Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Szerintem a cső belső eltérítőlemezei a gyárban készültek, ha ezek (akár) egyike is elmozdul, akkor az a cső biztos, hogy kakukk, tehát (a vdeo szerint is) ez a hiba: trace rotation.
Úgy értettem, hogy az időalap és a feszültségalap pozicióját állítva egymásra nem merőleges elmozdulás történik az ábrázolt jelen.
Megpróbáltam, autó és normál triggerelésnél is, földelve, vagy anélkül is ugyan ezt csinálja. Arra gondoltam még, hogy a szkóp burkolatát leszedve, lehet-e valami olyan beállítás, ami vagy alkatész öregedéssel - vagy a nehezen elképzelhető, de a szkóp szakszerűtlen tárolásából - adódik, amit normál felhasználás mellet nem kéne piszkálni, csak pl kalibrálás esetén? 1219-es képet a videón látható beállításokhoz hasonló módon készítettem, 1218-asat viszon trace rotation-állítása után.
Nem gondolom sugár forgatási problémának, inkább az Y csatorna DC szint átvitele valahol
hibás. Előállt az az eset, amikor az oszcilloszkóp javításához oszcilloszkópra van szükség. A bemenetre adott jelet végig kellene követni az Y csatornában a KS cső elektródáig.
Mintha az x csatorna jele beleszólna az y csatornába. Ahogy az x megy jobbra, úgy megy az y fel, ez szinkronban van. Nem lehet, hogy a sugárforgatás nem ks. cső nyakon tekercs, hanem x csatorna -beállíthatóan- y -ra hat, és itt van bibi?
Üdv Tamás
Van egy gyenge kérdésem , a tárolás nem egy nagyobb hangszóró mellet volt ? A számítógép monitor bent volt egy vaslemez szekrényben na az torz kép és fura színeket produkált mikor ráhejeztem a szekrényre egy alkatrész kiszedő mágnespálcát ( rudat ) . Még egy jelen pillanatban nincs mellete erős mágnes , alatta a fiókban mágnes ? Üdv
Elsőre én is ezt tippeltem. Szintén volt "szerencsém" monitor-hangszóró pároshoz...
A szkópokban a ks cső lágyvasas árnyékoló (ágyú) csőben van, ellentétben a monitor csövekkel. Ez nemigen szokott felmágneseződni, amíg a közelben nagy mágneses tér van addig hatásos csak.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
Láttam párat, de nem tudom, mennyire mindenható...
Szerintem kicsi az esélye, hogy egész képen azonos legyen a hatása a mágnesességnek. Valamelyik oldalról beszór a mágnesesség, ezen a szélen elhúzza a sugarat, de a kép másik széléig kisebb-nagyobb mértékben csökken, vagy megszűnik hatása. A szóban forgó szkópnál a teljes képen szinte azonos a hiba mértéke.
Szkópomnál mágnest teszek ks. csőtől 3cm-re szkóp fémházon kívül, de közvetlen mellé, csak kb. 1cm-ig hat a kép szélétől számítva a sugárra.
Nekem úgy tűnik a szóp ábrák alapján, mintha a vízszintes eltérítés fűrészjele valamilyen kapcsolatba került volna a függőleges eltérítő feszültséggel. Mintha ráülne bizonyos mértékben.
Ez esetleg táp körüli kérdést is felvethet. Persze mérések nélkül ez is csak egy ötlet marad.
Ugyanezt gondoltam én is, itt néhánnyal visszább.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
Mit látsz a képernyőn, ha ugyanezt a jelet sokkal hosszabb eltérítési idővel vizsgálod? Nem lehet hogy brummos a jel, csak nem a brummra szinkronizálsz?
Tárolásnál nem volt közelben mágnes, most van tőle kb 90cm-re egy hangdoboz 35/50W. Nem hiszem hogy ennek köze lenne hozzá, bár azt sem, hogy mi a baj.
Régebben a crt tv-k idejében láttam még "demagnetizálót", nem tudom érdemes-e ezzel foglalkozni, míg nem találok valami hibát az elektronikájában.
GND-re kapcsolva a bemeneti választót is megvan ez az emelkedése, időalapot próbáltam, nincs köze hozzá.
Arra lennék kíváncsi, hogy a mágnes eltávolítása után megmarad a hibás kijelzés, vagy meg is javul (valamennyire/teljesen) azonnal?
Mágnes eltávolítás után vagy jó lesz azonnal teljesen, vagy csak valamennyit javul. Mert ott lévő egyéb fémrészek mágneseződhetnek, ezek további -enyhébb- mágnest jelentenek. Fémrészek a szkóp burkolat, váz, stb.
Tehát ha a mágnes teljesen megszűnik, azonnal teljesen jó lesz. A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2014
Szerintetek a HAMEG HM 203-6 -os szkóphoz ebből a Bővebben: Link katalógusból melyik ez a: Bővebben: Link gomb és a tetején levő piros kupak? Köszi!
A tengelyméret nem derül ki a képekből. Vagy ezek vannak minden tengelyméretben.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2014
Nem vagyok otthon, hogy meg nézzem, de elméletileg 4 milis a tengelye.
Sőt nem csak tengelyátmérő, hanem gomb rögzítés megoldása is fontos. Rácsúsztatható több féle tengelyalakkal lehet, vagy csavaros rögzítés is gyakori, vagy kúpos szorítós, stb.
Üdvözletem mindenkinek! Birtokomba került egy RFT eo-213 as szkóp.
1980-as gyártású. Korához képest elég jó állapotú,szépen megjeleníti a rákapcsolt jeleket, viszont a feszültség osztó forgókapcsolók néha kontakt hibásak.Szerelt már valaki ilyet? Nagyon nagy tortúra a kitisztításuk? Érdemes hozzáfogni?
Szia !
A bemeneti osztók külön bedobozolt egységet képeznek. Az oszcilloszkóp legérzékenyebb egysége.Nekem is van ilyen oszcilloszkópom. Mivel nagyon szennyezett volt ezért úgy döntöttem darabokra szedem zsírtalanítom és polír kefével megtisztítom. Nem kis munka volt, de megérte, azóta kontakt hiba itt nincs. Egyébként inkább javaslom a portalanítást és utána TUNER600 spray tisztítást. Szétszerelés és tisztítás után újra kell állítani minden osztó állásban a trimmer kondenzátorokkal a bemenetre kapcsolt kalibráló négyszögjel alakhű átvitelét. Ne legyen "túllövés és tetőesés".
Értem ! Megpróbálom majd előbb a helyén akkor a kontakt tisztítást. A kalibráció potikhoz odafértem,azt megtisztítottam ami jót tett neki mert tekerés közben így nem zizegősödik be a jel
, csak szépen nyúlik le fel. Szerinted ilyen fokozat kapcsolót be lehet szerezni, vagy esélytelen?
Oszcilloszkópba nem fújkálunk semmit. Már százszor le lett írva.
Sok kapcsolgatásra-forgatásra jó eséllyel megszűnhet a hiba. Legjobb gyógymód ez lenne. Az érintkező felületekről lekopik a korróziós réteg. Ez sok féle szkópnál bevált. Próbáld először ezt.
Szia !
Ez egy 12 MHz sávszélességű oszcilloszkóp. TUNER600 teljesen elillanó, kenőanyagot nem tartalmazó kontaktus tisztító spray, speciálisan tunerek tisztítására készült. 300 MHz-es géphez én sem használnám.
Tisztában vagyok vele, nekem is volt ilyen szkópom. Az elvek pedig elvek maradnak. Ez különbözteti meg a kontárt a műszerésztől.
Idézet: Tunerspré? nemá! „Speciálisan tunerek tisztitására készült...” Idézet: „A TUNER 600-at speciálisan elektromos berendezések, elektronikus alkatrészek, és érzékeny műanyag alkatrészekkel ellátott nagyfrekvenciájú berendezések nyomtatott áramköreinek és érintkezőinek tisztítására fejlesztették ki. A TUNER 600-ban alkalmazott, gondosan megválasztott oldószerek alacsony felületi feszültségének köszönhető, hogy a nehezen elérhető helyekre is behatol.”
Na rajtam nem segített a tunersprééééj! A V/div kapcsolók a rögzített pozíciókban néha torzítják a négyszögjelet. Picit kimozdítva a következő értékek felé tökéletes.Még 0,02 állásban is. Valahogy a léptetés rögzítésen kellene pár tized fokot változtatni.
Szia! Akárki akármit is mond, nekem RFT EO-211-em van, ugyanez volt a hiba, és a WD-40-es segített. A készülékház fedelét, a két oldalsó borító lemezt kell eltávolítani, utána a fémdoboz fedelét, amiben a forgó kapcsoló van, csak egy csavar fogja. Még mindig kínlódnék vele, ha nem fújtam volna be. Azóta tökéletes lett.Azt a fajta kapcsolót még szétszedni sem nagyon lehet. Hidd el nekem, hogy kontakthiba. Nem volt jó a spray, vagy nem jutott be a megfelelő helyre.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |