Fórum témák
» Több friss téma |
Ha netán deltában lenne, nagyobb lenne a teljesítmény, kb. 20%-kal.Autotrafóval megemelni a feszültséget, mindjárt jobban teljesít; a TEXTIMA addig nem is akart varrni.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2013
Köszi mindenkinek a választ,Aaaaaaaaha akkor azért van az hogy a most szóban forgó Evig 1500W-os motoron csak 7,5A indulási áramot mértem (keveseltem is) mert csillagba van kötve,vele ellentétbe egy másik Imi motor ami csak 1100W-os de viszont a kapocsnál 6 kivezetés deltába kötve 13,5A -t mértem indulási áramként.
Sziasztok!
Mellékeltem egy képet egy üzemi kondenzátorról. Szerintetek mitől éghetett ki? Egy 80 µF kondi volt. A motor a biztosítok nem verte le kézzel kellett áramtalanítani.
Ami maradt belőle, meg a környező alkatrészek méretei alapján az nem lehetett 80 µF üzemi kondenzátor. Üzemiben legfeljebb 20 uF. Indító lehetett 80 uF, ez esetben nem csoda, ha így néz ki.
![]() Legalább annyit mellé írhattál volna, mekkora motor mellett volt. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2013
2 kW motor. Üzemi kondi volt nem indító. Ha jól tudom az indító csak az indítás pillanatában kell. Ez visztont állandóan ott van nincs leválasztó relé.
Ami maradt belőle és a környező alkatrészek méretei alapján valami nem illett bele az áramkörbe. Ha valóban 80 µF-os volt, alacsony lehetett az üzemi feszültsége. Nem lehetetlen ebben a méretben a szükséges min. 350V ~-ra készült üzemi kondenzátor, bár ennél magasabbat szoktunk javasolni. Az ára viszont nem átlagemberhez méretezett.
![]() Ha sokallnád a javasolt feszültséget, gondolj arra, hogy ezen a kondin nem a hálózati 230 V fog szaladgálni, hanem a terhelés függvényében akár rezonanciához közeli állapot is beállhat, amikor a kialakuló feszültségnek csak az átütési szilárdság szabhat határt. !!! A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2013
A furcsa, hogy 4 éves a gép. Átlag fél évente kellett benne kondit cserélni. Már ezt sem értem, hogy miért. Valóban 80 µF/450V kondi volt.
Vajon a 25A (B karakterisztika nem is C) biztosíték miért nem ment le? Mitől végezhetett ilyen csúnya munkát? Annyi csalás van még a dologban, hogy betáp oldalon fel volt szerelve a biztosíték elé két mágnes kapcsoló+relé. Ezek biztosították azt, ha van "éjszakai áram" akkor arról üzemeljen a gép, ha nincs akkor nappali áramról. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2013
Nincs semmi hűtése a dobozban a kondenzátornak. Ez lehet az egyik ok. További lehetséges ok, ha a motor terhelés alatt indul, mert a nyomó ágat nem tehermentesíti az indulás idejére a szelep.
Idézet: „25A (B karakterisztika nem is C) biztosíték miért nem ment le?” Nagy szerencséd van, hogy nem a motor égett le, csak a kondi. Erre lehetséges magyarázat a vezetékezésben keresendő. Mérj feszültséget az induló motoron, majd újra a maximális nyomáshoz közeledve! Egyébként ez is lehet oka a kondi tönkremenetelének. A túlságosan alacsony tápfeszültség miatt nagyobb terhelésen túl nagy áram jut rá tartósan.
Műanyag volt a kondi. Nem tudom mennyi értelme lett volna a hűtésnek.
Ha erős terheléssel kellett volna indulnia akkor biztos leveri a 25A biztosítok. Viszont az elgondolkodtató, hogy mi történik, ha üzem közben leesik a feszültség mondjuk 190V-ra. De ebben az esetben is oldania kellett volna a megszakítónak vagy tévedek? Lehet sikerült olyan feltételeknek összeállnia pár percig, hogy a biztosíték nem old le pl. 23A az áramfelvétel, de a kondi ettől már kifekszik? Azt vajon mi magyarázza, hogy átlag 6 havonta kondit kellett cserélni? Normál esetben milyen gyakran kell üzemi kondit cserélni?
Még két kérdésem lenne:
Igaz-e, hogy üzemi kondenzátort alaphangon úgy számolunk, hogy 5µF/100W ? Hogyan kell pontosan méretezni?
Műanyag kondinál is fontos a hűtés. Biztos rajta volt az üzemi hőmérséklet tartomány.
Nézd meg a 2200-as motor üzemi áramfelvételét. A 23 A már majdnem kétszeres túlterhelés. Nem csupán az áramfelvétel a lényeg, hanem az árammegoszlás a főfázis-segédfázis között. Normál terhelésnél a főfázis viszi a prímet, a segédfázison minimális áram folyik. Ahogy nő a terhelés (meghaladja a névlegest) az áram áttolódik a segédfázisra. A főfázisé akár csökkenhet is. Ez az állapot, ha tartós és gyakori, megölheti a kondenzátort, miközben a motor, aminek ha jó a hűtése, kibírhatja.
Amit eddig kifelejtettem.:
A 25 A-es kismegszakító semmitől nem védi meg a motorodat. Az indításhoz lehet, hogy szükséges, mert kisebbet levágna, de igazi védelmet az üzemi áram fölé beállított hőkioldó jelentene. Motor adatlapok Ebben a táblázatokban pl 14-15 A a 2,2 kW-hoz tartozó üzemi áramfelvétel és 55-60 µF az üzemi kondi. 16 A-re beállított hőkioldó már jelezne.
Sziasztok!
A neten rátaláltam GFV, AMV és AMV4 típusú motorvédők kapcsolási rajzaira. De sajnos ezekről a típusokról nem találtam további információkat, képeket. Érdemes valamelyiket megépíteni? (3 fázisú, 3kW -os motorhoz kellene) Egyáltalán (jól) működnek ezek? Köszönöm A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2013
Sziasztok!
Van egy szovjet mosógépmotorom. Egyszer már kérdeztem róla, azt hittem csak csapágyas, és ezért nem mozdítható a tengely. Hazautaztam, és szétszedtem. A csapágyak szinte alig futottak, teljesen jók. A baj az, hogy szerintem valaki gányolhatott rajta valamit, mert a "ventilátor" (vagy nem tudom, minek nevezik a kalickás forgórésznél kiálló kis lemezkéket) hozzáér az alumínium burkolathoz. Ha alátéttel növelem a távolságot, akkor meg nem lehet összerakni. ![]() Erről a gépről van szó: Bővebben: Link
Lehet, hogy fordítva van a forgórész (vagy a pajzsok)? Esetleg a csapágy(ak) nem ülnek a helyükre (vagy szélesebbek az eredetinél, azért látszanak alig használtnak).Azok a kis felöntések ventilátorként szerepelnek.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2013
A pajzsok nincsenek fordítva, de a forgórész lehet. Viszont mindkét esetben hozzáértek a felöntések.
![]()
Variáld csak, jó lesz.Nem hiszem, hogy nem belevaló a rotor, mert az szívás lenne.
Belevalónak tűnik.
![]() Pont jó lenne, ha kb. 3mm-el kisebbek lennének a felöntések. Arra gondoltam, hogy mi lenne, ha levágnék belőlük. Pontosan vonalzóval bejelölném, aztán lefűrészelném.
Az elektromos részét még nem próbáltam, de semmiféle égésnyom nincs, valószinüleg jó.
![]()
Az elektromos részét még nem próbáltam, de semmiféle égésnyom nincs, valószinüleg jó.
![]()
Ott valami nem gút, valaki más csapatban játszik (a csapágyak a helyükön vannak?). Nem tudom elképzelni másként. Ha elveszel a ventiből, romlik a hűtés, gáz lehet. Az a 'hőrelé féleség' lehet indító relé. Bár kondis indítás szokás az újabb (fél,-automata) gépeknél. Nem ismerem a motorod.
Bővebben: Link
Ilyen az enyém. Én se értem, mert a csapágyak jó helyen vannak szerintem. Majd még megnézzük a nagypapával. ![]()
Az indító relé lessz. Az orosz egyfázisú motoroknál nem kondival van előállítva a segédfázis, hanem ellenállással. Mégpedig olyan módszerrel, hogy maga a segédfázis tekercselés nagy ellenállású (többnyire sárgaréz) huzalból van tekerve. Mivel az egyfázisú motornak csak az indulásnál van szüksége a segédfázisra, a felpörgés után a főfázis áramának lecsökkenésekor a relé a segédfázist leválasztja. Egyszerű, bombabiztos megoldás, nem kényes.
Bekötés van valahol? Nem szeretném szétégetni.
![]()
Három drótot csak be tudsz kötni. Megméred a tekercsek ellenállását, a kisebbik a főfázis, a nagyobbik ellenállású a segédfázis tekercs. A főfázisra a rel meghúzó tekercsén keresztül, míg a segédfázisra a relé záróérintkezőjén keresztül adod a hálózati (230 V) feszültséget. A tekercsek közös pontja a nulla.
A motor oldalán kis fémtokban bimetál van, ami túlmelegedés esetén bármilyen módban megakadályozza az indulást. A motor kétféle fordulatszámmal, mosás üzemmódban mindkét forgásiránnyal üzemel. A mosógépmotor témában sok alkalommal szerepelt már. Bármilyen üzemmódban üzemi (állandó) kondenzátoros bekötéssel működik. 5 csatlakozási pontja van, ebből 3 (1-4-5) a centrifuga üzemmódhoz, 29xx fordulathoz tartozik, 3 pedig, 1-2-3 a mosógép üzemmódhoz, ~400 fordulathoz tartozik. A nagyobb fordulatszámhoz a kisebb, a kisebb fordulatszámhoz a nagyobb ellenállású tekercsek tartoznak. A nagy fordulatszám nem fordítható meg (alapkapcsolás szerint), a kisebb, mosó fordulatszám kétirányú. Az 1-es (közös) csatlakozási pont kapja a táplálását a hőkioldón keresztül.
Köszi a részletes választ, jó egy irányba is a nagy fordulat, mert igazából egy dinamót fog hajtani, bemutatási céllal.
![]() A forgórész, meg nagyon úgy tűnik, hogy nem bele való. Pont jó lesz, ha kicsit vágunk a felöntésekből. Egyébként a kalickás forgórésznél mindegy, hogy hogy van berakva? Az üzemi kondi hány mikró legyen? 120W-os a 2900 1/p.-es fordulatnál.
Jó ideje nyűglődsz ezen a motorocskán.
![]() Kalickás forgórésznél mindegy, hogy van berakva. Motorszerelésnél alapvető dolog, hogy jelöljük a pajzsokat, hogy minden eredeti helyére kerüljön vissza. Az egyszerűség kedvéért. ![]() Ettől függetlenül, ha egyformák a csapágyak és az átfordítás után ugyanolyan helyzetben kerül a forgórész az állórészbe, akár akadás, súrlódás nélkül pöröghet. A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2013
Nem volt tekercselve, de akkor se értem, mitől akad. Ha levágunk belőle, az megfelel?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |