Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűnyíró probléma
 
Témaindító: Vadmagyar, idő: Jún 28, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 24
(#) Gafly válasza robis01 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Szerintem akkor benzineset vegyél...
(#) zolika60 válasza robis01 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Szerintem nem létezik, mert kábelvágás esetén kétfázisos zárlatot is tudna produkálni. Az pedig 400V. Elég nagy csimbummot csinál a 240V is.
(#) Tomi111 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 9, 2014 /
 
Üdv!
Nekünk itthon létezett, de már szétszedtük. Természetesen maszek gyártmány volt. A teljesítményére nem emlékszem, de egy peremes háromfázisú 2900 fordulatú motor volt rajta természetesem három fázisról járatva, a kés közvetlen a tengelyen. Beletolhattam a 30cm-es fűbe is. Nem fogta meg!!
(#) robis01 hozzászólása Máj 9, 2014 /
 
Köszönöm a válaszokat. Közben megnéztem hogy mennyibe kerülne 40m kábel hozzá.
Benzines lesz.
(#) Katyina hozzászólása Máj 30, 2014 /
 
Sziasztok!

Nekem lenne egy CMI márkájú elektromos fűnyíróm, használtan vettem, de elég gyengének találom pedig 1300w-ot mondtak rá. Leszedtem a tetejét és nem találok benne kondenzátort, de vezetéket se ahova beköthetnék egyet.

Létezhet ilyen hogy gyárilag kondi nélkül van?
(#) erbe válasza Katyina hozzászólására (») Máj 30, 2014 /
 
Több olyan motor készült hazai gyárakban is, ahol az indításhoz szükséges fázistolást eltérő ellenállású, így eltérő reaktanciájú (látszólagos ellenállású) tekercs állította elő. Terménydaráló, mosógép, stb. 1300 W-nál nem túl célszerű megoldás, de fűnyírónál, mivel jó esetben terhelés nélkül indul, nem lehetetlen. Távol-keleti eszközöknél emlékeztetlek egy alacsonyabb színvonalú tévés vetélkedőre!: "Fele sem igaz!"
Ilyen motoroknál kondenzátor használata végzetes lehet. !!! Mármint a motorra. Áttekercselés során a tekercselő átszámolhatja a meneteket és kondenzátorossá alakíthatja. A teljesítménye nem lesz több, de az indítónyomatéka igen.
(#) gernerakos hozzászólása Máj 31, 2014 /
 
Üdv!
Van egy gardena e34 tipusú fűnyírónk, viszont kb. egy hete nyikorog. Gondolom meg kéne olajozni, de hogyan, milyen olajjal? Maga a kés nyikorog, hallani, ha már nem jár a motor, de még lendületből pörög. Remélem tudtok segíteni!
(#) zolika60 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Nem lehet olajozni. Zárt csapágyak vannak benne, csak cserélni lehet.
(#) gernerakos válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
hát az gáz. Még nem vészesen nyikorog (fordulatonként egyszer) de így nem fog hamarabb elkopni a csapágyazás? (programozott élettartam, gondolom)
(#) uniman válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Van benne ékszíj is, akár az is "nyikoroghat".
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2014
(#) gernerakos válasza uniman hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
ékszíj az nincs benne, egyszer néztem már belülről, a motor tengelyén van a kés... Esetleg egy csapágycsere mennyibe fájna?
(#) proli007 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Hello! Micsoda kérdés.. Nyilván a csapágy árába és a munkadíjba, ha nem Te hajtod végre..
(#) gernerakos válasza proli007 hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Köszönöm a segítséget, majd megpróbálok csapágyat keresni, kicserélni meg csal tudom, vagy egy új gép, ha teljesen meghal...
(#) zolika60 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Nem egy atomreaktor, csak egy fűnyíró. Simán kifogod tudni cserélni. Nem is egy nagy költség.
(#) hibbantpasi válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Szia!
Esetleg a fék nyikorog rajta.. eddig minden elektromos fűnyirónkon volt mágneses fék, ami a motort fékezte, ha nem volt áram alatt
(#) gernerakos válasza hibbantpasi hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
ez furcsa, ezen mintha nem lenne, mert forog a kés azután is hogy elengedtem a kart, nem is láttam amikor szétszedtem, illetve kézzel is simán lehet forgati a kést... nagy baj ha nincs fék?
(#) uniman válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Gardena PowerMax, easyMove ...stb. Valami fantázianevének is kéne lennie annak az e34-esnek, vagy E34 -nek?
(#) hibbantpasi válasza hibbantpasi hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Szerintem majdnem felesleges.Hülyeség elleni védelem akarna lenni, de azt teljesen kivédeni lehetetlen.A fék amúgy a forgórészen egy fazék alakú vaslemez volt, amit alaphelyzetben egy rugó szoritott a motor keretéhez.
(#) gernerakos válasza uniman hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
E34, a linkelt pdf-ben az első oldalon a bal. Ha ez segít
(#) uniman válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 31, 2014 /
 
Köszi, akkor ez a Kanyar-Go néven elhíresült gép...
(#) Kari55 hozzászólása Jún 17, 2014 /
 
Sziasztok. Van egy 1000W-os Tesós elektromos fűnyíróm, (elég rég volt használva) és nagyon melegszik a motorja, annyira, hogy 10 perc munka után ha leállítom, szinte égeti a kezem a tengely. Utána nem akar elindulni, megszorul, csak ha megforgatom a kést. Ebben sincs kondi, és a fék is zörög mikor indul.

Lehet, hogy belekerült valami a forgó és állórész közé?
Köszönöm.
(#) granpa válasza Kari55 hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Azt írod: a tengely forró; ez szorulásra utal. Vagy a fék szorul, vagy a csapágy; szét kell szedni. Nem valószínű, hogy a légrésbe valami beszorul.
(#) Kari55 válasza granpa hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Köszi a választ, a kést meg a tárcsát levéve a fék lapocska(?) könnyen mozog, sőt lötyög is. Ez okozhatja a szorulást?

Amúgy le lehet venni róla a féket?
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
(#) granpa válasza Kari55 hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Szabadon, könnyen forog a tengely? Ki lehet iktatni a féket, de ezek szerint nem az okozza a szorulást (melegedést). További jó bontást.
(#) Kari55 válasza granpa hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Még nem szedtem szét, de kipróbálom a tárcsa és a kés nélkül járatni, hátha előjön a probléma, de így nincs hűtése a motornak. Ez nem árthat neki? Az mindegy a féklap szempontjából ugye, hogy a gép fejtetőn áll?
(#) Kari55 válasza granpa hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Na szóval: most járattam mindennel együtt kb. 2-3 percig, semmi melegség, de kikapcsolás után már nem indult el csak némi noszogatás/rázogatás után. A tengely pedig bizonyos pontokon megszorult, vagy a fék fogja.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
(#) granpa válasza Kari55 hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Kés nélkül még van hűtés, de a propellerje legyen rajt, mert könnyen megmelegszik. Persze próba félperc alatt vagy felpörög, vagy nem; addig nem melegszik túl.
(#) Kari55 válasza granpa hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Szia, meg van a hiba oka. Az egyik mágnes ami a féktárcsát tartja, ki volt esve, rátapadt a féktárcsára és az szorult be. Majdnem félig el is kopott. Most vissza ragasztottam patex-el (pálmatex), nem tudom mekkora erővel kell tartani neki, majd kiderül.

Szerinted ha kiveszem mindkét mágnest, mi történhet?

Köszi a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
(#) granpa válasza Kari55 hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Vagy van benne mágnes (és fék), vagy kiiktatod az egészet. Semmi nem történik, leállítás után pörög egy kicsit (jobban kell vigyázni vele).
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
(#) Kari55 válasza granpa hozzászólására (») Jún 17, 2014 /
 
Úgy értettem, hogy a féktárcsát nem szedem le, csak a mágnest, mert nincs csapágylehúzom.
Következő: »»   6 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem