Fórum témák
» Több friss téma |
Én is leírtam már párszor a sajátommal, de céges honlapról ez az első, ami szinte tökéletesen megfelel az én ízlésemnek. Bátran ajánlom én is bárkinek, hogy olvassa el, szinte minden benne van és érthető.
Szia!
Köszönjük, én biztos hogy megépítem.
Csak még egy kérdés: olvastam hogy az egyik NTC-t kapcsolatba kell hozni az aksi burkolatával, a vezeték hossz mennyire lényeges? Max fél méterben gondolkodom. De bocs ha hülyeséget kérdeztem.
Szép munka, fogják "lopni" külföldi amatőrök is!
Egy észrevételem lenne. Idézet: „Üzem alatta T+ hőérzékelőt hozzuk hőkontaktus kapcsolatba az aksi burkolatával (helyezzük a tetejére).” Ha már hőérzékelés, szerintem jobb lenne az oldalához rögzíteni, pl. gumival, mivel a teteje ritkábban melegszik. Annál is inkább, mert ott nincs elektrolit, 2-3cm levegő van a tető alatt.
Én azt tapasztaltam, hogy ha melegedett, akkor a hosszanti oldala melegedett, a rossz cellánál. Ha ez az oldalsó volt, akkor a rövidebb oldala is természetesen. A teteje nem rémlik, hogy csinált volna ilyet, a levegő elég jó hőszigetelő. A rögzítést nem hiszem, hogy megússzuk a tetejére rakva sem. Esetleg lehetne hővezető anyaggal egy alu lemezre ragasztani, és azt egy gumiszalaggal, mint egy fejpántot az oldalára húzni. Majd meglátjuk.
Sajnos mostanában nem lesz időm ilyesmire, de szándékozom így már, végre megépíteni, és segíteni tapasztalatilag. Alany lesz az biztos. Idézet: „A gondot abban látom, hogy savas piszkos az oldala, így hamar cserés lesz az érzékelő.” A teteje inkább szokott savas lenni felénk, az oldala inkább max sáros/poros. Ha már nagyon dzsuvás, akkor ott más baj is van. Egyébként ezért is jó lenne egy hővezető ragasztóval egy alu lemezre rögzíteni és azt felfektetni az oldalára. Megjegyzem a CTek 8 lépéses 10A-es regeneráló töltőhöz is van külső hőérzékelő, még sosem használtuk. Azt sem tudom, ott mit írtak hozzá, hogyan kell és hova rögzíteni. Idézet: „Persze én minden akkut lemosok, mielőtt kézbeveszem.” Hát, igen, igazad van, mindig így kellene.
Az ntc-re szerintem van egy egyszerű, és gyors megoldás.
Én biztos, hogy vezetékestől kb 2-3 centi hosszan le zsugorcsövezem, és az akkut denaturált szesszel megtakarítva, a hoszabbik oldalára rakom fel egy kis darab ragaszószalaggal, pl ilyennel: http://barkacsmester.hu/wp-content/uploads/wpsc/product_images/szürke.jpg A pontosabb érzékelés esetén meg, hoszabb ragasztószalag és egy max 1mm vastagságú és 2 cm szélességű réz lapot, vagy inkább csíkot teszek az oldalára, és erre rá az ntc, ha egy pontban mérés problémás lesz a használatok közben.
Nagyon köszönjük a munkátokat. Lenne egy extra kérésem, a panelről egy lay fájl, vagy valami másik amelyet be lehet pakolni valamilyen paneltervező progiba. Előre is köszönöm (Ma vettem meg az alkatrészeket)
A pdf et betudod tenni háttérképként a layoutba így tökéletesen lemásolható , aztán meg már azt csinálsz vele amit csak akarsz ..
Sziasztok! Müködik nekem is a szulfátmentesítő áramkör, de kikapcsolás után is megy az impulus adó áramkör az ukkuról? Már fet-tet is cseréltem, talán a 15kOHM. sok és nem nyit ki teljesen? Fényszóró izzóval próbálva az akku helyén villogtatja rendesen 24V/100W. persze az izzószál hőtehetetlensége miatt nem látom a szüneteket, meg majd meg is vakulok a próbakor.
Próbáljak a gate ellenálláson csökkenteni? Több tipusúval is ugyan az. Üdv: bárány!
Köszönöm a választ! Idáig jó tapasztalatom van az áramkörrel, egy éve mélykisülésben lévő
elszúlfásodott akkut is megmozdított, persze azért indításra nem, de világításra jó lett , ez volt az első próba. Hagyományos töltővel semmit sem csinált, áramfelvétel nulla volt, így feszkót sem adott. Üdv: bárány!
Üdv!
Nekem van itthon 28VAC trafóm, azzal is jó lenne a kapcsolás? A trafón, ha közösítem a két szekundert (mind a 2 28V), szóval párhuzamosan kötöm az úgy jó? Mert szekunderenként 100W csak.
Az IRF540 Fet nem fogja bírni a kiképzést az biztos. Az árama már túl kevés, és a 200 watt ac 28 volton 3300 mikróval elég nagy impulzusokat fog sütögetni az akkura, ami már egy 55 Ah-snak lehet sok. Ez a kapcsolás a "max" 55Ah-s akkukat gyönyörűen kezeli. Nem beszélve arról, hogy nem lesz a stab ic ami az egyenirányított 28 voltodat képes lesz elviselni.
Sziasztok!
Köszi Zoli a mézesmadzagot, nekiugrottam és rajzoltam egy kicsit, egyelőre eddig jutottam. Ha valaki jó szemű ember átnézné, és jónak találná, akkor feltenném a Lay-file-okat is. A 24V-105 VA-es toroid az alap panel mellet vertikálisan lenne rögzítve, az előlap elé a teljes előlap egy plexi lapból lenne. Üdv.kila
Szia!
Egyetértek, de itt nincs hálózati rész a nyákon, az csak az előlap panelre rögzítendő kapcsolóig megy a hátlapi biztosítékos hálózati csatlakozóról. Üdv.kila
Szia!
Köszi a dicséretet, az Ntc-k a wire-to board csatlakozótól a hátlapig lesznek vezetékelve, innen az akkuhoz menő egy leendő tömszelencén át bújik ki, kb 60 cm es 2x1 es Mt-vezetékkel. Üdv.kila
És esetleg egy kb. 120W-os 10,5VAC trafóval feszkétszerező egyenirányítással? Nem tudom mennyire terhelhető úgy. (A trafó jelenleg is akksitöltőben van, de csak mezei graetz egyenirányítással.)
Hát akkor nem úszom meg új trafó nélkül de köszi a segítséget!
Egyébként 120VA trafóval mekkora a max akku amihez jó? A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2014
Sziasztok!
Volna egy 4éves auto akkumlátorom, még birja a töltést, de nem várom ki mig tönkre megy, igy gondoltam, hogy megépitem ezt a töltöt. A trafo amit be tudnék szerezni az egy 2x14V 5000mA toroid trafo, éss még van egy 10v 2000mA (ezt a kivezetést vagy kissebb akuk töltésére használom fel, vagy panelmérö és hütöventilátor meghajtásához) kivezetése. Ezt feltudom használni a töltöhöz?
Értem, akkoregyik 14V tekercsböl tekerjek le 4V nak megfeleö menetszámot. (ha jol gondol igy a 2x14böl lesz 14+10V tekercs)
A kissebbik tekercset (10v 2A) igen, zseles akku töltésére gondoltam(ami szünetmentes tápegységben található)
Akkor marad a kisebbik panelmérö meghajtásához, +netán egy hütöventilátor(ami nem tudom hogy kelleni fog-e).
Köszönöm a segitséget!
Nem hátrány az, ha meghűtöd a fetet az egyen hidat, és a trafót. Nekem is hűtve van egy egyszerű ntc-s és fetes szabályzással a venti fordulata.
Értem. Az akumlátort mennyire érdemes hüteni?
hűteni??? Semennyire sem! Én a pincében használom az aktivátort, ott 20 fok van. Nem javasolnám, hogy kint használd pl a -10 fokban. Szobahőmérsékleten 20-25 fokon regeneráld véleményem szerint, és álítsd úgy, hogy az akku, ha max 5 fokkal felmelegszik a környezeti hőhöz képest, akkor álljon is le, mert akkor már elkezdődik a vízbontási folyamat, amire ugye nincs szükség.
Mondjuk hidegben ugysem használtam volna.
Kint a mühelybe, ahol forro nyári napokon is 18-20fok van Köszönöm a segitséget! Remélem hogy jövöhéten már bemutathatom, ahogyan kinéz
Sziasztok! Ma reggel -6C körül, a kint álló arutómatás, szervós 1,6ccm-es kocsimat bindította egy
kezelt 44AH-ás szintén kint alvó akku! A jellemzők azért érdekesek mert a váltó, szervó hidraulika olaja is meghült és azt is hajtania kell az önindítónak. Eredetileg 77-80 AH-s akku kellene bele, de az nem akar regenerálódni. A regenerálóban két 350w/12V-os trafó van, 45A-os greatz, 55V 64A-os Fet, ide nem kell nagyobb feszültségű mert ugye nem induktivitást kapcsolgat. Most egy IRFZ48N van benne. Problémáim: a greatz-en melegszik a nagyobb akkunál,csúszósaru is, ha párhuzamosan kötök több azonos fettet a meghajtás elég-e, vagy az ninverteres hegesztőhőz hasonlóan oldjam meg a meghajtást, ill. használjak itt is IGBT-t, az már drága, nem200Huf. A diódákat kicserélném generátor, vagy hegesztő diódákra. Üdv:bárány!
Köszönöm válaszod! Megvalósítom, a csúszósarus greatzre inkább ráforrasztani kéne, a fet hűtőbordája, de a greatz-é sem meleg, sőt érezhetően nem is langyos, az igaz, hogy a vezetékek az impulzusokkal szinkronban rángatóznak!
Üdv: bárány! |
Bejelentkezés
Hirdetés |