Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nemrég írtam, hogy elhalálozott a fűtőventilátor szabályzója a kocsinkban. Abba maradtunk, hogy PWM-es kapcsolást kellene készíteni hozzá, mert jobb a hatásfoka, mint egy áteresztősnek. Ezen elindulva megalkottam azt a szabályzót, amit a "DC motor szabályzása PWM-el" topikban felraktam, kis módosításokkal. Örömmel jelenthetem, hogy hibátlanul üzemel az áramkör! Teszek fel pár képet egy kis kedvcsinálónak, hátha másnak is kedve támad belefogni egy ilyen projektbe.
A kapcsolási rajz megtalálható a már említett topikban, NYÁK terv meg felesleges, mivel ahány venti annyi féle borda. Nekem ugye a gyári bordához kellett kialakítani a NYÁK-ot, így azt fel sem teszem, felesleges. Akinek mégis szüksége volna rá, annak ajánlom a másik topikban a hsz-emet, ahol minden megvan.
Sziasztok!
Egy olyan áramkörre lenne szükségem, ami olyankor ad ki +12 V-ot a kimenetén ha a motor fordulatszámjelét érzékeli. Tehát gyújtás ráadásakor még ne aktiválódjon. Először arra gondoltam hogy a hall jeladóról érkező négyszögjelet használom fel erre a célra. A négyszögjel egy ellenálláson keresztül feltöltene egy kondenzátort, ami nyitna egy áteresztőtranzisztort. Az lenne a kérdésem hogy a hall jeladó a motor álló helyzetében mindig 0 V-ot ad ki? Mert csak így működne megfelelően. Köszönöm előre is!
Szerintem figyeld a feszültséget egy komparátorral. Mikor van töltés, akkor tuti jár a motor, s ha nincs, akkor leállt.
Hello! Ez az elmélet több sebből vérzik.. A hall olyan jelet ad, ahogy éppen megállt a mágnes előtte. Tehát vagy "H" vagy "L" szintet. A másik, hogy ha a hall jelével egy ellenálláson keresztül töltesz egy kondit, az egy integrátor. Vagy is a jel átlagértékét adja vissza. Ez pedig attól függ, hogy hány fokig "látja" a hall a mágnest a teljes körülforduláshoz képest. Avagy a kondiban lévő feszültség a fordulattól függetlenül állandó értékű lesz. (Mintha zárásszöget mérnél.) De ha áll a motor, akkor vagy 0 vagy 5V lesz rajta. (Ha a hall tápja pld. 5V.)
Hallról megoldani úgy lehet, hogy differenciáló tag-jelformáló-integráló tag-komparátor. De talán egyszerűbb lenne az olajgombát használni erre a célra. Mert míg nincs olajnyomás, addig a feszültség nulla, (érintkező zárva van) ha pedig jár a motor, akkor van olajnyomás, és van a gombán feszültség is.)
Igazad van. Hall jeladós megoldás kicsit bonyolult lenne nekem. Ja még annyi hogy már indítózáskor is működnie kéne, de sajnos ilyenkor még nincs olajnyomás. Ha a töltést figyelné itt azt nem tudom hogy indítózáskor már van töltés? Mert akkor egy komparátort beállítanék 13.5 V-ra hogy csak ennél vagy efelett működjön.
Indítózáskor még nincs töltés, sem olajnyomás. De nem tudom mire kell ez az áramkör, de indítózáskor le lehet venni a feszültséget az indító behúzótekercséről is. Aztán mikor elindult, már van olajnyomás.. Egyébiránt nem bonyolult ez a Hall-ról sem, csak annak hangzik. De azt sem írtad, mit szeretnél kapcsolni, és/vagy mekkora annak teljesítmény igénye.
Sziasztok!
Nemrég vettem egy (2002) Audi A4 B6-ott. Az előző tulaj ki cserélte benne gyári Audi chorus-2 egy Audi RNS-D re. És az lenne vele a probléma, hogy a mikor épen a rádiót hallgatom akkor a műszerfalon a kijelző nem mutatja a rádió adó nevét (az az a kijelző felső része sötét nem mutat semmit, de tudom hogy működik mert az esetleges hibákat kijelzi). És még amikor be kapcsolom, a magnó kijelzőjén ez az üzenet jelenik meg: (RDS-TMC tuner: Connection to RDS-TMC tuner is faulty or could not by established!) MI LEHET A PROBLÉMA??? A VÁLASZOKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!!!
Sziasztok!
Az özönvíz előtti előtti "93-as 1.3 Escortomba csináltam egy kis PIC-es kütyüt, ami többek közt figyeli a feszültséget is. Ha 14,5V fölé, vagy 13V alá megy, akkor vadul elkezd villogni egy LED. Ami az érdekesség, hogy ha balra indexelek, akkor az index kar lenyomásakor egyet villan (tehát egy pillanatra leesik a feszültség, utána hiába villog az index, nem jelez semmit), jobbra indexeléskor ugyanezt nem csinálja. Illetve van benne egy LCD-s gyári óra, aminek a háttérvilágítása elhalványul, ha a fékre lépek (alig észre vehető, csak sötét parkolóházban látni). Ez a jelenség természetes egy ilyen korú autónál, vagy valami problémára utal? Tudom, hogy nem vagytok távolba látók, olyasmire lennék kíváncsi, hogy van e ezeknek a Fordoknak valami ilyen típushibája, ami két évtized után szeret előjönni (a tömérdek rozsdán kívül...).
Meg kellene nézni, hogy van bekötve. Amit kiír, az alapján szerintem nem lehet eldönteni, hogy nem tud vele kommunikálni, vagy egyáltalán nem is lát semmit. A neten mindkét fejegység csatlakozóinak lábkiosztását megtalálod, szedd szét, nézd meg, hogyan van bekötve.
Hidegen az izzószál ellenállása nagyon kicsi, így amikor az index először bekapcsol, keletkezik egy nagyobb áramlökés, ami az izzószál felmelegedésével egyidejűleg megszűnik, így akár normális is lehet a jelenség. Jobb oldal felé valószínűleg hosszabb drót vezet, így ott kisebb az áramlökés, és épp nem éri el a határt a feszültségesés.
A féklámpával meg egy áramkörön lehet az az óra, és a terheléstől ott is valamilyen dróton feszültség esik, ami szintén látható az órán. Amikor a tompítottat kapcsolod fel, akkor nem esik le a feszültség ugyanígy egy pillanatra, mint az indexnél?
Azt nem figyeltem meg idáig, de ma ha indulok haza mert dolgozom ma is, mi mást is csinálhatnék akkor megnézem. Egyébként ezeknél a régi vasaknál normális az, hogyha felkapcsolom a fényszórókat, akkor hallhatóan "megfogja" a motort egy pillanatra?
Az az újabbaknál is hallható kisebb-nagyobb mértékben.
Nos, ma megfigyeltem jobban a LED-et. Mindenre bevillan, még a féklámpára is, meg jobbra indexre is, csak olyan kevés időre, hogy csak akkor szembetűnő, ha figyeli az ember. De például hátsó ablak fűtésre nem, ami azért szereti enni az áramot.
Az ablakfűtés viszont nem csinál nagy áramlökést. Pl. a tompított üzemi árama úgy 8A körül van, de bekapcsoláskor viszont akár 40A is lehet az áramlökés. A hátsóablakfűtés meg eszik mondjuk 20A-t, viszont az 20A-t húz a bekapcsolás pillanatában is.
Értem. Tőled sokat lehet tanulni! Akkor minden jó így, ahogy van, csak kicsit érzékenyre és gyorsra sikerült a PIC-es műszer?
Igen, túl gyors és érzékeny. Csinálhatsz olyat, hogy átlagolsz mondjuk két másodpercnyi mérést, és az alapján kapcsolod a ledet, akkor nem lesz olyan érzékeny. A lökések úgysem számítanak, az állandósult állapot a lényeg. Nekem is van ilyenem, arra már nem emlékszem pontosan, hogy hány mérés átlagát nézem, magamat ismerve ez valami 1024 vagy hasonló kerek szám lehet, de 12,3V alatt sárga világít, 12,3-13 között zöld villog, 13-13,7 között zöld világít, 13,7-14,3 között sötét, és 14,3 felett piros villog. Kétszínű leddel csináltam.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2014
Ebben semmi ilyen nincs, folyamatosan pörög a PIC és olvassa az ADC-t, egyszerű, mint a faék Én RGB leddel csináltam, ha nincs gyújtás, akkor kéken riasztóként villog, ha van gyújtás, akkor méri a feszt, ha gáz van, akkor piros, ha rendben van a fesz, akkor abban a tartományban olvas egy nyomógombot, ami a garázskaput nyitja. Gratulálok a PIC-es beltér világítós cikkedhez, megépítettem, így az eladott 2.0 FSI Passatra emlékeztet az öreg Ford
Üdv.!
Olyan kérdésem lenne, hogy beakarok kötni a csomitartóba egy szivargyújtó aljzatot, leginkább hűtőtáska menne róla. Mekkora áramfelvételre méretezzem a vezetékeket? (illetve mekkora vezetéket húzzak neki?)
Először tudni kellene, hogy mekkora a teljesítménye a hűtőtáskának.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, van egy ww passat 98 as autóm és néhány hete olyat csinál, hogy 2 autószerelő sem nagyon tud vele mit kezdeni. Remélem itt valaki tudna valami megoldást a következő problémára!: Szóval a műszer falom megjelenik egy nagy piros felkiáltójel sípoló hang kíséretében, majd felgyullad az ABS és a légzsák lámpa sőt a klíma kijelző is villog. Viszont ha lükvercbe teszem az autót minden probléma megszűnik persze csak rövid időre. Az autó hibának mindig relét ír ki, azt is cseréltük már, de ez is rövid távon megoldás. Aztán minden kezdődik előröl! Kérném a javaslatokat ötleteket. Köszönöm.........
Szia!
A motorblokk (váltó) testelését nézesd meg!
Valóban testkábel hiba ahogy kadarist is írja. De az autó WV vagy is Volkswagen.
Hi Mesterek!
Van egy Ford Focus, Fekete kombi 1.8, Zetec-E EYDF, 2001 autom, amihez tartozik 2db hiba kód ===CSM DTC B2159=== Code: B2159 - Remote Personalization Output Circuit Short to Ground (Module: Security module) Itt nincs állandó hiba lámpám ===ABS DTC C1286=== Code: C1286 - Booster Pedal Force Switch Circuit Failure (Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module) Itt viszont ha eljön a hiba az ESP kontroll lámája világít, ABS az működik. Kocsi leállítása után, azaz újbóli gyújtásráadásakor eltűnik az ESP vissza jelző lámpa. Ötlet hogy mik lehetnek ezek? Válaszokat segítséget előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
Köszönöm nem az angollal van a gondom.
Azt szeretném megtudni hogy mit jelent amit Te is lefordítottál Tehát hogy a :Booster pedálerő áramkör hiba az mi lenne? A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |