Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Így jobban hangzik, és talán ez a legjobb megoldás. Szerzek madzagot, aztán próba. majd beszámolok mire jutottam.
Idézet: „Megnéztem, amit javasoltál, de ott is a bemenő váltófesz 26V. Nekem 27,5V a váltóm. Ami ugye egyenirányítva 38,5V . Szóval valamelyiket csökkenteni kell.” Nézd meg a rajzot. Az Alkotó féle kapcsolásban az LM234 pozitív tápfeszültségét a Z3 24V -os, a negatív tápfeszültségét pedig a Z2 5.1V -os Zéner dióda állítja be. A teljes tápfeszültsége így 24+5.1 = 29.1V, ami teljesíti a maximális feszültségre vonatkozó előírásokat. A TL081 -re is elfogadható el a tápfeszültség. Hasonlítsd össze a két táp kapcsolási rajzát. Az Edison14 félében a 11. pont az egyenirányított, szűrt tápfeszültség. Ez közvetlenül kapcsolódik a 3 darab TL081 pozitív táplábára. Az Alkotó félében az LM324 a Z3 által korlátozott feszültségre kapcsolódik. Ötlet: A 3 darab TL081 pozitív táplábát valamint az R19 és Q3 emitterét válaszd le a 11 -es pontról. Egy ellenállást köss a 11 pont és az új pont közé, egy Zénert az új pont és a föld közé. Az IC2 maximális kimenő feszültsége a Zéner feszültségénél 1 .. 1.5V -tal lesz alacsonyabb. A Zéner feszültségét úgy válaszd meg, hogy a negatív tápot is figyelembe véve, ne haladd meg a TL081 -re előírt maximumot. A táp maximálisan ennél a feszültségnél valamivel alacsonyabbat fog tudni kiadni. Esetleg egy LM317 is felhasználható, maximális bemenő feszülsége 40V. Az feszülség csökkentés disszipációja nem a négy sorbakapcsolt diódán, hanem az amúgyis hűtőbordára szerelt tranzisztorokon fog jelentezni. Szerintem a transzformátorod 3A trerhelésnél úgyis ejteni fogja a feszültséget, így az eredeti hűtőborda megfelelő lesz. Ha előre ismerted volna a transzformátorodat, az Alkotó féle táppal jobban ki lehetett volna használni. Az megépíthető 50V -os ra is.
Hát sikerült valamennyire dülőre jutnom. egy kicsit túllihegtem a dolgot a szekunder fesszel. Símán bekötve rendesen működik. Elvileg jól működik 0-33V között. De, nem tudom hogyan működik az áramkorlátozás, hogyan lehet, és kell beállítani, kijelezni, mérni. A kijelzőm ICL7071, közvetlenül a kimenetre kötve.Az eredeti leirás diszkréten hallgat erről a részről, nekem meg ez volt. Tudnátok segiteni az áramkorlátozás beállitásában, ill. a mérésében?
Ajánlom fgyelmedbe: Labor tápegység feszültségének és áramának mérése-v1
Köszönöm a segítségedet, de nem a mérések elvével van bajom, hanem a ennek a labortápnak az áramkorlátozójával. Megpróbálom felvenni a kapcsolatot azzal aki csinálta, talán ő bővebben kifejti.
A segítségedet köszönöm.
Én is összeraktam ezt a tápot, eddigi próbák alapján nagyon jónak tartom.
Gratulálok a tervezőjének és a nyákterv is kiváló! Már a doboza is majdnem kész, pelexit kell még belecsiszolnom a kijelző elé. DC OFF feliratot elszúrtam, valahogy korrigálni kell.
A labortáp LM324-el v-2.7.2 by - Alkotó -t építem.
Azt szeretném megkérdezni, hogy az Rx1-2-3 paralel ellenállás csak az áram méréshez kell, vagy van egyéb feladata is. Szeretném elhagyni. A kimenetre analóg árammérőt kapcsolok.
Az Rx ellenállások nem hagyhatók el, mert nem lesz áramgenerátor üzemmódja a labortápnak.
Nagyon jól néz ki!
Plexiből füstszínű lesz, vagy átlátszó? Ahogy nézem a műszerek méréshatárát, 2+1 digit is elég lett volna a kijelzőből, persze annak picit más a lábkiosztása, mint a duplának, kicsit variálni kellett volna a nyákon. Na meg amúgy is elfér a 2+2. mondjuk az én frekimérőmben is 2x16-os LCD van, pedig csak 1 sorba ír, de az volt itthon
Köszönöm.
Átlátszó nem lenne jó, piros lesz, így takarni fogja az alkatrészeket, kívülről ne lehessen belátni. Kijelzőt Alkotó nyákterve meghatározta, nem is érdemes ezen változtatni. Viszont így, kis átalakítással, akár U és I is kiíratható lehetne, a +/- kijelzés helyett, mivel erre nincs szükség itt. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2014
Gratulálok, nagyon jó a kivitel, praktikus, jól kezelhető.
Pici esztétikai hiba az áramkijelzés kilógása a sorból, de ha jól látom a panel ezt tette lehetővé. Ha esetleg hátul van hely, akkor nekem van egy olyan kiviteli elképzelésem, aminél éppen az volt a cél, hogy a kijelzők egymás alá-fölé-mellé halmozhatóak legyenek. Pl.itt látod milyen. Az áteresztő melegedésével még nem értem rá kísérletezgetni. Neked mi a tapasztalatod? Mekkora borda, milyen kényszerkeringetéssel tudja kihűteni?
Köszönöm, a kapcsolás és a nyákterv közzétételét is.
Nem a rajzon megadott típusú FET lett beépítve, bontott, ipari célra gyártott IGBT. Szerintem nagyon jó, érdemes megépíteni, gyakorlatilag teljesen "fiókból" épült. Képen látható bordával próbáltam, 10 percig, 12V/3A, 100W 4 ohm műterheléssel. Borda hőmérséklete elérte a 60 C fokot, tovább nem terheltem, mert a gyakorlatban nincs szükségem ennél hosszabb időre, ilyen mértékű terhelés esetén. Kivehető feszültség szintjét 60V-ra növeltem, mivel a már meglévő trafóm nagyobb AC feszt szolgáltat. Kár lett volna benne hagyni azt a 10V lehetőséget. Kijelző adott volt, már régebben készül (panelterved alapján), így csak ez a lehetőség maradt az előlap kialakítására. A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2014
Idézet: „Plexiből füstszínű lesz, vagy átlátszó?” Így néz ki, picit kontrasztosabbá tette a kijelzőt is.
Gyönyörű készülék. Talán ez az owercurrent lett egy kicsit elbaltázva...
Köszi.
Észrevettem, próbáltam retusálni V-re, de még látszik picit.
Gratulálok! Nagyon tetszetős!
Én is ilyesmi külsőre álmodtam meg, de sajnos nincs időm rá összerakni, pedig minden panel kész, a doboz is kész majdnem már, de ugyebár az embernek a saját dolga a legutolsó mindig, pedig jó volna már, ha az asztalomon pihenne.
Köszi!
A lényeget ne felejtsük el proli007 munkáját, nélküle nem jöhetett volna létre!
Tökéletes! Nem vakít, de mégis jól látható. Az egésznek van egy olyan retró hangulata gyári minőségben.
Ízlés dolga. Nekem az egész és a tizedes rész különböző színe logikus, persze nem ennyire eltérően, (piros/zöld) hanem piros az egész, narancs a tizedes.
Ilyen 2digites kijelzőknél nem megoldható, ha páratlan számú a tizedes, de egyesével járható út.
Nekem nem tetszene az egy számon belüli különböző színek. Nálam kisebbek lesznek a tört részt mutató karakterek.
Ez is egy verzió.
Mondjuk én sem fogok egyhamar különböző színeket használni, legalábbis amíg el nem fogy az a 120 db narancssárga digitem, amit egy valutaváltó táblából bontottam
Sziasztok, ezt a labortápegységet építettem meg: Bővebben: Link
Akarnék bele tenni egy led-et ami csak akkor vilagitana ha a tápegység bevan kapcsolva. Gondoltam, hogy lehetne rögtön az egyeniranyitas utan is betenni, csak nemtudom, hogy a pulzalo feszültség jót tenne-e neki. Valami tipp?
Ha jól látom, van benne puffer kondi, mindkét egyenirányítás után. Ha oda teszed, ott már nincs (nem nagyon van) pulzálás. Egyébként sem látnád ha 50 Hz -el, pláne 100 Hz -el villog.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2014
Nyugodtan beteheted, mert 1., ha epp meg mindig AC lenne, se latnad a vibralasat 2., Amugy meg ott mar DC szint van ami valoszinulag nem fog tartalmazni semmi vibralasra okot ado jelet.
Ha meg mindig ugy gondolod: A meg mai napig elo TV szabvany 25 felkeppel dolgozik masodpercenkent (ami 25 Hz-nek felel meg), de ez fel kep, mivel eloszor a paratlan, majd a paros sorokat kozvetitik ami osszessegeben adja ki az 50Hz-et (nem veletlenul ugyanannyi mint a halozat frekvenciaja). A "regi" mozifilmek 48kep/masodperc (48Hz) frissitesuek.
A mozifilmek 24 kép/s sebességgel dogoztak (semmi 48). A mechanikus zár szerkezetek sem bírtak volna sokkal többet. Hogy ezt hogy konvertálták át a TV 50 (60) Hz -es képváltó frekvenciájára, az más kérdés, és nem is ide tartozik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |