Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem nem létezik, mert kábelvágás esetén kétfázisos zárlatot is tudna produkálni. Az pedig 400V. Elég nagy csimbummot csinál a 240V is.
Üdv!
Nekünk itthon létezett, de már szétszedtük. Természetesen maszek gyártmány volt. A teljesítményére nem emlékszem, de egy peremes háromfázisú 2900 fordulatú motor volt rajta természetesem három fázisról járatva, a kés közvetlen a tengelyen. Beletolhattam a 30cm-es fűbe is. Nem fogta meg!!
Köszönöm a válaszokat. Közben megnéztem hogy mennyibe kerülne 40m kábel hozzá.
Benzines lesz.
Sziasztok!
Nekem lenne egy CMI márkájú elektromos fűnyíróm, használtan vettem, de elég gyengének találom pedig 1300w-ot mondtak rá. Leszedtem a tetejét és nem találok benne kondenzátort, de vezetéket se ahova beköthetnék egyet. Létezhet ilyen hogy gyárilag kondi nélkül van?
Több olyan motor készült hazai gyárakban is, ahol az indításhoz szükséges fázistolást eltérő ellenállású, így eltérő reaktanciájú (látszólagos ellenállású) tekercs állította elő. Terménydaráló, mosógép, stb. 1300 W-nál nem túl célszerű megoldás, de fűnyírónál, mivel jó esetben terhelés nélkül indul, nem lehetetlen. Távol-keleti eszközöknél emlékeztetlek egy alacsonyabb színvonalú tévés vetélkedőre!: "Fele sem igaz!"
Ilyen motoroknál kondenzátor használata végzetes lehet. !!! Mármint a motorra. Áttekercselés során a tekercselő átszámolhatja a meneteket és kondenzátorossá alakíthatja. A teljesítménye nem lesz több, de az indítónyomatéka igen.
Üdv!
Van egy gardena e34 tipusú fűnyírónk, viszont kb. egy hete nyikorog. Gondolom meg kéne olajozni, de hogyan, milyen olajjal? Maga a kés nyikorog, hallani, ha már nem jár a motor, de még lendületből pörög. Remélem tudtok segíteni!
Nem lehet olajozni. Zárt csapágyak vannak benne, csak cserélni lehet.
hát az gáz. Még nem vészesen nyikorog (fordulatonként egyszer) de így nem fog hamarabb elkopni a csapágyazás? (programozott élettartam, gondolom)
Van benne ékszíj is, akár az is "nyikoroghat".
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2014
ékszíj az nincs benne, egyszer néztem már belülről, a motor tengelyén van a kés... Esetleg egy csapágycsere mennyibe fájna?
Hello! Micsoda kérdés.. Nyilván a csapágy árába és a munkadíjba, ha nem Te hajtod végre..
Köszönöm a segítséget, majd megpróbálok csapágyat keresni, kicserélni meg csal tudom, vagy egy új gép, ha teljesen meghal...
Nem egy atomreaktor, csak egy fűnyíró. Simán kifogod tudni cserélni. Nem is egy nagy költség.
Szia!
Esetleg a fék nyikorog rajta.. eddig minden elektromos fűnyirónkon volt mágneses fék, ami a motort fékezte, ha nem volt áram alatt
ez furcsa, ezen mintha nem lenne, mert forog a kés azután is hogy elengedtem a kart, nem is láttam amikor szétszedtem, illetve kézzel is simán lehet forgati a kést... nagy baj ha nincs fék?
Szerintem majdnem felesleges.Hülyeség elleni védelem akarna lenni, de azt teljesen kivédeni lehetetlen.A fék amúgy a forgórészen egy fazék alakú vaslemez volt, amit alaphelyzetben egy rugó szoritott a motor keretéhez.
E34, a linkelt pdf-ben az első oldalon a bal. Ha ez segít
Köszi, akkor ez a Kanyar-Go néven elhíresült gép...
Sziasztok. Van egy 1000W-os Tesós elektromos fűnyíróm, (elég rég volt használva) és nagyon melegszik a motorja, annyira, hogy 10 perc munka után ha leállítom, szinte égeti a kezem a tengely. Utána nem akar elindulni, megszorul, csak ha megforgatom a kést. Ebben sincs kondi, és a fék is zörög mikor indul.
Lehet, hogy belekerült valami a forgó és állórész közé? Köszönöm.
Azt írod: a tengely forró; ez szorulásra utal. Vagy a fék szorul, vagy a csapágy; szét kell szedni. Nem valószínű, hogy a légrésbe valami beszorul.
Köszi a választ, a kést meg a tárcsát levéve a fék lapocska(?) könnyen mozog, sőt lötyög is. Ez okozhatja a szorulást?
Amúgy le lehet venni róla a féket? A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Szabadon, könnyen forog a tengely? Ki lehet iktatni a féket, de ezek szerint nem az okozza a szorulást (melegedést). További jó bontást.
Még nem szedtem szét, de kipróbálom a tárcsa és a kés nélkül járatni, hátha előjön a probléma, de így nincs hűtése a motornak. Ez nem árthat neki? Az mindegy a féklap szempontjából ugye, hogy a gép fejtetőn áll?
Na szóval: most járattam mindennel együtt kb. 2-3 percig, semmi melegség, de kikapcsolás után már nem indult el csak némi noszogatás/rázogatás után. A tengely pedig bizonyos pontokon megszorult, vagy a fék fogja.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Kés nélkül még van hűtés, de a propellerje legyen rajt, mert könnyen megmelegszik. Persze próba félperc alatt vagy felpörög, vagy nem; addig nem melegszik túl.
Szia, meg van a hiba oka. Az egyik mágnes ami a féktárcsát tartja, ki volt esve, rátapadt a féktárcsára és az szorult be. Majdnem félig el is kopott. Most vissza ragasztottam patex-el (pálmatex), nem tudom mekkora erővel kell tartani neki, majd kiderül.
Szerinted ha kiveszem mindkét mágnest, mi történhet? Köszi a segítséget. A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
Vagy van benne mágnes (és fék), vagy kiiktatod az egészet. Semmi nem történik, leállítás után pörög egy kicsit (jobban kell vigyázni vele).
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |