Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Még egy kérdés. A rajzon a nyáknak kell plusz 8-10V táp is. Mínusz nem kell? Muszáj hogy 8-10V legyen? 12-14V nem lehet?
12V-ról is megy, de ha nagyon biztosra akarsz menni rakj be egy 8V stabilizátort, a minusz az a GND csatlakozó.
Bocs hogy ennyire hülye vagyok, de még kérdeznék valamit. A rajzon egyértelmű, de a nyákon nem tudom pontosan, nem vagyok benne biztos hová megy a pl. 12V-os táp.
Igen oda megy. A másik forrpont vezetösávja a bemenö és kimenö testjével összevan kötve.
Igen, pont ezért kérdeztem, mert a másik forrasztási pont is ugyanabban a keretben van, viszont a GND Be és Ki -vel van összekötve.
Sziasztok. Van egy Interconti PA5840-es erősítő nálam, szívességből mondtam, hogy ránézek. A hiba az volt, hogy elszállt egy FET. Na most ez gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a 10DB IRFZ34N-ből 6 kuka. Cseréltem az összeset 44N-re, izzós áramkorláttal próbáltam, az izzó teljesen világított. Gondoltam az a 2A nem elég neki induláshoz, bekötöttem nélküle, nem volt így sem túl nagy, olyan 4.5A körül vett fel, viszont kb. 1 perc múlva két FET szintén elszállt. Kivettem a két egyenirányítót, kimértem, az működik. Kicseréltem ismét a két hibás FET-et, és GRAETZ nélkül a táp indul, megjelenik a 90V körüli váltó, 220-as izzóval terhelve működik szépen, tehát valószínűleg a végfokban van a hiba. Még nem mértem ki a végfok tranyókat, de 2SB688 és 718 páros (6 pár)van benne. Ezeket szépen kiméregetem majd, de a kérdésem a következő: Ha találok hibásat, akkor azt ha a párjával együtt kiveszem, akkor elindíthatom az erősítőt? Okozhat problémát, ha egy-két pár tranyó hiányzik belőle? Mivel arra gondoltam, hogy a többi tranzisztorra egységnyi többletfeszültség juthat, és tönkremehetnek (Ezt nem tudom pontosan, csak feltételezem). Illetve még annyi, hogy ezzel a 6 párral vajon mennyit adhat le az erős RMS-ben? A segítségeteket előre is köszönöm!
Illetve még arra is gondoltam, hogy az lehet a baj, hogy néhány tranzisztor és FET valamint a ház között nem volt műanyag szigetelés, csak paszta. Ez milyen problémákat okozhat? Mert gondolom nem hülyeségből vannak ezek galvanikusan elválasztva egymástól. Ez okozhat interferenciát, vagy más komolyabb jelenségeket?
Ott valami más gond is lehet, mert ha a végfok zárlatban van akkor tiltani kellene neki a tápot, tehát elindulás után közvetlenül a tápnak le kellene állni.
Ha sztereó a végfok (a kép alapján ezt nehéz eldönteni), akkor 3-3db végtranyó van csatornánként, ebből 1-1 is elég a működéshez, persze ekkor nem terhelhető. Ha cseréled akkor mindet illene, vagy ha nem akkor meg kell nézni a kialakuló nyugalmi áramot, ami nekem így is magasnak tűnik, mert 1-1,5A-nél nem vehetne fel többet üresjáratban az egész. Az alu házon elvileg rajta van a negatív, a tranyók hűtőfülén pedig az aktuális tápfesz, tehát mindenképpen el kell szigetelni őket. Ugyanez igaz a tápra is, ott a fetek drain-jén ott van a 12V, az nem rakható közvetlenül a házra. A teljesítményéről itt írnak, de meg is lehet mérni.
Igen, a nyugalmi áram az nekem is eléggé gyanús volt, hogy magas, de a végfokban van a hiba nagyon valószínű és a szigetelés is gyanús volt. Hazamegyek, méregetek, szigetelek és indítok majd. Esetleg tippet tudnál adni, hogy mi az amit érdemes még megnézni?
Hali!
Segitséget kérnék,mivel helyettesithetem autos erösitöbe ezeket. F1b2cai,F1b2cci tranzistorok. Elöre is köszönöm.
Hello. F1b2cci helyet használhatsz BYV74, BYV52, és talán MBR20100CT.
A másik tipusra sajnos nem tudom.
Sziasztok ,segitcség kellene mit lehet csinálni ,az alapzajal a kocsivégfoknál kicsi hang erőnél be hallik a motor milyen szűrésre lenne szűkség.
Valószínűleg földhurokkal van gondod, különben nem lehetne zajos. Már ha a generátor zaja hallatszik bele, de egyébként is.
Hogyan vezetted a huzalokat az erösitöhöz?
Az auto sofför felöl a pozitivat, s anyosülés felöl a jelet? A kettöt nem ajánlott egymás mellet vezetni.
Egyben van ,de szét kell akkor választanom ,köszi a tanácsot.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
Nem biztos, hogy ez lesz a gond, ha elég jó az árnyékolás azon nem jut át zavaró jel. Szerintem a földhurok lesz a gond, ahogy írták neked. Ha az akkutól vitted a testet, próbáld meg hátul adni neki, ha hátul, akkor az akkutól. Vagy vidd a testet a fejegységhez az erősítőtől (az eredetit kösd le róla!)!
Nemrég javítottam meg egy autós erősítőt ki volt benne pukkanva egy tranzisztor a bemeneti áramkörön
és előtte is ezért ment szét ugyanaz a tranzisztor és javítás után ezt csinálja én magamnál kipróbáltam autóba ott nem lett vele semmi pc-nél is egy 1100W-os tápra ott is minden oké na, de aki kérte hogy megcsináljam a problémát megcsináltam de az ő kocsijánál ezt a tranzisztort kicsinálja de vajon miért ? És hogy csinálja, ha másik 3 erősítővel bírja és elég volt hogy rákötöttük az áramra jól bekötve igen és pár mp azonnal melegszik és füstöl jó akkor megint új tranzisztor és az áramkört is lemértem műszerrel semmi nem zár jobban mint amúgy kellene minden 101-es és akkor mi okozhatja? Semmi ötletem nincsen ![]()
Milyen erösitö?
Hogyan kötöd be? Milyen hangsugárzót csatlakoztatsz, hogyan? Nincs véletlenül gerjedés? Hol van az alkatrész amit kell cserélj? Pár kép segitene.
Sziasztok
Először is bocsánat ha már valaki feltette ezt a kérdést de órákig keresgéltem olvasgattam nem egyértelmű számomra. Van egy autós erősítőm számítógépről megy a bemenet és ugye és pc-n 2es hangerőn hangos 10-en pedig már nagyon hangos. Ha TV-re dugom rá akkor van egy háttér búgása a hangszóróknak. Kérdésem hogy ellenállást vagy mit kössek elé ? Illetve PC tápról van meghajtva az erősítő.
Szia!
Általában szokott lenni az erösitön 2 poti ami a hangeröt szabályozza. Ha nincs akkor pc és erösitö közé beiktatsz egy potit, hangerö szabályzás miatt.
50k 100k ezeket szoktam használni, de a 20k is jolesz szerintem.
Ha a képen látható módon kötöm be gondolom jó lesz?
Megcsináltam és 100K-s potival. Már nagyjából tűrhető viszont van egy zúgó háttérhang a hangszórókba ami elég zavaró.
Ez sokmindentöl függ.
Általában földhúrok a zavar okozoja, máskor meg a táp szürés vagy nem minöségi jel vezeték használata. Kellene ellenörizni hogy telefonról is megvan-e a bugás, ha nincs akkor földhurok, ha megvan akkor meg marad a táp szürése vagy a rosz minöségü jelvezeték.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. okozhat-e problémát egy hidalt autó erősítőnél, ha a hangszóró negatív kimenete a fejegység hangszórójának negatív ágával összeér?
Hidalt erősítő kimenetén levő hangszóró nem érintkezhet semmivel. Vagy rövidre zárod az egyik erősító kimenetét, vagy sikerül két kimenetet összekötnöd. Mindkét esetben erősítő halál lehet a vége.
Sziasztok.
Lenne egy autós erősítő, amit elég barbár módon megpiszkáltak és ezt a hibát szeretném javítani. FMG33R és FMG33S alkatrészekre lenne szükségem. Próbáltam keresni, de sajnos nem sok sikerrel. Valaki tud abban segíteni hol lehet beszerezni ezeket vagy helyettesítőket ajánlani. Segítséget előre is köszönöm. Csatoltam képet a hibáról. |
Bejelentkezés
Hirdetés |