Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
2,2kw-os motorra (Magyar Evig 220/380) mekkora inditó kondit ajánlotok?120/160-ast vagy az egyel nagyobb 160/200-ast.Köszönöm a válaszokat.
Ezzel meg mi lesz? próbáljam megcserélni a kondi vezetékeit?És ha ellenkező irányba indúl akkor csak egy 3 állású kapcsoló kell?
Sziasztok mesterek!
Egy kis segítségre lenne szükségem: adott egy villanymotor ( IMI 220/1500W/2800p/min.) indítókondis (100mikro-s) gyárilag is,a MIHA-relé már rég nincs meg,helyette nyomógomb van.Az indító nyomatéka a 0-hoz közeli,ez körfűrészre lett szerezve de meg se moccantja a vágótárcsát,kézzel tekerve meg teljesen könnyen forgatható,az ékszíj feszessége a motor súlya.A motor üresbe szépen pár pillanat alatt felpörög,nem melegszik,csak amikor dolgozni kéne azt nem akarja.1 főtekercs és 1 segédtekercs van benne.Valakinek lenne valami ötlete hogy lehetne egy kis erőt belevinni az indításba? ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2013
Szia.
Add el azt a motort nekem.Van 380v-od?
Szia! Első ránézésre az a baj, hogy a szíjtárcsa mérete meghaladja a motor pajzsának az átmérőjét. Ugyanis a motor a tengelyen tudja leadni azt a teljesítményt amit ráírnak paraméterként és ez csökken a szíjtárcsa (lehajtás) átmérőjének növekedésével. Jelen esetben ezt az értéket "kissé" meghaladtad, tehát így ne várj sokat a motortól induláskor. A kondenzátor értéknek is kicsit többnek kellene lennie (120-160mikroF) az intenzívebb indításhoz. A bekötési rajzot itt láthatod és mindkét verzióban. Talán első körben meg kellene határozni a főfázis és segédfázis tekercsek végeit, mert így könnyen lehet, hogy a tekercseket felcserélted és azért nincs benne "erő". A főtekercs a kisebb ellenállású.
![]()
Szia!
Cseréld ki az indítókondenzátort, mert lehet, hogy lecsökkent a kapacitása és azért nem indul terhelés alatt.
Szia! Nem tudtam, hogy vikingek ilyen türelmetlenek.
![]() ![]()
Köszi a rajzokat,egyedül nem jöttem volna rá soha.Örök hála.
Szia!
Ha műanyag tárcsa van rajta,akkor se tud többet,a körfűrészhez meg kell az ekkora tárcsa.Működik a motor,a bekötéssel nincs bajom,és úgy is van tekercselve 4 kivezetés,2x2,5 mm2-es és 2x1mm2-es,ebből egyértelmű melyik a fő tekercs.Köszi az infót ![]() ![]()
Köszönöm!Amint időm engedi elugrok és veszek egy izmosabb kondit,hátha segít.
![]()
Szia!
Ha nem tudom munkára bírni akkor túl adok rajta.Amúgy még nincs 3 fázisom,de tervezem hogy kialakíttatom hamarosan. ![]()
Szia!
Idézet: Tartok tőle, hogy ez a motor NEM indító kondenzátoros motor és a rajta lévő adattábla nem fedi a valóságot, mert át lett tekercselve állandó üzeműre a relés meghibásodás miatt. Egy indító kondenzátoros motor 1.6 arányú nyomatékkal bír az állandó üzeművel szemben, ami csak 0.4-et tud! Egy indító kondenzátoros motor NEM tétovázik felpörögni, hanem szinte azonnal eléri a maximális fordulatot, akkora a nyomatéka. Ebből az következik számomra, hogy a kondenzátor értéke így sok lesz neki, amiből így szerintem elegendő maximum 40mikroF 400V-os. Ennek a motornak kicsi az indító nyomatéka de üzembiztosabb az üzeme, mint a starteres megoldásnak. Ami még furcsa a számomra, hogy a 2800f/p (ami a motorra van írva) kevés a számodra ekkora áttételi viszony mellett is. Talán a fordulat is kevés és az sem haladja meg az 1400f/p-t. „ha kondi nélkül megpörgetem kézzel (üresbe) akkor se pörög fel csak morog lassan forogva.” ![]()
Sziasztok.
Ugye egy vill motor inditó relé vásárlásakor az adott motorhoz kell vásárolni,ezt ugye úgy a legjobb ha lakatfogóval mérünk a motoron egy indulási ármafelvételt és egy üzem közbeni áramfelvételt,de induláskor ugye rajta kell hogy legyen (nyomógombal) az inditó kondi??
Szia!
Azért indítókondenzátor, mert indításkor rá kell, hogy legyen kötve. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2013
Van itt egy táblázat a MIHA-relék alkalmazásáról. Több adatot is találhatsz, ha konkrétan rákeresel.
Még több infó: Bővebben: Link. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2013
Kösz,már rátaláltam csak sajna nincs benne a motorom.De kb a 70/210-es lesz jó,szeretném inkább megmérni az áramfelvételt,úgy tuti jó lesz,tuti behúz és esetleg nem hagyja rajta sokáig (szerintem).Irtam üzit.
Igaz,én nem jó kerestem rá,én "motorinditó relé" néven kerestem,üzemet légyszi nézd meg.
Ezzel a lakatfogóval tudom mérni a motor áramfelvételét?
Igen, nekem is ilyen van és alkalmas a mérésre. De a motor adattáblája a legjobb támpont az áramot illetően. Na meg a névleges üzemi áram csak névleges tengelyterhelés mellet lép fel és ezt azért számba kell venni a mérés során.
Köszi válaszod,igen jó volna ha akkoriban az ImI (ikladi) cég az adat táblát valami időtállóbbra tervezi mert bizony nem sok minden látszik rajta.
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2013
Szia!
Hát lehet van benne valami amit írsz,tudtommal egyszer volt már áttekerve,de akkor miért hagyták volna rajta bekötve az indító kondit és nyomógombot?Annyit még hozzá kell tegyek ha üzem közbe nyomja be az indító gombot valaki akkor olyan mint ha egy hatalmas fékkel megfogná kb 1/2-re a forgását,a firmatáblai adat helyes,legalább is az hogy 2800f/min,mert nagyon süvít ha megy,fújja a levegőt a hűtése ![]() ![]() Idézet: „ami a számomra szükséges forgás min.100000f/min” Ezt nevezem,nem semmi. ![]()
Szia! Szerintem 10 000-et akartál írni nem 100 000-et de így is rengeteg az 1:6 áttétel miatti 16 800 f/p-s fordulat! Így világos, hogy miért is nem akar felpörögni a motor és ráadásul 100mikroF-os kondenzátorral de ha nagyobbat raksz rá sem lesz számottevő a különbség az indulásnál és a motornak is csak ártasz vele, mert az indulási áramok "sokáig" (hosszabb ideig mint kellene) vannak jelen a motor tekercsein és a tápkábelen. Ha 1:3,5-re levennéd az áttételt az mindjárt 10 000 lenne és akkor az indítás is könnyebben menne és a nyomatékok is kedvezőbben alakulnának.
![]()
Szia!
Na igen,kicsit sok lesz az áttét,de kicsibe se megy tehát 4:1 arányba sem indul el,csak lassan forog (eszt kompresszornál játszottam el vele,először 2:1 arányba utána 4:1 arányba,a végén már nem fért el a 300-as tárcsa a kompresszoron,végül vettem arra egy 2,2kW-os 380/220-as motort,na az nem hezitál elindulni,egy fázison se!100 mikros üzemi és 100 mikros indítóval)de akkor is el kéne kezdenie forogni magától ha megpörgetem kézzel ráadásul üresbe nem? mert ez csak zörög össze vissza.
Szia! Azt mondod, hogy még most sem akar működni ez a motor. Készítenél egy jól látható felvételt a motor kapocslécéről és megmutatnád felülnézetből? Próbáltam "belenézni" az általad felrakott képen a deknibe de nem sikerült rájönnöm a bekötött vezetékek hovatartozásáról. Átkötő szakaszt nem látni a fő és segéd tekercsvégek összekötésére vagy eleve egymásra vannak kötve? Meg aztán nem ártana rámérni a tekercsek ellenállásértékeire, hogy rendben vannak-e egymáshoz és a testhez képest is. Valami nagyon nem kerek és ezt jelzi is a motor!
![]()
Szia!
Holnap lefotózom a kapcsokat.Most kicsit szebben néz ki a dekni,szemessaru van mind a 4 kivezetett ponton.bekötve igy van szóba:főtekercs-2,5mm2 fekete-kék,segédtekercs-1mm2 kék-kék,összekötve:betáp L1:főtekercs feketéje+nyomógomb 1szál,betáp N:főtekercs kék+segéd kék,a nyomó másik vége pedig a segédtekercs másik kékére megy a kondin keresztül.remélem értelmesen írtam le,a képeken látszani fog,megpróbáltam a kisebb áttétet de a motor nem pörög fel így sem,ahogy elengedem a nyomógombot leáll. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |