Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
A tegnap sikerült stroboszkóppal megnézni a gyújtást. Most már megvan pontosan, hogy mikor ad szikrát. Az lenne a kérdésem, hogy a vezérlő ív nagy részét lecsiszolták, ez lehet probléma? 20 foknyi maradt meg, eredetileg meg a robogó gyújtásnak több mint 70 fok.
Sziasztok van egy vízszintes tengelyű 8lóerős briggs motorom ami olyan dolgokat produkál, hogy nagyobb fordulatokon egy kicsit pukkadozik valamint alapjáraton nem jár egyenletesen a szikrát elnézve hol gyenge, hol pedig erős szikrát tud leadni először csak gyertya hibára gyanakodtam de ezt kiszürtem mert egy gyári újra cseréltem ezzel a helyzet javult valamelyest de még mindig nem tökéletes tudnátok segíteni hogyan tudnám esetleg kideríteni a gyújtótekercs hibát? Esetleg műszerrel kitudom e mérni és kb mennyi lenne a helyes érték? Válaszotokat előre is köszönöm!
Ha strobival nézve látszólag minden rendben van, szép egészséges a szikra, jó helyen is van, és nem szikrázik többször a kelleténél (azaz nincs zavar), akkor a vezérlő ív hossza nem probléma(azért ezt magas fordulaton is ellenőrizném).
Tonybának igaza van.
De megjegyezném hogy a sima CDI a vezérlőív végénél adja a szikrát, míg a "tuning" gyújtások az ív elejétől kezdenek számolni, és némelyik mindenképp gyújt az ív végénél. Ezeknek nagyon nem jó a rövidített ív!
Üdv! Nem tudom jó helyre írok-e, de szeretnék gyújtás alaplap-cdi összekötésében segitséget kérni.
Adott 1 ilyen cdi és egy ilyen gyújtás alaplap Plusz a motoron a következő színű gyújtással kapcsolatos kábelek, amit tudok hogy melyik kábel hová megy azt odaírtam.: 1 fehér - fesszabályzó 1 kék piros csíkos-fesszabályzó 1 zöld- test (ground) 1 piros fehér csíkos-cdi 1 fekete piros csíkos-cdi Cdi vezetékén van balról jobbra- fentről lefele: 1 Timing Trigger-Piros fekete csíkos 1 Ingnition Coil-fekete sárga csíkos - gyújtótrafó 1 Ground-zöld - test 1 AC Ignition Power-piros fekete csíkos 1 Kill Switch-Fekete fehér csíkos-gyújtáskapcsoló Lehet hogy bonyolultan Írtam le Millió köszönetem előre is a segítségért ha lesz! A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2014
Hat a stroboszkóppal figyelve nekem úgy tűnt. h a szikrát a vezérlő ív elején adja...nem tudom hogyan. Akkor lehetséges, hogy onnan kezd számolni, és az ív hosszával kéne beállítani a helyes fokot?
Üdv: Zalán
1. Legfontosabb: a lendkerékhez/vezérlőívhez nem nyúlunk, mert az kiegyensúlyozatlansághoz vezet! Tehát az már kuka...
2. Feltesszük a a lendkereket úgy hogy a vez. ív vége adjon egy 10-18 fokos előgyújtást, ezzel és egy sima CDIvel már működnie kell a motornak. 3. Feltesszük a tuning gyújtást, és PROGRAMozással, beállítjuk a kívánt előgyújtást! És nem a lendkereket köszörülgetjük! Az hogy a vez. ív elejénél gyújt az nem jó, most vagy a kapcsolás/program a hibás, vagy az nem az ív eleje, hanem a vége... Emiatt jó lenne ismernünk a tuning gyújtásod rajzát is. Pár lappal visszább leírtuk, illusztráltuk már ezt a procedúrát, ajánlott elolvasni!
Rendben, csatolom a rajzot.
Már megint egy Müller féle bazár. Nem értem megvásárolják Müllertől a szemetét, azután rohangálnak fűhöz, fához, hogy miért nem megy? Ő nem tud rá válaszolni? Nem Te vagy az első.
Engem a 12, és 36,-os pontok használata érdekelne, a tisztánlátás érdekében. Ha még fellelhető bármilyen doksi a cucchoz az is jól jönne...
Ja egyébként a fordított polaritással bekötött jeladó miatt is gyújthat az ív elején. A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
a 36-os pont a jeladó jel.
a 12-es pontot nem tudom megmondani, oda semmi nem csatlakozik. Más dokumentum nagyon nincs, esetleg a bekötésről.
Sziasztok !
Egyik ismerősömnek van egy ilyen motorja. Gyújtáshibája van, amibe valaki nagyon belebuherált, bár eredeti rajzot nem sikerült találnom. A lényeg, hogy egy Honda dio vezérlő van menne meg egy közönséges hálózati trafó (!) amivel a mágnestekercs feszültségét kívánták növelni - gondolom én. A kérdésem, hogy hogyan lehetne rá egyszerűen gyújtást csinálni ? ( nem ragaszkodunk az eredeti megoldáshoz ) Ha nem muszáj az olajban futó tekercshez nem nyúlnék - feltéve, hogy elegendő feszültséget ad. Menyinek is kéne lenni minimum ? Köszönöm előre is !
Nem cseréli el? Adok érte egy jó Schwalbét.
Nem cserél...Attól függetlenül a "feladat" megoldása engem érdekelne.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Egyszerű. Visszaállítod a gyári gyújtást. Megszakítós, nem? Két trafó az akksiról a gyújtáskapcsolón keresztül a megszakítókra. Kell még két kondi és kész. Mexás rendszer nem túl bonyolult. Azt hittem nekem jutott először eszembe hálózati trafóval táplálni a cdi t. Én egy babettára raktam ilyen gyújtást, mert meghalt a gerjesztő. Bikább volt a szikra, mint a gyári, bár az elektronika is egyedi volt.
Sajna nem megszakítós ! Le tudnád esetleg vázolni azt a másik (Mexás) megoldást ? Kb. mennyi feszültségnek kéne lejönni a gyújtótekercsen (esetleg az átalakított trafón), hogy normális szikrát adjon ? Jaa és a trafón szekunderére tett még az átalakítója egy diódát, meg egy 56 nanós kondit. Ott most olyan 100-150 V körül mértem terheletlenül (persze analóg tekercses műszerrel, és közben nem volt rádugva a vezérlőegység)
Mexa=megszakító 100-150V elég gyér. Esetleg nagyobb áttételű trafó segíthet. Amúgy hülyeség a dióda+kondi, a cdi ben ezek megtalálhatók. Miféle gyújtás van ezen gyárilag? Fénykép nincs? Megszakító t200 hoz...
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2014
Fényképet esetleg csak a hétvégén tudok csinálni. Bár azon csak az átalakítás ("gányolás") látszik. A gyári CDI típusát csak a letöltött gépkönyv alapján tudom megsaccolni, hogy milyen lehetett. De ennyi infó után már szinte biztos, hogy a gyújtótekercs nem ad elég feszt. Majd szombaton lerajzolom, hogy most hogy néz ki, meg megpróbálok valahogy feszültséget mérni.
Köszi az eddigi segítségedet !
Közben olvasgattam egy kicsit a topikot, valami nagyon egyszerű inverter(villanypásztor !) nem lenne jó ? Nem kell túl nagy fordulat és teljesítmény, csak guruljon a moci...
De jó lenne. Inverteres cdi, van sok rajz itt is, neked csak az inverter rész kell belőle. Induktív jeladós? Csak az a furcsa, hogy a t200 at mindenhol megszakítósnak írják, már amennyi kevés infó van róla a neten. rajz pl.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2014
Igen induktív jeladós és ráadásul az az egész rész olajban fut. (a tulaj mondta, én hiszek neki mert annyit ért hozzá... Azt a részt most nem szedtük szét, és ha nem muszáj nem is akarom)
Akkor maradok az inverternél és nem kísérleteztek mással. Majd keresek itt egy kapcsolást. Köszi ! Akkor ugye elég lesz egyszerű is, nem kell full extrás ZVS ? A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2014
De akkor mért nincs gerjesztője? Általában olyankor van egy sokmenetes tekercs. Esetleg még olyan van, hogy a gerjesztő és a jeladó egy tekercs. Furcsa.
Bocs nem vetem észre a linket ! Ilyen kapcsolásra gondoltam, köszi !
Jó estét! Annyira jutottam, hogy kiderítettem hogy a gyújtás a felfutó élre reagál. A jeladó a jeleket +és- sorrendben adja. Sikerült kideríteni, hogy mi az a bizonyos 12-es pont?
Most hogy megy a motor, milyen lett? Van-e valami változás?
Hát beindul megy alapjáraton, de nem pörög....még csak idáig jutottam sajnos. Nem találom a helyes gyújtási pontot. A régi szét köszörült forgórészt nyugdíjaztam, kap egy újat(ami még sajnos nem érkezett meg). Talán a PIC programba is bele kéne nézni, hátha okosabbak lennénk. A hex fájl rendelkezésre áll.
A HEX-szel nem mész semmire. Azt nem nagyon fejted vissza.
Az "IDA" nevű program képes vissza fejteni, aztán nem tudom, hogy használható dolog lesz-e belőle.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |