Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv, 1,4*28=39,2V Ez még elegendő a meghajtáshoz, terhelés esésére úgy is esni fog. 3,5 A Kicsit kevés neki, legalább 5 A kellene hogy legyen de ezzel is működni fog. A puffer elegendő. A panel teste igen mehet mivel a panelre a tápról +,-,gnd jön a panelra. Arra kell kötni.
A tápot cseréltettem 5.35 Amperesre oldalanként És 300 Va-s ra így szerintem elég lesz
Alakulunk...Azért előfúrhatták volna az amúgy sem valami jó tervezésű nyákot... Sok átkötés, kevés hely a forrasztpontok közt...
Ezért célszerű esetleg másik paneltervet választani. Itt van például Reloop elképzelése szerinti kapcsolás és egy panelterv tőlem.
A fúrások érdekesek, mintha apró vakondtúrások lennének. A szerszám itt nem volt ideális. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2014
Nincs semmi probléma azzal a nyáktervvel, jó párat elhasználtam belőle minden gond nélkül.
Inkább fúrni meg forrasztani kellene tudni megfelelő eszközökkel és módon! Mondjuk nekem az egyetlen gondom ezekkel mindig az volt, hogy lefújták egy nehezen forrasztható lakkal, ezért mindig azzal kezdtem hogy lakk lecsiszol, és gyantás lakkal vékonyan átfújtam. Így már nem kell agyonfűteni a forrfejeket mire megfut az ón, és még szépen terül is.
Ezt én élesztés előtt írtó alaposan átnézném, rövidzárlat, szakadás és forrasztás terén. Kapásból van 2-3 hely, ahol zárlatot láttam. Mivel lyukasztottad? Kalapács-szeg kombináció?
Nincs rajt zárlat akármennyire is hihetetlen sajnos csak pillanatpákám van és nem csiszoltam le, de ez a legelső ilyen amit építek...Egyáltalán erre sem számítottam hogy magamnak kell furkálni (( Elkap az ideg azt kidobom a szemétbe. Egyébként sima általan lecsiszolt fúrófejjel fúrtam ki, de legközelebb nem ezt a panelt használom főleg nem mivel nincs megfelelő célszerszámom hozzá...
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2014
Gabó ezt inkább meg sem próbálom éleszteni, szerintem hagyom a fenébe, vagyis nem kínlódok vele felesleges..
Itt alapból a fúrásnál lett elrontva. Kellene egy rendesen megcsinált nyákot csinálni, és azt építeni. Pl Alkotó paneljét. Fúróhegyet meg lehet kapni 50-100ftért.
Köszönöm a segítséget ezt a nyákot tanulópénzként fogom fel, legközelebb alaposan megcsiszolom ahogy írtátok, és rendes 0.5 ös fúrót is beszerzek meg a pillanatpáka helyett valami precíziósabb forrasztót használok.
Az ilyen méretű panelt nyugodtan forraszthatod pill. pákával, ide tökéletes.
Ha fúrót veszel, akkor ehhez 0,8-ast és 1-est vegyél. Mifelénk a szerszámszaküzletben 90 Ft a HSS, a köszörült élű meg 200 Ft - utóbbi kb. annyival tovább kitart mint amennyivel drágább. Az elektronika-hobbi a türelem hobbija, így nem szabad hozzáállni, hogy "elkap az ideg. oszt' kivágom" ...
Nem volt megfelelő szerszámom hozzá különben simán ment volna a dolog, nem baj legközelebb felcsiszolom stb.Türelmem pedíg van
Termeld ki az alkatrészeket belőle, és azokat fel tudod használni egy rendesen legyártott panelnél.
Alkotó vagy Reloop kollégák paneljei nagyon rendben vannak, tudom őket ajánlani Üdv.b A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2014
Már szedődöm ki belőle a cuccokat,előre fúrt duplaoldalas lyukgalvanizáltat veszek most máshonnan.Amit nem kell magamnak fúrkálni.
A D-Audio?
Azokkal meg vagyok elégedve, kipróbáltam tőlük több nyákot is.
Igen tőlük szeretném megrendelni az AMP 06 os kittet. D Audiótól.
Van nekem is belőle.
De neked megvannak a hozzá való alkatrészek, nem gondoltál arra, hogy saját magad gyárts le egy panelt? Olcsóbban jönnél ki.
Ennyire nem szeretnék belemerülni, ha már egy panelt elrontottam a fúrással mégegyet nem akarok felesleges kör lenne ismét, első körben megépítem ezt aztán majd a késöbbiekben lehet hogy megépítem a másik felét is.De ahhoz már kevés lesz a trafóm.
Esetleg a késöbbiekben veszek neki ismét egy nyákot és akkor már érdemesebb sztereóra megcsinálni, vagy megépítem ismét mégegy példányban.
Nem rég kértem itt tőletek egy tda7294hídkapcsolás tervet . Ezzel kapcsolatban az volna a kérdésem hogy ezen a kapcsoláson:Bővebben: Link ha jól értelmezem a stand by és mutte funkció nem működik hiszen pozitívra van kötve
Szia! Nincs közvetlenül tápra húzva, kíméletesen kapcsol be.
Akkor ezek szerint a lágyindítás elhagyható? Mivel késleltetett elméletben a bekapcsolás is.
A klasszikus értelemben vett lágyindító a transzformátor előtt helyezkedik el és feladata, hogy az induló gerjesztés és a puffertöltés áramát korlátozza.
Ami ebben a hídban van az a koppanás mentes bekapcsolást szolgálja. Erre ilyen teljesítmény mellett aligha van szükség, mert úgyis szoktunk relés hangsugárzóvédőt használni, nehogy egyenfeszültség mehessen a hangszóróra. Ez viszont alapból tudja a koppanásgátlást, sőt kikapcsolásnál is hatékonyan tud bontani.
Értem gondolom akkor egy relés késleltetés+egy toroid lágyindító áramkör beépítése kellene.
Ezekkel a részegységgel külön témák foglalkoznak, nézd meg a képmellékleteket és olvasgasd őket!
Lágyindító. Hansugárzó védelem.
Rendben köszönöm tök felesleges ide lágyindítás és a kopi gátló sem muszály,már csak egy kérdés,az élesztéskor mire érdemes figyelnem?
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2014
A megépített áramkörre kisütött állapotban kösd rá a pufferkondenzátorokat! Használj valamilyen áramkorlátozót! Jobb híján köss izzólámpát sorba a primer tekerccsel! Ha simán felfut a táp mérj kimeneti egyenfeszültséget, párszor 10mV megengedett, volt nagyságrendben már nem.
A hangszórót először 50-200 ohm soros ellenálláson keresztül kösd rá, egy estleges gerjedés ne égesse szénné munkádat.
Van itthon teljesítményellenállásom 47 ohm 25 w os erre pont megfelelő lesz mármint a hangszóróvédelemre.Ha majd élesztem még elötte lesz pár kérdésem,de nem offolom teli a fórumot kérdéseimmel. + és - ágba kössek izzót első indításkor a szekunderen és a primeren is? Ha baj van akkor elvileg oda folyik a kakaó és van időm lekapcsolni még mielött baj van.
Bocs a sok kérdésért de még nagyon kezdő vagyok a témában...
Izzót vagy csak a primer, vagy csak a szekunder oldalra tegyél. A szekunderre az annak megfelelő feszültségű izzót használj.
Élesztés előtt tégy fel fotót róla, ha bizonytalan vagy valamiben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |