Fórum témák
» Több friss téma |
De még egyszer idézem, amit már egyszer leírtam, és szerintem ez lenne a legfontosabb leellenőrizni, ha valóban külső szirénát akarsz rá csatlakoztatni:
Idézet: „Talán inkább a 2.-es kimeneti pontra (barna vezeték) kéne összpontosítanod...ott kiadja a 12V-ot riasztáskor. A csatlakozó és relék között van egy lapos teljesítmény tranzisztor, az kapcsolja oda a feszt...” Ezenkívül említettem a kulcsos kapcsolót és a beépített akkut... A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Így rendben van. Most már csak az nem tiszta, hogy ugyanazt mutatta-e a műszer kivett tranzisztorral is? Ha igen, akkor nem (csak) a tranzisztor zárlatos.
Köszönöm az illusztrációt, most már tudom, hogy hol mérjek.
Tehát tömören: 1. mérés (trafó már kivéve) A bázis helye és a föld között, kapcsolgatásra 0 V és 12 V közötti "villogás" várható. 2. mérés A meghatározott ULN IC lábak és +12 V között megnézni, melyiken kapok 12 vagy 5 V-os "villogást" kapcsolgatások alatt. Csak egy kérdés: Mivel a riasztó házában van már két nagyobb piezzó "hangszóró", nem lehetne ezeket direkt rákötni a 2. pontnál lévő barna kábelre? (vagy azért nem, mert kell hozzá egy trafó vagy egy jó erősítő tranyó is ami egy külső szirénában már benne van?)
Köszönöm az ULN IC fotókat és a magyarázatot hozzá, tetszik a szélesebb nyáklap vezetékből eredő logikai levezetés.
A barna kábelt még az elején lemértem, és ott valóban jön változó 12 volt ki, (gondolom a dallam miatt változik ott a feszültség), kis aksiról nem tudok, a riasztó házában biztos hogy nincs, külsőről meg nem tudok, de a bekötési rajzon sincs említés külső aksiról, persze hasznos lenne, ha lenne.
Bocs az elírásért, helyesen:
1. mérés (trafó és tranyó már kivéve) A bázis helye és a föld között, kapcsolgatásra 0 V és 12 V közötti "villogás" várható. 2. mérés A meghatározott ULN IC lábak és +12 V között megnézni, melyiken kapok 12 vagy 5 V-os "villogást" kapcsolgatások alatt.
Szívesen.
Az első mérési pontod helyes, a második annyiban hibás, hogy a +12V és a mérendő ULN lábak között csak 12V várható, 5V nem. A benne levő 2 piezzó nem tudom milyen lehet, de trafó kell hozzá szerintem biztos. Uniman-t megkérdezhetnéd, hátha Ő tud mondani valamit róluk. Nekem sajnos nincs ilyen riasztóm amit tárgyalunk, csak segítek megjavítani Neked, hogy jó legyen.
Megfogom mérni a kollektor helyén is mégegyszer a bázis mellett, sajnos tényleg fent áll a lehetősége annak, hogy több alkatrész is hazament, egy lengyel elektronikai fórumon írta valaki, hogy ennél a típusnál ez is megtörténhet.
(Most el kell mennem, de néhány óra múlva jelentkezem az eredménnyel.)
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni. Lennne egy flashpoint FV8P motor riasztóm, melynek a szirénája halkan szol. A sziréna 3 vezetékes , 2vezeték a +- 12 V-t de a harmadik vezeték nem tudom mire jó (nem mértem rajta semmit), miért kell 3 vezeték piezohoz? Tudja valaki hogy működhet? Gondoltam lecserélem egy sima 2 vezetékes szirénára. Segítséget előre is köszi!
Itt vannak a mérési eredmények:
A TIP122 helyén mért értékek a távir. ki-be kapcsolásakor: - kollektor: 10,5 V -> 10,5 V 10,5 V -> 10,5 V + bázis: 0 V -> 0 V 0 V -> 0 V A ULN IC-n mért értékek: 10: 0,6 -> 12 V 0.6 -> 0.8 V 11: 0,6 -> 12 V 0.6 -> 0.8 V 12: 0,6 -> 12 V 0.6 -> 0.8 V 13: 1.6 -> 1.6 V 1.6 -> 1.6 V 14: állandóan fluktuáló 12 V szerintem az LED-hez van köze 15: 0,6 -> 0.8 V 0,6 -> 0.8 V 16: 10.5 -> 10.5 V 10.5 -> 10.5 V A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Akkor ha jól értem, a gomb megnyomásakor 0.6V->12V, majd megint gombnyomáskor 12V->0.6V ugye? Akkor itt a 10-12-es lábak jöhetnek számításba. Ezeknek a lábaknak kellene tudni, hogy mit kapcsolnak, bár valószínű a reléket.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Hello!
A TIP bázisán csakis riasztáskor kéne megjelennie a sziréna hangfrekvenciás (AC!) jelének, amit a tranzisztor felerősít...de ezt mintha már leírtam volna...vagy nem? A "gomb" megnyomásakor csak élesíted a riasztót (de az is csak több mp után élesedik)...persze ha a pánikriasztás gombját nyomnád... A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Na most belegabalyodtam. A lényeg, hogy nekünk az kellene, hogy gombnyomáskor legyen 12V egy ideig, majd álljon vissza nullára. következő gombnyomásra ismét 12V egy ideig, majd megint visszaáll nullára. Így van a kimenete?
Igen, már tényleg írtad egyszer, csak elfelejtettem. Most nem néztem riasztásra, csak ki-be kapcsolásra. Mivel gondolom, riasztásra úgyis a barna kábelt szándékozom használni, végül is a TIP122-et el lehet felejteni nem?
Vagy lenne értelme oda egy új tranyót betenni valami 3. megoldásra? Ami érdekes, hogyha a kis és a nagy piezzók is a TIP-en és a trafón KERESZTÜL kapták az áramot, akkor a rendszer honnan tudta, hogy mikor melyiket kell kapcsolni és hol lehet ez a logikai kapcsoló? A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Bocs, igazad van, rosszul írtam a táblázatot, így kellett volna:
10: 0,6 -> 12 V -> 0.6 V 0.6 -> 0.8 V -> 0.6 V 11: 0,6 -> 12 V -> 0.6 V 0.6 -> 0.8 V -> 0.6 V 12: 0,6 -> 12 V -> 0.6 V 0.6 -> 0.8 V -> 0.6 V 13: 1.6 -> 1.6 V -> 1.6 V 1.6 -> 1.6 V -> 1.6 V 14: állandóan fluktuáló 12 V szerintem az LED-hez van köze 15: 0,6 -> 0.8 V -> 0.6 V 0,6 -> 0.8 V -> 0.6V 16: 10.5 -> 10.5 V ->10.5 V 10.5 -> 10.5 V -> 10.5 V
Magyarán akkor a 10-12-es lábakon bekapcsoláskor van 12V egy ideíg majd beáll 0.6V-ra, de zárásra nem változik?
CD4069 az említett IC. Szerintem jól félreértettük amúgy egymást. A CD adná a csippanó hangot amikor nyit vagy zár. Ha igen, akkor azt kellene megvizsgálni, a külső sziréna meg megy a barna vezetékre.
Bekapcsoláskor folyamatosan világítani kezd a riasztó LED-je, kis idő után villogni kezd, amely a riasztó élesedését jelzi...riasztás idején pedig még gyorsabban villog...már amennyiben jól emlékszem a működésére.
4069-et nem látok egyiken sem.
Van egy HCF4069U / 91A709 14 Lábas közel a kis piezzo lapkához. egy 0.5 / E72AD 28 lábas, a kis piezzo lapka alatt, közel a függőleges kártyához R1.00 / 9718CAN 18 lábas a kártya külső oldalán és egy 14 lábas IC a kártya belső oldalán, nem látni az IC tetejét mert belül van. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Késő van már....
Idézet: „4069-et nem látok egyiken sem” HCF4069U / 91A709 A CD kezdetű is azonos vele... De ez csak a "gomb" nyomásakor gerjeszt csipogást a kis piezo lapkára... A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Értem, tehát akkor ezen a HCF IC-n kellene megcsinálni ugyanazokat a teszt méréseket amiket az ULN-en csináltam?
Ígazad van, már késő van, és a saját logikai áramköreim ilyenkor néha elmennek aludni.
Semmi gond, majd holnap folytatod..kb. úgy három perc múlva?
Olvasd át újra az egészet az elejétől...szerintem nem kell semmit mérned. Köss egy 12 V izzót a barna kábelre...riasztáskor világítania kell! Ha így történik, akkor lecseréled az izzót egy külső 12 V-os szirénára... A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Azt hiszem, ezt fogom csinálni, mivel már kimértem a barna kábelt és ott meg volt a 12 V, nem is hiszem, hogy izzóval is kell próbálkoznom, hiszen az a port gyárillag is opciós külső szirénának volt odatéve.
A külső sziréna csak egy buta "hangszóró" és az áramkör adja a dallamot, vagy "okos" és a dallamot is a külső sziréna adja miután kap egy sima 12 V-ot?
Egy ilyent amit mellékeltem, rá lehet kötni a barna vezetékre és akkor riasztáskor ordít.
(Én kérek elnézést amiért feleslegesen mérettelek, elsiklottam az elején amikor le lett írva, hogy van 2 nagy piezzó a szirénának és egy kicsi piezzó a csipogásnak. Nem figyeltem eléggé, hogy külön van a sziréna és a csipogás és emiatt akartam azt, hogy mérd ki az ULN-t, mert ott meg kell lennie a csipogás feszültségének. Így ha kell a csipogás, akkor a 4069-nél kell szétnézni. ) A kicsi piezzótol menni kellene az IC fele és megnézni mi a gubanc. Sziréna A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
Arnie said: "No Problemo!" (Terminator 2)
most inkább hadd kérdezzem meg, hogy tegyük fel megvan a helyes láb a 4069-en, milyen lépések jönnének még utána? (ezt azélrt kérdezem, mert hátha tényleg nincs értelme ennyit bíbelődni a kis csipogóval, jó látni az összképet.) A másik kérdés pedig, hogy ha a kis piezzo most nem szól, amit a 4069-es hajt meg egyébként is, nem azt mutatja, hogy a 4069-es is meghalt? a 3. kérdés pedig, hogy a tesztelést nagyban felgyorsítaná ha az íróasztalomon tudnám csinálni. Találtam egy 12 V-os, 1,5 A-es hálózati adaptert, az elég lenne ha a csatlakozó konnektor + és - pontjain 12 voltot adnék rá, vagy más riasztó kütyüknek is kapcsolatban kell hogy legyenek magával a riasztóval ahhoz, hogy teszteljük. A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |