Fórum témák
» Több friss téma |
így még nem próbáltam!
lehet hogy eddig is ez volt a baj? bár van amikor a legegyszerűbb dologra nem gondol az ember....
Szia
Azért csal +irányba, mert nem szedi le a vezeték hosszát. Ha 1m –nél rövidebb a mérővezeték egy rövid zárral is betehetsz, a 3. vezeték helyett. (26-27 sorkapocs, rövidzár ) üdv.
mexnek és fongabnak!
köszi a válaszokat! igaz csak januárban tudom kipróbálni, mert itthon nincs PT100, bár egy KD48 van a fiókban. javítottam, mert megette a sav és kicsit durrant a táp. galván üzemben vagyok műszerész, nem éppen kell pontos érték(+/- 5-10 fok nem éppen a világ vége), csak már bosszantott a dolog!
Sziasztok! Lenne egy kérdésem és gondoltam ide irom mert ennek a topiknak van köze az ellenállás és hőmérséklethez, igaz nem pont ilyen terü a kérdésem de ez áll legközelebb hozzá és 1 kérdésemért nem éri meg témát nyittani. Azt szeretném megtudni kb mi a legtőbb C-fok mit még egy kerámia/huzal ellenállás elvisel károsodás nélkül. Előre is köszi valaszotokat.
Tudom hogy az ellenállás értéke változik de engem most egy kapcsolásban ez nem igazán befolyásol inkább az aggaszt hogy pl 200 fokot elviselé egy ilyen kerámia ellenállás. Vagy ennél a hőmérsékletnél huzamosabb idő esetén már jelentkeznek károk, s ha nem akkor durvan mi a maximum minél még se a huzal nem ég el se a kerámia nem reped meg Szeretném ha egy megközelitőleges számot irnál.
Hello!
A kérdés jó és helytálló is, de épp nem ide való, inkább, a Kezdő kérdések topikban kellett volna feltenni. Ismeretem szerint a gyártók nem igazán dicsekednek ezzel az adattal. A terhelhetőséget 25fok környezeti hőmérsékletre adják meg. (Félvezetőknél, a hőmérsékletek pontosabban vannak definiálva) Természetesen a terhelhetőségnél így a légáram sem hagyható figyelmen kívül. De a katalógus véleményem szerint nem vonatkozik kényszer hűtésre. Tovább növeli a gondot, hogy nem ismert a belső szerkezetek hőátadása, ezért ha kívül nulla fok van, még nem tudhatod, hogy belül mi a helyzet. Tapasztalatom szerint 100-150fokig még nincs probléma. Tehát vidáman rásülne a mancsod. De többször láttam már olyan ellenállást. ami "kiforrasztotta magát" és ez után még vidáman üzemelt tovább. Ez több mint 240fokot jelenthetett. De a hőfoktűrése erősen függhet a gyártástechnológiától, mert az ellenállás anyaga akár a 800fokot is szerintem elviselné, de számít, hogy az ellenállás paraméterei hogyan változnának meg és az számunkra még megfelelő-e. üdv! proli007
Sok. Gondolj bele, a forrasztásnál az ón 300°C felett van, Igaz nem olyan sok ideig, de szerintem sokáig is bírja. A porcelán inkább a hirtelen hőmérséklet változást nem bírja.
Kösz szépen a pontos és gyors választ. Én is láttam olyanokat hogy panel megfeketedett meg kiolvasztotta magát csak azt nem tudtam hogy ez normális dolog volt vagy valami rendellenesség. Eddig a max mig egy ellenállást hevitettem az 240 fok körüli volt felszinen mérve de mikor láttam hogy szineződik el már tovább nem terheltem. És irtam hogy bocsi hogy nem épp a legidevalóbb kérdés. Köszönöm mégegyszer.
Hello!
A pc tápom 10k NTC-vel vezérelt ventillátor alap fordulatát szeretném megnövelni nagyobb szellőzést biztosítva.Az lenne a kérdésem,ha a termisztorral párhuzamosan kötök bizonyos értékű ellenállást akkor változik a venti sebessége?A válaszokat előre is köszönöm.
Hello!
Én nem próbáltam (nem ismerem), de valószínű. Hiszen az NTC hőmérséklet növekedésével, csökkenti az ellenállását. Pont úgy mint amikor párhuzamosan kapcsolsz vele ellenállást. Persze a növelésnek a tápfesz határt szab. Mert a maximális fordulata ettől nem lesz több, csak alacsonyabb hőmérsékleten fog indulni. üdv! proli007
Köszönöm a válaszodat pontosan az lenne a célom,hogy az alaphőmérsékleti fordulatszámot növeljem.Mivel a 12cm es venti nami a tápban van nagyon halk,még sosem tudtam úgy leterhelni a tápot,hogy halljam a hangját ezért nemlasz gond a kicsit magasabb fordulattal.Most kondiztam át mert az 5v os ágon két kondi is púpos voltezért gondoltam azt,hogy megnövelem a szellőzését gondolván jóttesz az alkatrészek élettartalmának.Egy 20k trimmerpotival belövöm aztán kiváltom fix értékűvel.Egyébbként a tápom POW 500w BD nagyon hálás stabil és erős táp már 5 éve használom elég komoly játékra szánt gépem van és nagyon megbízhatóan teszi a dolgát.Még egyszer köszönöm a válaszod.Üdv
Tudna valaki abban segiteni hogy egy led kijelzésű hőmérőn a következő hőérzékelő van (B3950-10K) de csak 12 cm a vezeték hossza és ez rövid.Meg lehet hosszabítani 3méteresre ? Akkor is pontosan mér a hőmérő?
köszönöm a segítséget!
Hello! 10k ellenállást nem igazán befolyások 3 méter vezeték. Maximum ha a vezeték zavart szed össze a környezetéből lehet gondod. üdv!
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013
Sziasztok. Van 2 darab hőérzékelő szondám,csak sajnos nem tudom milyen tipusuak(ptc,ntc,pt100 stb. ) honnan tudom ezt megnezni vagy kipróbálni? Segitségetek köszönöm.
Hello! És a villanyt szeretnéd vele felkapcsolni? Mert ez, az a topik!
De megméred az ellenállását 25 fokon, majd forrásban lévő vízben. Akkor talán kiderül. (Helyeztesd át a Modikkal, a hozzászólásokat, ne Off-oljon itt.)
Köszönöm. Bocsi mindenkinek de nem találtam semmi ilyen hasonló topicot a kerdesemnek. A profik meg itt vannak
Sziasztok.
Egy fűtőrendszert szeretnék automatizálni, ehhez szükségem lenne a víz hőmérsékletére 3 pontban, a kazánból kijövő fűtővíz, a bojlerben lévő meleg víz illetve egy távoli ponton a radiátorban lévő vízé. Milyen termisztorokat, vagy esetleg más félvezetőket ajánlotok és hogy tudnám megoldani a minél pontosabb mérést? Rézcsővel van kivitelezve a szerelés, tehát két pontban elméletileg elég ráerősítenem a rézcsőre a termisztort, de mihez kezdjek a bojlerrel?
Hello!
Hőmérséklet szabályozáshoz megfelelő a termisztor, mert kb. 3,6%/°C a hőegyütthatója. De méréshez nem igazán megfelelő, mert nem lineáris a karakterisztikája. Ha mérni szeretnél, célszerűbb LM35-öt, vagy az olcsóbb MCP9700-át választani, ha a jelfeldolgozás analóg. Ha digitális, akkor I2c vagy SPI kommunikációs érzékelő választása a célszerű. A "minél pontosabb mérés" erősen relatív, mert nem kimondottan a hőérzékelésen, hanem a mérési pont kiválasztásán/kialakításán, hővezetésen stb. is múlik. Egyéb iránt meg egy fűtési rendszerrel "nem lőnek nyulat". Meglehetősen mindegy, hogy valahol 60 vagy 62 fok van. Ez alól kivétel, ha hatásfok számításokat végez valaki, de ahhoz meg megfelelő szinten érteni kell a hőtechnikához. Ha a bojler nem hőcserélős, akkor csak a talpához férsz hozzá, de ott van a biztonsági érzékelőnek béléscsöve, abba "feldugható" az érzékelő. De mivel egy bojlerben nincs keringtetés, a hőmérséklet benne nem homogén, így gyakorlatilag sosem tudod meg mennyi és hány fokos víz van benne, vagy mekkora hőenergia van benne tárolva. (Persze nem tudom mi a célod.) A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2014
A bojler hőcserélős, azaz a fűtővíz átfolyik rajta, az melegíti azt a 100l vizet, amit háztartási célokra használunk. Azt szeretném elérni, hogy nyáron, amikor a ház fűtésére nincs szükség, de a melegvízre változatlanul, akkor szabályozni tudjam a melegvíz előállítását, tehát a bojler fűtővíz bemenetére szerelendő elektromos csap akkor nyisson ki, ha a bojlerben található víz hőmérséklete kisebb, mint a fűtővízé. Tehát ne tudja a keringető pumpa visszaforgatni a tárolt hőt a fűtőrendszerbe.
Ugyanakkor egy biztonsági szelepre is szükségem lesz, mert a szüleim hajlamosak addig tömni a kazánt fával, amíg le nem állítom őket, így már többször is sikerült felforralniuk a fűtővizet, ami nem igazán tesz jót sem az öntvénykazánnak, sem a tömítéseknek. A kazán kivezetésénél lévő hőmérő ezt a célt is szolgálná, amikor itt 95-98*-nál magasabb hőmérsékletet mérek, akkor kinyitna egy másik elektromos csap, így a felesleges hőmennyiséget a ház fűtésére pazarolnánk el, hogy ne tegyen kárt a rendszerben.
"visszaforgatni a tárolt hőt a fűtőrendszerbe." Pont a minap találkoztam ezzel. A barátomhoz mentem, bekötni a bojler betápot, mert a fűtésszerelők már majdnem elvégezték a munkát. Közben tartottak egy próbafűtést, és a végén nyitva felejtették a csapokat. (Az elektromos szelep még nincs meg.) Közben a fia megjött. és észrevette, hogy a bojler gravitációsan visszafűt a kazán felé. Elzárta mind két csapot. Én meg miután feszültség alá helyeztem a bojlert, az elkezdett fűteni. Észrevettem, hogy mind két szelep zárva van és kinyitottam. Akkorát szólt mint a puskalövés. Szerintem még egy kis idő, és a tágulás felhasította volna a bojlerben lévő hőcserélő spirált. Csak tanulságként említem.
Egyébként ott van egy 1m3-es hőtároló tartály, ami szerintem igen célszerű pont az ilyen felforralások miatt, de főleg a legjobb hatásfokkal történő tüzelés érdekében.
Sajnos nálunk egyelőre nincs erre lehetőség, így a lehető legolcsóbban kell megoldjam a dolgot, hogy az 1 éves kazán bírja ki addig, míg lesz elég pénzünk egy optimális rendszert összeszerelni.
Ahogy néztem ez az elektronikus vezérlés lenne a legolcsóbb, pic-et programozni tudok, csak az égetéssel van bajom, illetve egyes alkatrészek kiválasztásával, méretezésével.
Sziasztok.
Elképzelhető,hogy egy termiszor úgy romlik el,hogy lassabban reagál a hőmérséklet emelkedésére? Az autóm túl sokáig pörög magas alapjárati fordulaton,csak akkor szabályoz teljesen vissza ,ha már nagyon meleg a víz.Minden érzékelőt és jeladót kimértem,elméletileg ez kellene rossz legyen mert becsapja a számítógépet,de mégse rossz,és az előírt feszültséget kapja meg.
Hello! Nehezen képzelhető el. "Lassabb" csak akkor lehetne, ha a hőátadás a termisztor és az érzékelés között megváltozna. Vagy is levegő lenne valahol a víz és a termisztor között. De ez a kérdést, inkább az autós topikba tedd fel a szagértőknek, mert lehet más a gond, vagy nincs is..
A vízmelengetős edényeket nem szabad úgy szerelni, hogy mindkét végüket ki lehessen zárni. Na jó, van kivétel, de nem háztartási alkalmazásra. Biztonsági szelep vagy tágulási tartály nem volt? Hátsón billenteném a csőszerelőket....
Hello! Ez "csak" a villamos vízmelegítő fűtőspirálja volt, ami a fás kazán körébe van bekötve. De ide is biztonsági szelepet kellett volna tenni.
Sziasztok, van egy ohmos értéktartományom, milyen típusú termisztor lehet ez? (1n4001 dióda méretű és formájú)
0°C - 15200-17300 ohm 10°C - 9250-11500 ohm 20°C - 5500-6500 ohm 30°C - 3790-4270 ohm 40°C - 2650-3100 ohm 50°C - 1800-2200 ohm 60°C - 1200-1600 ohm 70°C - 850-920 ohm 80°C - 600-660 ohm 90°C - 425-480 ohm 100°C - 325-370 ohm
Hello! Fogalmam sincs milyen típusú, de mivel a termisztorok ellenállása 25°C mellet van megadva, ez egy 5kohm-os termisztor lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |