Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű táp 230V-ról

Témaindító: cimopata, idő: Szept 13, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   438 / 782
(#) (Felhasználó 46585) válasza dara hozzászólására (») Márc 22, 2014 /

Ha meg a negyede, akkor 70...

Voodoo, sosem nősz fel...
(#) voodoo válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 22, 2014 /

Köszi, de max annyit tudok amennyit olvasok. De ha cimo cikkében is ez van írva ( kül-bel) ×mag és nincs egyenlő után perkettő akkor az eredmény annyi lesz amennyit leírtam. A gyanú bennem is fel merült, hogy valami nem smakkol...
Kezdő vagyok a témában, kérlek vegyétek ezt is figyelembe.
dara, mex nektek is köszi.
(#) (Felhasználó 46585) válasza voodoo hozzászólására (») Márc 22, 2014 /

Semmi baj, majd megtanulod. Egyébként, az számít, ahova a drótot tekered! Ugyanis az a mágneses keresztmetszet. Persze, lehet olyan is, hogy a vasmag mondjuk 5 cm2, de te mégis akkorára tekered a meneteket, hogy 10 cm2-et fog körbe. Mi van ilyenkor?
(#) Vacok hozzászólása Márc 22, 2014 /

Sziasztok!
Adott egy kapcsolás, amibe egy 5V-os hálózati adapter trafóját szeretném beletenni. Az adapter flyback üzemű. Működni fog ez úgy, hogy az egyes alkatrészek értékén a primer oldalon nem változtatok?
(#) GyurikaBx válasza voodoo hozzászólására (») Márc 23, 2014 /

A területnek nem sok köze van az elektronikához! Ez alap geometria!
(#) Kisa_ válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 23, 2014 /

Érdekes kérdés, nem tudom a választ, de gondolom nem véletlenül van annyi féle mag forma.
Egy fazék vasmagnál teljesen körbeveszik a tekercset az erővonalak, EE vasnál és hasonlóknál egy ablakba kényszerítik, így csak részben, bár az erővonalak is körkörösek.
Toroidnál a mag közepén sűrűsödnek, míg a mag palástján kívül ritkulnak, gondolom ezért lehet számolni a mag közép-keresztmetszetével.