Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nekem 3040-esem van, de szerintem a tiédben is lehet állítani.
Xerox irodai nyomtatásban a Nyomtatóbeállítások segédprogramban. A Printer Maintenance fülön a Density Adjustment.
Az lehetséges. Annyit tudsz csinálni, hogy oda nem raksz rajzolatot
Gondolom nem akarsz sem fényhengert, sem nyomtatót cserélni.
Üdv zombee
Nagyon hosszúnak tűnik számomra a 20-50 perc maratás! Ennyi idő alatt nem csoda ha alámar a vezetősávoknak is! Korábban, hasonló problémákkal küszködtem jómagam is, míg egy barátom tanácsára, ki próbáltam a sósav és hidrogén-peroxid keveréket. Elsőre meggyőző volt, mert 20-30 másodperc alatt kész volt a maratás, tökéletes minőségben! Egy hátránya van, hogy csak szabadtérben lehet használni, mert erősen mérgező a gőze! Kint a kertben szoktam csinálni, gondosan ügyelve a huzat irányára, nehogy belélegezzem, de mivel az egész dolog előkészülettel együtt két perc, szerintem bőven megéri a macerát! Ha érdekel valakit, szívesen leírom részletesen.
Én is ezt használom, amikor gyorsan kell csinálni. Tényleg szuper az eredmény.
Bár télen macerásabb, mert hideg van, de egy melegvizes tál sokat segít! Itt az oldalon lévő cikkben van róla írva.
A nevetséges az egészben hogy korábban jó volt, és most meg 20 perc után is alámar a tonernak. Biztos jó lehet a "pezsgős" maratás, de ezt egyelőre hanyagolnám. 17 kiló nátrium-perszulfát figyel a padláson.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2014
Igen. Kell hozzá egy Remote Control Panel nevű program. Abban állítható, hogy világos, normál, vagy sötét. De csak Paralel porton működik. USB-n nem.
Szia zombee,
mindig azonnal nekikezdtél még melegében? Én úgy tanultam, hogy hagyni kell kihűlni teljesen a panelt, mielőtt nekikezdek a hideg vizes áztatásnak. Esetleg egy próbát megérne. Üdv Zs.
És melegítsd fel 30-35 fokra a perszulfátot a maratáshoz , de akár a buborékoltatást is megpróbálhatod ..
Idézet: .„A NYÁK-ot finom csiszolópapírral készítem elő” Na ez a baj .Sosem szabad csiszolni a nyákot.A hajszál karcok amiket a csiszolópapír okoz azok mentén mindig alá fog marni. Nem lehet úgy a rajzolatot fel laminálni, hogy a karcok mélyedésébe is bele menjen a rajzolat., és mivel a felületen nem tud a rajzolat rendesen zárni , ezért szépen a marató szer alá is megy.
Szia.
A 20percet hogy kell érteni? Indítasz egy stoppert, és mikor lejár, kiveszed a nyákot? Közben szoktad nézegetni, hogy áll? Arra gondolok, hogy már 15perc után kész van, Te meg tovább benne hagyod a folyadékban. Elvileg ilyenkor sem kellene alámarnia, de ha van elég ideje az oldatnak, könnyen megeshet. A felület csiszolása jó, ha nem durva papírral csinálod, tehát a karcok nem mélyek.
Már többször említettem itt, hogy ezen a problémámon nekem mi segített 100%-osan.
Ugyanígy rücsis alámart felületet kaptam, és ha tovább a maratóban hagytam, már előforfult hogy szakadás is lett a vékonyabb sávoknál. Megelőzhető a jelenség ha Labeloff 50 nevű címkeeltávolítóval lefújod vékonyan egyenletesen a nyomatot laminálás előtt. Tuti nem fogja átereszteni a marót. Egyébként eleinte én is 4-5 alkalommal eresztettem át a laminálón, de rájöttem hogy biztosabb az eredmény (és tán jobban megterül a rézen) ha 8-10 alkalommal is átengeded. Nálam abból sosem voltgond, hogy 240-es vagy annál finomabb csiszolópapírral előkezeltem a lemezt. Vagy csiszolószivaccsal még jobb.
Ha ilyen panelt tudsz a jelenlegi technológiával, akkor semmiképen sem célszerű azon bármit is megváltoztatni.
***
Erre van az apróhirdetés! -moderátor- A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
Szervusztok.
Van még valaki aki kézzel rajzolja az egyszerűbb nyákokat? Ha igen, milyen módszert/sablont használ az IC-k és az egyéb alkatrészek forrpontjainak megrajzolására? Én úgy csinálom, hogy egy vonalzóba fúrtam 2.5 - 3 mm-es lyukakat, és az alsó felét kisüllyesztettem, hogy a tus, vagy a filctoll tinta ne kenődjön el. Most arra gondoltam, hogy IC-k hez is csinálok egy ilyen "sablon"t, hogy mérethelyesek és egyenletesek legyenek a furatok. Valaki csinált már ilyent, vagy lehet-e kapni ilyen sablont? Köszönöm.
Ilyenről még nem hallottam. Ez valami toner fixáló? Laminálás után nem lehet a NYÁK-ra fújni?
Nekem kicsit drágának tűnik, a P20-al kb. egy kategóriában van. Azt hittem laminálva olcsóbb lesz. Olcsóbb cucc(pl. nitró, aceton) nem jó? A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
Én nem a tervezésre gondoltam, hanem a nyáklapra való átvitelre, a kinyomtatott terv szerint: a nyáklapra rá rögzítem a rajzot, pontozóval kijelölöm a forrpontokat, majd alkoholos filccel megrajzolom, és összekötöm őket.
Szerintem papus azért ajánlotta, mert az 1:1-es nyomtatás után, halálpontos lesz a nyák rajzolat is. Azt, hogy vasalod vagy laminálod esetleg P20-al dolgozol, mát te döntöd el. A lényeg, hogy nem kell kínlódni a rajzolással.
Zsenge ifjúkoromban csináltam így nyákokat. Komplett dip lábsort elég nehéz kézzel szépen kimarni. A kerek lyukakkal nem volt baj, körsablont most is lehet kapni, még jobb is mint a vonalzó, mert kis bütykön áll és nem keni el a tust, mint a vonalzó.
Én azt csináltam, hogy egy ovál lyukat szép precízen kireszeltem a körsablon egyik üres helyére, felpontoztam a panelt, aztán vonalzó mellett csúsztatva a sablont mentek a forrszemek. Elég szép nyákokat lehetett csinálni. Ha ragaszkodsz a kézi rajzoláshoz, a legelegánsabb megoldás az, ha valamilyen nyáktervezővel csinálsz egy mintát a leggyakoribb foglalatokból és valami hobbicnc-s fiúval kimarattatod egy vékony plexibe. Szerintem járnak errefelé olyanok, akik ezt némi zsebpénz ellenében megcsinálják.
Csak halkan kérdezném: Van ennek még értelme? Anno én is így készítettem a nyákjaimat. Mert nem vot más megoldás. (Vagy pengével kaparásztunk, vagy szig-szalagot nyesegettünk. Hozzátéve hogy abban az időben a legkisebb alkatrész is 3 mm-es betűkkel volt feliratozva Aztán jött az ALFASET és megváltoztatta a világot. De most, amikor minimális költséggel lehet egyre kisebb dolgokat gyártani? Szóval, nem lebeszélni akarom a kollégát, de atombiztos kéz nélkül, sasszemmel hatalmasat (szó szerint) lehet alkotni így. Használhatót nem annyira.
Nincs. De olyan sok dolgot művelünk, aminek semmi értelme, mégis kedvet érzünk hozzá, hogy még egy bőven elfér a sorban. Nem kell eldobni a régi jó, marokba illő szerszámot, csupán mert vannak már helyette újak. Ha meg csinálunk valamit, akkor azt tegyük teljes erőbedobással.
Pl. ismerek rézplasztikákat készítő művészt, aki szerintem minden különösebb nehézség nélkül, puszta kézzel és a tűivel simán el tudna készíteni bármilyen nyákot, tetszőleges finomságú lábkiosztással. Annak se lenne persze értelme, de mint produkció jelentene értéket. Tehát akinek kedve van, az rajzoljon, ha megunja, majd nyomtat, vagy szerez egy lézergravírozót és kiröhöghet minket a vasalásos-nyomtatásos-pancsolásos nyákgyártásunkkal együtt. Laissez faire. Idézet: „Laissez faire.” Szerintem is hagyni kell a kollégát hadd csinálja, ha örömet szerez neki.
Értem én, hogy miért ajánlotta papus, csak nincs lézer nyomtatóm, és nem szeretnék minden kis nyákhoz, amit kézzel egyszerűbb megrajzolni, menni például az önkormányzatra másolni vagy nyomtatni.
Tehát, csak arra gondoltam, hogy az IC forrpontok egyenlő - szabályos - távolságra legyenek egymástól.
Fogsz egy darab univerzális PCB-t-t, odafogatod a vonalzódhoz és azon keresztül csinálsz furatokat. Garantáltan pontos lesz.
Én anno , ezt úgy oldottam meg , hogy mindig szabályos forrpontokat kapjak , hogy csináltam egy úgymond kivágó szerszámot .Többféle méretben 2 - 3 - 4 mm átmérőbe stb.
Ezt úgy kell elképzelni , hogy mondjuk 6 os gömb anyagba belefúrsz mondjuk 4 -es fúróval , és a széleit körbe az átmérőhöz köszörülöd , így lesz éle , és ezzel egy levonó , vagy öntapadós tapétából vágtam ki a köröket .Majd ketté választva ragasztottam fel a nyákra.Ez 100% os megoldás sosem mart alá , és mindig szép kör alakja volt , és egyforma. Próbálkoztam golyóstoll betétek végeivel is ezek vannak többféle méretben , persze csak ami fém. Pax toll betét stb .Ezekkel csak az volt a baj , hogy egy idő után nem bírták a strapát .Tehát maradt az előző verzió azzal a különbséggel , hogy be lettek edzve a végek.Mai napig is meg vannak A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2014
A forrpontokkal nincs gond, jó a módszer ahogy írtam, csak az IC lábainak egyenletesebb megrajzolásán gondolkodom.
Az mit jelent ? a kis körök nekem mindig egyenletesek voltak és egyformák .És használtam ic lábakhoz is .Persze ha nem kör alakút szeretnél arra is van megoldás.
Azt, hogy a két, három, stb lábu alkatrészek lábait egyenként, a vonalzón kialakított furattal csinálom, és az ic lábainak a forrpontjait pedig egy sablonnal a melléklet szerint.
De ahogy méregettem az IC lábkiosztását, nem biztos, hogy 3mm-es furatokat tudnék egymástól 2,5mm-re készíteni. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |