Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Sziasztok!Lecseréltem a pitbikeomat egy suzuki ts 125x-re,de rossz a gyújtástekercs.Valaki szerelésnél odavágott az egyik tekercsnek és zárlatos lett.Majd szerzek egy másikat.A lényeg hogy hirtelen nem akarok venni egy gyújtást így 40e ft körül ezért arra gondoltam amíg találok egy használtat felraknám az inner rotor készletet mert az van kéznél.A kérdésem az lenne hogy az inner rotor alaplapját úgy kell felfúrnom, hogy amikor a dugó holtponton van akkor legyen a lendkerék mágnes és a jeladó egy síkban?Ilyen a inner : Inner roto
Vagy egyáltalán hogy kezdjek neki a felszerelésnek?Előre is köszi
Úgy kell felszerelned hogy a felső holtpont előtt adjon jelet. Hogy mennyivel, ez jó kérdés! Robogóknál 12-14 fok az előgyújtás de durvább verseny vezérlésnél ez 20 foknál is nagyobb lehet.
Én egy babszi gyújtást szereltem fel rá, mert sehol nem kaptam gyújtást hozzá. Nagyon jól pörög, de van még mit alakítani rajta. Előgyújtásszöget a gyárihoz állítottam, nem tudom már hány fok, de a gyári lendkerék össze van jelölve a blokkházzal.
Egyik CDIMásik CDIHarmadik CDISziasztok. Husszú lesz ,remélem kitartó lesz valaki s tud segíteni
Átbogarásztam ezt a topicot ,s láttam a 125. oldalon hogy már előttem is volt ilyesmi probléma Nos adott egy simson ,aminek szétrepült a gyári lendkereke ,babetta gyujtással nem akartam foglalkozni ,így beszereztem én is a mindenhol emlegetett "Ducati Energie " gyujtást. Ekkor szembesüültem ugye én is ,hogy a lendkeréken ugye a nyíl mutatja a gyári forgásirányt ,ami balra forgó. A simson meg ugye jobbra forog. Olvastam azt is hogy meg kell fordtani a jeladó s gerjesztő tekercset ,s így fordul meg a forgásirány... Esetemben a képek alapján ez igen nehézkes így első ránézésre Mellékelem a képet ,hátha valaki tud segíteni Több fajta CDI-t szereztem be hozzá. Egy Leonelli CDI-t ,egy Kinai robogó CDI-t meg egy "tuning " CDI-t ,majd látjuk melyik a használható. A kérdés tehát adott ,hogy fordítsam meg a forgásirányt... ? Illetve hol adja a szikrát? Mert ebben nem úgy van mint a simson gyári tiris lendkerekén hogy ahol nincs mágnes ,ott adja ,itt a Ducati lendkerékben körbe mágnes van... A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2014
Sziasztok!Csak küszködnék a ts125x gyújtásával.Az előző tulaj valamivel megroncsolta a tekercset.Két kérdés.Szerintetek javítható e valahogyan,illetve ha nem mivel nekem nem kell világítás,nem e lehetne a világítás részt használni gyújtótekercsnek?Milyen értéket kellene mérjek a végeken ha jó a tekercs?Előre is köszi.
A gerjesztőtekercs és a vasmag közt 100 ohm-nál többet kell mérned, és az értéknek nem szabad változnia nagymértékben, ha a gyújtás gerjesztőtekercsét kézzel nyomkodod.
Ez egy bevált módszer... Ha még nem tekertél ilyet akkor beleizzadsz, de meg lehet csinálni. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2014
A vasmag és a gyújtótekercs kivezetése között 40-300 Ohm-ig ugrál attól függően hogyan mozgatom a kábelköteget.A tekercsnek van nég kivezetése ebből 3-on tudok mérni 1 Ohm körüli értéket,de a nagyfesz kivezetése és a másik három között nem mutat semmit.
Bocs,csak mérési hiba volt.Stabil 3 Ohm....
Nem tudom mit mérsz...
Ha minden igaz, akkor van egy fekete+piros csíkos hüvely, ez lenne az egyszem tekercsnek a vége, ami a gyújtóelektronikára megy. A kezdete le van kötve a vasmagra.
Igen!A fekete-piros csíkos vezetéket és a vasmagot!3 ohm
Ezek szerint több változata is van az elektronikának. Találkoztam már ilyen kis ellenállásúval is, ennek a fajtának más a működési elve, mint a hagyományos többezer menetes tekerccsel szereltnek.
Egyáltalán nincs szikra?
Nincsen.De a képen látható az ütés.Szerintem ott menetzárlat lehet.Egyébként a tekercstől kijön négy vezeték,három sárga és egy fekete-piros.Ez utóbbi a vasmagra mérve 3 ohm,a többi egymáshoz képest kb 1 ohm.Az a baj hogy nincs összerakva a motor így nem tudok feszültséget mérni rúgás közben,de a cdi az jó,szerintem több mint valószínű,a tekercs a hibás.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2014
A három sárga az a háromfázisú generátor tekercseinek kivezetése. A csillagpont szigetelt, elvileg nem érintkezik semmi egyébbel. A gerjesztőtekercs kezdete testelt, a vége a fekete-piros hüvely.
A különálló jeladó tekercse hibátlan?
Szerintem az jó mert a lendkerék mágnes elhaladására reagál.
A jeladótekercs ellenállása 110 ohm
Felkerült ma a blokkra a gyújtás,és 1000-es fordulaton 10 v-ot produkál,ami nagyon kicsi szikrát gerjeszt.Ezzel be sem indul.Lehet az a baj,hogy eredetileg akkumulátoros a motor,de nincs benne akksi?Mindegy felszereltem az inner rotort,csak azt szeretném megtudni hogyan állítsam be a jeladót,mert egy kör alatt a lendkeréken három helyen van jeladó.Ez miért van így?Mindegy melyikhez állítom a jeladó tekercsegt?Ezek szerint 3 szikra van egy fordulat alatt?Itt az inner rotor.
Nem egészen értem az előző hozzászólásod.
A régi gyújtás alaplapját szerelted vissza, megforgattad fúrógéppel, vagy légkulccsal, vagy valamilyen más módszerrel, és ez alapján mérted a 10V feszültséget, (azt is pontosan hol?)? Mit jelent az új gyújtásnál, hogy egy kör alatt három helyen van jeladó? Hány mágnesből áll az inner rotor?
Bocsánat hogy nem voltam egyértelmű.Igen visszaszereltem a gyárit és megforgattam légkulccsal.A 10 v-ot az említett fekete-piros vezetéken mértem,illetve a cdi-ből is ennyi jött a gyújtótrafóra.Az új gyújtásnál pedig a lendkerék három mágnesből áll,amik között három szünet(fém) van.
Mivel mérted azt a 10V feszültséget az eredeti gyújtásnál?
Mindenesetre ha az új gyújtást rakod fel szükséged lesz egy gyújtásvizsgáló stroboszkópra mindenféleképp. Azzal tudod beállítani a gyújtási időpontot legkönyebben, de nem tartom valószínűnek a három szikra keletkezését. A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2014
Multiméter - váltóáram-mérőjével mértem 10 v-ot,de ekkora fordulaton az inner is csak 19 v-ot produkál,viszont ezzel van szikra.Holnap berakjuk a blokkot a motorba aztán meglátjuk mit művel.
Jól néz ki. De a PIC-be való program nélkül nem sokat ér.
Persze, hogy nyilvános. Sőt a cikk első része is megvan, csak nem fért fel ide.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
Ez a cikk első része és a program.
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
Köszönjük, el is mentettem
De evvel mintha találkoztam volna már itt "Kis hazánkba" 10 ezerért. Mz Club "?" Még egyszer Köszönöm A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2014
Lehetséges, mert 2012-ben már leközölte az Ausztrál Silicon Chip magazin. Novemberben és decemberben. Sőt 2013 februárban megjelent egy cikk a továbbfejlesztésről. (ami nekem sajnos nincs meg)
Kicsit tovább böngészgetve az internetet John Clarke után, látom hogy nem ez az első gyújtás áramkör fejlesztése. Szóval "otthon" van benne.
Ezért nem is értem , hogy követhetett el olyan hibát a Dwell idő állítása terén , hogy 26mS-n maximalizálja. Az rengeteg. Bőven elég lett volna ha csak 10mS-ot lehet volna állítani (az is 1henger 2T, 6000 max fordulat "Csak"). Még szerencse hogy megvan a forrás, így majd teszünk róla hogy másképp legyen.
Sziasztok! Tudnátok segíteni a következő kérdésben? Felraktam az fentebb említett inner rotort a motorra,de nem jó helyen van a szikra. Ezeknél a lendkerekeknél mi szabályozza a jeladót? Van ugye három mágnes,és közte három szünet. De mikor adja a szikrát. Alapból van ellenállása a jeladó tekercsnek,ha a két mágnes közé ér,akkor ez leugrik cca 0-ra. Ez lenne a szikra jel? És akkor ebből miért van három. Sajnos nem értem ezt,mert ugye egy "normál" lendkeréknél "kidudorodik" a jeladó mágnes,abból van egy és az egyértelmű. A gyári lendkerékről átvetítettem a gyújtáspont jelét a kis lendkerékre az ékpályához képest,már csak azt kéne tudnom hol helyezzem el a jeladót. Köszönöm az építő hozzászólásokat!
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |