Fórum témák
» Több friss téma |
hogy lehet TDA2030 at ugy megcsinalni ,hogy csak magas es kozep hangot adjon ki
Vagy az erosito ele teszel egy aktiv v. passziv szurot, vagy az erosito utan egy passziv szurot. Az optimalis megoldast a felhasznalas celja, az epitesi es kiserletezesi kedved ill. a penztarcad hatarozza meg.
Én úgy oldanám meg a helyedben, hogy egyszerűen megemelném a becsatolókondi értékét.Olyan 10µF-ot ajánlanak általában (vagy kisebbet) a normális frekiátvitelhez, de próbáld ki olyan 220µF-dal, mert az már levágja a mélyebb hangokat. Próbálkozz, és halgass. pontos értéket nem tudok mondani, de ha nagyobb értékű kondit raksz be a becsatolókondi helyére, a mélyfrekvenciás jelet tompítani (vágni) fogja!
Ezt erősen megcáfolom! :hawaii:
Pont a fordítottját kell hogy csinálja. Viszont ezzel a bemeneti illesztés elmászhat, és a levágás meredeksége se lesz valami komoly.
Vagy olyat is szoktak, hogy a bemenet és a test közé egy soros RC-tagot betesznek.
Így van, csökkenteni kell a csatolókondit! Meg a visszacsatolásban lévő kondit is, és akkor már 12 dB/oktáv lesz a meredekség. C=1/(2*3,14*fh*R), ahol fh a törésponti frekvencia, R a kondival sorban lévő ellenállás.
Egyszer régebben egy adatlapból kivágtam egy grafikont, ahol nagyobb becsatoló kondi hatására a mély frekvenciák erősítése csökkent (valami tda2030 - tda2050-es IC adatlapjában volt, de már nem találom....), de biztos igazatok van, (főleg ha már Spafi is azt írta,(na most nem tudom ,hogy mit írjak...Spafi, vagy Pafi???)).
Biztos rosszul emlékeztem! Bocsi!
(Eredetileg Pafi vagyok. A "SPafi" csak kényszer volt, mert máshol már foglalt volt a "Pafi" nicknév!)
Én Úgy tudom hogy a visszacsatolásban lévő kondi értékével lehet a mélyfrekvenciás árvitelt befolyásolni csak most abban nem vagyok biztos hogy növelni kell a kondit vagy csökkenteni.
A bemeneten levo csatolo kondival es/vagy a vcs-ben levo kondi ertekevel is lehet szabalyozni az also torespontot. Erdemes kicsit szamolgatni azzal a keplettel amit Pafi felirt, mert felesleges 20-30 kondit vegigprobalni, inkabb jo lenne tudni, hogy kb. hol legyen a toresponti freki es abbol szamolni a kondi erteket.
Igazad van mindkettővel kell valamit kezdeni de amig nincs meg az a freki addig csak vaktába lövöldözünk.
Sziasztok,
köszi a válaszokat szabinak és Steven-nek, közben kísérleteztem egy kicsit, beraktam TDA2050-eket a 2030A-k helyére, de sajna valami más gebasz is van, ugyanis így sem megy a bal oldal, a jobbnak semmi baja, az megy a 2050-nel is. Úgy gondoltam nem kínlódok vele tovább, a jobb oldal jó lesz az egyik mélyládámhoz végfoknak, bal oldal kuka. Kibányásztam egy régi Pioneer autórádió végfok IC-jét, azt teszem be az LM előfok után, a tápot meg kicseréltem egy jó nagy szimpla toroidra, egyen és puffer után 16 voltot ad. Nem nagy szám az IC, 4x20W, de legalább eredeti, Japánban gyártott Toshiba TA8152H jelű, megbízható cucc, bírja a strapát, számítógép kihangosításához bőven jó lesz. Eddig is bírta, csak a magnó mechanikája tönkrement, rádió meg van elég itthon... TaTa
Azt mondd már meg, mitől vagy Te abban biztos, hogy csak olyan lehet, amilyet mutatsz a képen? Mitől vagy biztos abban, hogy a másik hamisítvány? És mitől rosszabb a "hamisítvány"?
Szia szilva,
hogy melyik a hamisítvány, azt én sem tudom, de hogy mitől rosszabb? Hát például egy hitvány kis cég, aki nem tud ilyet gyártani, kilóra, hulladékként megveszi az eredeti gyártótól a kiselejtezett IC-ket, amik többé-kevésbé működnek ugyan, de a paraméterei elmaradnak az "eredeti" értékei mögött, nem bír annyi áramot, nem bír akkora feszültséget, nem ad le akkora teljesítményt, vagy esetleg a fizikai paraméterei (méretek) nem stimmelnek. Ezeket aztán szépen felcímkézik a saját logójukkal, aztán ugyanúgy árusítják. (Pl. állítólag BD tranyókból sehol sem kapsz eredetit az országban...) TaTa
Egyrészt nem hiszem, hogy olyan nagyon fel tudná vásárolni az eredeti gyártótól a selejtet, akkor már inkább valahol olcsóbban gyártatja. Másrészt azt sem nagyon hiszem, hogy az eredeti gyártó az ilyennel nem foglalkozik. Ha az ő logoja alatt hamisat terítenek, az ellen szerintem tesznek, mert a saját renoméjuknak árt.
Persze az nyílvánvaló, hogy ha tényleg van hamis alkatrész, akkor annak paraméterei nagy valószínűséggel elmaradnak az eredetitől. Viszont ilyen határozottan, ránézésre én nem merném kijelenteni valamiről, hogy hamis vagy nem az. Nekem pl. van itthon egy pár TDA2030A, de nem az a felirat rajta, amit itt mutatott a kollega a képen, az ST logo rajta van, és MAR (Marokkó?) felirat valamint egy gyártási időt kódoló szám. A lenti képen gondolom szingapúri gyártású TDA2030A volt. Én még a sajátjaimból nem építettem erősítőt, előbb-utóbb lesz valami belőlük, paramétereikről majd akkor tudok nyilatkozni.
Tsá Szilva! A MAR jelzésű TDA2030A-ban a kimeneti rövidzárvédelem eggyáltalán nem működik én kipróbáltam és az első kisebb rövidzár után pár másodpercel recsegéseket lehet tapasztalni a hangszóróban és amint a terhelést leveszem a kimentről felrobban az IC. A SING jelölésűben működik a kimeneti rövidzárvédelem.Nah tsá.
Szia szilva,
én sem tudom, hogy ki kivel van, és melyik a hamis, de nyugodtan hidd el, hogy így van, ahogy leírtam. Amúgy az ST logójú cuccok általában mind gagyik, legalábbis amit Magyarországon lehet kapni. Steven véleményével meg annyiban nem értek egyet, hogy az a TDA2030A, ami nekem zárlatos lett és leégett, egy eredeti Urban-kittben volt, mégsem működött benne a rövidzárvédelem, meg úgy egyáltalán semmi. Az áramfelvétele is sokkal nagyobb volt, mint kellett volna, és a teljesítménye meg sem közelítette a leírásban közölteket. Szóval semmi sem tuti, sajnos kísérletezgetni kell, vagy annyira túlméretezni, hogy a gagyival is elmenjen. Vagy ahogy én csinálom, régi, még normálisan legyártott, \"igazi\" cuccokat tartalmazó készülékekből bontani, én azokban még nem csalódtam. Van két STK-s erősítőm, azokat is bontott készülékekből küzdöttem össze, és hibátlanok. Pedig az egyik már bőven 20 éven túl van, a másik meg 15 körül. TaTa
Tsá tatabike! Vannak gyári hibás cuccok is ezt ne felejtsd el én amikor Urbánnál vettem minden papir szerint zajlott le és még a kimeneti rövidzár is tökéletesen működött. Jah és ha az ST jelzésű gagyi akkor milyen jelzésű számit jónak mert szerintem az ST jelzésű a jó vélemyényem szerint hogy miért?? Egyszerű példa vegyél két stabilizátor IC-t az egyiken legyen ott az ST jelölés a másikon meg valami más de mindkettő legyen mondjuk 7915 hidd el amin az ST jelölés van azt nem lehet olyan könnyen tönkre tenni és a kimenő feszültsége 15,02V
amin nem ST jelölés volt hanem vmi más annak a kimenő feszültsége kisebb volt de azon már nem mertem kipróbálni azokat amiket az ST jelölésűn kipróbáltam.Nah erre adjál nekem magyarázatot.
Hello! Most néztem, az enyémek MAR jelzésűek. Akkor számíthatok rá, hogy előbb-utóbb elájulnak?
Még viszonylag új, max 10 órát ment...
Tsá Witti! Az nem olyan biztos csak lehetőleg ne csinálj rövidzárat a kimeneten mert akkor cserélni kell.Nekem már 1 éve működnek a MAR jelzésűek de nagyon félek a kimeneti rövidzár általi károktól azóta semmi ilyesmit nem csinálok mármint olyan helyzetet nem teremtek ahol ilyesmi történhet inkább feszültségmentes állapotba méregetem minthogy valami balesetet szenvedjen az IC talán annyit megtudok tenni hogy a nyugalmi és üzemi áramfelvételét lemérem meg a kimenő feszültségét hangszóró nélkül de viszont akkor a két ellenkező pólus minnél messzebb legyen egymástól mármint a kimenet és a test. Én az ST jelölésű Singapure-ban gyártott alkatrészekben jobban bizok mint a Marokkóban átszitázott működőképes selejtekben. Jah majd szólok hogy meddig birták a MAR jelzésűek rendben?? Bizhatsz bennem mert én rendesen odaszoktam csavarni nekik néha olyat szoktam csinálni hogy maxon járatom őket 4Ohmos terheléssel ami azért feladja nekik a leckét eddig elviselték torzitás nélkül.Nah tsá.
U.I.:Azért jól teszed hogy számitasz arra hogy bármikor megdögölhetnek a MAR jelzésűek csak nehogy a nagy izgalomba szivrohamot kapj.
Hello!
Megcsináltam ezt a végfokot, TDA 2030-al, működik is, csupán a hangerő szabályzással van némi gond Pl. a bemebetre rákötök egy mp3 éejátszót, és felnyomom a hanerőt az mp3-on maximumra. Az erősitőbe egy 1M ohmos potit raktam hangerő szabályzásra, de még igy is ha feltekerem ezt a potit maxra (1M-ra), akkor is halkan szól a zene az erősitőre rákötött hangfalakon. Képzeljétek mi van ha rákötöm rendes pc-re amiben az erősitő nagyobb jelet küld ki.... Még hangosabban szólnak a hangfalak pedig a poti maximum ellenálláson van
Tsá Csonthulye! mellékelj már lécci eggy képet hogy hogyan kötötted be a potit azerősitő elé.Mert szerintemez mindenkit érdekel hogy segitsen neked a problémában.Mertha levegőbe hagyod a bemenetét akkor akárhogy növeled az ellenállását a potinak nem fog elhalkulni én is találkoztam már ezzel ha küldesz képet elmagyarázom ezt a "levegőben hagyod a bemenetet dolgot" nah tsá.
Mert szerintem te eltoltál valamit mert nálam 100KOhmos is elég. Mertha a kép szerint van bekötve akkor eggy kicsit lessz halkabb csak teljesen nem fog elhalkulni.Vagy ha nem igy van bekötve akkor vmi oknál fogva ez a bekötési mód jött létre.
Úgy van bekötve ahogy rajzoltad.
Tsá.Az úgy nemjó!Úgy kell ahogy a mostani rajzon van.
Hát szerintem ne úgy kösd be!
bal szélső a bemenet, középső a föld, jobb szélső a kimenet (szemből nézve)
Az első rajz szerint nem szoktunk hangerőt szabályozni.A legutóbbi rajz a jó.
Hogyan ne kösse be!? Mellékelj már rajzot amin nem úgyvan mint a legutóbbi rajzomon.Eggyáltalán láttál te már előerősitő kapcsolást amibe van hangerőszabályozoó??Fureszk.Jah és hogyan szemből nézve??Ezt áruld el oksa?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |