Fórum témák
» Több friss téma |
Most nekiesek az élesztésnek, remélem jó lesz. Ha van valakinek valami ötlete erre a problémára, azt azért szívesen meghallgatom.
Na most összekaptam amim van és még használható is. Van 2db 2SD845-ös és 2db 2SB755-ös Tranzisztorpárom, amik papíron már 120W/12A-t bírnak és ezekhez jönne még 2db BD 240C ami kapcsolná őket. Akkor teszem fel azt a kérdést, hogy ha én átcserélgetem az említett kapcsolásban ezekre az alkatrészekre a meglévőket, akkor ez működik majd vagy haggyam * és csináljak egy újat. (nem akarok uj nyákot csinálni, de ha nem megy akkkor ugyis addig hergelem magam amig ujat nem csinálok, és emiatt kérdezem, hogy jó lesz így vagy ne is idegesítsem fel magam, mert amugy találtam másikat ami tetszik. ) Köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2014
Nem a teljesítménytranzisztorokkal van a baj, hanem az ellenállásokkal. 120 Ohm-os helyett ~10 Ohm-osokat kellene rakni. Ekkora ellenállásokkal legfeljebb Darlington teljesítménytranyókat lehetne több A-re kivezérelni. A 2N3055 is tud papíron 115 W /15 A-t (a másikat fejből nem tudom, de gyanítom, hasonló).
Lehet, hogy a 2,7 k Ohm-osok helyett is kisebbeket kell rakni. 1k? A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2014
Számolgattam kicsit, a 2,7 k-s ellenállások helyett legalább 270 Ohm-osakat kell tenni, de nagyobb motor kivezérlésére esetleg 150-is is le kell menni.
Folyamatban az átépítés... amint van érdemleges válasz, azonnal írom.
Na végre megindult.. de nem jó. Már megvan, hogy mi a probléma, de hirtelen felindulásból úgy döntöttem, hogy csinálok egy új NYYÁK-ot. Nézegetek H-hidat... nem tudom mit rakjak össze. Veszek hozzá cuccokat, de nem igazán tudtam eldönteni, hogy milyen kapcsolást csináljak meg. Valami ötlet rá?
Na igen, ez tetszetős. Megmértem az áramot a motornál, mert ez eddig elmaradt. 1A-t vesz fel ha megyen üresen, majd terhelve 1,85A és ha belekapaszkodok akkor 2,25A. (az volt a baj az előzővel, hogy használt cuccokból raktam össze az egészet 2 IC kivételével és ezek voltak hibásak, emiatt nem ment szerencsétlen úgyhogy most majd megveszek mindent újonnan és úgy rakom össze. )
Sziasztok.
Egy olyan kerdesem lenne,hogy nem e tud valaki egy olyan kapcsolasi rajzrol,ahol a motor forgasirany valtasa ugy tortenik,hogy egy potmeter kozepallasabol kimozditva,sebessegszabalyzokent is mukodik? A helyzet a kovetkezo. 2 db dc motort akarnek szabajozni egy potmeterrel szerelt botkormanyal. A dc motorok max 5v kaphatnak,es ezt szabalyozni is kellene. Hogy erthetobb legyen olyan muveletet vegeznenek mint a cnc motorok. Nem akarok stepper motoros cnc vezerlot hasznalni stb... Otlet? Esetleg olyan is erdekelne aki megepiti ha van meg ilyen mindennek elszant butykolos emberke. Termeszetesen kifizetnem.
Hello! Nagyon nem mindegy a motor árama. üdv!
Szia.
Ahogy nezten max 1-1.5A vesz fel a motor terhelten A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2014
Hello! Én legfeljebb egy analóg vezérlést tudok ajánlani hozzá. Ha PWM-el szeretnéd, akkor célszerű mikroproci alkalmazása. A P1 a szabályzó poti. Az R2 a holtzóna szélességét határozza meg, amíg a poti középállásától elmozdítva a motor még nem mozdul meg. (Különben állandóan "ide-oda menne", vagy is középállásban is folyna áram.) Az U1a-U1b az irányt határozza meg, Az U1c-U1d a szervó erősítő. A Q3-Q4-re hűtőborda kell. A motoráram kb. 2A-re korlátozva van. üdv!
Most kaptam egy microprocis verziot is.
Esetleg ehhez nincs beultetesi rajz? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2014
Na megcsináltam, de...
Egy garnitúra tranyó odavan, másodjára már kivettem 2t, ugy próbáltam és így megyen, bár lassabban forog a kelleténél. Az a baj, hogy amint tápot kap egyből indul mindkét irányba. (ezért csak 2 tranyót hagytam benne) Azt nem értem, hogy a bemeneten nincs neki 12V, csak táp és mégis megyen, ha kell ha se. Ilyenkor mivan, mert ezt nem értem. :/ Ugy képzeld el, ahogy a képen is van, annyi van megcsinálva.
Ne csodálkozz rajta! Ez csak egy végfok, amit bemenet (vezérlés) nélkül nem illik üzemeltetni. Az pedig ott kezdődik, hogy alapállásban mindkét bemenet testen van, minden zárt. Aztán vagy egyiket, vagy a másikat emeljük fel magas szintre (kötjük a pozitívra), annak megfelelően megy jobbra-balra. Bár a tranzisztoron belül vannak lezáróellenállások, nem volna szabad elindulnia, de így látatlanban csak tippelni lehet. Lógó vezeték által összeszedett hálózati zavar,... Elég, ha megérinted a vezeték végét.
A rajzon feltüntetett tranzisztortípus nem szentírás, ha nagyobb a motorod, legyen nagyobb a tranzisztorod is. Egyenáramon a tranzisztor nem árt, ha tízszer többet tud, mint a motor üzemi árama.
Igen, azt én is tudom nincs is azzal probléma, de akkor is sántít valami. :/ Zárlatos valamiért, de nem tudok rájönni miért, pedig nem egyszer átnéztem már, de mégis csak lövöldözöm a védelmet a tápegységbe. Nem is bonyolult áramkör, és ez fog ki rajtam. Nézd már meg légyszi, hogy te nem veszel észre valamit amiért zárlatos lehet, mert én már nem tudom.
Annyit megtehettél volna a panel tervezése előtt, hogy megnézed, hogy van bekötve a TIP 122-es tranzisztor.
TIP 122 A rajzod szerint a kollektorra kötötted a vezérlést és a bázis-emitteren menne a motor árama. Az lenne a csoda, ha nem durrognának a tranzisztorok.
Nyugi, annyira nem vagyok agyhalott, hogy ennyit nem tudok, igy könyebb volt megcsinálni a panelt, ki van vezetve hűtőbordára a 4 TIP.
Magamtól nem jöttem volna rá.
Így viszont nincs tippem.
Még mindig nem írtad, mekkora áramú motort vezérelsz. Betettél 60 V helyett 100 V-os tranzisztort 12 V-ra, de az árama maradt 5 A. Korábban a 2N3055 15 A-jét kevesellted.
Megtaláltam. 1,85, max. 2,25A. Annyit bírnia kellene. Csak az lehet, hogy valamit elkötöttél vagy véletlenül összeért.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2014
Annyiszor átnéztem már... hát nemtudom. Valami tuti sántít, de hogy micsoda? Ez valami paranormális.
Helyetted nem tudom megtalálni. Amit eddig mutattál a hiányos információval egyértelműnek tűnt. Egyébként a panelon, ha nem is feltétlen a maratással, de célszerű valamivel jelölni, mi micsoda. A későbbi tévedések elkerülése érdekében.
Jogos, ugyis lessz a jövőben. Ezt meg csak addig nézegetem amig meg nem találom a hibát, vagy fel nem gyújtom az egészet.
Az a baj mostmár, hogy zár a 4 tranyó, kilövi a biztit is, pedig nem is vezérlem. Simán bekapcsolom a tápot és már nyomja is lefele. Próbáltam másik tranyókkal is, de mindegyikkel így viselkedik.
Előzőekben írtad hogy hűtőbordára szerelve vannak a teljesítmény tranzisztorok, és külön vezetékkel csatlakoznak a nyákhoz. A kérdés az hogy az 1 darab egész borda avagy minden tranzisztornak külön-külön van?
Ki van szigetelve minden külön-külön. Most per pillanat a levegőbe lóg a 4 tranyó, szóval nem az lehet a probléma. :/ (nekem is eszembe jutott és leszedtem a bordáról őket, de ez sem segített)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |