Fórum témák
» Több friss téma |
Csak a MekMester dolgozik úgy, hogy az előző riasztó drótjaira köti az újat. Szedd ki az előzőt teljesen és mint egy szűz autóba szereld az újat. Ha későbbiekbe valami nem úgy működik vagy bizonytalanul akkor ne más miatt szívasd magad. Ez egy jó tanács igaz 3x annyi idő most, de legalább stabilan be lesz kötve, és nem toldozva.
Ok. Más választásom nem lesz!
Köszönöm!
Sziaszok.
Egy olyan kérdésen lenne hogy van e vkinek vmi ötlete tippe mi lehet a gond ha a központi zárat ha kinyitom akkor visszazárja. A régi központi vezérlő elektronikán egy dióda körül volt forrasztgatva, a nyák is feljött ,egyáltalán nem működödött,azt visszaforrasztottam,de az volt amit leírtam. Aztán rendeltem egy másikat ,de azzal is az a gond .
Szia!
Nagy valószínűséggel a vezérlő motornak rossz a kapcsolója. Ha kulccsal használod akkor csere , ha távirányítóval akkor a kapcsoló szálakat iktasd ki és jó lesz.
Elképzelhető, hogy csak állítani kellene rajta, ha utólagos. Pont olyan állásban lehet, hogy a nyitáskor épp átkapcsol a motorban levő mikrokapcsoló. Viszont, ahogy abbamarad az őt működtető feszültség, kicsit visszarugózik és ott már vissza is billen az érintkező, ezzel már kapja is a zárásra buzdító jelet.
Hello!
Tegnap szereltem be egy autóriasztót(mistral maxR2),központi zárral együtt(csak motorok mivel a riasztón van közonti zár vezérlés).A motorokat a jobb oldali bekötési ábra alapján kötöttem be,jol működik csak az a gond hogy az első ajtókban 5 vezetékes motorok vannak és a követő funkció így nem működik (nem lehet kulccsal nyitni az összes ajtót.) Arra gondoltam hogy valami kis relés kapcsolással meg lehetne oldani ezt? A szabványos motorok vezetékei KÉK-ZÖLD motor vezérlés (polaritás fordítással) ezek vannak bekötve a riasztóhoz a jobb oldali bekötési ábra alapján. De van még BARNA-FEKETE-FEHÉR. vezeték is Annyit ki tudtam hámozni hogy,közös pont a FEKETE,a végállások pedig a BARNA/FEHÉR Továbbá,számomra nem nagyon világos hogy lehetne normálisan bekötni a vészvillogót mivel autóm vészvillogója nem hagyományos kapcsolós,záróérintkezős hanem nyomógomb szerű impulzus vezérelt.Ha a lenti ábra alapján kötöm be,össze vissza villogtatja a helyzetjelzőt,sőt élesített állapotban állandóan villog, nem kapcsol ki egy idő után.Talán egy relét kellene közbe iktatni? Ennek megoldásához szeretnék segítséget kérni. Köszönettel.... Idézet: „csak motorok mivel a riasztón van közonti zár vezérlés” Ne hívjuk annak. Tudja közvetlenül kapcsolni a motorokat, vagy egy bármilyen kp zár vezérlőt. Idézet: „nem lehet kulccsal nyitni az összes ajtót” Ehhez kell a kp zár vezérlő. Pl. ez a Fiat Uno-ból visszarajzolt. Ennél egyszerűbb nincs, vagy vehetsz is egyet külön.
Köszönet a gyors válaszért.Időközben vészvillogó probléma megoldodott , riasztó programozásával,de a központizárhoz lehet, csinálni kell egy kis vezérlőt.
Sziasztok,
Egy Opel Astra F autóba vásároltam egy Carguard központi zár szettet, illetve egy elektromos ablakemelőt, az lenne a kérdésem, hogy esetleg a csomagtér nyitó gombra be lehet-e kötni az ablakok felhúzását , vagy van e ennek a rendszernek valami megoldása erre? Előre is köszönöm a válaszokat!
Sziasztok!
Az autómban az első két ajtóban van elektromos ablakemelő, szeretném a riasztóra kötni úgy, hogy záráskor automatikusan felhúzza az ablakot, csakhogy a riasztón egy ablakemelő modul bemenet (zöld-sárga), és egy ablakemelő kimenet van (zöld). Hogyan tudnám úgy bekötni, hogy záráskor mindkét ablakot felhúzza, de amúgy a kapcsolókkal külön-külön bírjam kezelni. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2014
Sziasztok!
Van egy Rhino HT38AL-4 riasztó, ami 2 vezetékes pozitív vezérléssel tud központi zárat nyitni/zárni. A bökkenő az, hogy a központi zár vezérlő negatív vezérlésű, és nincs is rajta pozitív vezérléshez bemenet. Össze lehet valahogy hozni a kettőt? Amit eddig lemértem, hogy a riasztó kimenetén alapból 8 V körüli feszültség van, élesítéskor polaritást vált (bár ezt lehet h rosszul mértem). A központi zárat leteszteltem: a két kivezetése közül ha az egyiket letestelem, akkor zár, ha a másikat, akkor nyit. Biztosan össze lehet hozni a kettőt, csak nem tudom, hogyan? Előre is köszi!
Egy relére nem gondoltál?
A kimenő fesz kapcsolja a testet (földet).
De gondoltam relére, csak a riasztó leírásában az szerepel, hogy közvetlenül nem köthető rá relé. Ha beteszek egy tranzisztort, akkor meg szerintem már fölösleges. Valamint bizonytalan vagyok: jó az nekem, ha a relé a zár nyitott vagy zárt állapotában folyamatosan meghúzott állapotban van? Alkalmazzák így?
A szerelői funkciók között olvasom:
- Kapcsolt negatív tápfeszültség kimenet további érzékelők részére. Ezt lehet át kéne gondolni. Másik gondolat (lehet írtad, de nem emlékszek rá), van-e az autóban központi zár vezérlő (pl gyári), ha van akkor szerintem arra rákötheted a leírásban is szereplő központi zár "jelet". Mielőtt nekiállnál, azért inkább gondoljuk végig. most már nálam este van, de következő napokban leszek
Sziasztok!
Nem biztos,hogy jó helyre írok, de rémelem igen. Szóval lenne egy kérdésem. Van egy elektronikus kódzáram, 12V-os relét vezérel, ahogy kell. Van egy ilyen zár, van benne valamilyen tekercs, ami egy fémet ránt be,jelen esetben a zárat. Hogyan tudnám az elektronikus zárat hozzáilleszteni egy 220-as eszközhöz (a linkelt dologra gondoltam), illetve hogy lehet ilyen házilag készíteni? Köszönöm!
Szia! ROSSZ a Linked! Így nem tudni mire gondolsz, vagy mit akarsz. Javítsd kérlek.
Szia!
Ha pozitív jeled van és Neked negatív kell, akkor azt egyszerűen tranzisztorral meg lehet oldani. Nagyjából bármilyen NPN tranyó jó hozzá. Egy ellenállás a bázisára(erre jön a pozitív jel), egy másik ellenállás a bázis és az emitter közé, az emitter megy a testre, a collector meg a központinak a negatív bemenetére. Ebből kell Neked 2-t csinálni(nyitás-zárás). Ezzel működni fog.
Rossz a téma választásod is, ezt inkább a kódzár topikba kellene kérdezned, nem itt.
Ha már itt vagyunk akkor annyit tudok segíteni neked így "vakon", hogy ha 230V-os behúzütekercsre gondoltál, amit vezérelni kellene a kódzárral, akkor azt egyszerűen megteheted a küdzár reléjének a kontaktusaival, mindösszesen annyit kell figyelembe venni, hogy a reléd bírja a tekercsed áramát. Ha kódzárat akarsz építeni, akkor ajánlom a figyelmedbe EZT itt. Ez meg van építve, leírtam mindent ami a sikeres utánépítéshez kell, ezzel nem lehet gond!
Ez az a leírás, amit összevadásztunk hozzá? Akkor jó nagy kavar van benne:
Idézet: „KÉNYELMI FUNKCIÓK: - kimenetek központizár vezérlõmodulhoz (negatívos központizárnál közvetlen illesztési lehetoséggel)” Idézet: „Központi zár vezérléshez pozitív kimenet” Ez így egy leírásban nem olyan jó. Tudni kellene, hogy mit is kapcsol az a Rhino...a visszajelzés alapján azt mondanám, hogy a pozitív a jó és igen, jó lesz a 2 tranzisztorral! A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2014
Igen, ez az a leírás
Köszi, így fogom megvalósítani... majd pénteken, mert apósomnál van az autó. Biztos, hogy pozitív jelet kapcsol. sufni-tunning: Neked is köszönöm a választ! Igen központi zár vezérlőhöz szeretném illeszteni. Majd megírom, hogy összejött-e
Sziasztok! Van egy 1996-os Rover 620 sdi-m. 1 gyári kulcs van csak hozzá, nincs meg a távirányítója. A kulccsal be zár és be is riaszt. Rendeltem hozzá egy Központi zár vezérlő - SMP V03TR.2264 -ot ezt mire kell rákötni, tudnátok segíteni az elindulásban? Ahoz, hogy záráskor felhúzza az ablakot külön modul kell vagy elég a gyári elektromos ablak. Köszi előre is.
Sziasztok. Problémám megoldásához szeretnék segítséget kérni tőletek. Egy 2-es puntóba szereltem be egy HD nevű riasztót. Belső tér világításom késleltetett gondolom ez fontos. az autóban az öt ajtó kábelét összehoztam 1re és erre kötöttem a riasztó szálát. Viszont így 10 másodperc után magától beriaszt. Ha ide beteszek egy izzót egyik szálának adok direktbe 12 voltot a másik szálnak a megblankolt riasztó szátat teszem rendben működik. csak ha kinyitom az ajtót világít és melegszik az izzó. Próbáltam ledszallaggal de az világít ha kinyitom ha becsukom az ajtót. Most a riasztóból jövő szálat elvágtam és közé tettem egy izzót teht az izzó mindkét pólusa negatívat kap és nem is világít de így nem riaszt magától a riasztó viszont nem érzi hogy nyitva van az ajtó és beélesedik nyitott ajtónál is. Tehát riasztó ki beugrok egy pilanatra adok gyújtást és akkor nem élesedik csak ez így vicces és nemnormális. Bocsi hogy kicsit hosszúra sikeredett de remélem valaki tud valami megoldást a problémámra. Azért is bocsi ha volt már hasonló kérdés megoldás de én reggel óta olvasgatok itt és nem találtam szép napot mindenkinek.
Már próbáltam úgy is hogy csak az egyik szálra kötöttem a többit pedig "szabadjára engedtem" de a jelenség ugyan az volt. Ajtót bezárom riasztót bekapcsolom 10 mp és beriaszt magától mintha nyitva hagytam volna az ajtót. Viszont akkor az öt szálat nem kell összehozni elég egyre értem és köszönöm.
Szia! Kódzár kapcsolásom már van. Igen,a 230V-os behúzótekercsre gondoltam,annak bolti ára mennyi lehet? Illetve házilag lehetne összeszerelni?
A bolti árakat azt hagyjuk szerintem, sokat kérnek érte. Házilag nem a legjobb ilyen feszültségen barkácsolni, inkább javasolnám mondjuk egy autós kp. zár motorját. Én abból csináltam elektromos zárat, így eg volt oldva a hálózatkimaradás, mivel 4Ah-s akkuról ment azt pedig csepptöltéssel töltöttem. Ez a megoldás nagyságrendekkel olcsóbb és biztonságosabb!
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2014
Sziasztok. Nem tud valaki megoldást a problémámra? Mert így tényleg vicces kiriasztás után gyorsan beugrani gyújtást adni.
Ajjaj. Hát most ezt nehéz eldöntenem hogy jó vagy rossz hír. Tehát annak semmi köze a gondomhoz hogy a beltér világításom késleltetett. Nekem már kis kapcsoló sincs az oszlopban hanem az ajtózárb van építve. Ha mindent úgy csinálok ahogy a leírásban van érzi is ha nyitva van az ajtó csak miután bezárom élesítem kb 10 mp és beriaszt. Volt aki azt mondta a fedélzeti miatt mert az olaszok minden másképp csinálnak lásd obd2 de volt aki szerint ez hülyeség. Akkor most ezek szerint ha jól értelek kezdjek el testhibát keresni az autóban.
Ha a besúgóim nem füllentettek ezt a fedélzeti dönti el így ahhoz én nem férek hozzá sajnos. Így más megoldás szóba sem jöhet?
Van megoldás!
itt többször is előkerült a téma, és az igen egyszerű megoldás is Mivel a gondot az okozza, hogy az ajtókapcsolón az elektronika miatt nem +12V és test váltakozik, hanem néhány V és test, ezt kell kiküszöbölni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |