Fórum témák
» Több friss téma |
Kellő mennyiségű paszta van az IC alatt? Nem látom a kitüremlését.
Most nem volt sok pasztám, és csak próbának raktam össze, de az előzőt rendesen bepasztázva raktam fel, és az is melegedett, és torzított.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
A melegedés önmagában is sok, mármint a borda szintjén. Az IC tokot nem szoktuk melegebbre engedni mint amit a kezünk kibír.
Lehet nem elég intenzív a levegő áramlás. A borda hátán vannak lamellák? Azt nem látom a képen. A terhelésről még pár szót. A hangszóró milyen típus? Van benne hangváltó ami rendellenesen alacsony impedanciát állít elő esetleg?
Ha jól látom egy TO-3 tokos tranyó helyére van az IC felfogatva, így az egyik furat pont IC mögé esik jelentősen rontva annak a hőleadását a bordára, pláne hogy még a paszta is csak óvatosan van jelen. Szerintem ez kerülendő.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2014
Az 1 mm2-es hangszóróvezeték iszonyatmód összeszedi a brummot mint rájöttem. A jelkábelt árnyékoltra cseréltem és a tápban is lecseréltem egy vasaló vezetékére
![]()
sziasztok hol tudnám megrendelni ada 24430 hoz közel az ic meg a nyákot meg a töbi alakatrészt ????
Van borda a hátulján is, és a régi erősítő úgy volt felfogatva, hogy nem volt mögötte lyuk, de szerintem most se esik az ic mögé. A hangszóró egy 4ohm-os Dibeisi, ha jól emlékszem 140wattos, hangváltó meg látszódik is a képen, itt a cikkek között lévő aluláteresztő szűrő van megépítve tl064-gyel, azzal is voltak problémáim, de mostmár tökéletesen mőködik. Előtte egy sima RC szűrő volt benne, azzal is ugyanezt produkálta.
Kollégáknak igaza volt ebben, nekem is az volt benne és brummogott is picit,én még nem cseréltem csak áthelyeztem a kötéseket rajta,most nincs brummogás, de ami késik nem múlik, át fogom húzni árnyékolt kábellel.
Üdv! Nem lehet hogy a paneled vége nekifeszül a bordának,megakadályozva ezzel hogy teljesen síkban feküdjön fel az ic?Hűtőtönk, vagy valami leszorítókengyel használata kötelező, egyrészt jobban elvezeti a hőt (hőmegfutás pl),és segít hűvösebben tartani az ic t,így nem lép be a tortyogás vagy a védelme olyan hamar.
Az ic felfekszik teljesen, arra mindig figyelek. Leszorítókengyel az pedig mondjuk egy alumínium lemez az ic elején, amivel ráerősítem a bordára?
Szia! Elementa .Az olcsóbb üzletek közé tartozik.
Nézegetem a képeidet, a végfok kimenet és a bemenet vezetéke veszélyesen közel van egymáshoz, ez úgy gerjedhet ha akar mint a sicc. A bemenő nem lehetne árnyékolt vezeték ahogy illik?
Sziasztok! Javítás alatt van egy TDA 7294 hídkapcsolású sztereó erősítő. Három transzformátor van benne, kettő egyik végerősítő panelt hajtsa, a másik pedig a másik panelt.
Eddig mikor a 100w os égőt sorosan a primerbe raktam állandóan égett, szerintem amiatt mert a három toroid nagyon megszívta, különkülön működnek, most csináltam egy lágyindító panelt. Ma a kétrafós panelt próbáltam ki tökéletesen működik, viszont a másik panel nem működik rendesen. A tápot megkapja, de viszont olyan hangja van mintha nemvolna elég a puffer, pedig mikor először megéptettem az erőstőt tökéletesen ment minden. Kicsi hangerőn erőltetve hallatszanak a magas hangok, a baszusra elcsendesűl. Mikor másodjára bekapcsoltam a protect nem kapcsolta be a reléket. Biztos IC okozhatja a problémát, vagy valami kontaktja a végfoknak? Holnap mérek DC feszt a GND és a hibás panel kimenetei között. Bocsi most látom hogy elírtam a pufferkondik értékét, tehát helyesen: 2x22.000µF és 2x10.000µF van berakva. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2014
Ha gerjedne, akkor melegednie kéne jel nélkül is, és nagyobb áramot felvennie, vagy rosszul tudom? Rámértem a nyugalmi áramra, és 42mA amit felvesz.
Csak a melegedés okára keresem a lehetséges magyarázatokat. Lehet bizonyos amplitúdóra is szükség van, hogy az oszcilláció beinduljon.
Minden esetre jövő hétvégén veszek kábelt és lecserélem, aztán írok, mi lesz vele.
Az akkor sem megoldás, hogy leírod a tda7294-et, és építesz inkább más típusú IC-kből erősítőt. Az IC-s erősítők gerjedékenyek, fokozottan hisztisek a földelés helyes kialakítására, erre tekintettel kell lenni. A reloop-féle kapcsolást pl. milyen nyáktervvel építetted? Reloop, vagy Alkotó nyákját vasaltad fel 1-az 1-ben? Mert ha nem, akkor nem kell csodálkozni, hogy a fórumon elhangzott sok dicséret ellenére neked nem hozza a várt eredményt.
Figyelmedbe ajánlom egy korábbi hozzászólásomat: hozzászólás. Gyártott nekem Alkotó szingli és híd verziót is, már mindekttőből megépítettem többet, és mind pöccre indult, hozza a papírformát, jól szól, hibátlan. Így elég nyilvánvaló, hogy a TDA7294 (amit pl. a nem kis nevű Marshall, és Bose cégek használnak végeikben) nem sokat tehet arról, hogy nálad valahogy nem jön össze a dolog. A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
Nem is szeretném leírni, csak elég tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a baja. Amúgy a Logitech Z2300-ban is ilyen ic-k vannak, és az is hogy szól.
Reloop nyákját rajzoltam át, mert nyomtatni nem tudok, de a kitben vásárolható se volt nálam meg haveromnál se jó. Még annyit, hogy említették a túlvezérlést is. Most mértem meg a laptopom kimenetét, 500mV, max 700mV jelet ad ki. Az erősítő után meg amit mértem váltót az kb 4-5V volt max torzítás nélkül, TDA2030 pedig 6-7 voltot is kiadott magából folyamatosan, ezért írtam, hogy ha semmit nem tudok vele kezdeni, lecserélem.
Szia! Az 5V 4 ohm-on kb. 6W teljesítményt jelent, a bordád pedig forró. Itt valami rendszerhibának kell lenni, ami a TDA7294-től teljesen független.
Sziasztok
8 ohmos hangszóróval +/-37 V -al (terheletlenül ennyi a táp) hajtva elbírná egy 6 A -és egyenirányító? Szimpla az erősítő, nem híd.
Tekintve hogy max 2.5A amit felvesz,még tisztességes pufferrel is elég.
Mondjuk egy ilyen elegendő.Hűtőborda
Most látom, hogy sokan használnak hidegíteni kis kapacitású kondikat erősítő és egyéb áramkörök tápellátásban. Nekem 2x(10e+4,7e+4,7e) van a hídhoz puffernek, ha ezekell párhuzamosan rakok 100-100nF kerámiát az jó lehet? Vagy van még kéznél 2,2; 1 és 100µF elkó. Illetve hosszas hangosabb fél-1 óra közötti használat során a trafó felmelegszik kb. 40-45 fokra. Ezen segíthet ha rakok mégtöbb kapacitást puffernek? Gondolom betesz a trafónak az is, hogy 4 ohmos hangszóróm van jelenleg.
Hidegíteni a 100nF kerámiával tudsz, elkóval nem.
A trafó 45 fokon teljesen normális, nem kell aggódni azon!
100 nanós kerámiakondi oké lesz,40 fok üzemi hőmérséklet nem kell miatta aggódni. Ezen a ponton már a több pufferrel vajmi keveset érsz el.
A transzformált váltó részhez tettem a 100-100nF kerámiakondit, viszont más erősítőnél (B5) láttam, hogy ajánlja a szerző a pufferekkel párhuzamosan sokkal kisebb kapacitást. Ez mire jó? Az ic-s hídkapcsolásnál ér "valamit"?
Szia! A 100nF tápszűrők ott vannak a végfok-panelen. Az pont elegendő.
Én azt nem szoktam érteni, amikor a váltakozóáramú részhez teszik ezeket a kis értékű kondikat. Az mire jó?
A pufferrel párhuzamosan azért jó, mert a nagyfrekvenciás zavarjel söntölését az elkó nem tudja elvégezni, így ezek a 100nF kondik végzik el. Szinte zsigerből rajzol ill. épít be mindenki 100nF értéket, de meg kell említenem, hogy minnél nagyobb értékű annál jobb. Ma már nem annyira drágák a kondik, és nem olyan szegényes a kínálat, hogy ne rakjunk ilyen helyre 470 nF, vagy akár 1 µF értékűt is. A nagyobb kapacitású azonos zavarjel frekvenciát kisebb ellenállással söntöl, ami előnyös.
Szia! Olvastam én is amit a TDA2030fórumon írtál ,én is furcsállottam hogy inkább egy kisebb teljesítményű ic ben gondolkozol, bár a 2050es híd kapcsolást egész biztosan érdemes meg építeni . A hiba kereséshez én hozzá szólni nem igazán tudok, de egy kevés tapasztalattal azért rendelkezem ,nekem is voltak problémák egy kettőnél . Nálam az épített végfokok nem egyszer gerjedtek ,nem volt az csak olyan egyszerű legtöbbször, akár azért is mert nem használtam árnyékolt vezetéket a hangerőszabályzó pot.méter után, és ez jó hosszú szakaszon futott az erősítőn. Szerintem a táp egységed sem biztos jól van meg csinálva. Ha kis teljesítményű trafót használsz , nem jó ha el túlzod a puffer kondik értékét ,mert a kondik periodikus töltődése , ugyan így periodikusan feszültség esést okozhatnak, és úgy működik mint egy brum generátor,az pedig okozhat akár gerjedést , legalább is nekem ezt mint tanácsként javasolták. Én el képzelhetőnek tartom azt is hogy a gratz hidad sérült valamiért valamelyik diódád szakadt, vagy egyszerűen nincs rendes érintkezés a földelésnél , fogalmam sincs ilyen hibák elő fordulhatnak egy erősítő élesztésekor szerintem nálad is valami ilyesmi létezhet ,ezzel mindenki szembesül vagy legalább is ,legtöbben . Én is tudnák írni egy pár dolgot milyen egyszerű dolgokon múltak hogy végül is működni kezdtek. És ha meg építed a 2050es vagy 2030as bármelyik kapcsolását ott is szembe találhatod magad hasonló dolgokkal , ha ez jól van meg csinálva akár a7294,akár a 2050 működik is .Szerintem egy jól működő kapcsolás mint ezek nem igazán hajlamosak a gerjedésre akkor is ha egy két szabályt fel rúg az ember .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |