Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Házilag építhető fémkereső
Ha jól látom ez akrill lakk, nekem -meg másoknak is- régóta nagyon bevált nyáklemez korrózióvédelmére. Alkatrész oldalt nem kell lefújni, egyoldalas nyáknál. Ha kétoldalas, akkor én ecsettel kenem be, így csak oda kerül, ahova kell. Tehát alkatrészekre nem. Ettől -nehezebben- forrasztható marad a panel, vagy nitrohigítóval leoldható szükség esetén. De nitró másra alkatrészre ne kerüljön.
A gyári forrasztó lakk gyanta alapú, ez csak a forrasztás segítésére van, hosszú távú korrózióvédelemre nem jó. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Köszi a választ. Nem arra voltam kíváncsi hogy mit lehet az elektronikai boltban kapni,hanem hogy az adott dolgot lehet e használni vagy nem.
Köszi! Akkor fogom használni,már nem akarok rajta forrasztani semmit,és nitróhígító is van itthon ha netán kellene.
Bocs, csak szerettem volna fellendíteni az elektronikai boltok forgalmát és a kérdés alapján arra gondoltam, nem vagy járatos ezekben az üzletekben.
Természetesen azok a lakkok amik kifejezetten erre a célra készültek, forraszthatóságuk mellett tökéletes korrózióvédelmet biztosítanak és hosszú távon. Az iparban előírásszerűen, pl. az autóelektronikák esetén is ezeket használják, ahol a korrózióállóságot vizsgálják olyan drasztikus sópermet tesztekkel, amit otthon elég nehéz produkálni. Korróziónak kitett esetekben az alkatrészoldalt is az alkatrészekkel együtt lakkozák. Egy hordozható készülék esetén nagy a korrózió kitettség, mivel minden nagyobb hőmérséklet ingadozás (meleg autóból ki/be) páralecsapódást okoz a zárt dobozban is, nem beszélve a természetes nedvességről, melyben itt nálunk is megjelenik a só és különböző savak. Persze ha tenger mellé nem készülsz, ez a hatás nem fogja hosszú évekig átrágni magát az alkatrészek lábán és ha minden forrasztásod tökéletes, az alkatrészeid tökéletesen zsír és oxidmentesítetted forrasztás előtt, akár a panelt, a forrasztási hibákba bejutva sem fog meghibásodást okozni, ez esetben nem érdemes az SMW örök életéről ezen a módon gondoskodni, és elég a nyák oldalt fújkálni. Persze hobbielektronikai fórumon vagyunk, hobbiból margarétákat is lehet festeni a nyáklemezre, nagyon befutó amikor javítani kell valamit, viszont olcsóbb pár száz forinttal és ha előre gondoskodunk a hibákról, akkor mindig lehet a hobbival időzgetni, nem úgy mint az iparban, ahol erre nincs lehetőség. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Max410 nálam nem vált be. Max tápfesze +-5V, erre oda kell figyelni. Egy potival az offsetet nem árt beállítani gyanítom. Ezért végül OP27 került a helyére.
Én soha nem használtam, nem tudom a tesoro miért erőlteti. De melyik gépben?
Egy gyári cibola ami jónak mondható a keresők között, ugyanúgy +-5 volttal megy, ez nem lehet probléma.
Kissé elbizonytalanodtam, hogy milyen a gyári, mert a úgy tűnik, a keringő rajzok leginkább az oroszoktól származnak, a tejon rajz is onnan jön.
Nemrég láttam egy videót, hogy a hamis coiltek fejek egy az egyben olyan mint a gyári, minimális színkülönbség van, a kábelen kissé elmosódott a felirat, de ezenkívül tök ugyan olyan. Lehet vannak hamisított detektorok is?
Ez a cibola első smd verziója, elég ha megnézed az ic-ket, minden ugyanott van, a panelon szerepel a nyél "helye", konkrétan lemásolták, kihagyták a pic-et mert nem klónozható és a helyettesítő 4024-et berakták a helyére.
Sziasztok!Tudna küldeni valaki egy 12v akku merülés jelző rajzot köszi!
Aztán kitaláltak hozzá egy PIC-et, kis külön panelon? Kíváncsi leszek, hozza-e azt, amit a gyári.
Mikor állsz neki?
Tökéletes kapcsolás ezt meg tudod rajzolni is vagy az eagle áramkör tervezővel megtervezed de ha nagyok kell ha meg van még beszkennelem mert én megterveztem vele
Van már pic-es smd verzió is, gondolkodtam már hogy megrendelem mindkét panelt, de nincsen pic íróm és csak ezért az egyért nem veszek, illetve nem is tudom használni csak az avr írót, gondolom az meg nem jó hozzá. Maga a hex file az megvan.
Két három héten belül szeretnék nekiállni.
Nem a cibolából dobtam ki. SK gépből, ami 14,4V ólom akksiról megyen.
Nincs mert nem csináltam, de a hármas verzióé minimális átalakításokkal jó hozzá. Ha nagyon kell egy olyat tudok küldeni alkatrészekkel vagy anélkül, bakelit, amiről a fólia már itt ott feljött a forrasztgatástól. Képet is csatoltam róla annak idején.
Mindenkinél máshogy néz ki ez a mérleg. Nekem pl. soha eszembe nem jutna 2-300ezret adni egy detektorért már csak elvből sem. Ráadásul most már nem úgy van mint 20-30 évvel ezelőtt, hogy az majd vissza is hozza az árát, mert nem hozza, tehát befektetésnek sem az igazi.
Amit az ember maga csinál annál nem nagyon nézi a ráfordított időt és munkát, az alkatrészköltség pedig néhány ezerből megvan, plusz a fej és az akku. Akiket ismerek és sok értékes dolgot találtak már az elmúlt időben, azok bevallottan megtalálták volna azokat a dolgokat egy jóval olcsóbb géppel is, mert sosem ástak 15-20 centinél mélyebbre. Egy Cobra tulajtól olvastam valahol, hogy 28 centiről tud kivenni egy leásott 20Ft-ost. Tehát le van ásva és betemetve, nem csak a lyukba téve meg csőbe dugdosva mert nagyon nem mindegy! Más a szitu ha az érme teljes felületén érintkezik a talajjal, és a rajta levő földréteg is lényeges, nem csak a távolság. Ha leásom a 20Ft-ost de nem temetem be, egész jól hozza az IGSL. Ha leásom 23,5cm-re és visszatemetem, akkor onnét hozza még úgy is ha teszek rá egy 3cm-es lécet, tehát annyival magasabban (össz. 26,5cm) lengetek. Ha viszont 25cm-re ásom le és temetem vissza, akkor már meg se nyikkan rá. Szóval nyilván nem tud annyit mint a Cobra, de ha az ember egy ilyen gépen tud tuningolni 2-3cm-t, akkor egy nagyon jó ár/érték arányú detektort kap, a gyári árának töredékéért.
Szerintem megoldható. Biztosan van itt olyan aki tud PIC-et feltölteni. Ha a PICKIT 2-vel lehet, akkor én is meg tudom csinálni. Azért nem tudom, mert most nem otthon vagyok.
A silver star-ban is van egy két tranyós változat, csak be kell állítani a szüks. feszre. Rajz 2 oldallal hátrébb.
Sziasztok kicseréltem a kábelt kvalxra jobb lett , a próba de még nem az igazi igaz 20 cm fogja a kicsi 1 ft a levegőben de érdekes mert , 16 cm ről erős hosszú jelzést ad de magasabbról halkabbat és rövidet valahól ott még elekad valami mert mikor egy gép a céltárgyat már nem látja rendesen 2 cm azt elveszti ez látja még csak a hangjelzés nem hosszú hanem rövid halkabb szerintetek melyik résznél kéne keresgetnem a hibát? amúgy az oszcilátor jelén is emeltem 2,2 k ohm ra rátettem párhuzamba mégegyet így 1,1 lett de a nagyobb jelnél is ez áll fen nem mutatott nagyobb érzékenységet csak nőtt a távolság ahól rövidebb halkabb jelzést ad
Sok dologban igazad van. A gép ára egy dolog, pl az én gépem (210ezer volt használtan) már sokszor megtérült, legutóbb tavaly nyáron 2 hét alatt egy tengerparti nyaraláson és elnézve ott mások szenvedését, más géppel valószínűleg nem jártam volna ilyen jól vagyis egy gép ára és megtérülése nagyon relatív. Az épített gépem is szépen működött de közelítőleg sem volt ennyire eredményes (régen és egy fisher 1265-t tudtam lemásolni és azt "fejlesztgettem" -nem lett jobb, csak más ) ezért gondolom, hogy tudok hasznos dolgokat mondani az építőknek, bár ha valami igazán jót látnék, megépíteném...
Másik, pl a csatolt kép, nem az értéke a lényeg (600Ft, anyagárban, mint egy kisbronz) hanem a nagy 5,5grammos érme nem volt 5cm mélyen. Sokan jártak már ott előttem, mégsem szedték fel, ugyanis nagyon szemetes a hely, valószínűleg pont azért, mert nagy volt a jel, ottmaradt, biztos alu címszóval-és itt jön a lényeg: Olyan gépet, ami nagyon érzékeny, nem nagy kunszt építeni, olyan gépet, ami jól szelektál, nehezebb, de olyan gépet, ami jól szelektál és még érzékeny is és felveszi versenyt a gyáriakkal, szinte lehetetlen, annak bonyolultsága miatt. Az IGSL-en látod, hogy a jó szelektálás milyen sokat segít, nem tudom ennek a gépnek milyenek a hangjai, mennyire hozza ki a tárgyak szabályosságát, azt látom még fontosnak. Nem tartom jónak, a kiszűrést a nem kívánt jeleknek, sokkal eredményesebb a megkülönböztetés, döntsön a kezelő. De a nem tud annyit mint a Cobra meg megint egy mélységi összehasonlítás, holott az IGSL vas csatornája egy nagy előny lehet. Egyáltalán nem a mélység a lényeg, rengeteg dolgot lehet találni 10cm-en belül, de ezeket ugyan úgy meg kell találni. Pontosan igaz amit írsz, én a 40cm-es fejjel 40-50cm-ről szedem a szemetet. Ahogy a mélységet növeled, hatványozódik a munka, a naggy fejjel a nagy kupacban rengeteg idő megtalálni a jelet. Pinpointer nélkül nem is lehet. Míg aki csak 10cm mélyen keres, annak egy kis játékkapa is elég. IGSL-re visszatérve, tényleg az a módja az érzékenység növelésének, amit írtam, vagy nekiállsz a fejekkel kísérletezgetni.
Sziasztok!Megprobáltam életre kellteni a Tgsl-m de nagyon melegszik a 7808-as tranyó.Miért?Tud valaki segíteni.
És van pár dolog, amiben nem értünk egyet, inkább azok kedvéért írom le, akik a közeljövőben látogatnak ide, mert Neked már írtam ezeket.
Egy házi készítésű gépnél közel nem tud az ember annyi hatást figyelembe venni, mint egy gyártó, aki évek óta számtalan visszajelzést kap és figyelembe tud venni, pl a különböző talajok hatása, céltárgyak eltérősége (pl csak érmében ókor és középkor több százféle anyag és méret). A gyártó olyan céltárgyakkal is tudja tesztelni a gépet, amivel az építő nem. Nagyon sok épített gép hoz jobb eredményt 1-2 valamire, míg más anyagú vagy alakú tárgyra meg átlagosnál rosszabbat. A felhasznált anyagokkal a gyártók nem spórolnak, mert elég jó a megtérülés. Olyan anyagokat építenek be, amit sokszor meg sem lehet venni az átlag embernek, az aranyozott csatlakozóktól, speciális vezetékektől a speciális IC-kig. Éppen ezért hosszú garanciát is adnak nem ritkán 5évet, de akár élethosszigtartót is (pl. tesoro) Ugyanolyan paraméterű kiegészítőket adnak a gépekhez és ha új fejet akarok, nem kell kísérletezgetnem, hogy jó lesz vagy rossz. Mindebből az következik, hogy nem tudok töredék áron megépíteni egy gépet és már csak azért sem, mert a klónok rendszerint egyszerűsített változatok, természetesen közel nem egy gyári laborban beállítva, tehát nem az a gép. Ráadásul, ha olyan esztétikus és minőségi követelményt akarok teljesíteni mint egy gyári gép, akkor már nem is lesz töredék az ár. Természetes, hogy aki szeret építeni, annak az is élvezet. Nekem az a perverzitásom, ha valamit olcsóbban és jobb minőségben kapok, akkor inkább megveszem és olyanra fordítom az időt, ami számomra hasznosabb. Természetesen ettől ugyan úgy értékelem, ha valaki másként gondolkozik és igyekszem segíteni, de fontosnak tartom azt is, hogy aki csak azért építene, mert úgy olcsóbban hozzájut egy "drága" masinához, pláne nem is ilyen fokú hobbija az elektronika, az legyen tisztában a nehézségekkel. És a fentieken túl azt sem szabad elfelejteni, ha veszek egy gyárin gépet és pár év múlva el akarom adni, azt bizonyos értékvesztéssel megtehetem, de ha egy épített gépet akarok eladni, ami valaminek az egyszerűsített, házilag épített verziója, jóformán az anyagárat fogom érte kapni vagy még azt sem.
A tekercseden próbálj elsősorban változtatni, nézd meg mi a legkisebb ofszet, ahol még szabályos szinusz jel van a vevőerősítő kimenetén, akkor próbáld a gépet, aztán nézd meg pl 2x akkora jellel.
Aztán megpróbálhatod pl azokat a változtatásokat, amiket az edunál láttál. sajnos a mozgatás sebessége is belejátszik. Ez ellen fel lehet függeszteni a céltárgyat.
3 rajzot néztem meg, de ilyen tranyót nem találtam, aztán gyanús lett a dolog!
Vagy van valami zárlatod, vagy túl magas a tápfeszed, (amit belediktálsz) vagy mindkettő A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2014
Jó köszönöm megpróbálom holnap hátha jó lesz
Azt elfelejtettem az nem baj ha nincs még árnyékolva a tekercsek ? és így próbálgatom egy kartondobozon
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2014
A 7808 nem tranzisztor, hanem egy 8V-os stabilizátor IC. Egyetlen TGSL rajzon sem láttam az elengedhetetlen gerjedésgátló kondenzátorokat.
Elsőre tegyél a két szélső lábra (bal oldal bemenet, jobb oldali kimenet) egy-egy 100nF-os kerámia kondit. A kondik másik végét kösd a középső (GND) lábra. Ezután mérd meg a készülék áramfelvételét, természetesen a stab IC kimenetén. Max néhányszor 10mA lehet. Ha ettől jóval több, valahol fólia vagy vezetékzárlat, esetleg megpusztult alkatrész van. Fokozatonként leválasztva határold be a hibás részt
Azt szeretném kérdezni egy szakértőtől, hogy van ez a Delta Pulse 3S nevű gép Bővebben: Link. Na mármost ha megépíteném, akkor ennél is az lenne a gond, hogy a diszkriminálás csak akkor működne, ha pont olyanra csinálnám a tekercset, mint amilyenre kéne? Mert a mintavételezéshez szükséges infók a HEX-ben vannak?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |