Fórum témák
» Több friss téma |
Bővebben: Link Vagy vezetékleágazó sorkapocs.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2014
Sziasztok!
egy 230 voltos lámpát szeretnék vezérelni két darab mozgásérzékelővel. Tudnátok valami ábrát mellékelni, hogy is kössem be őket, hogy mindkét irányból közelítve bekapcsoljon az izzó?
Fontos! Egyfázisú legyen a hálózat!
Sziasztok!
összejött a bojler "projekt" a három állású kapcsolóval és szeretném tovább kombinálni a dolgot. A kapcsoló naponta van használva és az lenne a kérdésem ki lehetne-e váltani valamiféle kapcsolóórával ami a leírt kritériumoknak megfelel, hogy automatizálva legyen az átállás. Gondolom hogy a gyári megoldások eléggé drágák lehetnek, felmerült bennem az is, hogy egy efféle óra-kapcsolást házilag össze lehetne-e hozni (naponta 18-22 óráig terjedő időzítés) ? Köszönettel, J.
A karos kapcsolót felváltja egy mágneskapcsoló, vagy teljesítményrelé, aminek a tekercsét egy kapcsolóóra reléje vezérli. A kapcsolóórát nem dugaljról kel megtáplálni, hanem egybedobozolni a MK-val, és még esztétikus is.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
Veszel egy mágneskapcsolót esetleg relét,( ezt semmiképp nem úszod meg) meg egy digitális kapcsolóórát (max 2000ft) ennél egyszerűbbet üzembiztosabbat olcsóbbat gyorsabbat nem hiszem hogy ki tudsz találni.
Nálam egyenlőre még üzemben van egy kapcsolóóra-mágneskapcsoló páros. Hét év alatt három kapcsolóóra adta meg magát (még a Somogyi bírta a legtovább), havonta kell utána állítani az órát stb. Egyébként a 16A saját reléje is elbír kb. 2kw-ig bojlert. Kiviteltől függően volt amelyikben 16A váltó relé volt az jó lenne ide is, de volt olyan is amiben az 5A érintkezők voltak közösítve....
Nálam az öntözésvezérlést két Somogyis nyomja negyedik éve. Csak az akkut cseréltem ki bennük AAA-sra, azóta mennek. Hogy pontatlanok az biztos, de nálam a célnak megfelelnek..
Nálam úgy van megoldva a dolog, hogy kapcsolgatom az éjszakai meg a normál áramot oda-vissza a bojlerre. Ezt hogyan hozzam össze a kapcsolóórával, a relével és a mágneskapcsolóval?
Veszel egy váltóérintkezős pl. Finder teljesítményrelét, ez helyettesíti a mostani váltóérintkezős karos kapcsolódat. Ugyanúgy kell kötni mint azt, csak itt a "bioindítást" kiváltod a tekercsére adott működtető feszültséggel, amit a kapcsolóórából vezetsz rá.
Ha a működését sem érted, akkor szerintem ne fogjál bele, mert nagy valószínűséggel nem fogod tudni kivitelezni megfelelően sem működési, sem életvédelmi szempontok szerint.
Körülbelül értem... Kapcsolóórám meg van is itthon. Ebben az esetben akkor mágneskapcsolóra sincs szükség, nem baj ha egy kicsit csendesebb a működése.
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy EPH-nak húzok az órától a zuhanytálcához egy vastag zöld fehér sodrott kábelt. Eddig Ok. A fürdőszoba után van a kazánház ahová szintén szeretnék a kazán miatt. Elágaztathatom a falban egy dobozban, vagy muszáj duplán húznom az EPH csomóponttól? Köszönöm.
Ha úgy csinálod hogy a leágazásnál nem szakítod meg az eredetit bonthatóan pl megblankolod félbe hajtod , befogod egy sorkapocs alá vele szembe a leágazás akkor szerintem igen. Az a lényeg , ha a leágazást eltávolítod, azzal a folytatás még véletlenül sem szakadhat meg.
Sziasztok
Szabványosítani kellene a villanyóra szekrényünket, és ezzel kapcsolatban szeretnék Én érdeklődni, hogy kötelező-e ilyenkor beépíteni a Fi Relét? (3 fázis van) mert eddig megvoltunk nélküle, és nem szeretnék úgy járni, mint másoktól hallottam, folyamatosan levág bizonyos eszközök üzemeltetésekor. Nem lenne szerencsés ha pl egy mikró bekapcsolásakor mindíg elmenne az áram. Mit gondoltok? 2. Hallot itt már valaki a fi relé termékkel kapcsolatban a (copr vagy krop valami efélét mondtak nekem) márkáról? milyen ajánlanátok ha mégis kötelező?
Azt a kapcsolót (és minden kapcsolót) sorba kell kötni a vezetékkel, azaz csak a fázist kell megszakítani, és az egyik vezetéket ide, a másikat oda kötöd.
A 10A-es kapcsoló 10A-t bír kapcsolni, 16-ot biztosan megköszöni, és elmegy az örök elektronmezőkre. Bár ledes sptoból 16A-nyit kissé overkillnek gondolok. Nem azért, de ahogy látom, inkább keress egy olyan ismerőst, aki ért hozzá, nehogy bajod essen.
Illetve azt olvastam a neten hogy 70mA már halálos az emberre ezért érdemes 30mA bekötni. Igen ám de az meg hamar levághat. Tekintve hogy nekünk a falban alukábelek futnak még . 25 évesek. Ki tudja hol milyen áramszivárgás lehet. De akkor meg 300mA minek bekötni, ha az meg már halálos?
Nálam 3x40A-en van 300mA és minden "érzékeny" fogyasztón 30mA-es. Indokolatlanul még soha nem ment le. Ha ugrik - rossz valami.
Idézet: 25 évente egyébként is fel kell újítani a hálózatot. Kezdhetsz spórolni, drága a réz.... „Tekintve hogy nekünk a falban alukábelek futnak még . 25 évesek.”
És még valami a két fi relé között mi a különbség?:
olvastam hogy az A-t javasolják. De miért is egészen pontosan..? Fi relé A9 4P 40A 30mA A-típus Schneider Fi relé R9 4P 40A 30mA AC típus Schneider milyen márkájú fi relét javasolnátok?
Schrack gyártmányt Az jól működik 10 éve. És lehet kapni, nem csak katalógusban létezik...
Miért csak katalógusban?
Mi évente 200-300db. sch-t építünk be különböző elosztókba mindenféle méretben. Az "A" típus lüktető egyenáramra (pl. kapcsolóüzemű táp egyenirányító utáni hiba) is érzékeny az "AC" meg csak váltóáramra. A9 iID, inkáb ipari terület (A, AC, B, Asi) A9 iDK (AC) lakossági és ipari R9 (AC) (Resi9) kimondottan lakossági felhasználás
hu azét ez 36e csak egy fi relé. Ez nekünk sok sajnos.
36e?
Az iID-ből is a 40/0,03A 4p (A9Z21440) 16142+áfa a lista ára, (2014.02.07-es árlista) amiből egy jobb kereskedőnél 15-20%-ot is kaphatsz. A többi még olcsóbb, igaz a listaára nem sokkal R9R11440 (ez AC lakossági) 40/0,03A 13076+ÁFA lista. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2014
Van azért itt némi félreértés...
1. Ha normális vezetékes érintésvédelem van (minek ebben az orzságban lennie amúgy kell), akkor nem akkor vág le az akár 30, akár 300 mA-es, amikor valaki megmarkolja a készüléket, hanem akkor, amikor a hiba bekövetkezik, tehát jó esetben a hiba nem jár rázással. Kiegészítő igazság, hogy ha nincs normális vezetékes érintésvédelem, akkor esetleg életmentő lehet a 30 mA-es, mert az emberen át folyó áramra, ami mondjuk 20 mA- vagy több, már levág. 2. Akár 30 mA-es, akár 300 A-es, akár negyvenezer A-es a FI relé, a rajtad átfolyó áram akkor is akkora, amekkorát ohm úr megenged, tehát nem korlátozza, csökkenti, stb az áramot. Viszont gyors, és ez lehet életmentő. Jut is eszembe... A szivárgó áramtól és a hibás működéstől nem kell félni, ellenben viszont félni kell a hibás berendezéstől, ami a lekapcsolást okozza. Örüljél neki, hogy kezdődő hibát kimutat, és mondd meg ismerőseidnek, hogy emiatt nem alkalmazni FI relét olyan, mint amikor a gyermekét átengedi a zebrán, ahol az úton szokásosan részeg autósok száguldoznak, és védekezésképpen beköti a gyermek szemét, meg becsukja a sajátját is. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2014
Csak azt tudom mondani erre, ha valami szerkezet leveri a FI relét, az legközelebb a tulajt is leveri, vagy egy apró átvezető, levezető kontakt miatt (amit a FI már jelez) később egy több ezer forintos áramszámla, vagy javítási költség lesz. ( volt már példa, mosógép szénkefénél kirakódott por kezdett átvezetni most csak takarítás,később motorcsere, konnektor ami kültéren falapra volt szerelve, és a kosz átvezetett... )
Az orosz merülőforralót meg ne a FI után használják.
Így igaz.
Nekem az egész házban 3f-ra 1db. 4p 25/0,03A-es van, 7év alatt 2 leoldás. Egyszer a sütőben a pára csapódott ki rossz helyre. Másodszor a régi grillsütőben a fűtőszál lett testzárlatos.
Sziasztok!
Egy X akta megfejtésében kérném segítségetek! Már régebben észre vettem, hogy a számítógépemhez hozzáérve bizsereg. Elég erőteljesen. Először azt hittem, hogy a védőföld van megszakadva a tápkábelben, de ezt kimérve nem volt a feltételezés igaz. Egy fali aljzatból jön egy hármas hosszabbító, ebbe van minden belekötve (monitor, gép, és még egy hosszabbító hangfalnak, pákának stb.) mindent kikötöttem a hármas hosszabbítóból és rámértem a kivezetésekre és meglepődtem. Nulla és védőföld között 110V AC feszültséget, fázis és védőföld között 80V AC feszt mértem Hirtelen felindulásból kicseréltem a hosszabbítót és megszűnt a jelenség... egy ideig... Tegnap este ismét feltűnt, hogy ha hozzáérek a géphez akkor szinte már ráz. Megint kiköt, rámér és megint ugyanezt mértem. Kihúztam a fali aljzatból a hosszabbítót és rámértem a feszültségekre a fali aljzatba és ott már jó értékeket mértem. Nulla védőföld 0VAC, fázis védőföld 230VAC Mértem ellenállást a védőföld és a másik két szál között mindenféle variációban (hátha valami átütés miatt ellenállás alakult ki), de semmi, totál szakadás, hogy annak lennie kell. Visszadugtam a fali aljzatba és ismét rossz! Van valami ötletetek? Előre is köszönöm! Üdv.: István
Kapcsold ki az áramot a lakásban és vedd ki a dugaljt a helyéről. Lehet, hogy valamilyen úton-módon a földelési érintkező felett van a fázisvezeték és amikor bedugod a hosszabbítót, az hozzányomja a vezetékhez az érintkezőt. Fi-relé nincs? Valószínűleg nincs, mert az szinte biztos, hogy azonnal dobná a hibát (leoldana).
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2014
Köszönöm a választ!
Kifelejtettem a képletből azt, hogy egy T elosztó is van a fali dugajlban és abba van a hármas hosszabbító dugva. A T elosztóban is mértem és ott is jó. Sajnos nincs fi relé, régi konstrukció a ház é akkor még a "villanyszerelő" nem gondolt bele ilyenbe... Azért megnézem azt a T elosztót is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |