Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Lenne egy olyan problémám, hogy van egy ONGA típusú homokszűrős vízforgatóm, aminek a villanymotorja egy pillanatról a másikra a következőt produkálja: bekapcsolom, elindul búgó hangon , de nem pörög fel teljesen, majd leáll, majd újra elindul, búg kicsit pörög, megint leáll. Idővel egyre többet áll és egyre kevesebbet pörög.... Csapágyakat újra cseréltem, vettem egy új kondit is,(a gyári 15 mikrofarádos, az új 16, de ez elvileg nem lehet gond) Mégis mitől lehet ez a jelenség? Segítségeteket előre is Köszönöm! Próbáltam több helyen is utánaolvasni, de konkrétan ilyet nem találtam.
Menetzárlat. Közben már lehet egy kis összeégés, ami hol zár, hol nem...
Menetzárlat esetén:
-Újra tekercselés - Új szivattyú Alternatívaként lehet még erőltetni, ameddig teljesen le nem ég. És akkor jön az előző kettő lehetőség, közül valamelyik
Sziasztok, van egy 900w-os szalagos csiszolóm kb a noname kategória. A bajom az hogy megzabálja a szénkefét . Az eredeti elkopott szikrázott igaz forgott. vettem bele újat kb 10 mp működés után a kefék épp annyira elkopva mint a régi szikracsóva miegymás. Gyanúm szerint zárlat lehet , de lehet ez szénkefe baj ?
Nem mindegy, hogy milyen "szénkefét" vettél bele. Tudniillik anyagában és áramterhelhetőségében is van különbség.
Sziasztok!
Egy niagara szivattyúval vannak gondok, mert melegszik. Előzménynek annyit, hogy a szénkefetartó nem volt megfelelően rögzítve és elfordulhatott még használat előtt, de nem tudom hova kellene állítani, csak saccra középre lett beállítva. Viszont elég sokat lehet rajta fordítani mindkét irányba, nem tudom melegedhet ezért a motor, mert nem jó a szénkefék helyzete? Hogy kellene meghatároznia a jó helyzetet? Esetleg arra gondoltam, hogy ac árammérést kellene végezni és addig fordítani a szénkefetartót ameddig a legkevesebb áramot veszi fel, persze terhelve. Valakinek van valami jobb ötlete, vagy esetleg nem is emiatt melegedhet a motor? (Kb. 20-25 perc után már eléggé meleg legalább kb 45-50 °C körül lehet a külseje, és a kommutátor illetve a szénkefe tartó is eléggé melegszik, azt már nem nagyon lehet megfogni. Viszont csak kicsit szikráznak a szénkefék. A kommutátor sincs beégve. Amúgy a motor soros gerjesztésű szénkefés és 850W-os, ha nem ismerné valaki.)
A szaki szerint egy 1200W os körfűrés mellé adták a szénkefét tartaléknak méretre teljesen egyezett az anyaga szerintem nem ugyan olyan volt...
Szerintem inkább forgórész menetzárlat van. Esetleg lehet a rugó erő is kevés ami a kefét a kommutátoron tartja, de az nem enné meg ilyen hamar.
Biztos hogy a forgo resz,
A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2013
Helló.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ingyen kaptam egy sarokköszörűt(kisflex) és az állórésze úgy néz ki egy kis helyen mintha megégett volna. Egy kis 1-2mm-es kiterjedésű sötét rész van nem tudom, hogy vajon leégés lenne e? Még nem próbáltam ki, viszont van itthon biztosan jó állórész is, de az 2mm-rel rövidebb. Mennyire rontja a helyzetet ha a röviddel használnám. Gondlom a mágneses mezővel kisebb gondok lennének, az nem gond, hogy ha egy kicsit gyengébb lesz, csak ne melegedjen jobban a kelleténél emiatt. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2013
Először próbáld ki az eredetivel. Ha nem megy akkor megpróbálhatod a másikkal, szerintem nem lesz gond, ha a légrés az álló és forgórész között nem nő meg nagyon. Ha nagyon melegedne úgy is érzed.
Sziasztok
Tud valaki egy jó tekercselőt ajánlani kisgép kategóriába, Akihez postázni is lehet? Régebben ide küldtem: Frei Elektro Kft. De most nem jön be a honlapjuk. Üdv
Hello, mindenkinek!
Tanácsot szeretnék kérni egy fúrógéppel kapcsolatban. Hibajelenség a következő, alacsony fordulaton a kommutátornál minimális a szikrázás de amint nyomok neki nagyobb fordulatot robbanásszerűen okádja a szikrát. Forgórészen a szomszédos szeletek között ellenállásértékek azonosak,viszont az állórészen jelentős az eltérés 0.7R és 4.8R. Véleményem szerint ez lesz a probléma de nem vagyok benne 100% biztos.
Szia!
Az állórésztekercsed hibás, tekerd újra. Nem írtad milyen gép, de a 0.7 Ohmos nyekk.
Hello,
500W kézi Mindenesetre számomra érdekes, hogy ilyen minimális ellenállásérték mellett semmiféle égésnyom vagy kifújás nem látható a tekercsnél, igaz ebben az állapotában nem is üzemelt túl sokat.
Üdv az Uraknak !
Sok-sok évi állás után ismét használatba szerettem volna venni a képen szereplő motort. Még üresen, terhelés nélkül szépen forgott. Összeállítottam egy fűrészgép motorjaként, ekkor akadozva, negyed -egész fordulatokat mozgott, miközben bátran lenyomogatta a bekötött ?hőbiztosítékot? . Ekkor elég melegnek éreztem a motortestet, de nem kísérte a jellegzetes leégett-motor szag. További indítási kísérletekre egyre rosszabbul reagált, most már csak zúg és meg -meg moccan. Mégiscsak sikerült leéghetnem ?
Előfordulhat hogy "állásában" kiszáradt a kondija vagy leragadt az indítórelé és az is lehet hogy sikerült egy menetzárlatot előidézned . Cseréld ki a kondit vagy szedd szét pucold meg a relét (ha van) és próbáld úgy , ha nem indul és melegszik mehet a tekercselőhőz
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2013
Ilyen picurka motorocskát nem tennék fűrészgépre.
Hacsak nem kis asztali dekopir (lomb-) fűrészre. Különösen nem gyorsító áttétellel, nagyobb ékszíjtárcsával, mint maga a motor.
Köszönöm a választ, kaqkk.
A hétvégén megnézem. De a körfűrészlap tervezett átmérője max 20 cm. A nagy áttétel a tárcsa fordulatszáma miatt kellene. És mint mondtam, terhelés nélkül szépen forgott, bár összesen csak 10 -15 percet működtettem, aztán úgy gondoltam, hogy nyugodtan összerakhatom az asztali "fűrészgépecskét". Lehet, hogy tényleg nem fogja bírni ?
szia be indithatod kondi nélkül is ,csak kikel keresned melyik a munka tekercs és melyik a segéd fázis.
20 cm átmérőjű fűrészhez kicsi a 250 W. 120-130 mm-t még talán el tud hajtani. 150 mm-nél már nagyon óvatosan kell tolni. Mindenképpen nagyon jó, könnyen futó csapágyazás kell és vagy vékony ékszíj, vagy fogazott heveder.
Na most... ismét fel ütötte a fejét a tanácstalanság. Tegnap délután bele néztem a motor hátsó részén levő dobozba. valószínűleg az indítórelét találtam meg. Kiszedtem belőle a pókhálót. Kondit nem találtam, ránézésre a fehér dobozkában sem férhet el...
És üresen elindult a motor, de ismét csak kb 10percig járattam. Ma délután felszereltem a helyére, és elsőre szépen indult, kb elérte a fűrészlap is a kívánt fordulatot. (4szeres áttétel) Mondjuk úgy 3-4 percig járattam, aztán lekapcsoltam, szépen lassulva megállt, tehát elméletileg nem szorul semmi. kétszer még ráindítottam, rendben volt. De a további indítási kísérletek már eléggé nyögvenyelősre sikerültek, néha még lassan felpörgött, de inkább csak kínlódott. Ma napközben kérdeztem egy "szakit" , szerinte ennek a motornak elégnek kell lenni...
Vannak motorok, amiknél nem indítókondi, hanem eltérő induktivitású segédfázistekercs végzi az indítást. Ez általában sokkal vékonyabb huzalból készül, esetenként akár sárgaréz !!! zománchuzalból, vagy ennek híján a tekercselők néhány (tucat) menetet fordítva fűznek be. Így megvan az ellenállás, de kisebb az induktivitás. Jellegzetessége ennek a megoldásnak, hogy sokkal kisebb az indítónyomatéka, mint a kondenzátorosnak. Mosógépbe, ventillátorhoz jó, de fűrészhez?
Amit leírtál, annak alapján máris sikerült egy jó kis menetzárlatot produkálnod a segédfázis tekercsben. Ha már úgyis zárlatos, jobban jársz, ha áttekercselteted üzemi kondenzátorosra. Akkor néhány wattal erősebb lesz. Én továbbra is keveslem 200-as fűrészlaphoz.
Szóval végiggondoltam a dolgokat... Előbb is rájöttem volna, ha segítségül hívom eléggé hiányos fizika -tudásomat. Ez a motor tényleg picike. Hiszen egy értelmesebb kézi körfűrész is legalább 1200 W -os, én meg legalább ugyanolyan végeredményt vártam volna.
Bocsánat, ha az agyatokra mentem. Feltúrom a faternál a padlást és keresek egy nagyobb motort.
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy van egy körfűrészem, egyfázisú villanymotorral. Egyik pillanatról a másikra leállt, de sokkal lassabban állt le, mint ha ki lett volna kapcsolva. Kimértem a vezetékeket és kapott áramot. A relé kapcsolóit is mértem. Amikor próbálgattam egyszercsak elindult egy pillanatra egy kicsit égett szaga is volt. Szerintetek mi lehet a gondja illetve merrefelé induljak el vele?
Először is Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok a Fórum Tagjainak! A segítségeteket kérem. Van egy elektromos kör fűrészem, de csak kis fordulaton megy. Hogyan lehet a forgórészt és állórészt kimérni,hogy jók-e a tekercsek?
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni a képen látható Imi villanymotor felől! Nem olvasható az adattábla adatok! MA széria. Elméletileg 2,2Kw os nemvagyok benne biztos. A fordulatszáma 1400 ford kürüli! 24mm tengely. Ma szériábol én csak 1,1Kw osat ismerek. de az nem jelenti azt hogy nincs nagybb teljesitményü. Valaki betudná kb határolni a teljesitményét. Köszön a segitséget!
Üdv!
Reggel a laptopomat portalanítottam, összerakás után viszont problémám akadt. A hűtőventilátor magas fordulaton nem működik. A ventilátor közepébe van beépítve a forgó mágnes, ebbe illeszkednek a tekercsek. Amíg nem terhelem és csak alacsony fordulaton pörög, addig minden normális. Ha leterhelem a gépet és magasabb fordulatra kapcsol, elkezd hangosan zúgni és a ventilátor nem gyorsul, de lassul. Emiatt még jobban melegszik, még feljebb kapcsol, még jobban zúg, a ventilátor szinte (vagy teljesen) megáll. Zárlatra gondoltam, de ha nem tévedek, akkor zárlatnál egyáltalán nem forog, hiszen nincs áram, nincs, ami megforgassa a mágnest. Nem először szedtem szét, közel 5 éve nyúzom, fél évente takarítom. Mindent ugyanúgy csináltam, mint mindig, szóval tippem sincs, hogy mi történt. Mi lehet a gond? |
Bejelentkezés
Hirdetés |