Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Pedig nem lehet nagy baja. Azaz ha a kimeneti résszel lenne gond akkor gondolom a védelem leoldana, viszont jelen esetben csak halk pattogás van a kimeneten meg mintha baromira halkan és torzítva szólna a zene.
Tuti nem lehet valami kevésbe brutális módon eltávolítani a gyantát? ![]()
Értem, kipróbáltam azt, hogy a dióda híd nélkül kapcsoltam be, úgy hogy bent voltak új biztosítékok. Természetesen kiolvadtak, tehát valahol igen elöl van a hiba, vagy panel lehet, nem?
Ez nem ilyen egyszerü. Ez egy digitális végfokozat, nem hagyományos AB osztályban működik, mint a többi, hanem impulzus szélesség modulációval. Ha megszakad a kapcsoló fet akkor máris nem kapcsol, nem történik semmi, nem mindig zárlatba megy egy erősitő. De lehet, hogy a meghajtó ic halt meg. Ez igy nem lehet megállapitani és kategorikusan kijelenteni sem. A gyantát oldani nem lehet, ezért öntik ki ezzel. Gondolj bele ha vizzel lemosható lenne, akkor hogy védené az áramkört másolás ellen?
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
A j és ly jogos, mindíg elrontom, de a másik? Nem viszitek kicsit túlzásba?
![]()
Lefényképeznéd ennek a panelnek az alját? Lássuk a biztosíték után merre megy még az AC feszültség. Kijelölnénk mérési pontokat rajta.
persze
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
a gyanta oldással kapcsolatba, olvastam egy jó sztorit. Fiatal vegyész az öregnek: Doktor úr, doktor úr, megvan..igen...végre megvan... feltaláltam azt az anyagot ami mindenféle szilárd halmazállapotú anyagot lebont és felold, ez óriási!!! Mire az öreg: Igen? és mibe fogod tárolni? ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
Leszámítva azt a lehetőséget, hogy túl kis értékű biztosítékot használsz, mely a puffer kondik induló töltőáramától villan el, valahol zárlatnak kell lenni.
Látható, hogy az egyenirányító híd diódáival párhuzamosan egy-egy 100nF-os kerámia kondi van beültetve. Vizsgáld őket zárlat szempontjából, bár ezt egy korábbi mérésnek ki kellett volna mutatnia. Nézzük ismét az egyenirányító hidat! Kapcsold a multimétered dióda állásba! Az egyik mérőcsúcsot helyezd a "+" lábra, a másikkal érintsd meg az egyik, majd a másik "AC" lábat. Ugyan ezt ismételd meg a mérőcsúcsok felcserélésével! Mindezt végezd el a "-" lábbal is. Akkor tekinthetjük épnek a Graetz-et ha az előbbi mérési pontokon a mérőcsúcsok felcserélése hatására egyik esetben túlcsordulást jelentő 1-est, másikban 600-700 (a dióda nyitóirányú feszültségére utaló számot) kapunk. Ezek után így folytasd.
Igen elektrolit kondi, mindkét oldalánál mértem, de ugyan az az érték mindkét oldalon.
Sziasztok!
Egy JVC A-GX3-as erősítővel kapcsolatban szeretnék egy kis segítséget kérni. A PL801-es izzó valószínűleg kiégett benne,ezt egy 100 Ohm-os (0.25W) ellenállással és egy vele párhuzamosan kapcsolt kék homorú 3mm-es LED-el helyettesítették,ami egy nagyon picit világít. A D807-es Zener-t (15V,500mW) kivették belőle. Az lenne a problémám ezzel,hogy a 100 Ohm-os ellenállás már szinte teljesen el van égve. Ha kikötöm ezeket megszakad az a táp ág. Mi lenne a jobb megoldás szerintetek? Visszarakni egy ilyen zener-t és egy 16V 40mA-es izzót. Vagy a 100 Ohm-os ellenállást 0.5 vagy 1W-osra cserélni. Esetleg egy nagyobb teljesítményű Zener-t,izzó nélkül. Minden segítséget előre is nagyon köszönök!
Én betennék 1w-os ellenállást, mert 16v 0,5w-os izzót elég nehéz lenne találni.
A 16V 40mA-es izzó 0,64W (ez van itthon) már túlterhelné a Zener-t?
Attól függ milyen teljesitményű zener és mekkora feszültségről szabályoz vissza, mennyi az "elfűtendő" fesz, mekkora áramot enged az előtét ellenállása. Nem látszik a rajz, igy az eredeti kapcsolás sem.
0.5W-os a D807-es zener.
Helló!
TDA8954J D osztályú IC-n alapuló erősítővel foglalkozott már valaki?
Nagyon lekicsinyitődik a kép ahogy feltöltöd, mert a HE átméretezi. Sajnos nem tudok kiolvasni ebből semmit. Tehetsz 1w-os ellenállást, és akkor probléma megoldva. Ellenállásnak az a dolga hogy fűtsön.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
Emeld ki a kondit, úgy mérd meg. A tranzisztor kikapcsolt állapotban is ott csücsül terhelésként.
Üdv! Most mértem az ic602 13; 14; 15 lábai oszcillátorra mennek (13láb-Xout 2,3V; 14láb-GND és 15láb-Xin 2,2V) viszont a 13lábon a 2,3V helyett 4,2V jelenik meg a mikor hálózatra csatlakoztatom az erősítőt.
Szia! Nem biztos, hogy a mérőeszközöd alkalmas erre a mérésre.
Félek nem tud mit kezdeni 16MHz-cel, és a mérőzsinór akár le is állíthatja az oszcillátort. Itt nem közönséges egyenfeszültségmérésről van szó.
Frekvencia mérővel 7kHz -et mérek rajta a 16MHz helyett. Ez okozhatja a a feszültségesést?
Ezzel a problémával kapcsolatban kvarcoszcillátor vagy mérés témában kéne érdeklődj, nem tudok rá mit mondani.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
Szia!
Hogy tudom elérni Spafit? Pontosan mi a felhasználó neve? Mert nem találom. Előre is köszönöm!
Hali.Én pár évvel ezelőtt csináltam egy ismerősömnek ebből BTL-t.2x200-300W körül volt a teljesítménye elfogadható minőségben.Számomra nagyon nem volt meggyőző,de neki tetszett.Azóta is használja.Inkább valami TAS.
Sziasztok!
Lenne egy, 30E Ft-ért megvásárolható Rotel RA 840 BX4, viszont 2 apró tünetet vettem észre. 1. Be-, és kikapcsoláskor amikor a relé kapcsol,pattannak egyet a hangsugárzók. Nem túl hangosan,de meghallható. 2. van egy nagyon halk, ssssssúúgós "alapzaja", kb max 5 cm-ről hallani,távolabbról nem. A fenti tüneteket üres bemenetekkel,nullára és max-ra tekert hangerővel egyformán,változás nélkül produkálja. kérdésem: érdemes megvenni (ennyiért is), orvosolhatóak ezek az anomáliák és mekkora ráfordítással? U.i.: PC-ről szól a zene, Asus xonar kártyával, karácsonyra lehet hoz a Jézuska egy usb-s DAC-ot ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
A súgás szerintem normális. Végfokozat alapzaját hallhatod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |