Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   152 / 206
(#) nyekk válasza nyemi hozzászólására (») Máj 4, 2014 /
 
A Hall ic kapcsolási rajza innen való ,ha megnézed a videót jól látszik hogy a hall állandó mágneses térben van ,és mikor a fémlemez ( jeladó) elhalad közte meg a mágnes között akkor ad szikrát ,esetleg az elhaladó lemez szélességéből lehet lefaragni. Az induktív egy Kawasaki GPZ kapcs rajza alapján készült,ahol tény hogy a gyújtó trafó csak az úgymond gyújtás pillanatában kap áramot. Még fordulatot nem számoltam mennyivel forog a kis motor.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2014
(#) mikroferi hozzászólása Máj 4, 2014 /
 
Sziasztok! Megtudnátok mondani hogy az alábbi lendkeréken (suzuki rg125) miért van két jeladó ív? Most melyiknél adja a szikrát? Vagy ez hogy van?

rg125.jpg
    
(#) mikroferi válasza mikroferi hozzászólására (») Máj 4, 2014 /
 
Ötlet?
(#) NSzilard hozzászólása Máj 6, 2014 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne adott egy 92 es Honda CR 125R (krosszmotor) nincsen szikra eddig abban a hitben voltam hogy a cdi vezérlő miatt namár most ez kilett cserélve amneyiben nem küldtek rosszat mi lehet a legvaloszinübb hiba gondolom :trafo,gyujto tekercs ... ezeket hogyan tudom kimérni ? köszönöm előre is a segitséget !
(#) mikroferi hozzászólása Máj 8, 2014 /
 
Olyan szerencsém volt, hogy találtam egy gyári gyújtást végre a ts125x-hez. Nagy örömömben megrendeltem (bontott), megjött, szép állapotban, de hát persze, hogy nincs szikra. A gyári service manual szerint a gyújtótekercs ellenállása 1,5-4 ohm-ig jó, ennek 3,5.Viszont rugdosásra csak olyan 2 volt körül termel. Ennek elégnek kellene lennie szikra keletkezéséhez? A jeladótekercs ellenállása 115 ohm, elvileg ez is jó. Szerintetek merre induljak?
(#) mpm2 hozzászólása Máj 19, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy MPM 2- es rota kapám ez egy nagyon megbízható kis 2 le-ös gép de sajnos az eredeti megszakítója elkopott és a z után gyártottak közül 4ből 3 nem bír ki egy órát az érintkezői elégnek. ajánlottak hozzá (az alábbi linken http://www.kertigepalkatresz.hu/index.php?page=shop.browse&cate...emid=1 az Rs1-799 (jó hozzá))helyettesítő elektronikát a kondi és a megszakító helyére kell betenni ezen a gépen a gyújtó és a gerjesztő tekercs egybe van öntve. De erről is megmondták, hogy 2-ből 1 nem jó valaki esetleg nem tudna erről egy kapcsolási rajzot küldeni?
Nagyon megköszönném.
Zoli.
(#) sevenhill válasza mpm2 hozzászólására (») Máj 19, 2014 /
 
Szevasz!
Néhány hónapja keveredett hozzám egy megszakító helyettesítő, szétbontottam, lerajzoltam. Én elképzelhetőnek tartom, hogy talán nem is kell a darlington tranzisztornak nagyfeszültségűnek lenni, (lehet, hogy DPAK-ban nincsen is , én legalábbis nem találtam) a tranzisztor tetejét meg lecsiszolták. Én amit a relatíve bő választékú LOMEX cégnél láttam, az MJD122G jöhetne szóba, ami 100V, 8A. Valószínűnek tartom, hogy a trafónak nagy az áttétele, ezért a primer oldalon nem szökik fel nagyon a feszültség. Szerintem a két kivezetésűben is ugyanaz az elektronika van, mint az egy kivezetésűben, csak az első annyiból univerzálisabb, hogy lehet variálni az irányt, ami a gyújtás időpontja miatt nem mindegy.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2014
(#) mpm2 válasza sevenhill hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Holnap megveszem hozzá a cucot és meg építem.
A kisebbik a tranzisztornak bármilyen NPN tranzisztor megteszi?
mekkora a kimenő ellenállás ahhoz nem írtál értéket?
Ha elkészült majd megírom hogy sikerül és miylen lett vele a gép.
(#) sevenhill válasza mpm2 hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
A kisebbik tranzisztor BC817 lehet, vagy normál tokozásban BC337. "Kimenő ellenállás" nincs, az csak a csatlakozót szimbolizálja a rajzon. Amúgy egyáltalán nem kötelező SMD cuccal felépíteni, ha van nagyobb doboz a tokozáshoz, mert a gépen nyilván van bőven hely is. Persze így a darlington helyére is betehető akár nagyobb feszültségű típus is, valami BU típus, csak fontos,hogy darlington legyen. Pl BU522.
(#) mpm2 hozzászólása Máj 21, 2014 /
 
Köszönöm az eddigi segítséget összeraktam az áramkört, Bu806 -os és Bc 182 -es tranzistorral
sajnos nem igazán működik jól a gyertyán nincs szikra. Próbáltam az eredeti kondi nélkül és kondival is de sajnos a gyertyán szemmel nem látható szikra, de ha meg fogom a gyertyát ha lassaban rántom is be a rotát akkor is megrúg a nagy fesz talán nem tökéletesen működik, a gyujtótrafó tutira jo csak néha kihagy a megszakító sajnos nagyon gagyikat gyártanak. a tekercs primer kivezetésén h rajta az elektronika akkor egy nagyon gyors berántásnál 1.5 voltot mérek.
(#) sevenhill válasza mpm2 hozzászólására (») Máj 21, 2014 /
 
A feszültségmérés becsapós, mert az elektronika "lenyalhatja" , másrészt ez egy tranziens dolog, amit legfeljebb tárolós oszcilloszkóppal lenne értelme vizsgálni. Ami nagyon fontos, és sokan elvétik, hogy a légrés minél kisebb legyen! Ezt úgy célszerű beállítani, hogy a lendkerék és a vasmag közé vékony papírlapot teszünk, a lendkerék mágneséhez hozzá cuppantjuk a vasat, ezután a két csavarral rögzítjük, majd a papírt kihúzzuk. Ekkor garantáltan akkora lesz a légrés, mint a papírlap vastagsága. Az indukált feszültség és annak összes vonzata (áram, teljesítmény) a légrés növelésével hatványozottan csökken! Ezért kell törekedni minél kisebb légrés beállítására. A kapcsolási rajz biztos jó, mert ez egy Szerbiából származó gyújtás,igaz kisipari, de van végellenőrzés. Én sajnos nem tudom kipróbálni, mert ahhoz lendkerék-vasmag "felállás" kellene, az meg nekem nincs. Az elektronika bekötési irányát is próbáld még változtatni!
(#) zalika hozzászólása Máj 26, 2014 /
 
Szép jó napot!

Már írtam korábban, de a probléma nem oldódott meg. A már említett KTM lc4-ről lenne szó, amin egy yamaha jog (3kj)-gyújtás van. Amint már írtam ez így nem túl életképes, mivel fix az előgyújtás. A kérdésem az lenne, hogy ha beszereznék pl. egy ilyen programozható gyújtásvezérlőt mint ez: http://users.atw.hu/mullerelectro/leirasok/Programozhato%20gyujtasv...lo.pdf




Ezt a vezérlőt össze tudnám házasítani a jog gyújtással? Ha igen, akkor lehetne vele szabályozni az előgyújtást (már írtam, hogy a vezérlő ívből eltávolítottak egy elég nagy részt).

Válaszokat előre is köszönöm Szép napot!
(#) zoly15 válasza zalika hozzászólására (») Máj 26, 2014 /
 
Meg kell csinálni a gyújtás alaplapot forgathatósra. Nekem egy babszi motoron Yamaha 2JA gyújtás van, pöccre indul, brutál töltésem van stb.
(#) zalika válasza zoly15 hozzászólására (») Máj 26, 2014 /
 
Ez sajnos nem olyan egyszerű, valahogyan az előgyújtást kéne tudjam állítani, vagyis nem is én, hanem a gyújtás. Egy babszi más dolog, ott oké a fix előgyújtás. Azért köszönöm a szépen a választ
(#) nyekk hozzászólása Máj 26, 2014 /
 
Üdvözlet.
Segítséget szeretnék kérni tőletek,gond(unk)om a következő: 4 ütemü ,két hengeres motorra keresünk PIC -es előgyújtás szabályzást.Induktív jeladókkal szeretnénk megoldani,ezzel nincs is gond, mivel régebbi tipusok megszakítókkal vannak megoldva,ezek helyére kerülnének a jeladók,csak a mechanikus előgyújtás szabályzást szeretnénk kiváltani PIC-esel.Ha bárki birtokában van efféle kapcsolás,és a lényeg a PIC-be égetendő HEX.fájl ,azt megköszönnénk ha megosztaná .Az sem baj ha a programba bele kéne nyúlni,csak valami kéne amiből ki tudunk indulni.
Kösz elöre is !
(#) nyemi válasza nyekk hozzászólására (») Máj 27, 2014 /
 
Szia
Ha 4T és 2henger, az fordulatonként 1 szikra, szóval egy vezérlő és Pickup tekercs elég lenne.
Milyen gyújtást szeretnél CDI vagy TCI-t?
(#) CHrissDock hozzászólása Máj 28, 2014 /
 
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki Yamaha rd 125 lc gyújtásvezérlőben?
olyan gondom lenne hogy ha kézzel rúgok a berúgókarra lassan akkor minden egyes elhaladás a jeladónál ad szikrát...viszont ha erősebben rúgok rá akkor csak 1 szikrát ad 3-4 fordulat alatt ....a tirisztorokat ellenőriztük azok jók benne egy 400V 1,5mikrs kondit kellett benne cserélni mert az tönkre ment utána működött rendesen csak csapágyas lett meg szimeringes kicseréltem mindent azóta nem indul csak beröffen.....olyan mintha kevés lenne a leadott szikra :/
(#) nyekk válasza nyemi hozzászólására (») Máj 28, 2014 /
 
Szia
Igen, az eredeti(Guzzi V-75) is egy Pickup-os ,és a lendkerékről veszi a jeleket, ez a része működik az elektronikának,csak az előgyújtás szabályzás halt meg(vákumos). De kisebb testvére (V-35) a 80 -as években még a bütykős tengelyre szerelt két megszakítós ,mechanikus előgyújtás szabályzással fut (még a mai napig is nálam).Ezért gondoltuk ,hogy ezt veszük alapnak,csak kiváltanánk a mech. elögyújtás szab . PIC-esre, véleményed?Feltétlenül kell CDI vagy TCI-t építeni ?Nem elég ha volna a két Pickup,vagy, egy ha szerinted elég,meg egy PIC -es előgyújtás szab.ami vezérelné a végfokot?

CAM00097.jpg
    
(#) nyemi válasza nyekk hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Idézet:
„Ezért gondoltuk ,hogy ezt veszük alapnak,csak kiváltanánk a mech. elögyújtás szab . PIC-esre, véleményed?Feltétlenül kell CDI vagy TCI-t építeni ?Nem elég ha volna a két Pickup,vagy, egy ha szerinted elég,meg egy PIC -es előgyújtás szab.ami vezérelné a végfokot?”


A V-henger elrendezés miatt, és hogy nincs meg a két henger között a 180° szimmetria, sajnos mindkét hengert külön kell szabályozni. Szóval én inkább maradnák a javításnál.
Az eredeti elektronika hibájáról ezért írjál csak egy kicsit többet.
Akkor csak a vakum érzékelő halt meg?
(#) nyekk válasza nyemi hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Motor üresjáratban felpereg,de terhelés alatt már erejét veszti.Az elektronikáról lekerült az előgyújtás szabályzás, majd a Pickup helyére a haver valami jel generátort kötött,két led került a gyújtótrafók helyére ,szépen látszik a ledeken,az elektronika ez a része dolgozik.Ha esetleg jelent valamit szólok a havernak mivel Ő szedte szét,hogy tegyen fel róla fényképeket?Esetlegesen felmerült még egy olyan megoldás,hogy mechanikus elő.gyújtás szab. valamint két
Pickup ,a csatolt kapcsolási rajzal, persze duplán elkészítve,erről mi a véleményed?
Kösz a segítséget!

IgnMod.gif
    
(#) nyemi válasza nyekk hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Látszatra működni kéne neki, de a zárásidő nincs optimalizálva ezért a gyújtótranszformátor
melegedése várható tünet lesz, és nagyon kell vigyázni hogy ne maradjon bekapcsolva a gyújtás leállítás után, mert ez a gyújtó trafó vagy az elektronika tönkremenetelét okozhatja.
Szóval nem javaslom.
Én a gyári elektronikákat alkalmaznák , tudom hogy nem olcsó de sokkal megbízhatóbbak, és a PIC-es vagy mechanikus előgyújtás szabályzó illesztése is könnyebb lenne.
De ott van még a vákum szabályzó problémája , mert ugye az is kéne.
Sajnos nem egyszerű az eset, ezért javasoltam a régi javítását.
(#) llaczo válasza nyemi hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Szia. Én vagyok a haver
Nem tudom ismered e a fenti képen lévő gyújtás szabályzót (MED902A)?
A kör alatt lévő panel a vákuum figyelő. Azt gyanítjuk hibának. Már csak azért is mert amíg le nem kapartam a ráöntött gumi szigetelést addig annak a kimenete zárlatban volt a test felé. A zárlat valamitől megszünt de az előgujtás hiba nem
Nincs tapasztalatunk vákuum figyelő téren. Tudnál e tanácsot adni ebben a témában, vagy esetleg hol lehet a hiba?
Előre is köszi.
(#) llaczo válasza nyemi hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Még ide írnám, mivel konyítok a PIC-hez, ezért azon agyaltunk hogy a mikrovezérlő kimenete és a végfok közé tennénk egy kisebb PIC-et ami bizonyos frekvencia felett kb 3 ms-al késleltetné a jel idejét. Hirtelen számítás. Nem tudom jó e.
Nagyon sajnálnám legyalulni a hűtőt, elvégre a proci jól működik
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014
(#) llaczo válasza nyemi hozzászólására (») Máj 29, 2014 /
 
Persze ez már annyira új és bizonytalan nekünk hogy inkább hajlunk a régi megoldások felé
(#) alcsaba hozzászólása Jún 3, 2014 /
 
Sziasztok!

Nekem van egy kínai 4 ütemű robogóm amibe tönkrement a gyújtás. Nem ad szikrát. Nem nagyon értek az elekrtonikus gyújtáshoz így valaki megmagyarázhatná szájbarágósan hogyan is működik ez. Honnan tudja az elektronika mikor kell neki szikrát adni? Lefotóztam a gyújtás alkatrészeit valaki írja már meg hogyan tudnám ezeket egyenként letesztelni. Nem szeretnék mindenből újat venni. Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) kissattila88 hozzászólása Jún 3, 2014 /
 
Ezt a gyújtást szeretném meg építeni. Azt szeretném kérdezni hogy milyen HALL IC kell hozzá?

SIMSON.jpg
    
(#) pjg válasza kissattila88 hozzászólására (») Jún 3, 2014 /
 
Unipoláris.
(#) Erick hozzászólása Jún 3, 2014 /
 
Sziasztok!

A problémám a következő lenne. Egy ismerősömnek van egy Honda Bali típusú robogója, melyben állandó jelleggel tönkremennek az utángyártott gyújtás elektronikák. Ha vesz egy újat, akkor egy ideig megint jó, aztán tönkremegy. Az lenne a kérdésem, hogy van-e esetleg ezeknek valamilyen helyettesítő kapcsolása, ami egyszerű megbízható?

Köszönöm a választ!
(#) zoly15 válasza Erick hozzászólására (») Jún 3, 2014 /
 
Szia!
Milyen típusú a gyújtás benne? Van az állórészen nagyfesz tekercs? Ha igen akkor CDI, gondolom tekercses jeladós. Egy sima CDI szokott lenni a kiöntött dobozkába (tirisztor kondenzátor stb..)
Egy Aprilia SR 50-re én is csináltam tavaly egy PIC nélküli Nyemi ZVS-t azóta tökéletesen működik. Kb 2-3 hete állt meg, az is azért, mert a lendkerékbe ragasztott mágnes kiesett
Pedig teljesen zsírtalanított felület volt és kétkomponensű fémragasztóval lett beleragasztva.
Ti mivel szoktátok beragasztani a mágnest?
(#) kissattila88 válasza pjg hozzászólására (») Jún 3, 2014 /
 
Köszönöm a választ.
Következő: »»   152 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem