Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Most láttam először zöld bálát. Frissen lenyírt fű van benne, és nylonfólia megy rá. Nem fog így berohadni?
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
3 variáció jutott eszembe. Vagy szállítás után szétbontják száradni, vagy vegyszerrel kezelik rothadás ellen, vagy így marad hosszabb ideig, és rothad.
Pedig nagyon sok ilyet látok errefelé. (Németország.) Azt sose látom, hogy hogyan bontják fel, mert biztosan az istállóban kerül rá sor. De tavaszra elfogy. Ha nem kap levegőt, akkor is elrohad, vagy inkább konzerválódik. (Nem vagyok jó se biológiából, se kémiából. A fizika a területem. )
Talán valamilyen feldolgozásra kerül, nem marad így. Vagy csak annyit báláznak mindig, amennyi hamar elfogy, rothadás előtt. Ha nem kap levegőt, még gyorsabban elrothad. De biztosan nem tárolják így hosszabb ideig, ugyanis a rothadt növény erősen toxikus lesz, állatnak nem adják (normális helyen), mert elpusztul.
Az is lehet, hogy valamilyen szárítóüzembe viszik szárítani, vagy silótakarmányt készítenek belőle.
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Nem. Ennek az a célja, hogy erjedésnek indul és úgy adják oda a takarmányt. Ilyesmi a siló is ha jól tudom.
Ismerem, .ar. Sok a hibázási lehetőség. Ha valamit kitöröl, akkor be kell rakjam a telepítő, vagy szervízpackos lemezt. Security essential és Avast van fent. A legrosszabb garázda vírus amivel sokáig hadakoztam és komoly adatvesztést okozott az a w32/Sality.AM.
A siló légmentesen elzárt közegben alakul ki, ezért fedik le, és tömörítik traktor legyúrással, hogy levegő ne legyen benne. Itt simán szellőzik a bála. Vagy valami újabb technika.
Valószínűleg valami hasonló módszerrel alakítják ki a légmentesen lezárt közeget: Bővebben: Link
Ez a száraz széna csomagolására való módszer. Pont azért, hogy ne ázhasson meg. A szilázs készítése más technika. Ritkán csinálják réti fűből, vagy lucernából. Leginkább kukoricaszárból, vagy takarmány répa darálékból készül. Egy traktorral betapossák egy erre a célra kialakított tárolóba és ott megerjed. Leginkább a savanyú káposzta elrakására hasonlít.
Ilyet még nem is hallottam amit linkeltél, akkor erről lehet itt szó. Silónál nem maradhat benne levegő, itt mind marad. Esetleg még valami vegyi anyagot is kaphat. Ami nem tetszik nekem, hogy rengeteg műanyag csomagolóanyag kell, ami szemét. A régi silós technika semmi szemetet nem termelt.
Sajnos a vegyi kezelés elterjedt dolog, sok helyen a terményt is szárítás helyett valamivel beszórják penészesedés ellen. Ez megöli a penészt, nekünk sem vitamin szerintem. Gyanítom, hogy itt a szóban forgó technikánál is kapjuk a mérget. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Pont így csinálták a németek is, ahogyan a videón van. (Csak a traktor nem MTZ, hanem John Deer. )
Én nem értek annyira hozzá gyakorlatban (bár van egy aranykalászos gazda végzettségem, de ez gyakorlatilag csak a papír miatt kellett), viszont szerintem ez inkább szenázs lehet, mint szilázs. Ebben a bála-szenázsról szóló cikkben azt írják, hogy 50-60%-os nedvességtartalom mellett bálázzák és fóliázzák a lekaszált szénát, és a fóliázásnak légmentesnek kell lennie, tehát nem a szárazságtartalom megőrzése a cél. Bár lehet, hogy tévedek.
A klasszikus silózás folyamatát én is ismerem, de csak elméletben. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Bennem is ez ötlött fel egyből, hogy mennyi műanyag csomagolóanyaggal jár ez az eljárás, amit rossz esetben még újrahasznosítani sem lehet.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Engem is pont a műanyagfólia zavar. Mind mehet majd a szemétbe.
Hát igen, ez már sajnos a "modern" korunk velejárója.
Eredetileg nekem érteni kéne hozzá, mert mezőgazdasági szakközépiskolába jártam. Ott is érettségiztem, de már több mint harminc éve volt és akkoriban nem volt ez a technológia. Mivel a szakmámban sosem dolgoztam így az újabb dolgok meglepetés erejével hatnak. A silózást is ott láttam a gyakorlatban utoljára, sőt akkoriban gyakorlaton csináltam is.
Meg ha nem rendesen távolítják el a szerencsétlen tehénbe is.
Pákám letéve, gondolom ide jó a téma. Új technika a hibrid autó. Robbanómotor hajt generátort, az tölti akkuba, az pedig villanymotorral hajtja az autót. Generátor hatásfoka közel sem 100%, az akkué sem, és az autót hajtó villanymotoré sem. Ezen a három ponton van veszteség, összesen szerintem ez nem kevés. Hogy jön ki ilyen autónál a kevesebb üzemanyag fogyasztás ahhoz képest, amikor a robbanómotor közvetlenül viszi az autót.
Sziasztok! Megközelítőleg 20 éve csináltunk hasonlót lucernával. Akkor a nyers kisbálás lucernát letakartuk ponyvával, két nap alatt 40 fok feletti volt a hőmérséklete.Kibontás után újabb két nap elteltével még a közepe is száraz volt a báláknak. Így kaszálás után már nem kellett a kisarjadt lucernán traktorozni, és a bálás lucernán is rajta volt a levél. Amit ha száradás után rendsodrózunk és bálázunk akkor bizony jócskán törik. Nem lehetséges, hogy itt is ez a cél? Amúgy a mezőgazdasági fólia PE, ez újra hasznosítható.
Úgy, hogy a benzin motor csak akkor jár, ha kevés a töltés az akkukban, vagy országúton folyamatosan nagyobb teljesítmény kell. A városi araszolásnál a villanymotornak nem kell alapjáraton fogyasztania a lámpánál állva. Tehát a sok indulás leállás veszteségét takarítja meg. Valamint a villanymotor hatásfoka sokkal jobb mint a benzinmotoré.
A mechanikus váltónak, illetve az automata váltónak is van hatásfoka, az sem viszi át a bejuttatott teljesítmény 100%-át a kerékre.
A hibridek általában pedig nem úgy működnek, ahogy leírtad, hanem a robbanómotor ugyanúgy kuplungon és váltón keresztül hajtja a kerekeket, csak van egy villanymotor is, ami besegít a robbanómotornak, vagy egymagában is hajthatja az autót. Fékezésnél pedig generátorként működve tölti az akkut.
zolika60
Idézet: „villanymotor hatásfoka sokkal jobb mint a benzinmotoré.” De a villanymotor már a benzinestől kapja az energiát. Tehát a benzines hatásfok veszteséghez jön hozzá plussz a villanymotor vesztesége. Végül is a benzines adja az összes erőt, ehhez jönnek a villamos rendszer veszteségei. Ezért nem igazán értem, de biztosan van valami előnye ha gyártják. Ricsi89, zolika60 Akkor lehet, hogy csak a városi közlekedésben van előnye, ott is a dugóknál, ill. gyakori indulás megállásnál. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Nem csak a benzin motor töltheti az akkupakkot. Ha csak városban használod elég a konnektor.
Idézet: „biztosan van valami előnye ha gyártják” Persze hogy van. Én hiszem, hogy sokkal jobb a villanymotor, mint a fosszilis társai. De nem nehéz összerakni a kirakós játékot: vannak azok a bizonyos emberek, akik birtokolják a kőolajat. Sejthető, hogy nem technológiai akadály miatt pöfékelnek még benzines autók az utcákon... Viszont ami talán szerintem problémát jelentene, az a nagyon kis zaj. Mármint abban az értelemben, hogy hallás alapján már nem lehet tudni, hogy jön-e az utcából autó, így ha véletlenül lelép a gyalogos a járdáról...
Ezt nem tudtam. Akkor ez villanyautóként is használható, nyilván amíg akku bírja. Ha mégsem elég az akku, indul a benzinmotor.
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2014
Így van. Városban csak addig megy a benzinmotor amíg feltölti, vagy nem kell nagyobb teljesítmény mint amit a villanymotor tud.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |