Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Esetleg egy kapcsolási rajzod lenne? Honnan hova milyen vezetékek...
Sziasztok!
Az előző oldalon tettem fel egy kérdést, amire részben kaptam is választ, amit köszönök szépen. Ma kipróbáltam a bontott lámpakapcsolót, amit vettem. A kollégám autójában hibátlanul kapcsolt. Az én régi kapcsolóm semmit nem kapcsolt az autójában belöl. Beletettem az én autómba a bontottat. Erre az egyik rendszámtábla világításom életre kelt + a fűtéskapcsoló elkezdett világítani, igaz kicsit halványan. A többi sötét maradt. Most akkor mi van ilyenkor?
Udv Mindenkinek!
Skoda Octavia 3 / 2009 -es evjarat van nekem, es az uzemanyagbefecskendezes nem az igazi. Gyakran / nem mindig / , de elofordul, hogy az utolso 6-8 liter gazolajat elraktarozza haborus idokre. A szintjelzo jol mukodik. A megteheto tavolsagot jol szokta megsaccolni, de miutan megjelenik az alacsony uzemanyagszintjelzo lampa, csak par kilometert lehet vele megtenni aztan megall... Nemetorszagban a szakszerviz azt mondta, hogy a verda hibatlanul mukodik, csak tankolni kell bele... Magyarorszagon is elvittem szakszervizbe / biztos, ami biztos /, es ugyan az volt valasz. Megallapitottak, hogy a tank nem serult, megmertek a benne levo uzemanyag mennyiseget, kiszereltek az uzemanyagmero muszert, bevizsgaltak. Minden jo. Korrekt adatokat mer. Aszondtak, nincs semminek semmi baja. Ezen felbuzdulva leteszteltem, es megis megallt, mikor meg 80 km-re elegendo uzemanyag volt a tankban /kb:6 liter/. Szerencsere ezt 100 meterre csinalta egy benzinkuttol, ezert nem gyujtottam fel. Esetleg van Valakinek otlete, mi lehet a problema? Előre is köszi a tippeket. Amit nem irtam, 2.0 Diesel moci, elso kerekmeghalytas.... A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2014
Hello mindenki!
Van egy 2004-es skoda octaviám, amibe 1.9 Tdi motor van. Lassan két éve van nálam és minden rendben volt vele. Azonban idén tavasszal menet közben egyszer csak mintha eltűnt volna belőle az erő. Olyan volt mintha csak az 1.9-es dizel ment volna turbó nélkül. Leálltam majd újraindítottam és ismét visszatért bele az erő. Később ismét előjött ugyan ez a hiba és a műszerfalon meg is jelent a sárga motorjelzés. Valamikor teljesen jól ment az autó és sárga jelzés sem volt, de valamikor meg elveszett az erő és volt hibajelzés is. Mindig leálltam és újraindítottam. Mikor ezt megelégeltem begurultam a szervizbe. Hibakód leolvasás meg is történt. Majd kijavították a hibát. (Nem tom pontosan, hogy mit csináltak de valami elektromos meghibásodást, érintkezéssel kapcsolatos dolgot javítottak) Utána nem is volt vele baj. Azonban pár hete ismét előjött ugyan ez a hiba. Már legutóbb a szervizbe is kicsit tanácstalanok voltak a szerelők és mi is lehet hiba. Arra lennék kíváncsi és más skoda tulajdonos nem találkozott-e hasonló hibával? Vagy valaki aki hozzáértő nem tudna-e javasolni valami tanácsot, hogy mi lehet pontosan a hiba. Csatolom a hibakód leolvasását hátha segít valamiben. Előre is köszönöm a segítséget!
2009-ben még nem volt Octavia3.
Tévedésben vagy. Neked egy Octavia 2 FaceLift autód van.
Szerintem ez természetes viselkedés. Nem azért áll meg az autó, mert kifogyott az üzemanyag, hanem mert kevés és a motorvezérlő leállítja, nehogy levegős legyen a rendszer.
Megmondták a szerelők is. Csak tankolni kell bele
Sziasztok!
2001-es 1.9 tdi 110le (asv) octaviám van. Az akkumlátoron elhelyezett biztosíték dobozban a 150A biztosíték ériintkezői megolvadttak .A biztosíték egyben van ,de körülötte a műanyag megolvadt.Ha jól tudom ,ez a kábel a generátorhoz megy... kérdés :-mi az oka a hőnek ? -biztosíték doboz csere után (persze egy alapos kontakt vizsgálat után) vajon ok.vagy van valami pontos kiváltó ok? Köszi.
Az ok a rossz érintkezés. Egy ilyen nagy áramú helyen a bizonytalan kontakt igen sok hőt termel.
Szia! A múltkor néztem egy dízel rajzát és az üza. lekapcsoló szelep, töltőnyom. határoló szelep és az izzító reléje egy áramkörön van. A Te esetedben mindegyikre rövidzárlati problémát hoz a hibatároló de egyenként is motorleállást eredményeznek (kiv. izzítórelé). Indokolt volna egy rendkívül körültekintő vezetékköteg átvizsgálás azokon a helyeken ahol vízszintes csatornában fut a köteg a motorblokkon és ha nem is lehet alánézni a kötegnek de alácsúsztatni hőálló szigetelő anyagot. Ezek után csak reménykedni lehet abban, hogy a hiba elhárult.
Szia! EZEN a képen jól látszik, hogy kizárólag csavaros kötéssel csatlakoznak a speciális olvadóbetétek a táblán. Ha tehát megolvadt a tábla műanyag része az kizárólag átmeneti ellenállás okozta laza kötésből adódik. Ez a biztosíték alap esetben 110A értékű, balról az első a sorban az akku tetején. Talán több esetben is rajta volt az egész terhelés a 30. ponton (klíma, világítás, fűtés, audió ..... ).
Szia! "Amarton" már érvelt ebben a kérdésben, én csak annyit tennék még hozzá, hogy a szintérzékelő pálya alsó szakasza szokott a leginkább megkopni a kevés üzemanyag-ot használó tulajok kocsijánál. Ha mindig le van fogyasztva az ellenálláspálya alsó szakaszáig a szint, akkor többször van kitéve az üza. úszó a hintáztatásnak ami a csúszkát erőteljesen "söprögeti" a skálán. A mutatón persze semmi ilyen ingadozás nem látszik a leolvasási összegzésből kifolyólag amit a vezérlő majd egy értékként megjelenít. A másik dolog pedig a tank aljában lévő esetleges szennyeződés (inkább a vízre gondolok) koncentráltabb bejutása a csőrendszerbe. A szűrők sem tudnak mindent megoldani. Nem mindegy, hogy 6literben lötyög fél deci víz, vagy 1.5literben.
Valoban roszul irtam a tipust. Bocsi.
Azonban, ha meg 6-8 liter uzemanyag van a tankban, szerintem nem kellene megallni a motornak, hiszen ekkor meg 100 km megteheto vele. Elvileg. Es ezt is csak idonkent teszi. Ugy tudom, pont erre valo az uzemanyagkilyelzo utolso 1/4 -e, ami papirforma szerint azt jelzi, hogy tartalekrol megy a verda. Mind 1. Legkozelebb legfeljebb felgyujtom. .
A kocsi csak nagyon ritkan megy 1/2 tank uzemanyag alatt. Tehat a kopas ki van zarva. Nemreg kiszereltek a tankot es a szintmero muszert is, mind a ketto hibatlan, igy ezek a gondok kizarva. Egyszeruen, ha tartalek, vagyis a tank 1/4 -e ala er az uzemanyagszint, nem hajlando tovabb menni. Nemtom miert... .
Illetve,hogy 5 ev alatt alig 40 000 km a futott tav. Tehat kopas alapbol nem kellene, hogy komolyan befojasolja... A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2014
Nem azt akartam mondani, hogy a Tiéd kopott, hanem megkophat ha az alsó részen van használva a szint. Az a kérdés, hogy az úszó a szintnek megfelelő értéket tudja-e mutatni az általa beállított görbületével? Azt kellene tudni, hogy a hasonló mutató állás milyen ellenállás értéket mutat egy másik autónál? Esetleg az úszó oldalra lehet görbülve és azért nem ér le a tank alsó "tepsi" formájába.
Koszonet a valaszert. Bar a szintjelzo helyes erteket mutat, legalabb-is a szakszervizben mikor kiszereltek es bevizsgaltak ezt mondtak, azert ki fogom probalni masik verdanal is, ha lesz lehetosegem.
Koszonet az otletert.
Sziasztok!Tanácsot kérnék,amit előre köszönök!Röviden 98-AS 1.9 tdi 90le Octaviám menet közben leáll,nem világít az izzítószál gyújtáson amikor a hibát produkálja.Ekkor a vag com se látja a motort csak a műszerfalat lehet olvasni.Először adagolóra gondoltam de miután féktisztítóval sem indult így szerintem az izzitás áramellátásával van gond de nem találom egyenlőre a reléjét sem.Egy esetben a motor előtt álltam semmihez nem nyúltam 3 kattanást hallottam és utána megpróbáltam és indult.Minden tippet várok és még 1x köszönöm.
Szia .Köszi,valóban a laza kötés volt a bibi.....az akksinál azt gondoltam minden ok,kiderült mégsem.Most komplett biztosíték-doboz csere.....
Sziasztok!
Arra tudna valaki valami megoldást ,hogy miért indul nehezen az autó melegen (víz 90)? 1.9 tdi asv octavia. vízhőmérséklet jeladó már cserélve...... Hidegen "pöcre " ,csak melegen indul nehezen.
Több oka lehet. Önindító hiba, adagoló kopás, motor kopás. A vízhófok jeladó tévút, mert az ilyen hibát nem okoz, inkább az ellenkezőjét.
Sziasztok! A múltkor írtam ITT egy látszólag megoldatlan problémáról ami nem kis fejtörést okozott számomra. A "00282" hibakód ami több alkalommal is beíródott a hibatárolóba (a MAP hiba már nem) érdekes módon csak sebességváltással egybekötött fékezés alkalmával okozott motorleállást. Egyszerűen nem tudtam mire vélni a dolgot, hiszen a motorvezérlő 1500f/p alatt már alapjáratnak veszi ezt az értéket. Ezek után erre összpontosítva és odafigyelve a fordulatra már nem okozott gondot a fékezés sem. Érdekes!? Szinte biztos voltam benne, hogy nem kell egyelőre V60-t vennem és MAP szenzort sem. Pedig elkeseredésemben érdeklődtem egy (állítólag specialista) szerelőnél aki azt mondta, hogy mivel már 14 éves a kocsi, a V60-nak már 4 éve rossznak kellene lennie. Ezt a süket szöveget! Bele kellett ismét másznom a motortérbe és az összes V60-ra csatlakozó csöveket és kötéseket górcső alá vettem, de szó szerint. Aki keres az talál is alapon a fékszervó és V60 közti csőszakaszt nézegettem amiben van egy visszacsapószelep is ami csak fékezéskor aktiválódik (a szervó hatására kinyit), az összekötő ívben ki volt repedve szinte alig észrevétlenül, mert fényes a felülete. Valahányszor fékezés történt a váltások alkalmával a V60 alatti rész mintegy kilyukadt a visszacsapó szelep működésére és a fojtószelep levágódott alaphelyzetébe amire nem tudott rászabályozni a motorvezérlő. Rákerestem a részegységre és 8500Ft körüli az ára stul-stül ahogy a képen is látszik. Gondoltam ráérek később is megvenni, így a repedt részt betekertem szigetelő szalaggal ami kb. 5Ft-nyi összeget emésztett fel. Nesze neked diagnosztika .... Mindezt azért akartam leközölni, hogy a jelenség megfigyelése mennyire fontos lehet a későbbiekben és nem kell azonnal a fődarabokat kicserélni, mert azt mondták.
Önindító,adagoló teszi a dolgát rendesen...a motor pedig nagyon ok.
Valószínű az elektromos problema,mert ha a vízhőfok jeladóról lehúztam a csatit,pöccre indult melegen (víz 90) .... Mivel roppant kellemetlen volt a hosszú "köszörülve" indítás,ezért most az indítás alatt 1 relé segítségével ki van iktatva a jeladó. Így meleg motornál is könnyedén indul ...de azért még érdekelne a hiba oka...
Az a darab cső külön is kicserélhető. Nem bíznám a szigetelőszalagra túl sokáig a dolgot.
Sziasztok. A klíma elektromágnes nem kap feszültséget. Octavia I 1.6i BFQ.
Van valahol külön bíztositékja, vagy minden eböl megy??
Ne legyél teljesen biztos az elektromos problémában.Pont Ilyen hibát okoz ,ha tömitetlenség van az üzemanyagrendszerben.Nálam egy kirepedezett visszafolyócső okozott ilyen hibát: hidegen ill. melegen pár percen belüli újrainditásnál hibátlanul indult, melegen 15 perc után felhúzós lett.Ha elektromos hiba van, diagnosztikával megállapitható.
Sziasztok . Octavia 2004 1.6i BFQ manuális klímához van valakinek rajza?
Köszi.
Sziasztok!
2002-es AKL O1-hez nincsen valakinek biztosíték tábla rajz? Tolató lámpáim nem világítani, izzók jók...talán biztosíték..... De vajon melyik lehet??
Szia!
Küldöm... Még valamikor VIM testvérünk tette ide fel.
Köszönöm! Nagy segítség!
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |