Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   34 / 70
(#) erbe válasza kubota hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Centrifuga üzemmódban (28xx ford.) 100 mm átmérőjű lapot.
Ha nem aszinkron motoros, hanem kefés, abban akad 1400-1600 W-os is, de azt lefelé kell áttételezni a 16000 fordulatról. Na meg valami fordulatszám korlátozó vezérlés is kell hozzá, nehogy túlpörögjön.
(#) VIM válasza kubota hozzászólására (») Márc 12, 2014 /
 
Szia! Az előttem szólók már elmondták, hogy mire kell odafigyelni de azt is szem előtt kell tartani, hogy a mosógép az szakaszos üzemre készül. Ebből adódik a benne lévő motor felépítése is mindenféle tekintetben. Minden motorral lehet fűrészgépet hajtani csak elégedett legyen a használója a motor tudásával.
(#) mraulajos hozzászólása Márc 15, 2014 /
 
Hali!
Egy fázisú 1100W 1420 as fordulatú motorra milyen értékű üzemi kondit illik rakni? Köszönöm!
(#) erdgab válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 15, 2014 /
 
Szia!
Talán ezek segítenek.
(#) mraulajos válasza erdgab hozzászólására (») Márc 15, 2014 /
 
Nagyon köszönöm, ez igazán jól jött.
(#) sunraw hozzászólása Ápr 13, 2014 /
 
Sziasztok!

Lett egy Panasonic M91C90GD4Y, 90W-os, 4 pólusú motrom. Ártok a testi épségének, ha 200V helyett, 230-at kap?

Előre is köszi! üdv. sunraw
(#) Bakman hozzászólása Máj 10, 2014 /
 
Sziasztok!

AEG mosógépmotor nagyon melegszik. Szénkefék, kommutátorok jók, tekercsek között nincs zárlat, leégésnek nyoma sincs, ÉV műszer szerint (500 V) nincs a tekercsek és a vas között zárlat, hangja sem más, mint szokott, csapágyak könnyen forognak. Mi a fene lehet még? Valaki említette, lehetséges, hogy a lemezelt vastestek lemezei lettek zárlatosak. Ötlet? Csak úgy lehet használni, hogy centrifugálás előtt le kell állítani a programot, megvárni amíg kihűl, különben iszonyatos szaga van. Nem nagyon értek a villanymotorokhoz.
(#) pucuka válasza Bakman hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Lehet ám kopott kefe, vagy meggyengült keferugó.
(#) Bakman válasza pucuka hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Az első szétszedésnél cseréltem igaz, ránézésre olyan 50 %-a kopott csak el.
(#) Bakman válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
Azért szedtem szét, mert nagyon melegszik, ez volt a kiinduló állapot, ami továbbra is maradt. Az újakat nem csiszoltam tizedmilliméter pontosságúra, de figyeltem, három mosási program alatt szépen összecsiszolódott a kommutátorral, szikra néha-néha tűhegynyi, centrigugálás alatt kicsit sűrűbben. Értetlenül állok az eset előtt.
(#) Bakman válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 10, 2014 /
 
A Motort konkrétan itthon nem tudjuk szétszedni, mert mindkét tengelyen van valami, ami miatt nem lehet széthúzni. Az egyik oldalon préselt ékszíjtárcsa, a másikon pedig egy ragasztott mágnes a fordulatszámméréshez. Mindezek mellett a motor nagyon könnyen forog, tengely nem lötyög semmilyen irányban, a dob is enyhe légáramlatra megfordul (cseréltünk már dobcsapágyat, akkor kemény hangja lett napok alatt, de akkor sem szorult).
Vezérlés? Nem tudom. Ha az lenne rosz, gyorsabban forogna a kelleténél, nem? Semmi hibakód vagy ilyesmi, egyszerűen túlmelegszik a motor, akár a hővédelmi kapcsoló is kiold.
(#) VIM válasza Bakman hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Szia! Talán ebben a mondatban van megoldás kulcsa:
Idézet:
„Csak úgy lehet használni, hogy centrifugálás előtt le kell állítani a programot, megvárni amíg kihűl, különben iszonyatos szaga van.”
Akkor vegyük sorba a dolgokat. Ha mosni lehet vele, ami oda-vissza forgásirányváltással és teljes tele dobbal történik és nem melegszik túl a hővédelem megszólalásáig, akkor elektromosan nem lehet hibás a motor. Ha a centrifuga teszi fel az (Í)-re a pontot az pedig mindent megmagyaráz, hogy az ékszíj csúszik. A súrlódás oly mértékű hőt képes közölni a tengelyen keresztül a motor fémszerkezetével, hogy a csapágyból is kifolyhat a zsír emiatt. A motor amúgy is szakaszos üzemre készült és a felületek hűlése nagyon ki van "centizve", így a keletkezett többlet hőt nem tudja elvezetni hatékonyan a rendelkezésére álló ventillációs kialakítás és felhalmozódik a motortesten. Szerintem egy ékszíjcsere (és) vagy a felületek zsírtalanítása indokolt volna ahhoz, hogy a mechanikus oldalt ki lehessen zárni a hibaforrásból. Az áramfelvételeket azt esetleg meg tudnád mérni üzem közben, hogy hogyan alakulnak?
(#) Bakman válasza VIM hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Ez a csúszás jó ötlet, ráfigyelek mindenképpen. Az áramot hiába mérem, nem tudom mihez hasonlítani, a jól működő időszakról nincs adatom.
(#) VIM válasza Bakman hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Ha rákeresel a gép számára, majd a leírásban szerepelnie kell az értékeknek (motor álló és forgórész ellenállás adatok) ami jó támpont lesz a méréshez.
(#) sun hozzászólása Máj 14, 2014 /
 
Szeretném a segítségeteket kérni van egy 220 v os motorom de nem tudom az adatait,hogy lehet kimérni vagy megtudni? Annyit tudok hogy a relé magyar de hogy mi az vagy mit csinál ?
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2014
(#) VIM válasza sun hozzászólására (») Máj 15, 2014 /
 
Szia! Egy tengelyátmérőt és peremátmérőt mondjál nekem és ha még látható a kondenzátor értékét, talán tudok segíteni.
(#) sun válasza VIM hozzászólására (») Máj 15, 2014 /
 
Kondin semmi nem látszik tengely 25 mm perem 20 cm köszi.
(#) VIM válasza sun hozzászólására (») Máj 15, 2014 /
 
Mivel csak saccolni lehet ebben az esetben is, mert a táblázat két teljesítményhez is 25mm tengelyátmérőt ad meg, így 1100-1500W a teljesítmény és a kihajtásból ítélve (szivattyúra tippelek) a fordulat 2900f/perc lehet. A névleges áramok 10-12A közöttiek, ha működtetni akarod, ezekkel az értékekkel kell számolnod! Ez a motor nem indul meg akárhonnan.
(#) sun válasza VIM hozzászólására (») Máj 15, 2014 /
 
Közben találtam egy ugyan így kinézőt a tábla szerint imi 380/220 550 w sajnos a fordulatot nem látom de szomorú vagyok erősebre számítottam azért köszönöm a segítséget.
(#) Bakman válasza VIM hozzászólására (») Máj 16, 2014 /
 
Nem maradjon elvarratlan szál. Ismerősöm háztartási gépek javításával foglalkozik és hihetetlen szerencsémre (más hiba miatt) volt nála egy ilyen mosógép. Átugrottam lemérni a tekercseket, a miénk metzárlatos az állórészben. Tekercseltetni nem nagyon lehet. Vagy ésszerűtlenül drága, vagy rosszabb lesz, mint amilyen volt. Új motor megrendelve.
(#) VIM válasza Bakman hozzászólására (») Máj 16, 2014 /
 
Nem akartam mindjárt "temetni" a motort és mint lehetséges, számításba vehető problémát gondoltam ezzel kizárni. Sajnálom, hogy menetzárlatos lett és így nem sok esély van a javításra. Én a fűnyírómmal jártam így, kuka. Még olyan sincs aki csere motorban beszámítana valamit a meglévőből.
(#) Bakman válasza VIM hozzászólására (») Máj 16, 2014 /
 
A mosógép kibírt eddig nyolc év szolgálatot, tüzetesen átnéztem és úgy döntöttem, megérdemli az új motort. Egyszerűen eszembe nem jutott, hogy menetzárlatos lehet.
(#) sun válasza sun hozzászólására (») Máj 16, 2014 /
 
Voltam szakinál érdeklődni azt mondta amit te 1100-1500W úgyhogy neked volt igazad köszönöm a segítséged.
(#) Robit76 hozzászólása Máj 22, 2014 /
 
Sziasztok!

Tudnátok nekem ajánlani valamilyen nagy fordulatú orsó motort? Robot kar végére lenne szerelve és maró feladatot látna el.
A motor adatai kb: 10kW, 18000 ford/min, 7Nm
A válaszokat előre is köszönöm.
(#) adam21. hozzászólása Máj 22, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy ECO2 vezérlésű kétszárnyú kapunyitóm. Az egyik kapu motorját újra kellett tekercseltetni, amit egy szakival meg is csináltattam. Viszont a probléma a következő: a kaput ki tudja nyitni, tehát a kapu rúdját be tudja húzni, viszont bezárni a kaput már nem tudja. Feszültséget megkapja a motor, meg hallani is, hogy erőlködik, de magától mégse képes megmozdulni,csak ha kézzel lökök rajta egy erőset. Érdeklődnék, hogy ez adódhat-e abból hogy valami nem jól sikerült a tekercseléssel, vagy esetleg valami más baj lehet? A tekercselés előtt működött.
(#) adam21. válasza adam21. hozzászólására (») Máj 23, 2014 /
 
Valaki?
(#) Johnycorp válasza adam21. hozzászólására (») Máj 23, 2014 /
 
Szia.

Nagy eséllyel a tekercseléssel van a gond. Két egyforma tekercs van benne!
A másik szárny ok?

Két dolgot kipróbálhatsz:
-Megcseréled a két motor bekötését és megnézed, hogy miként működik úgy
-Kikötöd a motort és kívülről adsz neki tápot.

Maga a motor működtetése egyszerű. 3 vezeték +földelés.
A közös pontra adsz nullát. A másik kettőt kötöd össze a kondenzátorral. Attól függően, hogy a kondenzátor egyik felére adod a fázist, arra fog forogni majd.
(#) adam21. válasza Johnycorp hozzászólására (») Máj 23, 2014 /
 
Szia!

A másik szárny rendben van. Kipróbáltam, úgy is hogy leszereltem a tolórúdról a motort és az álló részbe benne hagytam a forgó részt. Majd így adtam neki ampert, egyik irányba elindult, a másikba viszont nem. Hallani hogy zúg, de magától nem mozdul meg.
Azt is megpróbáltam, hogy ennek a motornak a 8µF-os indító kondenzátorát átraktam a másik szárnyra(így behatárolva, hogy nem-e a kondenzátor a hibás), de annál tökéletesen működött. Tehát nem a a kondi a hibás. Mindenesetre vissza vittem, oda ahol a tekercselést végezték...
(#) Kolti0 hozzászólása Máj 26, 2014 /
 
Sziasztok.
Kondenzátort szeretnék cserélni Ha jól tudom üzemi kondenzátor.
ERRŐL Lenne szó.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan kell kérnem boltban?
Üzemi kondenzátor ha jól tudom. Mik azok az adatok amiknek szerepelniük kell rajta?
Mivel csak olyan boltot tudok ahol az eladó is csak annyit ért a dologhoz mint én.
KÉPEK a motorról is amin van.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2014
(#) kadarist válasza Kolti0 hozzászólására (») Máj 26, 2014 /
 
Szia!
Hatvan mikrofarádos üzemi kondenzátort kérek villanymotorhoz. Köszönöm
Következő: »»   34 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem