Fórum témák
» Több friss téma |
Vin a bemeneti (nálad +12V), a Vout a kimeneti (+5V), a GND a test. De ha ez nem megy, akkor tényleg jobb, ha megveszed.
De a tekercset csinaljak vagy vegyek?
ha csinalnom kell akkor hany menet kell? A tekercsekhez nem ertek meg!
Itt egy gyári Nokia töltő rajza. Szinte a 34063 alapkapcsolása. Viszont ez még a régi Nokiákhoz készült, ha USB-s telóhoz kell, akkor a kimenetet át kell állítani 5-5,5V közé. Ez vagy az R2 vagy a csillaggal jelölt 1,27kOhm cseréjével lehetséges.
Koszi
Akkor ezt venni kell ertem es koszonom szepen! Idézet: „Akkor ezt venni kell ertem es koszonom szepen!” Igen, erről beszélünk. Te fennakadtál a tekercsen, pedig nem is kellett volna eljutnod odáig. Vannak dolgok, amiket érdemes megépíteni és vannak amit nem, pl. ezt sem. De nézzük részletesebben, vennél 34063-at, meg kondikat, ellenállásokat, meg diódákat, meg NYÁK-ot, meg tekercset (igen, ilyet lehet kapni is, de meg is tekerheted). Már többe van, mint egy kész gyári. Aztán megpróbálod összerakni, vagy sikerül, vagy nem, hiszen tippelem, hogy egy alap multiméteren kívül nem igazán van egyéb műszered...persze tanulásnak jó lenne, de előtte kicsit fejleszteni kellene az elméleti tudást.
Inhouse mondta:
Idézet: „de előtte kicsit fejleszteni kellene az elméleti tudást.” Akkor rájössz, hogy milyen műszerre lesz szükséged. (pl. oszcilloszkóp)
Akkor viszont az eddigi kérdéseid és hozzászólásaid nincsenek összhangban a műszerezettségeddel. Egyébként nem pont szkópra gondoltam, pl. RLC mérőre, stb... de jó lehet egy függvénygenerátor és a szkóp is pl. egy induktivitás méréshez.
De mindez felesleges, ha nem tudja az ember az alapokat és, hogy mit érdemes megépíteni és mit nem. Pl. mire gondoltál itt: Idézet: „vagy mi azott a dioda es a V out kozott?”
Sziasztok!
Szivargyújtós USB töltőkkel kapcsolatos véleményekre vagy tapasztalatokra lennék kiváncsi. Az általam eddig látott ilyen töltőkben, akár gyári (az adott készülékhez tartozó), vagy utángyártott, nem találtam kimeneti túlfeszültség elleni védelmet. Az érdekelne, hogy ha egy ilyen töltő tönkremegy (kijut a kimenetére a 12V), mi lesz a töltött eszközzel? Ez is tönkremegy, vagy érzékeli a túlfeszt és lekapcsol, stb. ?
Attól függ, van-e az eszközben túlfeszültség védelem. Ha nincs, és nem bírja a többletet, nyílván elromlik.
Szia
Igen, kijuthat a 14 Volt. Nekem a Huawei-t nem tette tönkre a 11 volt. Egyszer bevillantotta a töltő led-et és nem csinált semmit. Olyan volt mintha, kontaktos lenne a kábel vagy csatlakozó.
Sziasztok!
Szeretném tudni hogy kb mekkora teljesítmény vehető le egy szivargyújtóról, illetve ha jól tudom ez egyenáram, hogyan tudnék vele akármilyen elektromotort üzemeltetni? Még kezdő vagyok a témában ^^ Köszi
Általában az aljzatokra ráírják, hogy mit bírnak. Ha nem, a használati utasításban benne van. Elektromos motorból van kb. kismillió típus, milyet szeretnél üzemeltetni?
igazából elsőre csak tudni szeretném milyen műszaki paraméterek jellemeznek egy szivargyujto aljzatot.. de amúgy motort üzemeltetnék vele, valamilyen elektromotort. mondjuk egy szivattyút, amilyet lehet.. még csak puhatolózom!
azt csinálnám lemennék a nyaralónknál a tóhoz megtölteni egy kis szivattyúval egy tartályt vizzel és felvinni a dombtetőre ![]()
Egy átlag szivargyújtót 10A-rel biztosítják, ez ugye kb 120W, ezt folyamatosan én nem venném ki belőle mert gyanítom hogy a vezeték leégne!! És a másik kérdés hogy az akku ami átlag 45Ah, mennyi idő alatt fogy el, főként hogy még indítania is kell...
Ha energia kell akkor motorház fel, és közvetlen az akksira csatlakozni normális csipeszekkel. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2016
tételezzük fel hogy megy a motor... akkor az akku lemerülés nem játszik!
Veszel egy ilyet, és ezzel megoldod. Szivattyúhoz még inverter kellene, és egyből az akkura kötni. De az autót úgyis be kellene indítanod. Benzines szivattyú jobban megéri.
Tételezzük fel, hogy tévedsz!
Alapjáraton nem tud tölteni rendesen a generátor, és egy átlag generátor 50-100A-t tud, ha ez fölé mész fogyasztással, akkor nem lesz töltésed. Autóhifi. Nekem nem volt nagy rendszerem csak pár 100 Wattácska (20-30A bizti), a rövid megtett távok miatt otthon mindig töltőn lógott a kocsi, hogy indítható maradjon!
hány v van a szivargyujtón?
azt láttuk 50-100A. ez mind eljuthat a gyujtohoz is? amit irtal benzines azzal csak az a gond hogy kicsit nagy. ha veszek egy egysezrű kis szivattyút akkor csak inverter kellene mondjuk azt nem tudom milyen költség lenne csinálni egy olyat.. de egy kis teljesítményű masina elég lenne szóval nem akarnék sokat :S
Üdv!
Ha invertert veszel akkor valós szinuszosat érdemes, drágább is, viszont, ha nem akarsz gyakran 230 as szivattyúmotort cserélni, némely motor el se indul a régebbi szünetmentesekről, ha igen, irtózatos hanggal, és hamar leég. A szünetmentes egyébként alapon 10 perc áthidalási idővel rendelkezik az alapból hozzávalló akkupackból, de plusz akksikkal a működés ideje növelhető. Viszont ezt fel is kell egyszer tölteni, mint a vizet a hegyre. ![]() Más: (Bocsi, hogy szólok, (igaz, nem nekem tisztem szólni, és nem is bántásiból),de ha a"Válasz" gombot használod,(zöld mező, időponttól balra), akkor tudnám/k kivel beszélgetsz, kinek szólsz.)
Szia!
Idézet: „hány v van a szivargyujtón?” V! Természetesen az akku aktuális feszültsége van, azokkal a kontakt ellenállásokkal csökkentett mértékben, mint a saruk, biztosíték foglalat... Idézet: „azt láttuk 50-100A. ez mind eljuthat a gyujtohoz is?” A 17 éves Ford Escortunk alapjáraton 25A-el töltött, és maximális töltő árama 72A lett volna ( fordulaton), ámde a menetszél hűti!!! Ha az alapjárati töltőáram fölé mész fogyasztásban, akkor már az akkut is meríted, a generátort forralod, és az akku kapcsain is 12V alá esik a feszültség! A szivargyujtó csati nem véletlenül van biztosítva 10A-re, mert a kábelezése vékony, ( a suzukiban 0,75mm2), és bár a csati bírja a hőt ( erre készült), de a saruzása, forrasztása nem! Tehát a válasz, nem jut el az 50-100A a szivargyujtóhoz, csak ha patkolt bizti, és zárlat van! Ezek természetesen együtt járnak a gépjármű kigyulladásával! Egyébként, még nem esett szó a szivattyú mikéntjéről! Egyáltalán mi az elképzelés? Pityu
igaz, de uj vagyok és amikor elkezdtünk erről beszéálgetnio egy saját topic volt, majd az admin betolta ide ahol már millióan beszélgetnek
![]()
az elképzelésemet fentebb leirtam, de ide is bemásolom
![]() Idézet: „azt csinálnám lemennék a nyaralónknál a tóhoz megtölteni egy kis szivattyúval egy tartályt vizzel és felvinni a dombtetőre” szóval ez lenne az elképzelés, vennék egy kicsi ~250Wos szivattyút meg egy invertert, ami 300Wos, a kettő megvan kb 20-25e forintbol. CSAK az érdekelt járható út e, és nem hosszú időtartamra kellene..
Szia!
A linkelt írásodat olvastam, csak teljesítmény adatok, esetleg hány litert, mennyi idő alatt? Ez lett volna a kérdésem... Egyébként, nem tudom miért erőlteted a 230V-os szivattyút és invertert, amikor vannak átfejtő szivattyúk 12V-osban is! http://www.aligvarom.hu/12V_szivattyu https://www.conrad.hu/hu/12-v-os-buvarszivattyu-barwig-0333-539082....-12V-1 Sajnos csak másolni tudtam, a linkelés nem ment telóról! Pityu
Szeretném, ha valaki segítene, Suzuki Swift 2002 ess és a szivargyújtó nem működik nincs feszültség benne a biztosítékot megnéztem mind jó. Ezért szeretném az aljzatot kivenni és megnézném, hogy van valami baja, de nem tudom kivenni. Valaki azt írja, hogy slaggal kell kihúzni, de hogyan.
Szeretnem,ha segítenétek előre is köszönöm.
Sziasztok!
Szerintetek egy laptopot üzemeltethetek szivargyújtóról? Sajnos a laptop akksija halott, hálózati tápellátás meg nincs a környéken. Járó motornál a szivargyújtóban 14.1V van, kimértem. A laptop adapterén az áll, hogy Output: 14V - 3A Szóval szerintem működhet a dolog, de a biztonság kedvéért rákérdezek, nehogy bármelyik félben kárt tegyek ha rákötöm! ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |