Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1105 / 1687
(#) mikrokapcsolo válasza Mengyán hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Ez nézőpont kérdése. Attól függ, hogy ugye a villásdugót hogy dugod be, de a kék az bizony a Nulla vezető, azokat kapcsolják a triakok, a Fázisvezetők pedig direktre vannak kötve feketével.
(#) Mengyán válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Attól függ, hogy ugye a villásdugót hogy dugod be,
Így igaz, emiatt volt életem első kézfogása a 220-al, akkor még az én hibámból.

de a kék az bizony a Nulla vezető, azokat kapcsolják a triakok
Akkor nem szóltam, bocsi! Nem gondoltam, hogy a nulla van kapcsolva a triakokkal, ehhez bevallom nem értek. Mentségemre szolgáljon, más is úgy gondolta, a fekete a nulla.
(#) kameleon2 válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Vezérelt nulla? - Jujjj!
(#) mikrokapcsolo válasza kameleon2 hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Húzd ki, fordítsd meg a dugót 180 fokkal, dugd vissza: vezérelt fázis (immáron kék vezetéken)
(#) mikrokapcsolo válasza kameleon2 hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Az eredeti oldalon, ott BTB-t használt, aminek közös hűtőlapja volt a középső lábával, és a hűtőbordával volt elvezetve a triakokig a betáp. Én ezért terveztem át, a nyákra vitt bekötésekkel, illetve BTA-s szigetelt triakokkal, de meghagytam a nullát a középső lábon.
(#) kameleon2 válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Nem a működésére jujjogtam... Ilyet nem szoktunk huzalozni. Kéket nem húzunk fázisnak, mert nem felel meg a szabványnak. Az már másik kérdés, hogy profi eszközöket már nem teszünk villásdugóra (max 16A). Láttam már pár DMX dimmert - azok bizony direkt bekötésűek voltak, kismegszakítóval az előlapon például Ilyen. A Zsolt dimmereire nem jujjognék, azokat láttam belülről is. Igaz - nem hobbi - bár saját fejlesztése. Ha én huzaloztam volna, akkor maximum feketét és barnát használok készülékházon belül a kapcsolt fázisoknál és a fázisnál. A nulla kék, a védővezető zöldsárga. 8 dugaljat nem láncolunk fel, bármennyivel is könnyebb a kötése. Gondold végig. Ha valaki komolyan veszi, hogy egy dugaljból 16A vehető ki, akkor a bekötő 3-as csavarok közül az elsőn 8x16A felvétel is megjelenhet, azaz 128A Ezt a relék vagy félvezetők elbírhatják, a vezeték és a csatlakozási pontok - nem. Viszont lesz egy extra ívlámpád.... Igen... tudom, hogy hobbi, de jobb az ilyesmire odafigyelni. Persze... nem láttam a teljes áramkört, de a színek nagyon szúrják a szemet. Lehet, hogy "KEKECKEDŐ"-re módosítom a nicknevem?
(#) mikrokapcsolo válasza kameleon2 hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Ez a "kekeckedés" csak jó lehet számomra, mert ebből lehet tanulni, nemde? Az hogy a kimeneteken 16 is kivehető, máris cáfolom, mert minden csatorna 6,3A-re van biztizve. Tudom, ez így is 8x6,3A... Nem mentegetőzöm, legközelebb jobban figyelek.
(#) FMSound válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Ha már fény építésről van szó, mutatok az általam épített robotlámpákról egy kis demot. Videó

Ezen robotlámpákkal, több magyar élvonalbeli zenekarnak is világítottam már, legutóbb a Csík zenekarnak.
(#) Schnitt válasza Szabi1 hozzászólására (») Nov 12, 2013 /
 
Szia!
Egy darab PIII. borda kevés lesz a dupla tápnak.
Nekem szimpla tápom félvezetője van ilyen bordán, de ha 36 VA-t veszek ki belőle (12V 3A), akkor 58 fokos a borda. Tennem kell rá egy ventit, de szerintem neked sem ártana, mert kijön belőle a füst.
(#) vladcepes hozzászólása Nov 13, 2013 / 1
 
Sziasztok!
Tegnap ezt építettem meg. Még levágom a műanyagrészt a teloról és egy dobozt készítek neki.
Most úgy hagytam kíváncsi vagyok milyen hőfokra fog beállni (a drága szobai hőmérős termosztáthoz képest) ,mert úgy vettem észre hogy 1°C-al többet mutat. Azt az 1°C-ot lehet valahogyan korrigálni?
(#) Szabi1 válasza Schnitt hozzászólására (») Nov 13, 2013 /
 
Mondom hogy passzív hűtő volt, csak a két darab 2n3055 van rajta, meglátom majd, ha nagyon forró lesz kikapcsolom s majd szerelek egy ventilátort még ha szükséges.
(#) lajos1969 hozzászólása Nov 13, 2013 / 2
 
Itt tartok a gitárerősítővel.

SDC10507.JPG
    
(#) mikrokapcsolo válasza FMSound hozzászólására (») Nov 13, 2013 /
 
Jó fénye van, és a dimmeres topikban mutatott dimmered is fantasztikusan tetszik, sőt, tegnap adtak a kezembe egy valahonnan kifénymásolt 3 oldalt, ahol meglepődtem, mert pont a Te dimmered leírása, építse van rajta Micsoda véletlen
(#) jonatani01 hozzászólása Nov 13, 2013 / 1
 
Sziasztok!
A hétvégén összetákoltam egy ledkockát, és eszembe jutott ez a topic, gondoltam megosztom veletek is:
remélem tetszik
Bővebben: Link

asd.JPG
    
(#) eyess válasza lajos1969 hozzászólására (») Nov 13, 2013 /
 
Ez gyors volt ahhoz képest , hogy nem rég még a rajz se volt jó hozzá.Hát ügyes vagy.
(#) Gery78 hozzászólása Nov 13, 2013 / 2
 
Sziasztok!
Megint elkészültem egy Litze-s kábellel, ezúttal hangfalkábelt készítettem az Interconnect mellé. A múltkor nem készítettem képeket a készítésről, de most igen, hogy lássátok, hogyan is készülnek a dolgok egy High-End műhelyben. Meg aki esetleg kedvet érez az utánépítéshez, lássa a technológiát.
4049-es kép:
Ezen a képen bemutatom, hogy kell egymás mellé fektetni 200 Litze huzalt összegubancolódás nélkül. Ott a messzi távolban látszódik a kis satum, amelybe egy szerszám nyele van befogva függőleges helyzetben, amire ki van feszítve a kábel másik vége. Az innenső végén egy tipliszál van befogva egy gyorsszorítóba, és szintén egy gyorsszorítóval az asztalhoz rögzítve. A két függőleges rúd közé lehet kifeszíteni a Litze huzalt. Nem kell hozzá nagy erő, annyi bőven elég, ahogy tekeredik le a spulniról.
4051-es kép
Ott ni messze. A kábel hosszának 3m-t lőttem be. Mondanom sem kell, hogy a komplett kábelhez 2400m Litze huzal kellett... A kilométerhiányom mindenesetre elfogyott a kábel elkészültével.
4052-es kép
A kábelt be kell tekerni a vízvezetékszerelők által használt Teflon szalaggal. Ez jót tesz a hangnak, a vastagabb Teflon szalag nem jó. Kipróbáltuk.
4058-as kép:
Sajnos a képen nem látszik, de erre a bebandázsolt kábelkötegre nagy menetemelkedéssel feltekertem egy nagyon vékony 0,12mm-es átmérőjű Manganin szálat, amelyet a kábel két végéhez kell majd forrasztani. A képen még látszódik az 5 spulni Teflon szalag amit ahhoz vettem, hogyha még egyszer kábelgyártásra vetemednék. És természetesen az elmaradhatatlan HE bögre is kell a képre.
4059-es kép:
6,4-es zsugorcsőbe behúzva és rázsugorítva a négy kábel. Mondanom sem kell, hogy alig fért bele, nehéz volt belegyömöszölni. Mindenesetre a szükséges keresztmetszet megvan. A forrasztás ismét rémálom volt, Skorbutot kaptam tőle. Na de nem panaszkodom egész gyorsan, röpke 2 óra leforgása alatt meg is forrasztottam mind az 1600 Litze véget.
4061, 4062-es kép:
Íme az elkészült kábel, még gondolkodom rajta, hogy behúzzam-e olyan kábelharisnyába mint az Interconnectet.

A hang ismét fenomenális volt, részletes, lágy, levegős, kellemes, hosszan hallgatható, természetes hangzás lett az eredmény. Nagyon jól illik a csöves technikához ez a kábel.
Mindenkinek jó utánépítést kívánok, gondoltam megosztom Veletek ezt a remek eredményt és az elkészítés receptjét.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2013
(#) FMSound válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Nov 13, 2013 /
 
Mikrokapcsolo, talán az elektrotechnika újságból volt kimásolva a cikkem? Különben hol adták a kezedbe?
(#) tomi52 válasza Gery78 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Ennyi litze nincs is....
A zsugorcső nem teszi nagyon merevvé?
(#) mikrokapcsolo válasza FMSound hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Igen, valószínűleg onnan másolta ki az egyik ismerősöm azzal a címszóval, hogy biztos érdekel mert fénytechnika. És tényleg érdekelt
(#) Ballage hozzászólása Nov 14, 2013 /
 
Sziasztok!

Ma elkészültem az alábbi kis Q-mérő műszerrel. Az előlapja még nem az igazi, mivel egy másik készülék házába költözött be és annak az előlapját örökölte. Az alkatrészek egy része újrahasznosított. A forgókapcsoló igazi orosz (illetve szovjet) csoda, a börzéről származik, csattog, mint a ménkű, erőből kell tekerni.

A kapcsolás innen származik.

Üdv,
Ballage
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2013
(#) Gery78 válasza tomi52 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Hát én két spulnival vettem, de csak erre az egy pár hangfalkábelre felhasználtam egy teljes spulnit. Egy kicsit merev lesz tőle, de végül is belefér. Nem könnyű kezelni, mert mindenképpen össze kell valahogy fogatni a szálakat, különben összepöndörödik, és keletkezik rajta néhány hurok, amitől megtörik. Volna valami ötleted, hogy mi lenne jó a zsugorcső helyett? Tudom nem ez a legjobb megoldás.
(#) tomi52 válasza Gery78 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Sajnos nincs ötletem. Csak azért kérdeztem, mert tapasztalom, hogy a zsugorcső merev.
(#) Gery78 válasza tomi52 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Hát akkor nyitva hagyjuk a kérdést, hátha mond valaki egy jobb megoldást. Igen tényleg egy picit merev, de nem olyan borzasztó.
(#) Feki válasza Gery78 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Szia! Esetleg megfelelő belső átmérővel rendelkező szilikoncső?
(#) nedudgi válasza Gery78 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Kábelharisnya jó lehet?
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2013
(#) Buvarruha válasza Gery78 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Vászon ragasztószalag, bár az is merev lesz.
(#) (Felhasználó 46585) válasza Feki hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Én is ezt használom, szintén a Bondextől vásárolva. Jó drága... És elég puha, sérülékeny. Csak nekem 400 szál 0,2-es Mzz van belehúzva. Trafónak van megtekerve.

P1010015.JPG
    
(#) Gery78 hozzászólása Nov 14, 2013 /
 
Köszi srácok a tippeket, a szilikoncső valóban nagyon sérülékeny, nekem is van egy pár méter itthon. Nagyon könnyen elszakad. Áthúzom a szekrény mögött a hangfalkábelt és lenyúzza róla.
A kábelharisnya is jó, de az a gond, hogy a Litze nagyon hajlamos az összegubancolódásra. Nagyon könnyen összetekeredik, és lesz rajta sok kicsi hurok. Ezt nem fogja össze eléggé szerintem, bár még nem próbáltam így csupaszon. Ez akkor lenne jó, ha valahogy ki lehetne tekerni belőle ezt a feszültséget ami miatt összepöndörödik. Pedig ezzel a módszerrel ahogy egymás mellé tettem a szálakat így jónak kellene lenni, tehát nem lenne szabad csavaró feszültségnek maradnia benne, de mégis maradt. Kellene egy jó lefektetési módszer, hogy ne maradjon benne feszkó. Akkor könnyebben lehetne kezelni ezt az egészet.
Még eszembe jutott a Varniscső, meg a PVC cső, amit ki lehetne próbálni, de nem tudom milyen kemények, és hogy fogják össze ezt a sok szálat.
(#) (Felhasználó 46585) válasza Gery78 hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
Én ezt a feszültséget nem értem. Ugyanúgy csináltam, mint te, két nagyobb szög között tekertem a drótot ide, oda, középen volt a spulni, amiről lefutott a drót. Arra kell csak vigyázni, hogy a spulniról ne akarjon lepöndörödni gyorsan a drót, mert akkor tényleg hurkot vet. Az sem olyan nagy baj, mert akkor elvágom a drótot, kikötöm a szöghöz és folytataom tovább. Miután a drót mindkét vége le van forrasztva, ez nem jelent problémát. Amikor feltekered két szög közé, akkor figyelni kell, hogy mondjuk két méter felett már lesz valamennyi belógása középen a drótnak. Én odatettem egy széket, ráfeküdt a drót a támlára. Egyébként, kicsit megfeszítve kell feltekerni a drótot, akkor nem lehet görcs benne. Mielőtt leszeded a szögekről, akkor 30cm-enként kösd át valami mipolánnal burkolt dróttal, hogy ne akarjon szétterülni, különben használhatatlan lesz. Mielőtt levágod a szögről, közvetlenül a tövében valami erősebb dróttal, szigeteletlennel tekerd körbe. Ezután levágod, feszesen tartod, hogy ne hurkolódjon össze és mehet az ónfürdőbe a pászma. Persze, ehhez forrasztható Mzz kell. Ha lecinezted, akkor fogd be a satuba ( ami eddig a szöget tartotta ), hogy megint feszes legyen a pászma. Jöhet ugyanígy a pászma másik vége. Ha nem akar bemenni a szilikon, vagy akármilyen csőbe, akkor meg kell a pászmát olajozni. Pl: transzformátorolaj, vagy amit én használtam: volt néhány nagyobbacska kondim, kilukasztottam és kiöntöttem belőlük az olajat. Ezzel bekentem a pászmát. Az egyik végére ráfrrasztottam egy hosszú, egy kvadrát körüli drótot, amit szintén beolajoztam. Ez a "behúzószalag" Ezt belehúztam a szilikoncsőbe, ami húzta maga után a pászmát. Ha a szilikoncső nagyon passzentos, akkor közben simogatni kell, de ezt úgyis fogod látni.

Azért annyira nem sérülékeny a szilikoncső. Persze, nem kell rátolni a szekrényt...
(#) Feki válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Nov 14, 2013 /
 
De legalább hajlékony ! No egye fene csak gondoltam egyet ,hogy hangfalkábelnél nem árt ha megfelelően hajlékony , főleg ha sok zománcozott huzalból készül . A sérülékenységre tényleg nem gondoltam.
Következő: »»   1105 / 1687
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem