Fórum témák
» Több friss téma |
Utólag elemezve a tájékoztató képeket a weboldalon,félreérthető,nem kicsit.
http://neomagnet.hu/neodymium-magnesek-technikai-informacio Igy ez esetben igazatok van. Nagyon nehéz lett volna ennek a boltnak egyértelműbb tájékoztatást adni... pl ilyet: http://szupermagnes.hu/shop_ordered/5852/shop_altpic/MSZ-KOR-D10x5_...074160 A Radiális cimkével feltűntetett mágnes a megfelelő a galvó épitéshez. Sok sikert hozzá. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2013
Van egy gyári 800mw rgb laserem, a cél nem ez, csak a hobbi. A 4x10 méteres vászonra vetítés megint más project. Nem akarok venni galvo szettet, hanem építeni akarok egyet, ami megüti a gyári galvók szintjét. (még ha ez sokak szerint nem is lehetséges )
Idézet: „ami megüti a gyári galvók szintjét. (még ha ez sokak szerint nem is lehetséges )” Ez csak rajtad múlik. Valamikor én is belekezdtem,de célravezetőbb volt megvennem. De pl minden mást magam készitek el a lézereimhez.Mechanikus dolgok,készülékház,lézer meghajtó,hűtés vezérlő,minden egyéb elektronika,természetesen az smps kivételével. Jelenleg a gyári galvókhoz készitek egy utángyártott szervó erősitőt,mert csak az erősebb végfok IC-t rákötegelni a régi panelra nem az én stilusom.
Nézegettem a topicot, de nem igazán találtam az ilda vezérléshez áramkört. Amit keresek, illetve nem tudom, hogy kivitelezhető-e házilag: A laserben lévő ilda vezérlés, illetve a külső ILDA-USB átalakító. Egyik kollégámnak van egy 40K gyári lasere, és arra panaszkodott, hogy az USB-ilda átalakító lassú. Azóta vett egy komolyabbat (200e körül) és megoldódott a gondja. Mindenesetre szeretném ezt is elkészíteni.
Párhuzamos port-ra van rajz.Program is,ingyenesen,ennek megfelelően sokra nem is képes.Házilag elkészit/getett galvókhoz szerintem megfelel.Keresd a lézershow-s topicban.
USB-re sokan készitettek/világszerte és idehaza is /már ILDA DAC-ot,ha tudod a mikéntjét,hát rajta. Ha van usb-ilda DAC-od,akkor a projektorba már fölösleges.Az ilda jeleket a galvók erősitői és a lézerek meghajtó paneljai (modulálható áramgenerátor)közvetlenül dolgozzák fel,vagyis az usb DAC-ból már használatra készen jönnek ki a jelek. De vehetsz is. Pangolin,Phoenix,Medialas,Showtacle,,,IShow ezek jutnak most eszembe.A minőség az első négy gyártó(US/német/szlovák),ennek megfelelően drágák,(az a bizonyos komolyabb 200ezer kürüli)az ötödik pedig nem éri meg a figyelmet sem,annak ellenére hogy nagyon olcsó(kinai,kb 17-20ezer forint) Ezt offoltam,mert semmi köze a topic-hoz
Úgy döntöttem, hogy befejezem az évek óta a polcra akasztott szkennerem. Az első lépések megtörténtek, maradék átvizsgálása, illetve a hiányzó darabok felmérése. A régi elektronika indult elsőre, némi porolás után. A régi galvók már akkor sem tetszettek, így azokat újra legyártom. Pár kép a már nem is tudom hanyadik verzióról .
Sziasztok!
Hamarosan meg fogom hírdetni a galvó próbálkozásaimat amivel 22 Kpps sebességig jutottam el. Kérdezzetek bátran ha valami probléma merül fel tudok segíteni mert nagyon benne voltam e témában. Van sok mágnesem fúratos is meg tömör is a fúratos mágnessel jutottam el eddig a sebességig de van tömöröm is ami tengelycsonkok segítségével már még jobb lett volna van egy gyári 34 K galvó szettem is amit párszor már megtekertem és a titkait is felfedtem.
Üdvözöllek.
A tengelyt ha lehet akár a későbbiek folyamán kicserélheted szénszálas tengelyre lényegesen könnyebb és miné kisseb a csapágy az sem elhanyagolható. A külső házra a legrosszabb döntés az alumínium mert csak fékez. Viszont a jó a látszólag rosszban hogy a külső házat kimondottan lágyvas ból jó készíteni mint a gyári galvóknál mert igaz hogy mágnesezhető de működés közben sokat segít a nagyobb sebességben ez már nem igaz a sima vasra a lágy sokkal hamarabb elveszíti a ráadott mágnesességet. Lágyvasat be tudsz szerezni rossz hangyszórók középmagjából. Idézet: „22 Kpps sebességig jutottam el.” Ezt hogy érted? A DAC-ból 22kpps jel jött ki amit tökéletesen meg tudott jeleniteni a galvó? Mekkora nyitáson? Vagy mit értesz a 22kpps sebességen?A galvó dolgozhat 40kpps-en is kérdés hogy jeleniti meg a dolgokat. Most fejeztem be a teszteket,a gyári szervó erősitő lm1875 végfok IC-jét cseréltem le lm3886-ra.Egyelőre légkábelezéssel,az új panel még az Eagle-ben van. Jelenleg 30kpps@8°-on tökéletesen jeleniti meg amit meg kell.Tehát 5kpps nyereséghez jutottam.Több órája dolgozik,nem melegiti túl a galvókat sem. Mivel az IC-ben bőven van még tartalék,a torzitás is sokkal kisebb.A kisebb berezgéseket nem számitom ide pl az Y tengelyen az ahogy gondolom csapágyazás,de inkább a tükör paraciális rezgéséből adódik.Jellemzően csak a bal oldalon,ahol a tükör szabadon van.Esetleg megerősitem a ragasztását,talán eltűnik ez a kis bibi. Mellékelem a kapcsolását a szervó erősitőnek,ha valaki esetleg utánépitené.A hangoló potik miatt érdemes,ez egyébként gyakorlatilag az összes forgalomban levő 20-30 k galvo scanner erősitőjének rajza.
Az erősitő rajzán a hiányzó értékeket erről a rajzról leolvashatjátok.
Üdv!
A 22 K sebességet kb 10-15 fokos nyitáson tudta megjeleníteni de ez relatív mert ott van még a távolság ami nálam csupán 2 méter volt a próbavászontól. A 30 K általános ildateszt és pár több féle teszttel mértem és mivel ott csak tippelni tudsz hogy mennyi a középső kör nem m ent bele teljesen a belső négyzetbe de a sarkok kitűnőek voltak torzítás nem volt észlelhető. Énis átáltam régen a 3886 ra pont a minősége és a karakterisztíkája miatt nameg hogy mekkora kimeneti áramot tud biztosítani minimális torzítás mellett. Tudom hogy ki lehet pörgetni a galvókat 40 re is de a kép itt ezen viszonyok mellett is tökéletesnek mondható volt.
Remek.
A távolság nem befolyásol semmit,kivéve a szubjektiv láthatóságot.Nekem 1-2 méter között szokott változni,sok mindentől függ,de a nyitás mindig számitva van. http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=214005 Ha a belső kör a tesztábrában nem érinti a belső négyzet falait,akkor nincs jól behangolva a szervo.Vagy a sebességed nem korrekt.Ezek nem tippektől függenek... LM3886 tökéletes IC,régebben TDA7294-vel próbálkoztam,de az nagyon nem ilyen feladatra való.20kilón is ronda volt minden. Milyen programmal használod a tesztalanyodat? Lehet látni képeket is? Azokat mindenki szereti és "ez a topic képek nélkül nem ér semmit" A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2013
Ez is lágyvasból van!! Egy szebb napokat látott ARF telefonközpont csoportválasztó egységének a tekercstestjeiből készült. Ha valami lágyvas akkor az az . Szeréncsére még ráleltem a régi kapcsolatoknak köszönhetően!
Tetszett amit régebben is csináltál, de várom az új fejleményeket. Én épp tegnap gondolkoztam rajta, hogy fel kellene éleszteni a cuccomat. Úgy döntöttem, hogy az alapoktól indulok. A végfokom elég gerjedékeny volt. Ezt még tetézte, hogy egy párásodás miatt leégett a trafóm is
Üdv Mindenkinek! Segítség kéne. Ügyesen eltörték a 20-k skennerem tükrét. Tud valaki segíteni, hogy honnan szerezhetnék vagy miből lehet kiszedni ilyen vékony tükröt?
Fizettesd ki vele hogy tanulja meg tisztelni azt,ami a másé!
Üdv! A topik 80%-át átolvastam, de maradt még pár megválaszolatlan kérdés bennem.
Először is, a tekercseket úgy készítsem el, hogy a lehető legkisebb legyen a cséve test? (hosszúkás mágneseket fogok használni dvd író optikából) Illetve lényeges-e, hogy a mágnest melyik oldalával rakom fel a tengelyre?
Üdv! A mágneseket fontos, hogy úgy rakd fel, hogy a tengelyre merőleges legyen a mágnesezettség. Minél kisebb légmagos tekercset csinálj. A lehető legvékonyabb tekercselő huzalból. Nekem a legutóbbi az 0,2mm-es volt. A következőhöz veszek majd 0,1-es huzalt.
Rendben, csévetestnek jó lenne mondjuk egy 9V-os elem?
Szerintem az nagy lesz. De attól függ mekkora galvót akarsz csinálni. Nekem egy M3-as anya volt ha jól emlékszem.
Ha arra tekered, nagyon "fura" méretű tekercset kapsz végeredménynek! Nálam egy 10x1 mm-es műanyag lapra volt tekerve.
Keresztben tekertem 100 menetet, 2-3 Ohm lett tekercsenként, jónak túnik.. 3-4 V DCről már elég keményem fogja a tengelyt, szóval jónak tűnik. Így elsőre!
szlaci001 Mit értesz az alatt, hogy fura? Téglalap alakú lett, és kb. 2 centi széles.
Üdv!
leégett az egyik galvóm tekercse a gyárinak. konkrétan azt mát tekercseltem kb két éve de sokat görcsöltem vele.. az eredeti tekercsek persze nagyon szépen vannak tekercselve de hát azt leutánozni kész gyötrelem sőt nem is sikerült. Mivel ebben nincs tekercstest hanem a két tekercs egy 5 mm-es lukban van elhelyezve egymással szemben úgy hogy a tekercsek oldalai összeérnek egymással tehát teljesen körbe beteríti a lágyvas ház belsejét . A kész tekercsek simán csak bele vannak tolva a lyukba és le vannak ragasztva az oldalfalhoz. Bár én úgy csináltam hogy megtekertem az adott 0,15-ös cuz huzallal a 25 menetet tekercsenként mert a gyáriban is ennyivel éri el a két tekercs a 4,2 ohmot. Csak hogy nekem így a sok réteg egymáson van és meg kell lapítanom a tekercset ami jó volt kb 6 ból egy nem lett menetzárlatos tehát ha sikerül is így nem teljesen kóser mert lapításkor oldalra tolódnak el a menetek. Milyen módszerrel lehetne egy olyan tekercset készíteni amillyen a gyári ? Mert ha csinálok egy tekercstestet az adig rendben van tudok csinálni oldalfalasat ami addig engedi a menetrétedeket amedig kell ez eddig nem is gond mert egyszer kell megcsinálni. A fontos kérdés hogy milyen anyagból legyen ami elég fix és nem fogja pl a pillanatragasztó. Mert tekerés után valahogy le is kell venni a kész tekercset a testről viszont ha nincs fixálva a kész tekercs lehúzáskor szétesne. Előre is köszönöm az ötleteket.
ím a galvo szétszedve
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2014
Idézet: „Milyen módszerrel lehetne egy olyan tekercset készíteni amillyen a gyári ?” Ezzel tudsz is mindent. Ha a lapitáskor a tekercs formája deformálódik,akkor az a módszer nem jó. Próbálkozz meg mással. Vagy kérdezz egy kinai gyártót ők hogyan csinálják.Veszteni nem vesztesz semmit és szerintem egyszerűbb,mint gondolnád...Ők nem szoktak bonyolitani semmit sem.Gondolj bele milyen hatalmas a termelési kapacitásuk.. Amúgy a tekercsek belül gyantával vagy valamiféle lakkal vannak rögzitve,mert az oldószerrel kimosódik,igy a tekercs szétesik belül,eléri a mágnest.
Szia Atis!
Én minap csináltam pont egy ilyet és sokat szenvedtem már régen is vele, de most úgy csináltam hogy mikor feltekertem a tekercset, akkor epoxival bekentem mielőtt le vetem a sablonról és utána lapítottam ki kézzel, és bele toltam óvatosan a testbe. Utána meg 3-as tengelyel amit cd olvasóból bontottam ki, avval szorítottam oda a belsejéhez a tekercset amin még nem volt meg kötve a epoxi. Ja és még én cd olvasó fej mozgató mociból szedtem a tekercset ki, és az volt a leg jobb, 35 menetet tekertem nem 25-öt. Üdv Tybord
Pontosan igy csinálják a gyárakban is.(csak mert én egyszer már megkérdeztem )
Bedugják a furatba a lakkba áztatott két tekercset és odalapitják a galvó testhez belülről a megfelelő rúddal.Annyira egyszerű,hogy mindenki inkább túlbonyolitja:azelőtt lapitgatja,formálja a tekercset,mielőtt bedugná a helyére.
Üdv!
Igen egynek jó de itt az lenne a lényeg hogy a teljes íven végig meg tudd határozni hány réteg huzal mehet mert itt még lapítani kellene főleg az oldalát.
Atis!
Amikor bele rakod nem kell lapítani, csak mikor már benne van és még nem kemény a ragasztó. Azzal ne foglalkozz hogy hogy állnak a menetek,( persze ne össze vissza ) csak azzal hogy egyforma legyen a két tekercs, és ne érjen bele a mágnes. Üdv Tybord |
Bejelentkezés
Hirdetés |