdetben csak két ledet használok. Így a folyamatos világítás mellett míg méregettem(néha percekig is) még csak lanygyosodást sem éreztem rajta.
Az a gyanúm, hogy az IC tönkrement. Ez egy egyszerű inverter. Ha a bemenetén 0 van, akkor a kimenetén 12V és viszont. Ha nem ez a helyzet, akkor vége. De azért nézd át mégegyszer, nehogy az új is elszálljon!
Hello watt! Köszi, hogy feltetted ezt a kapcsolást! Megépítettem, és működik! Én Simsonnál használom. Ha nem állítjuk be a potit, akkor elmosósik a jelölés, nem lehet leolvasni semmit. Én 100 ohmos ellenállásokat raktam be a ledekhez, így már beállított potival nappal is ki lehet venni a jelet a lendkeréken. De összességében csak annyi előnye van, hogy nappal is lehet valamelyest használni, és nem ráz meg!
Ugyanis találtam egyszer egy cikket a neten, egy egyszerű stroboszkópról. Alkatrészlista: 1-2m koaxkábel, 1 db glim lámpa (fáziscerka, vagy egyéb forrásból). A glimlámpa két lábát a koaxkábel egyik végére kapcsoljuk: harisnya az egyik, a központi ér a másik láb. A kábel másik végén a központi eret egy darab szigetelt vezetékkel megtoldava a gyújtógyertya melegpontjára kötjük, a pipa alá. A harisnya ezen vége nincs sehová bekötve. Járó motornál villog a lámpa, atombiztosan megvilágítja a jelet! Hátránya: csak sötétben működik és ráz, ha a motor testjéhez nyúlunk használata közben. Megjegyzés: a glim előtti ellenállást elhagyhatjuk!
Sziasztok!
Szeretném én is megépíteni a kapcsolást, már meg is vettem hozzá minden alkatrészt.. Egy kérdésem azért lenne a kapcsolással kapcsolatban. Lényegében a potival mit lehet szabályozni?! Gondolom nem arra szolgál mint a digitális strobiknál a jel siettetésére/késleltetésére.... Köszi szépen előre is! Üdv, mr.Szonda
A potival a LED felvillanásának idejét tudod ráhangolni a jelre.
Hali.
probálta valaki a ledes strobit 4 hengeres 4 ütemü motornál? Mert nálam minden megszakiskor villanak a ledek nem csak akkor mikor az elsö henger adna szikrát, amire a csipesz van akasztva.
Lehet, hogy a csipeszig árnyékolt kábelt kell használnod, amin a harisnya testre van kötve. Csak a csipesz előtt lehet szabadon a vezeték. Gondolom az 1. henger pipájára tetted a csipeszt és nem a közös trafóágra?!
Köszi a választ.
persze hogy az 1. henger pipájára tettem. holnap kiprobálom.
Helló!
Érdeklődnék milyen eredményre jutottál... Már félig készen van az enyém, hogy milyen kábelre tegyem a csipeszt, az egyrészt az általad leírt tapasztalokon is múlik majd. Üdv!
Hello.
Öszintén megmondom még nem jutottam oda hogy kicseréljem. Szerintem tegyél árnyékoltat,veszteni nem fogsz vele.
Köszi, árnyékoltból készítettem a csipesz vezetékelését, valamint a tápét is, biztos ami biztos...
De magát a kapcsolást még lusta voltam levinni a kocsihoz és kipróbálni. Remélhetőleg működni fog.
Szijasztok!
én is megcsináltam a led-es variációt és működik meg minden (simsonnal) télleg villog meg a poti is állít vmit ,csak annyira halvány az egész hogy nemvilágít el csak 1cm-re kb. Kicseréltem pedig a ledek előtti ellenállásokat 560-ról 100ra de igyis ugyanaz... ha csavarom a potit akkorviszont kissé erősödik de az se elég belőni a gyújtást...Segíccstetek lécci mijen ellenállást cseréljek még ki mijenebbre? Kösszépen előre is és a kapcsolást is köszi mert alapjában véve jó!!! BYE
Megfelelő LED-et használsz? Bármilyen nem jó!
Nappali fénynél nem használható a 10000mCdl-ás sem!
Hát nemtudom nekem úgy adták el hogy magasfényű fehér 3V-os led 100FT/db de hogy mijen a fényereje...
meg próbáltam már elemről hát sokkal erőseb a fénye ,meg fejlámpának a ledeit is beletettem a strobiba ma reggel és ezekkel is ugyanez .mikor a fejlámpámba kicsit jobbanvilágítottak nemlehet hogy az R4-et 1kohm-os ellenállást kellene vmi kissebre cserélnem ,vagy ez nagyonhüjeség? köszi előreiss
A LED-el soros ellenállást csökkentsd egészen addig, amíg a fényerő kellő lesz. A minimumnak 30ohm-ot saccolok, kezd 56ohm-al.
Idézet: „mijen”
Akkor most ez a kapcsolás nem magasfényű LED-ekre van? (aminek kb 10mA és 3.5V feszültség kell)
Egyébként 50 Ohm-os ellenállásokkal se lett jobb 560helyett 50 az már pedig változás... miLYen ,bocsi nemtuttam hogy helyesírásra is figyelni kell
De igen, csakhogy azokból is sokféle van. Amelyiknek kisebb szögű a fénynyalábja, az alkalmasabb erre.
3 LED ereje már elégnek kéne lenni egy műhely fényviszonyaihoz! Én 1 szál LED-el le tudom olvasni a jelet egy motortérben. Persze azt is figyelembe kell venni, hogy egy 4 hengeres 4 ütemű ritkábban gyújt! Így több idő marad a LED-re!
Sziasztok!
Engem az érdekelne,hogy összegezve a dolgokat: Szamaránál tudok gyújtást nézni vele.Kellö a fénye hozzá.Nem kell az ellenállásokat cserélgetnem. A vezetékeket árnyékoljam. Viszont a vezerlô jellel gondban vagyok. Csak egy sima fém csipeszt rakjak a trafó kimenetének szigetelésére? Vagy arra kell pár menetet tekernem alufóliából? Csak,mert a gyáriaknál olyasmi csipesz van,mint a lakatfogóknál. Segítségetek elôre is köszönöm!
Ellenállást kell "cserélned"(be kell állítani a fényerőt, de elvileg 100ohm, már jó lenne).
Nem a trafóra kell tenni a csipeszt, hanem az 1-es henger gyertyakábelére(de ez inkább a motor működésének nemértését vetíti fel! ). Még csipesz sem kell, elég ha rátekersz egy merev erű vékony kábelt és kész.
Koszi!
Egyebkent a motor mukodeset ertem!!!!
Sziasztok.
Nekem is LED probkémám van. Kiprobáltam 2 fajtát. De egyikkel sem lehet látni sok mindent. Levettem az ellenállást is már 30 Ohm-ra.
Próbáld meg több LED-el! Most hány db van rajta és milyen fajta? Nekem pl. olyan kék LED-jeim vannak amiből 4db világos szomában is bevilágítja a díszkardom 1m-ről! Szerintem nem a megfelelő példányt választottátok. A másik, amit már írtam, hogy napfénynél nem lesz jó semilyen LED. Csak árnyékos helyiségben(garázs) lehet használni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |