Fórum témák
» Több friss téma |
Ahogy írtam, minden csatlakozót le kell húzni a vezérlőröl és úgy mérni. A motorra menő 3 vastag vezetékek valamelyikén 36 voltot mérünk, akkor azon a csatornán zárlatos a FET a vezérlőben. Hallokat ki kell cserélni.
Hello! A vezérlő adja az 5-6 Volt feszültséget a HALL-oknak az 5 vékony szálas csatlakozón keresztül a piros,zöld,kék,sárga vezetékeken,a feketén pedig a - tápot. A kék,sárga,zöld vezeték HALL-jai húzzák le ezt az 5 voltot nullára. Tehát ha össze van dugva az 5 szálas csati a motorral,és nincs a kék,sárga,zöld vezetékeken a feketéhez viszonyítva semmi fesz,akkor nem a HALL-ok rosszak,hanem a vezérlő,mert nincs is mit lehúzzanak. Persze nem kötözködöm,csak egy észrevétel. De legjobb kicserélni azokat is,és Biró Feri már nekem is sokat segített,és hasznos tanácsokat adott!Köszönöm Neki!
Kedves etm, amennyire értem a hallokat -a motorhoz menő 5 vezeték a hallok vezetékei kettő a közösitett megtáplálásuk, a maradék 3 pedig , visszaszól a vezérlőnek, hogy vezérlő vezérelj!Ha mérem a megtáplálási 6voltot és ezek egyikéhez vagy a negativhoz vagy a pozitivhoz nem tudok mérni feszültséget, a kerék lassu forgatása esetén, a maradék három vezetéken, akkor azt hiszem a hallok rosszak,- kedves Biro F. után: ezek a hallok kapcsolóüzemüek tehát érzékeli a mágneses teret, adja le a jelet, azt a hiányzó 6voltot, Egyébként 3 fázisunak mondják ezt a rendszert tehát a motor 3 vezetékén 120fokos a fáziseltolás a taekercsrendszer csillagba kötött. Szerintem a hallok jelei biztositják a 3fázis kialakulását-ez nem biztos hogy igaz ,mert a vezérlő egymagában képes 3fázisu feszültséget produkálni. Ez vezérli a kommutációt mármint a hallok, ezt bőven nem tudom egyenlőre felfogni. Nemhogy a nagyon bonyolultvezérlőről lila gözöm sincs, de legalább a müködést kapirgálnám,az viszont biztos, hogy a forgás ugy jön létre , hogy kialakul a forgó magneses mező, ami belekapaszkodik az állandó mágnesü forgórészbe. Tegnap a google-ba bldc motor szerelése beütve a you tub-on kiadott egy nagyon jó magyar videót erről, ekerékpár agymotor leleményes készülékkel finoman szétnyomva, remélem holnapra már én is ezzel csinálom a motor szétszedését olyan hasznos videonak tartom, ebben a témában de nem tudtam gratulálni nekik , jobban kéne érteni a számgéphez. Ha valaki megnézi tudja meg, hogy a készülék alja,amit rácsavartak az egyes racsni helyére egy hatos rossz racsni közepe. Én a kerékpárhoz értek a legjobban erről lehet engem kérdezni. Jó hétvégét mindenkinek, köszönök minden segitséget.
Hello! Igen,nagyjából így van ahogy leírtad. Én csak azt írtam,hogy ha széthúzod a vezérlőről a motor minden vezetékét,3 fázist és HALL csatlakozót is,csak a táp legyen rajta a vezérlőn. Direkt akksiról ami megy piros,fekete legyen feszültség alatt,és a kontakt zártól vissza jövő piros vezetéken is legyen meg a táp fesz. Ha ez meg van,akkor ugye a hall 5-ös csatiban ami a vezérlőből jön ki(mivel a motort lekapcsoltuk róla), a vékony fekete-piros közt 5.5 Volt van.De ha megméred a vékony fekete-zöld között a feszt,akkor az mennyit mutat? (szerintem ugyanannyit,ha jó) Ha mutat valamit,akkor én arról a feszültségről írtam a fentiekben.Azt amit ott mérsz,azt nem a HALL-ok biztosítsák,hanem a vezérlő.Ha nem mérsz semmit,akkor nem jó a vezérlő. HALL-ok nélkül kell hogy legyen fesz, a vékony sárga,zöld,kék vezetékeken is a vezérlőnél a vékony feketéhez képest. Üdv!
Sziasztok!
Dinamyc DS-100/161 speed controller programozáshoz keresek értő szervizest,szakembert.Rokkant kocsim controller-ét kellene újra programozni. Tip Electric mobility scooter "Rascal" 8 mph sebességre képes ,melyet 2 db 75 ah munka aksi biztosít. Minden segítséget Köszönök.
Szia!
Keresd őt, úgy tudom van programozója, de ha mégse, akkor biztos tudja, hogy kinek van. EÖRS KEREKESSZÉK SZ. 20/415-3789
Ha nem sikerülne, akkor nekem van egy ilyen elektronikám.
Szia Webinas!!!Köszönöm segítségedet,további szép estét.
Volt más munkám és nem haladtam semmit a tornádóval előre megcsináltattam az agymotorszétszedő szerszámot, meg valaki igérte , hogy eljön és segit valószinü a motor hall szenzorait kell cserélnem mert nincs semmi fesz rajta kerékforgatás mellett a vezérlő javitása egyik fázishoz tartozó mosfet tönkrement , mondta Biro f. uram a gázkarban sikerült a hall szenzort cserélni jön is ki a fesz, még a motor hall cserék is elmennek talán, de a mosfet meg a vezérlő nagy fehér ismeretlen hogyan lehet mérni valamit egyáltalán kapcsolási rajzot nem kaphatnék valakitől?
, vagy meglátszik szegény mosfeten hogy kipurcant? aztán ki kell cserélni és már huzhatom is ki magam? Egyáltalán mért szálltak el a motor hall szenzorai? . A vezérlőt hogyan lehet kimérni oxiloszkoppal?- És a vezérlőt mérni digitális müszerrel, hogyan lehet? Szeretnék belefolyni az elektronikába. Köszönöm az eddigi segitségeket hozzászólásokat SOS üdvözlet mindnyájatoknak
Hello! Ha a MOSFET zárlatos,akkor a hozzá tartozó fázis,és a GND(fekete) között ,vagy a hozzá tartozó fázis és a vastag piros között zárlat van.Ha pedig nem ,akkor dióda állásban 560 ohm körüli értéket mérsz egyik irányba,a másikba pedig semmit a fázisok és a GND,majd a fázisok és a + táp között. Ha a vezérlőt csak a tápra kapcsolod,a többi csatlakozót széthúzgálod,akkor a gázkar csatin kell hogy legyen vékony piros=+5V,fekete=GND, harmadik=visszajövő jel. A HALL-ok csatlakozóján vékony piros=+5 Volt, fekete= GND,vékony sárga=+5V,vékony zöld=+5V,vékony kék=+5V..Ha ezeket az értékeket nem méred rajtuk,akkor hiába is cseréled a HALL-okat, többet ér inkább ha a vezérlővel foglalkozol. Üdv!
Sziasztok! A minap hozzám került egy 36v tornádó töltője. Állítólag zárlatot kapott de szemmel láthatóan nem éget ki semmi.
Egy kevés méregetés után csak a töltő elején van áram a tekercsekig.
Tetszik,hogy be se kell jelentkezni, szóval szétszedtem a az agymotort a tornádó018 tipusut ezt a bldc motort itt már csak angolosan lehet kommunikálni nem tudom minek a röviditése, megvannak a hall szenzorok be vannak betonozva a lemezelésbe meg a horonyba a horonyban lévő forditva van behelyezve egyiknek letörtem a kivezetéseit a másik kettöt próbáltam mérni a ledes Biro F. úrtól kapott kapcsolással az egyik mintha zárlatos lenne a másik meg nem kapcsol már amennyire egy bicikli kilométeróra mágnes elég erös neki, tényleg mennyi Gauss ez a permanens mágnes ami a motorban van B egyenlő müször H meg olvasom a hiszterézis görbeének is van itt valamilyen szerepe magas az indukció értéke ebből lesz a nyomaték az áram meg negativba is átmegy tehát hiszterézis veszteségről is beszélünk az áram nagyságát pedig a mágneses telitődés is határolja. ha kapitális marhaságot irtam ne vegyétek a szivetekre, Ránézve a vezérlő paneljára kissé félelmetes számomra,ezeket a mosfeteket próbálom egyenlőre becserkészni, etm útmutatása szerint köszönöm szépen. Itt Győrben kaptam hozzáértő segitséget csak lassan haladunk, objektiv okok niatt. Az elözöleg már olvasott TLE4905 Hall szenzor jó lesz a motorba?-kérdezem és hol tudom beszerezni legyetek szivesek válaszoljatok hogy miért mentek ki a hall szenzorok?-mert még a gázkarban is rossz volt a hall azt már kicseréltem az jó. Ez a 5-6V vezérlőfesz valami miatt megnőtt s ez végzett a hallokkal?-nem gondoljátok? Válaszoljatok legyetek szivesek előre is köszönöm. üdvözlet
Sikeres motor szétszedés után mind a három hall elemet cserélni, de a középsőt fordítottan vagyis írással lefelé kell berakni. Hall csere után ne rakjuk össze a motort, ellenőríni kell a működésüket, ha minden rendben van akkor szereljük össze. Én az SS41 tipusut szoktam berakni és a HQ elektronikából rendelem. A vezérlőre még visszatérünk, újra kimérünk pontról-pontra minden feszültséget.
Szia! A gázmarkolatban egy HALL IC van, a gázkarban egy pici mágnes van eredetileg, ahogy húzod a gázt, úgy nő a kimenetén a feszültség. Bármelyik villanybringás boltban kapsz gázmarkolatot, de ha nem akarsz venni, akkor mérd ki a 3 vezetéket, egyik a test, másik 5V, a harmadik pedig a vezérlőfesz. Ide köss be értelemszerűen egy potit, olyan 1-2,2K körülit, én is ezt tettem az enyémmel, mert én németországból jutottam egy ilyenhez, de annak a komplett kormány hiányzott. Nem tudom, hogy kinek szánod, de ez eredetileg gyerek roller, én anno páromnak hoztam el (egy ismerős németbe költözött magyar családtól kaptam ajándékba, sajnálták volna kidobni), de csak egyenes terepen boldogult párom súlyával (kb 65-70kg), a boltba járáshoz akarta használni, a boltba eljutott vele, egész enyhén lejt odafelé az út, de hazafelé már az a kis emelkedő is kifogott rajta, állandóan letiltott az áramhatárolás a vezérlőben. Kiiktatni nem akartam, inkább odaajándékoztam a szomszéd kissrácnak szülinapjára, párom pedig kapott egy erősebbet.
A következő müvelet,kivésni a régi hallokat,aztán gyorsan beszerezni az ujakat, és belecsinálni a helyükre, epokitra gondoltam beragasztani az jó lesz kedves Biro F. ? Hallgatok rád az ss41 -eket szerzem be a HQ elektronikából, még nem csináltam megpróbálom, mármint a beszerzést. Egyébként a hozzáértő segitségem szerint a vezérlő jó a mosfeteket le fogom én is ellenörizni had fejlödjek. Sietek nehogy leessen a hó, mert hidegben autózni jó. Azt irtad a vezérlőre még visszatérünk, ujra kimérünk pontról pontra minden feszültséget, ezt lenne jó végigcsinálni!
Hello! Arra azért ügyelni kell,hogy amelyik HALL éppen kapcsol,az a 0-ra húzza le a kimenetét,vagyis a vissza jövő jelet a bekapcsolás ideje alatt.Tehát ha a vezérlő jó,akkor a kerék lassú forgatásánál amelyik HALL vissza jövő vezetékén 0 Voltot mérsz a - táphoz képest,az a HALL van éppen bekapcsolt állapotban.Ha kikapcsol,akkor van a kimenetén 5 Volt körül.Ezt nem szabad össze téveszteni a fordított verzióval! Remélem ezzel segítettem!Előzőleg írtad,hogy a zöld fázison 36 Voltot mérsz.Nem lenne szabad hogy legyen rajta fesz,csak ha elfordítod a gázkart.Sikeres javítást!
Üdvözletem. Segítséget kérnék. 10 éves Tornádó biciklim menet közben hirtelen elgyengült, remegve ment a motor. Csak tolni lehetett. Akkuk jók. Szétszedtem, Hall elemek tápfeszültsége 13V, kimenetük 0 és +5V között vált, kerék kézi forgatásra, gondolom jók. A vezérlő elektronika PWM jele oszcilloszkóppal mérve nagyjából azonos mindhárom motorra menő vezeték és negatív között mérve. Ezalatt a kerék forog lassan, remegve. Motor vezetékek széthúzva, tehát nem csatlakozik az elektronikához, azaz semmihez, így mérve tekercsek ellenállása a következőt adta: zöld-kék között: 0.35Ohm, sárga-kék:0.43Ohm, sárga-zöld:0.60Ohm. Ha jól tudom ennél a motornál mindhárom tekercs azonos ellenállású lenne. Egyforma értéket kellene kapni. Igaz, hogy mindhárom tekercs benne van mindhárom mérésben a delta kapcsolás miatt, de akkor is azonos értékeknek kellene lenni. Jól gondolom, és a motorban, azaz a tekercsekben van a hiba?
Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2014
Hello! A tekercseknek azonos ellenállásúaknak kell hogy legyenek. Ha megbízható a mérésed,akkor valószínű menet zárlat lett.Morogni akkor szokott,amikor 1 fázis vagy kiesik,vagy pedig"beragad".Akkor ragad be amikor zárlatos a FET,vagy egyik HALL átüt,és állandóan ad jelet a vezérlőnek,és állandóan bekapcsolva marad a fázis. De ezt a szkóp kimutatja.Ha az jól mutatta,akkor ez a hiba kizárva.Marad a menet zárlat.Üdv!Esetleg,még mérd meg az ellenállását a fázisoknak a motorház felé(vasmag felé),és a HALL-oknak is az ellenállását a vasmag felé Mohm tartományban tedd a műszert.Teljes szakadást kell hogy mérj.Ha nem,akkor valahol átüt a vasmagra a tekercs. Üdv!
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2014
Üdv. Ellenállásmérés a tekercseknél megbízható, ezredohmos műszerrel mérve, többször egymás után is ugyanazt adja. Fémház felé nincs vezetés Mohm méréshatárban. Írtad, hogy a tekercseknek azonos ellenállásúaknak kell lenni -szerintem is- akkor biztosan itt a hiba. Lehetőségem lesz még másik kerékkel-motorral megpróbálni, és utána vennem kell bele motort.
Köszönöm a segítséged. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2014
Üdv!
Általánossagban érdeklődnék, hogy a gázkarokban található Hall IC-ket, mivel lehet hehelyettesíteni? TLE sorozatból llehetne?
Üdv.
Lineáris hall szenzort keress, például az ss495-öst.
Köszi a gyors választ, utána is néztem hogy mit tud. Beszerzési lehetőséget tudnál mondani, mert én csak külföldön találtam.
Egyedül a HQ-t nem néztem tegnap, de most nézem és van nekik. Köszi a segítséget!
etm-nek A pedálszenzor a pedál elmozdulást ézékei és "gázadás"nélküli ütemben rásegít a pedálhajtásra. Az én Lofty-m így működik.
mesti87- Miután a töltés során az"inteligens " töltő figyeli az akku feszültséget és a töltőáramot,
nem mindegy, hogy az akkumulátor kapocs feszültsége mennyi. A 12-, 24-, 36-, és a 60v-os akkukhoz más-más töltő kell. Ugyan lehet gyártani univerzális töltőt is, de az többségében labor céra, profiknak készül. Szánd rá a 10eFt-ot (egy akku ára),mert a töltőd is tönkremegy és az akkukat is ki lehet dobni.
paperboly Júl 6, 2014
A töltőd jó. Erre a paraméterre van gyárilag állítva. A 300mA pedig a csepptöltés. 6-8 órán tul ne töltsd. Az akkumulátor élettartama töltési ciklusokban van meghatározva. A három szegmenses kijelzőnél a második kialvása után kell tölteni. Minden tültögetés gyarapítja töltések számát ( csökkenti az élettartamot).
Hello! Ez így igaz,ahogy írod.Csak azt nem tudtam még megtalálni ,hogy a válaszod mire vonatkozik? Üdv
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2014
Sziasztok!
paperboly Júl 6, 2014 " Van egy 48V-os elektromos robogóm, aminél a gyári töltő 1.8A-rel kezd. Jelenleg 4db 12AH-ás akkupakk van benne, nem lehet probléma ez a kezdőáram? Valamint szeretném figyelni a töltőáramot egy LED-es ampermérővel, mert ez férne bele, csak nem tudom, hogy a működéséhez szükséges feszt nembaj, ha a töltő ventilátorának a 12V-járól szedem e le. Mellékelek képet a töltőről, meg a mérőről. Valamint megtudja valaki így ránézésre mondani, hogy ez tudhat e csepptöltést? Ledkijelzése annyi hogy piros mikor tölt, zöld ha kész. Mulltimeterrel rámértem töltéskor, 1.8A-rel kezd, olyan 300mA körül átvált zöldre." A válaszom erre voatkozik. Üdv: janbor.
12AH akkunak nem árthat az 1.8A töltés. Én két évig 3A töltővel töltöttem a 12AH akkukat, semmi gond nem volt, ebből gondolom. Csepptöltés megállapítható amperméréssel, tehát ha zöldre vált a töltő, akkor folyik-e áram. A töltő ventilátor áramkörnél mérni kellene az áramfelvételt, ha ehhez képest kicsi a led ampermérő fogyasztása, akkor jó lehet. Nem tudni mennyivel terhelhető a ventit tápláló ák.
Én egy mechanikus időzítőn keresztül töltöm a bicót, mindig beállítom a várható töltésidőt, ezután kikapcsol. Ha a töltő nem kapcsolna le, az időzítő kikapcsol. Sokszor nem kapcsol ki a töltőm sosem.
Áttételt szeretnék méretezni egy elektromos motor építéséhez. Adott minden hozzá 1,4kW 200V DC motor, 20db 9Ah 12V akku, szabályzó építés alatt. A problémám az volna hogy 5000-es névleges fordulatszám van megadva neki, ez terhelés alatt mennyire eshet vissza? Mert nyilván a terhelt fordulatszámhoz kellene az áttételt kialakítanom. Névleges fordulatszámra 1:9-es arány kellene, ha elég lenne 1:5ös is akkor külön áttétel nélkül kis első és nagy hátsó lánckerékkel megúsznám a dolgot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |