Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Pedig nem lehet nagy baja. Azaz ha a kimeneti résszel lenne gond akkor gondolom a védelem leoldana, viszont jelen esetben csak halk pattogás van a kimeneten meg mintha baromira halkan és torzítva szólna a zene.
Tuti nem lehet valami kevésbe brutális módon eltávolítani a gyantát?
Értem, kipróbáltam azt, hogy a dióda híd nélkül kapcsoltam be, úgy hogy bent voltak új biztosítékok. Természetesen kiolvadtak, tehát valahol igen elöl van a hiba, vagy panel lehet, nem?
Ez nem ilyen egyszerü. Ez egy digitális végfokozat, nem hagyományos AB osztályban működik, mint a többi, hanem impulzus szélesség modulációval. Ha megszakad a kapcsoló fet akkor máris nem kapcsol, nem történik semmi, nem mindig zárlatba megy egy erősitő. De lehet, hogy a meghajtó ic halt meg. Ez igy nem lehet megállapitani és kategorikusan kijelenteni sem. A gyantát oldani nem lehet, ezért öntik ki ezzel. Gondolj bele ha vizzel lemosható lenne, akkor hogy védené az áramkört másolás ellen? Ezt maximum lekapirgálni tudod minden mindegy alapon. beeeszééélj spaafiivaaaaal Csinál neked egy másikat.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
A j és ly jogos, mindíg elrontom, de a másik? Nem viszitek kicsit túlzásba?
Lefényképeznéd ennek a panelnek az alját? Lássuk a biztosíték után merre megy még az AC feszültség. Kijelölnénk mérési pontokat rajta.
persze
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
a gyanta oldással kapcsolatba, olvastam egy jó sztorit. Fiatal vegyész az öregnek: Doktor úr, doktor úr, megvan..igen...végre megvan... feltaláltam azt az anyagot ami mindenféle szilárd halmazállapotú anyagot lebont és felold, ez óriási!!! Mire az öreg: Igen? és mibe fogod tárolni? A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2014
Leszámítva azt a lehetőséget, hogy túl kis értékű biztosítékot használsz, mely a puffer kondik induló töltőáramától villan el, valahol zárlatnak kell lenni.
Látható, hogy az egyenirányító híd diódáival párhuzamosan egy-egy 100nF-os kerámia kondi van beültetve. Vizsgáld őket zárlat szempontjából, bár ezt egy korábbi mérésnek ki kellett volna mutatnia. Nézzük ismét az egyenirányító hidat! Kapcsold a multimétered dióda állásba! Az egyik mérőcsúcsot helyezd a "+" lábra, a másikkal érintsd meg az egyik, majd a másik "AC" lábat. Ugyan ezt ismételd meg a mérőcsúcsok felcserélésével! Mindezt végezd el a "-" lábbal is. Akkor tekinthetjük épnek a Graetz-et ha az előbbi mérési pontokon a mérőcsúcsok felcserélése hatására egyik esetben túlcsordulást jelentő 1-est, másikban 600-700 (a dióda nyitóirányú feszültségére utaló számot) kapunk. Ezek után így folytasd.
Igen elektrolit kondi, mindkét oldalánál mértem, de ugyan az az érték mindkét oldalon.
Sziasztok!
Egy JVC A-GX3-as erősítővel kapcsolatban szeretnék egy kis segítséget kérni. A PL801-es izzó valószínűleg kiégett benne,ezt egy 100 Ohm-os (0.25W) ellenállással és egy vele párhuzamosan kapcsolt kék homorú 3mm-es LED-el helyettesítették,ami egy nagyon picit világít. A D807-es Zener-t (15V,500mW) kivették belőle. Az lenne a problémám ezzel,hogy a 100 Ohm-os ellenállás már szinte teljesen el van égve. Ha kikötöm ezeket megszakad az a táp ág. Mi lenne a jobb megoldás szerintetek? Visszarakni egy ilyen zener-t és egy 16V 40mA-es izzót. Vagy a 100 Ohm-os ellenállást 0.5 vagy 1W-osra cserélni. Esetleg egy nagyobb teljesítményű Zener-t,izzó nélkül. Minden segítséget előre is nagyon köszönök!
Én betennék 1w-os ellenállást, mert 16v 0,5w-os izzót elég nehéz lenne találni.
A 16V 40mA-es izzó 0,64W (ez van itthon) már túlterhelné a Zener-t?
Attól függ milyen teljesitményű zener és mekkora feszültségről szabályoz vissza, mennyi az "elfűtendő" fesz, mekkora áramot enged az előtét ellenállása. Nem látszik a rajz, igy az eredeti kapcsolás sem.
0.5W-os a D807-es zener.
Helló!
TDA8954J D osztályú IC-n alapuló erősítővel foglalkozott már valaki?
Nagyon lekicsinyitődik a kép ahogy feltöltöd, mert a HE átméretezi. Sajnos nem tudok kiolvasni ebből semmit. Tehetsz 1w-os ellenállást, és akkor probléma megoldva. Ellenállásnak az a dolga hogy fűtsön.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
Emeld ki a kondit, úgy mérd meg. A tranzisztor kikapcsolt állapotban is ott csücsül terhelésként.
Üdv! Most mértem az ic602 13; 14; 15 lábai oszcillátorra mennek (13láb-Xout 2,3V; 14láb-GND és 15láb-Xin 2,2V) viszont a 13lábon a 2,3V helyett 4,2V jelenik meg a mikor hálózatra csatlakoztatom az erősítőt.
Szia! Nem biztos, hogy a mérőeszközöd alkalmas erre a mérésre.
Félek nem tud mit kezdeni 16MHz-cel, és a mérőzsinór akár le is állíthatja az oszcillátort. Itt nem közönséges egyenfeszültségmérésről van szó.
Frekvencia mérővel 7kHz -et mérek rajta a 16MHz helyett. Ez okozhatja a a feszültségesést?
Ezzel a problémával kapcsolatban kvarcoszcillátor vagy mérés témában kéne érdeklődj, nem tudok rá mit mondani.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2014
Szia!
Hogy tudom elérni Spafit? Pontosan mi a felhasználó neve? Mert nem találom. Előre is köszönöm!
Hali.Én pár évvel ezelőtt csináltam egy ismerősömnek ebből BTL-t.2x200-300W körül volt a teljesítménye elfogadható minőségben.Számomra nagyon nem volt meggyőző,de neki tetszett.Azóta is használja.Inkább valami TAS.
Sziasztok!
Lenne egy, 30E Ft-ért megvásárolható Rotel RA 840 BX4, viszont 2 apró tünetet vettem észre. 1. Be-, és kikapcsoláskor amikor a relé kapcsol,pattannak egyet a hangsugárzók. Nem túl hangosan,de meghallható. 2. van egy nagyon halk, ssssssúúgós "alapzaja", kb max 5 cm-ről hallani,távolabbról nem. A fenti tüneteket üres bemenetekkel,nullára és max-ra tekert hangerővel egyformán,változás nélkül produkálja. kérdésem: érdemes megvenni (ennyiért is), orvosolhatóak ezek az anomáliák és mekkora ráfordítással? U.i.: PC-ről szól a zene, Asus xonar kártyával, karácsonyra lehet hoz a Jézuska egy usb-s DAC-ot üdv,Taki A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
A súgás szerintem normális. Végfokozat alapzaját hallhatod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |