Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Páramentesítő készülék házilag
Lapozás: OK   5 / 11
(#) elektrorudi válasza kabocaerno hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Köszi. Végre mérési eredmények is vannak. Azt hiszem, megvan a következő projektem...!
(#) kabocaerno válasza Bakman hozzászólására (») Jan 17, 2013 /
 
Hmmm!
Mivel sikerül egyre több infót és tapasztalatot begyűjteni, a következőre jutottam.

Azt mondod:
Idézet:
„Eszembe nem jutna hálószobába tenni ilyet...”


Márpedig a peltierrel üzemelőt nyugodtan betehetnéd a zaja miatt, de nem kell. A fürdőszobában igazán jó helyen van. Nekem északi oldalon van a fürdőszoba.
De eszembe nem jutna páraelszívót tenni bele.

Gazdasági okok. A páraelszívó is fogyaszt, na meg kihajtja a meleget is, amit szintén csak energia befektetéssel lehet pótolni.
A peltier látszatra (valójában is talán) többet fogyaszt, de nem hűti a lakást, sőt fűti azzal az energiával amit elfogyaszt. Tehát nem olyan nagy a különbség energiafogyasztás szempontjából.

Abba a helységbe és ott is oda kell elhelyezni a páramentesítőt, ahol a legmagasabb a pára képződése. Ha onnan elvonsz párát, (vizet) nyitott ajtók mellett azt veszed észre , hogy lesz olyan helység, ahol csak 30-35% RH-t mérsz.
Persze ez nem egészséges, de akkor azt az ajtót nem kell nyitva tartani.

Én tehát egy párátlanítót használok és 2 egymás melletti északi fekvésű helységet párátlanítok vele úgy, hogy a legmagasabb páratartalmú helyen van elhelyezve. Ez pedig a (fürdés kivételével) nem a fürdőszoba.
(#) kabocaerno hozzászólása Jan 25, 2013 /
 
A topic meghalt

Kár mert már működésbe hoztam a "nyers" szerelvényt és megosztanám másokkal is a tapasztalatot.

Hát akkor agyő topic!
(#) Somolya válasza kabocaerno hozzászólására (») Feb 3, 2013 /
 
Idézet:
„A topic meghalt”


Remélem ezt nem komolyan írtad!
Nagyon érdekelne a nyers szerelvényed leírása is, de ugyanúgy az Alkatel gyári készülék paraméterei is.( Típus, ár, a levegőből kivont vízmennyiség óránként stb. )
A világért ne hagydd abba! Főleg, ha eredményeid is vannak!
(#) gyulank hozzászólása Máj 21, 2013 /
 
Lehet hülye ötlet, de arra gondoltam, hogy akkor lenne a leg-energiatakarékosabb, ha nem fektetne energiát abba, amibe nem kell. Szóval, úgy képzeltem el, hogy a párátlanítani kívánt helység falán fúrni kéne egy lyukat az általában leghidegebb helység felé, vagy a szabadba, és mind a 2 oldalon lenne egy fémlap. A lyukon egy fémrúd kötné össze őket úgy, hogy a belső lemez, és a rúd közé egy áthidaló fémrészt nyomna mondjuk egy motor, amikor a bejövő csonk hőmérséklete alacsonyabb, és a páratartalom magas. Így nem mindig hűtené a levegőt nagy felületen, csak mikor kell. Ez mondjuk talán jó lehetne télen, de nyáron sokszor hidegebb van bent, mint kint, és akkor a motor nem kötné össze a belső lemezt a csonkkal, de a belső lemezre lehetne rakni peltiert, hogy ilyenkor is működjön. Na meg ugye rásegíthetne akkor is, ha mondjuk csak 1 fokkal hidegebb a csonk.
(#) elektrorudi válasza gyulank hozzászólására (») Máj 21, 2013 /
 
Háromszor elolvastam, amit írtál, de valószínűleg már fáradt vagyok, mert nem igazán értettem a dolgot. Készítenél egy egyszerű vázlatot?
(vagy ha valaki megértette, akkor kommentálná egy pár szóban?)
(#) gyulank válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 21, 2013 /
 
2 lemez (hűtőborda) van. Az egyik kint, a másik bent. A kintitől az összekötő rúd alig ér ki a falból, hogy ne hűtse a levegőt ha kell, ha nem. Valamekkora légrés távolságra lenne a benti lemez, amiből szintén kiáll egy rövid rúd a fal felé, és egy áthidaló fémet a légréshez szorítana, amikor kell, valami mechanika mondjuk floppy olvasófej mozgató-féle módon, hogy ne kelljen erő a tartáshoz. Az "I" a lemez/hűtőborda, a "-" a rúd, a "_" az áthidaló fém -> kint I-(fal)-_-I bent
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2013
(#) gyulank válasza elektrorudi hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
A lényeg, hogy mikor az áthidaló fém termikusan összekötné a lemezeket, akkor a benti lehűlne, és lecsapódna rajta a pára. Ha megszakad ez a kapcsolat, a benti lemez szobahőmérsékletre melegedne.
(#) Majzi1972 hozzászólása Aug 30, 2013 /
 
HALI Gyulank!
Az általad leírt dolgot találtam ki én is. Most agyalok az elkészítésén. passzív működtetés lenne jó, nulla fogyasztással. Te mire jutottál?
(#) gyulank válasza Majzi1972 hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Üdv! Én csak elméleti síkon foglalkoztam vele, de úgy tűnik, másokat ennyire sem ihletett meg. Ettől függetlenül szerintem kevesebbet fogyasztana, mint kiengedni a gáz melegét, vagy árammal hűteni. Persze így is kieresztődik valamennyi meleg, de így csak annyi ami a kondenzációhoz kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2013
(#) gyulank hozzászólása Aug 30, 2013 /
 
Azért gyorsan lerajzoltam amit eddig karakterekkel ábrázoltam.

PM01.png
    
(#) Majzi1972 válasza gyulank hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
Köszi! Én is erre gondoltam, de sosem kell kikapcsolni szerintem, ha tényleg szükség van rá. Valamilyen légáramlást kéne biztosítani. Például egy csőben lenne a hideg rész, a lehűtött levegő alul "kifolyna" és fentről szívná be maga után.
(#) gyulank válasza Majzi1972 hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
Már alapból, ha 1 cső be lenne dugva alul, és ki lenne dugva felül, akkor alul szívná be a hideg levegőt, és felül menne ki a fürdőben felvett hő. De így csak egy hűtő felület lenne. Én direkt azért írtam rudat, mert csak akkor kell hűteni a szobát, mikor nagy a pára, és csak azért, hogy ne máson csapódjon le. A kiengedett hő is energia. De így legalább nem kell még plusz energiát fordítani a hűtésre. A csöves talán jobban hűtene, de nem biztos. De a szabályozhatóság érdekében a csövet nem kéne bevinni! Esetleg kicserélhetnéd a külső hűtőlapot 1 függőleges csővel, ha szerinted az jobban hűtene. Ha kombinálnád az nem lenne jó, mert nem hagyná felmelegedni a csövet, és akkor biztos nem áramlana semennyire a levegő.
(#) cscsaba hozzászólása Nov 12, 2013 /
 
Sziasztok,

ilyen passzív "készüléknek" amiben elvileg egy kalcium-klorid tömb található van értelme?
80%+ a páratartalom a szobában...

Pl.: http://www.bison.net/en/products/639-air-max/
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
(#) cscsaba válasza cscsaba hozzászólására (») Nov 13, 2013 /
 
kálium-klorid lesz az, csak a datasheet megviccelt
(#) b11gyula hozzászólása Nov 29, 2013 /
 
A Gyulánk hozzászólása adta a ki induló ötletet amiből kiíndultam, szerintem a legolcsóbb megoldást találtam meg. Egy 110-es csatorna cső át a falon alul felül a helyiség hideg falán és összekötve szintén 110-es csővel, ha kint van a hidegben már amikor a legjobban szükség van rá akkor a csőbe felülről befujott levegő, amit egy bontott mikró ventilátor fél fordulatával oldok meg, akkor a kinti hideg csőben lecsapódik a pára és visszatérő alsó csőből kivezetem egy marmon kannába és ha megtelik kiöntöm, a szabályozást meg kitapasztalás utján megoldom, most vagyok kivitelezési fázisba. Ha meg jobb az idő akkor szellőztetés, ami nállam kötelező mivel 70% alatti páratartalom nállunk nem igen fordul elő. Hátha másnak is megfelel, Üdv szintén egy Gyula.
(#) szabol1 válasza proba hozzászólására (») Dec 27, 2013 /
 
Helló!
Most kezdek én is ezek a masinák építése után érdeklődni.
Tehát a hűtő alapanyag tök lehetetlen? Pedig ezen agyalok én is. Olvastam az előzőeket, hát nem tudom mi lenne a legjobb ezek közül, de valamit kellene barkácsolni. Mit javasoltok?
(#) Majcc hozzászólása Jan 11, 2014 /
 
Sziasztok!

Lehet kellett volna ezért új topikot nyitnom, mert megérné!

Van egy Duracraft DDTEC10E páramentesítőm. Ez az elmúlt héten E2 hibaüzenettel leállt. Random módon hol 10percig, hol 2-3 órán át üzemelt. Most elkezdtem utánajárni a dolognak.

Szervíz: Nem javítjuk, mert az elektronika hibásodott meg. Kész.

Internet: Alig találni róla valamit, de két oldal indulásnak nem rossz.

http://www.gutefrage.net/frage/luftentfeuchter---duracraft-dd-tec10e
http://www.fixya.com/support/t7046162-duracraft_dd_tec10e_dehumidif...ome_up

Itthon: szétszedtem, kiiktattam a thermisztort NTC és voálá megy.

Ha kiszedem teljesen, tehát szakadás, akkor rögtön E2 hibával indul. Ha potival állítgatom, akkor elő lehet idézni a hibát, viszont működik folyamatosan. Viszont a kompresszort ez kapcsolja így szükség van rá.

A szenzor fém burokba van öntve, így semmit sem tudok róla. A kérdésem, hogy tudom kideríteni hány ohmos? Figyelembe véve, hogy hibás.

(Biztos NTC, mert meleg vízzel, és hideg vízzel, valamint egy multiméterrel kimértem és minél melegebb volt annál kisebb volt az ellenállása.)

Segítséget előre is köszönöm.
(#) freechat válasza kabocaerno hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Most keresek normális páramentesítőt, de nagyon nehéz kiszámolni, hogy mekkora is kellhet.
Láttam, hogy egész jó számításokat írtál le, van erre valami képlet is, hogy ki lehessen számolni mennyi víz is van a levegőben?
(#) Bakman válasza freechat hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Ne variáld túl! Én annó a legkissebbet vettem meg kb. 95 m2 alapterületű házhoz, mert iszonyat pára volt, kb. 24 óra alatt levitte normál értékre.
(#) alvomalac válasza Majcc hozzászólására (») Szept 12, 2014 /
 
Szervusz!

Bár választ nem tudok adni a kérdésedre,de nekem is van egy hasonló készülékem Duracraft DDTEC10NE és ahogy ő gondolja (látszatra) leállítja magát működés közben és P1-es hibakódot ír ki.Mivel alapjáraton a páratartalom érzékelője szerintem és sokak szerint is pontatlan én a beépített hőmérséklet jelzőjére gyanakszom,hogy az sem pontos és letiltja a készüléket akármi miatt.Esetleg neked volt valaha P1-es hibakódod?A berendezésben a hűtőrácson/bordán hátul van egy kis fehér doboz. (gondolom ebben van az érzékelő és relé) Ez hallhatóan kattan és vagy aktiválja a páramentesítőt vagy nem.Arra rájöttem,hogy ha hajszárítóval fújatom ezt a kis dobozt akkor beindul a masina....majd mikor már nem hajszárítózóm szépen kikapcsol
A lényeg,hogy ez a jelenség javítható vagy áthídalható-e?

Bocsi ha esetleg belerondítottam az irományodba. Üdv:Balázs
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2014
(#) kabocaerno válasza alvomalac hozzászólására (») Szept 13, 2014 /
 
Szia Balázs! (és Majcc-hez is szólna kérdésem)

Azt szeretném megtudni, hogy ezeknek a készülékeknek mekkora a hálózatról felvett teljesítményük és valójában 24 óra alatt mennyi vizet gyűjtenek be? (esetleg milyen hőfokon és páratartalom mellett?)

Köszönöm válaszotokat!Üdv: Ernő
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2014
(#) alvomalac válasza kabocaerno hozzászólására (») Szept 13, 2014 /
 
Szervusz kedves Ernő!

Hm...nálam kb 1 éve van a készülék és mai napon egy dugaljhoz csatlakoztatható teljesítmény mérőhöz kapcsoltam a páramentesítőt.Szerencsémre elindult mivel P1 hibakód problémával küszködöm
A kis műszer (ami elvileg fals adatot mutat amennyiben kapcsoló üzemű készüléket mérünk vele) 170 Watt teljesítmény felvételt mutat bekapcsolt állapottól számított 5 perc elteltével.Majd később is írok infót,hogy ha változott.A berendezésre 200 Watt van írva.
Hogy mennyi vizet tud begyűjteni az eléggé relatív sajnos.Azt tudom,hogy nyáron mikor kifestettünk 2 szobát akkor bekapcsolva hagyva 24h alatt simán megtelt a víztartály,de a készülék ekkor kikapcsol magától.A hőmérséklet nyáron max 25 fok volt a páratartalom eléggé magas kb 80%. Amikor a szobákban kiteregetünk pl:télen akkor is eléggé fel tud kúszni a páratartalom mérő és intenzíven hallani a csepegést a készülékben.Volt egy kis Solac ami elektronikusan működött (volt benne egy kis "pc" ventillátor és hűtőbordás akármi .Annak a teljesítmény felvétele 60 Watt volt,de nem igazán érződött,hogy érne is valamit.
Én hiszek ezekben a kompresszoros masinákban (már csak a fizikai vízgyűjtése okán is) csak a hülye elektronika leszabályozza ha fals adatot mér. A berendezés mellé tettem 3 páratartalom mérőt (2 elektronikusat és egy analógot) igazából majdnem minden kütyű tök mást mutatott beleértve a páramentesítő saját kis LED-es kijelzőjét is. Így megtudni,hogy valójában mennyi is a páratartalom eléggé nehéz,de azt többen írták forumon,hogy ennek a Duracraft DDTEC10NE-k bizonytalan a páratartalom valós kijelzése.
Hm....nem tudom tudtam-e segíteni de ha működnek akkor van értelmük ezeknek a gépeknek

Itt meg leírják hogyan működik stb....

http://alfa-klima.hu/hogyan-mukodik-a-paratlanito

Üdvözlettel:
Balázs felhasználó =)
(#) kabocaerno válasza alvomalac hozzászólására (») Szept 13, 2014 /
 
Köszönöm, sokat segítettél!
(#) alvomalac válasza kabocaerno hozzászólására (») Szept 13, 2014 /
 
Üdvözletem!

Nagyon szívesen...talán legközelebb én fogok Tőled segítséget kérni

Max írd meg,hogy mely témákban vagy jártas

Balázs
(#) kabocaerno válasza alvomalac hozzászólására (») Szept 14, 2014 /
 
Szia!

Miben vagyok jártas? Igazán semmiben
Inkább csak érdeklődő vagyok. A peltieres párátlanítóval kísérletezem. Vannak eredmények, de még nem vagyok elégedett és még sok tennivaló van, főleg, hogy nem sok időm van.

3 db 60 Watt-os peltier működését tervezem. Az össz felvett teljesítmény itt is 200 Watt körül lesz. Akkora hűtőbordát szerelek rá, hogy éppen ne tudjon megfagyni a víz rajta. A peltiereket vízzel hűtöm. Ehhez felhasználom a lecsepegő vizet is mert az hidegebb és így jobb lesz a hatásfoka. Egy kis teljesítményű ventilátorral keringetem a levegőt, hogy "behúzza" a párás levegőt és elvigye a szárítottat.
Van egy 1 peltieres deszka modell ami koránt sem ideális körülmények között, (nincsenek légterelők, nem megfelelő a hűtőborda mérete stb.) működik és a felvett teljesítménye 73 Watt.
24 óra alatt 340 ml vizet gyűjtött be 22 C0 és 63% Rh körülmények között. Ez 30C0 és 80% Rh mellett (ahol általában a készülékek párátlanító képességét megadják) 680-700 ml-nek felelne meg. A 3 peltieres változat valószínűsíthetű páraelvonó képessége 2,0-2,1 liter/24 óra lehet. Ez már nem annyira rossz, de lehetne jobb is.

Üdv: Ernő
(#) Bee600 hozzászólása Szept 18, 2014 /
 
Sziasztok!

Érdekes témára bukkantam szerencsére. Eddig semmilyen szempontból nem voltam érdekelt párásodás ügyben mert központi fűtéses lakásban élek. Viszont van egy 5x4 méteres garázsom. Oda építenék egy ilyen peltieres témát. Sajnos hegyoldalba vájt a garázs így a hátfalam nedvesedik ennek jele bent is látható már az egyik sarokban. Az olvasottak alapján egy ilyen kis okosság segítheti a körülményeket mert a magas pára miatt szerszámaimon is a romlás tüneteit tapasztalom...Tegyük fel megépítem ezt a készüléket 12v 60w-os lapkával melynek hűtő van mind2 oldalán sőt fűtött oldalon nagyobb, de ha az egészet egy csőbe teszem melyen ventillátorral áramoltatom át a levegőt az növelheti a hatásfokot vagy ha azt nem is de gyorsíthatja a folyamatot? Mert szerintem igen. Ezen kívül milyen tápegység lehetne alkalmas nekem ennek a működtetésére. Úgyértem hétköznapi készülékekben található vagy könnyebben beszerezhető fajták közül? Esetleg a 12v 60w 40mmx40mm-es kütyünek számolta már valaki, hogy pontosan mekkora bordákkal dolgozik jól? Köszönöm előre is!
(#) kabocaerno válasza Bee600 hozzászólására (») Szept 19, 2014 / 1
 
Szia Bee600!

Azért mielőtt hozzáfognál, vegyél figyelembe néhány dolgot.

A gyári páramentesítők sem érnek sokat, ha a ténylegesen kivont víz mennyisége 0,5 l/24 óra mindössze.
Ugyanis ennyi pára általában mindig pótlódik is a levegőben (ajtónyitás, emberi kilégzés, nem jó légszigetelés és persze az alap párásodás (nálad a hegyoldalba vájt hátfal)). Vagyis jó esetben ha annyi vizet vonnak ki, amennyi termelődik is. Legalább 6-8 l/24 óra megadott teljesítményt kell tudnia, ugyanis 30 C0 és 80% Rh mellett adják meg a párakivonó képességüket. Ez a jó hangzás miatt van, egyébként ez extrém körülménynek számít. (Szauna, gőzkabin)

A 12706-os peltier ajánlott teljesítménye 60 Watt. Ezzel egy nagyon jól megszerkesztett konstrukció esetében kb. ugyanennyit (0,5 l/24 óra) lehet elérni. (Én most 440 ml/24 óra tartok, de 95 ml/24 óra volt az első eredmény).

Fenti peltier egy számítógép tápról üzemel 11 V feszültségről. A hálózatról felvett össz teljesítménye 76 Watt/óra (24 órás mérés átlaga)

Tehát, 3 db de inkább 4 db peltieres megoldás kell, hogy hatékonyan csökkenteni tudjam a páratartalmat. Főleg az alacsonyabb tartományban nehéz ez ugyanis (18-22 C0 és 60% Rh, vagy az alatt). Itt 4 peltierrel 1,8-2,2 l/24 órára számítok. Ez elegendő egy 20 m2 helység párátlanítására, és 300 Watt/óra felvett teljesítménnyel kell kalkulálni. (Igazán hatékony páramentesítő 60e fölött kapható és annak a teljesítmény felvétele 700 Watt/óra körül van).

Senkit nem szeretnék bántani, de itt több olyan hozzászólás van, ami csupán ötletelés! Sem számítás, sem kísérletek nem támasztják alá a helyt-állóságukat!

Azt ajánlom, járd körül jól a témát és azután döntsd el, hogy Neked mi a legmegfelelőbb megoldás. Gazdasági becslést, ha lehet számítást végezz, mert senki ne gondolja, hogy befektetett energia nélkül lehet "haszonhoz" jutni. A lottón is csak az nyerhet, aki megvált legalább egy szelvényt.

Üdv: Ernő
(#) csadol hozzászólása Okt 13, 2014 /
 
Sziasztok (itt is )!

Előre is bocsi, kicsit hosszú lesz a hozzászólás, de remélem tudok majd hasznos adatokkal is szolgálni a kérdéseim mellett.

Sajnos nekem is párásodik, most pedig már penészedik is a kecó. Kaptam két páramentesítőt is, de mindkettővel küzdök.
Az első kicsi, egy peltier elemes cucc, hibásan jutott hozzám:

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=561115

Hiányzik a táp, ki kellett cserélni a hőbiztosítékot, és a ventilátort is. A bizti 150 Ft, a tápot megoldottam átmenetileg másból, a ventilátor viszont a benne lévő gyárilag kb 3000-et forgó helyett csak 1200-at forog (ilyen volt ezerpárszáz Ft-ért, az eredetivel megegyező az ebayen majd 4000 Ft, es ugyanennyi lenne a gyári táp pótlása is, annyit már nem szánok rá...).
A komplett lakást kéne mentesíteni, sajnos 70+ százalék a páratartalom a 90 négyzetméterhez, ez egy szobából szedett ki egy éjszaka alatt 1-2 dl-t, ezzel a kisebb teljesítményű ventivel.
Kérlek erősítsetek meg, hogy ez a cucc nekem a fenti paraméterek mellett nem való, és nem érdemes több időt-energiát belefektetnem.

Főleg annak fényében, hogy ez a másik (egy uszodából) nagyon komoly:
http://www.microwell.hu/uszodai-paratlanitok-dry300/
Ez lenne a tuti, akármilyen csúnya és nagy is, el tudnám megfelelően helyezni, de sajnos ez is beteges. Elindul, a higrosztát működik, a ventilátor orkánt csinál, de a borda nem hűt a kompresszort nem tudom hogy mérjem ki (kössem ki, és kapjon direktben 230V-ot, azzal nem csinálok bajt?)
Mit javasoltok, hogyan kezdjek neki a hibafeltárásnak/javításnak? Vagy szóljak egy hűtőszerelőnek egyből, hátha a gázzal van probléma?

Van hozzá egy ilyen leírás: http://www.odvlhcovac.sk/sub/odvlhcovac.sk/images/manualy_odvlhcova...ik.pdf

Előre is köszönöm bármilyen építő jellegű hozzászólásotokat, segítségeteket, üdv : Laci
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2014
(#) Libus hozzászólása Okt 14, 2014 /
 
Szólj egy hűtőszerelőnek, ha a kompresszor megy, de nem hűt....
Következő: »»   5 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem