Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Miért zavaró a relé kattogása? Nem is hallatszik, az ajtó kinyitása és becsukása sokkal hangosabb. Én is azzal oldottam meg. Legegyszerűbb.
Legyen akkor 4093. Bár én nem tudom mit kíván a GPS, de ez egy kb. 1sec hosszú pozitív impulzus fog adni..
Azt én sem tudom, de sokkal primitívebben gondoltam.
Igaz, így végig a pozitív tápot adja, míg nyitott az ajtó... A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2014
Hello! Ha tényleg PWM van, akkor integrálni minimálisan kell..
Mondjuk ebben igazad van.
Sziasztok!
Az tényleg lehetséges, hogy 1.6 benzines Zafira "letiltja" a szervót, mert gyenge az akkumulátor? Édesapámnak ezt mondták a szervizben... Az előzőkhöz csak annyit, hogy ha PWM-es, és sima izzó van benne nem pedig LED, akkor lehet hallani -nyilván csöndes környezetben- hogy fel-le dimmeléskor cicereg.
Nem akkor, ha gyenge az akkumulátor, hanem ha nincs töltés. Ha a töltésjelző lámpa világít, akkor nincs szervó. Legalábbis a G Astranal így volt, Zafira meg ugye eléggé ugyanaz.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Hasonlóan gondoltam én is... Hiába gyenge az aksi, ha jár a motor és van töltés, akkor megy minden. Töltés biztos van, mert folyamatos használatban van az autó.
Ilyen cipőben jártam a G Astrámmal én is.Aztán vettem új akksit,és a hiba maradt.A szervópumpa cseréje oldotta meg abajomat.A XIII-ik kerületben kaptam hozzá felújítottat,30ezer Ft plusz a rossz pumpát kérték el.Azóta (lekopogjam) jól muzsikál.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Mi történik akkor ha az autó generátorának töltő vezetéke nem csatlakozik megfelelően az akkuhoz? A generátorból kijövő + vezeték nem érintkezett megfelelően és töltés nélkül sikerült menni 60-70 km, amíg az akku teljesen le nem merült. Szerintetek az akkun kívül lett másban kár? A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Ha magán a generátoron nem érintkezett, akkor maximum a generátornak lehet baja, mégpedig diódahíd sérülés, esetleg szabályzó meghibásodás formájában. Rakd vissza a helyére a drótot, és mérj töltést. Ha rendben van, akkor valószínűleg megúszta a generátor.
A generátor vezetéke volt a hibás, szóval csupán a töltés nem jutott el az akkuig.
Elvileg a fesszabályzó a generátor "szekunder" oldalán méri a feszültséget szóval ha volt is gerjesztés valószínűleg kicsi lehetett, mert terhelés nélkül a generátor feszültsége az egekbe nőne, de a szabályzónak le kellett volna korlátoznia nem? Legalább is ebben reménykedek. A töltés lámpa meg bezzeg nem világított.
Töltés lámpa nem világít, mert a generátor feszültsége stimmel. Most az egy dolog, hogy az nem jutott el az akkuig
Végül is van töltés 13,4 és 14,2 között fordulatszám és világítás rákapcsolás függvényében, nagyon alacsony fordulaton néha lemegy 13,1-re rövid időre. Talán megúszta. A töltés lámpa amúgy a generátor állórészének nézi a feszültségét vagy a gerjesztésnek? Már csak azért, mert ha az állórésznek akkor stimmel a dolog, hogy miért nem purcant ki, de ha a gerjesztését, akkor elvileg meg kellett volna halnia a diódáknak, terhelés nélkül simán fel kéne mennie 50V fölé 5000-6000-es fordulaton. Érdemes még méregetni a diódákat vagy ezek szerint megúszta?
Sziasztok. Valaki letudja nekem röviden írni, hogy a mai diesel motoroknál milyen lehetőség van motorblokkolásra? ECU táp?, esetleg PD-elem vezeték?
Köszi, Zoli
Max a táppal tudsz játszani, érzékelőkbe, és kimeneti eszközökbe nem nyúlnék, mert hibakódként megjelenik a hiánya. Már egy szakadt injektor vezetéket is bevesz hibának. Esetleg még tápszivattyú, ha van.
Szia!
Logikusan gondolkodva, azt kell elkövetni, mint leállításkor.
Na raktam rá szkópot, szépen emelkedett a fesz, szóval akkor maga a kütyü jó.
Akkor marad a vezeték, vagy a csatlakozók hibája.
Uraim!! Segítséget szeretnék kérni egy Audi A6-os motorterében gyújtáskapcsoló utáni +V-ot honnan lehet a legegyszerűbben kapni, egy nappali fény bekötéséhez? Az autó 2005-ös, 2006- os modell. A nappali fény áramfelvétele 1 A. Köszönettel Jani.
Azt elfelejtettem odaírni, gyári vezérlése van a nappali fénynek, ami a ködlámpára, valamint a tompítottra van rákötve. A ködlámpa, vagy a tompított bekapcsolásakor automatikusan le kéne kapcsolódni a nappali fénynek. Kipróbálva a bikázó csatlakozóról működik, de a gyújtáskapcsolóból a kulcs kivétele után is világít.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2014
Üdv! Néztem volna egy 2005 évi típust, ráböktem (mert nem írtál motorkódot) a BDV motorkódra és a "nappali fényes" izzó kiégését kontrolláló egységgel ellátott relétábláját mutatnám, mert a gyk.-nak van egy segédreléje és nem-e az marad húzva. Csak feltételezés. A másik két relé a 9. és 10. ami a kiégésre figyelmeztető egységhez tartozik. Ha eredetileg jól működött akkor nem lesz jó megoldás ha máshonnan táplálod meg a világítás áramköreit.
Sziasztok!
Vettem ma egy 2012-es 1.3 sedan Swiftet. Van egy nagy baja, nevezetesen, egyik oldalról se lehet nyitni-zárni kulccsal. Centrálzár van benne, működik is belülről. Van itthon két csatornás ebay-es távirányító egységem, gondoltam azt beleteszem. Leszedtem a vezető oldali kárpitot, van ott egy rakás gomb (négy elektromos ablak, centrálzár, ablak tiltás kapcsoló), ott megtaláltam azt a két vezetéket, amit ha testre húzok, akkor nyit-zár, de sajna 12V csak akkor van abban a korbácsban,ha rajta van a gyújtás. Tudnátok segíteni, hogy hol van ebben a vezérlő egység, gondolom oda kéne tennem akkor mellé a vevőt, ott lesz áram is. Illetve olyan gondom van még, hogy a hátsó ablakok nem működnek egyáltalán (se a vezetőtől, se az ajtóról) és a bal hátsó ajtón a centrálzár se megy, annyit csinál, hogyha ráadom a gyújtást, próbál zárni (jó sokáig, lehet hallani, hogy zúg). Előre is köszönöm a segítséget.
Megpróbálhatnád megkeresni az a két vezetéket az ajtóátvezető utáni kötegben, ott már könnyebben megcsapolható és a vezérlőt be tudod tenni a műszerfal alá.
A hátsó ablakemelőnek szokott lenni külön biztosítéka, megnézhetnéd, hátha az a gond. A kp zárnál pedig lehet szorulás, mikrokapcsoló, vagy vezetékszakadás az ajtóátvezetőben.
Köszönöm a tanácsodat. Ahogy olvasgattam, a kp zár vezérlő a csomagtartóban van??? (vagy az csak az ablakemelőé?) Egy másik problémám, ami most jött elő, a gyújtáskapcsoló, nagyon szorult. Gondoltam befújom. Kár volt, most ugyan könnyen bele megy a kulcs, de negyed órát kell vele vacakolni, mire el is tudom fordítani
Szia.
Nem ismerem azt a kocsit de nincs benne kormányzár? Én is így jártam egy Renault Masterrel. Kulcs bedug aztán az istenért sem tudtam elforgatni a kulcsot. Mire megforgattam egy picit a kormányt máris könnyedén engedett. A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2014
Szia! Természetesen van benne, de nem az a baj... magában a zárszerkezetben történhetett valami...
A kulcs nincs megkopva nagyon? Bár csak 2 éves tudom de ha sokat rángatták akkor elkopik. Nincs külsőre sérülésre utaló nyom? Mifel fujtad be?
Hogy én mekkora barom vagyok 2002-es, nem 12-es, 12 éves...
De, nagyon el van kopva a kulcs... A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2014
Semmi baj egyszerű gépelési hiba. Ez sokakkal előfordul. Akkor lehet hogy ott a gond. Hogy már nehezen nyomja el a zárban a csapokat és emiatt kell erőltetni. A jobbik esetben új kulcs lesz csak. Rosszabbikban az egészet ki kell cserélni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |