Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
A lényeg az hogy a második (pozitív) impulzus vezérelje a tirisztort, avagy ha a mikrokontrollertől elveszed az áramot akkor se álljon le a motor,
csak fix alap előgyújtással üzemeljen tovább. Ez így egy biztonságos konstrukció lesz, esetleg egy program lefagyás esetén is. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Értelek. Csak annyit akartam mondani hogy mivel fel volt cserélve a vezeték, eddig az első volt a pozitív impulzus. Így nem is lehetett semmi jó...
A kapcsolás amit linkeltél az jó ( minkét tranzisztor nyitásra dolgozik),bár egy pár ellenállás módosítására lehet hogy szükség lehet, az alacsony fordulaton való biztos működéshez.
Például: R4-R5-R16 növelése , R13 csökkentése. De majd meglátod. Idézet: „Így nem is lehetett semmi jó...” A fordulat értéknek még fordított tekercsnél is jónak kellet volna leni. Ha csak nem a szikra zavar jele nem bolondította meg a Pic-et. De majd kiderül a próba során. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Sajnos a próba csak este felé lehetséges /alszanak a gyerekek/, de ha a szikra zavarjele, azzal mit lehet kezdeni?
Majd akkor ráérünk beszélni róla.
A lényeg hogy gyújtás kihagyást ne érzékelj. Valahogy így:Janimester gépe. Hagy büszkélkedjünk egy kicsit. Itt nincs felhasználva a impulzus tekercs pozitív impulzusa mert Hall vezérelt, így minden egyes szikráért a PIC a felelős. Nem egyszerű volt megoldani , elhiheted. Ezúton Köszönöm Jani videót , az érdem a tied.
Gratula! Ügyesek vagytok. Én örülnék ha ezt egy stabil formába tudnám önteni. Ha a hangkártyás szkópot rákötöm a jeladóra járó motornál, érünk valamit?
Én is azt mondom, meg ne tedd.
Megfogod hallani szkóp nélkül is ha kihagy. Előgyújtás ellenőrzésre inkább egy stroboszkópot szerez be, vagy csinálj egy graetz, ellenállás, és LED-ből (régebben linkeltem).
Na megvolt a próba...Szkóppal mérve jól látszik, hogy először jön egy negatív impulzus, aztán egy pozitív, mégis állandóan olyanokat rúg vissza,hogy lábam töri. Már próbáltam a programban más pickup pozíciót is megadni, mint ami valójában, de semmi, mindig csak a visszarúgás.Egyébként a vezérlőív 13 fokon van és 68 foknál van a vége, egy yamaha jog lendkerék. Egyébként ez egy 3kj gyújtással menne? Mert jó lenne addig is menni vele még a végére nem járunk a dolognak. Ha jó a 3kj cdi, abba mehet a nagyfesz, mert nincs akksim, meg világító tekercsem sincs kivezetve. Köszönök mindent nektek. Egyébként szerintetek érdemes ezzel az elektronikával dolgozni vagy építsem meg az újabb verziót, esetleg NYemi a tiédet, ha írsz nekem rá programot....
Menni kell neki gári elekrtonikával, ezekkel az adatokkal. Világítástekercs csak az akku töltéshez meg világításhoz kell.
Kis helyreigazítás: 68 foknál van az eleje, és 13nál a vége, ha a forgásirányt vesszük alapon, mielőtt más is belekavarodna Wazze a jövő7en összerakom ezt a kapcsolást mostmár ha kapok ilyen PICet... A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Ok, bocsi igazad van! Akkor az nem gond, hogy ez tök más motor...A lényeg a lendkerék,meg az elektronika.A gyárinak is először negatív, aztán pozitív impulzus kell? Ennél változik valahogy az előgyuszi? Ha nem kapsz ilyen picet, szívesen elküldöm ezt, vagy akár az egész kapcsolást, csak már nagyon össze van "taknyolva" a sok alkatrészcsere miatt!
A gyári natúr CDI fix fokkal dolgozik, méghozzá a vezérlőív végénél érkező pozitív csúcsra indul, neki nem kell a negatív él, le se tojja
Kérdés hogy 13 fokon mit csinál a motor mondjuk 8-10000-es fordulatnál...
Forog
Yamaha Slideremnek 14fokos az előgyújtása, 70es hengerrel, 90 felett jár kicsivel az óra, nyélen. Persze jobb volna nagyobb szög odafent.... De ahhoz hogy megmozduljon tök jó a 13fok.
Most akkor jó a gyújtás oszcija ilyen mint a képen, mert mostmár nemtudom.... Most ennek a fordítottjára kötöttem a jeladót és így beindul a motor az elektronikával, csak az a fordulatszámból eredő pontatlanság. Ha a yamaha gyújtást teszem fel ideiglenesen, akkor milyen legyen az oszci képe ilyen mint a képen, vagy fordított. Mi az a fok amennyire elfordíthatom az előgyújtást, hogy jó legyen még lent, de azért fent is jobb legyen?
Egyébként az nem gond hogy a yamaha jobbra forgós ez mag balra forog?
Szerintem tökmind1
Hagyj már békén azt a lendkereket! Összeütjük a kapcsolásodat aztán úgy hangolod ahogy akarod, addig meg használd a 3kj gyújtást. Én is kérdeznék az okosoktól, bár mérni is szeretnék ez ügyben. Szóval a 4T mociknál van még vákuumos előgyújtás a röpsúlyos mellett. Tehát a terhelésre, ill gázadásra is növelik az előgyújtást. Mekkora szerepe lehet ennek egy 2T mocinál??
Békénhagyom ígérem csak azért kérdeztem hogy a 3kj gyújtásnak melyik kell a jó működéshez...
A képen látható (először negatív aztán poz..)
Ok. Köszi, akkor visszakötöm arra.
Idézet: „Én is kérdeznék az okosoktól, bár mérni is szeretnék ez ügyben. Szóval a 4T mociknál van még vákuumos előgyújtás a röpsúlyos mellett. Tehát a terhelésre, ill gázadásra is növelik az előgyújtást. Mekkora szerepe lehet ennek egy 2T mocinál??” Én meg vissza kérdezek. Láttál e már vákuum vezérelt előgyújtás szabályzót 2T motoron? Mert én még nem, de röpsúlyosra még emlékszem (Trabant ) Szóval szerintem nem sok értelme van, mert lassú . Membrán legyen a talpán amelyik követni tudná a 2T fordulat változásait. Idézet: „Membrán legyen a talpán” Nem kell annak követni, hanem közvetve előidézni a fordulatszámváltozást. Nagyon régen próbáltuk az öcsémmel P20-ra adaptálni egy mozgó alaplapot, azt a gázbowden műdödtette volna... Mindenesetre a háta mögött ülve kézzel vezéreltem az alaplap helyzetét, előgyújtását, érezhető hatása volt.
Az megteszi a röpsúlyos is.
A vákuumos előgyújtás szabályzónak a csak gyorsításkor van szerepe. Öreg Ladások bírnának válasz adni, mert annak idején nagyon keresték a vákuumos elosztót mert avval jobban gyorsult a Lada. Én 2T-re feleslegesnek tartom , akkor már a Power szelep , az jobban érezhető.
Nem akarod érteni....
A gázmarkolat elfordulásával nem lineárisan akartuk az alaplap mozgását kivitelezni, hanem egy bütyök közbenjárásával a kérdéses porlasztótöltés tartományában növelni az előgyújtást. De igazad van, ez már régen túlhaladott módszer... Mentségemre legyen szólva, valószínűleg azidőtájt Te még csak egy kósza gondolat lehettél, így nem volt kitől tanácsot kérnem.
Értem most már, hogy előbb adsz neki előgyújtást minthogy a gázt húznád, ezáltal
alacsony fordulatból részterhelésbe való váltás zökkenésmentesebb. Lehet. Idézet: „Mentségemre legyen szólva, valószínűleg azidőtájt Te még csak egy kósza gondolat lehettél, így nem volt kitől tanácsot kérnem.” Az nem biztos, mert akkor te nagyon öreg lennél, lehet már ide írni se tudnál. Na mondjuk a feleségem is azt mondja mindig, hogy neki 3 gyereke van és nem csak kettő.
Ő Rák havában született avagy Ős anya , ez ami szerencsénk a gyerekeimmel együtt.
Tisztelem is ezért. Ezért előbb hozzászólásomban írott dolgokért meg , sértődés ne essék. Nem az volt a célom.
Idézet: „Membrán legyen a talpán amelyik követni tudná a 2T fordulat változásait.” Szerintem semmi köze a fordulathoz a vákuum membránnak, nem is üresjáratban kell neki működnie, hanem terhelés alatt, akkor pedig nem fog a fordulat sem emelkedni oly gyorsan. Hogy én nem láttam vákuumos előszabályzót, pl Trabin vagy Barkácson, az nem jelenti hogy soha senki nem rakott 2t mocia ilyet, és főként azt nem, hogy van e neki értelme. Lehet hogy széné hegyezett 2t lenne értelme, és nekem pont ez volt a kérdésem. Az hogy a mai technikával milyen módon lehet indikálni ezt a terheléses állapotot, az egy másik kérdés lett volna. Nyilván nem vákuummal tekergetném az alaplapot.(Persze ettől még adhatja a jelet a szívótorokban lévő vákuum.) Azt meg végképp nem tudom, hogy hogyan "reszeljek" power szelepet az álló minarelli blokkomra! Tehát a kérdés még mindig adott: megéri e egy 70cc tuning robogó mocira hegeszteni olyan gyújtást, mely figyeli a motor terhelését és gyorsításkor plusz előgyújtást ad??
Idézet: „Tehát a kérdés még mindig adott: megéri e egy 70cc tuning robogó mocira hegeszteni olyan gyújtást, mely figyeli a motor terhelését és gyorsításkor plusz előgyújtást ad??” Robogóra biztos hogy nem sőt 2T-re még fordulat / előgyújtás vezérlés is meggondolandó. Hogy miért (?) a variátor-os erőátvitel miatt. Régebben linkeltem egy videót: A 2T robogó gyújtás időpont pontosítása Elsőnek ezt javasolnám, gyújtás tuningként.
Ha már itt tartunk, akkor megkérdezem szerintetek van értelme küszködnöm előgyújtásvezérléssel a 2 t motoromra, vagy inkább egy stabil vezérlő nélküli cdi kéne rá?? Csak azt nem értem ha nincs értelme az előgyújtásvezérlésnek 2t- akkor az a gyújtásidőpont mondjuk 18 vagy 20 fok hogy lehet optimális 2000 és 10000 fordulaton is...??
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |