Fórum témák
» Több friss téma |
ezt nem értem de nem is baj mert nem vagyok szaki. nekem az a lényeg hogy hogyan és mit kell mérnem hol?
most mondjuk nem mérek már semmit mert szét húztam a motort mint harkáj a zsebórát! ki cserélem a három hallt és utána méricskélek. előtte azomban el küldöm egy helyre a vezérlőt ahol meg nézegetik van -e baja nehogy tönkre verjem az új jeladókat. a gázkart meg méregetem aztán ha minden ok akkor lehet hogy működni is fog A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
Szia!
A gázkar értékei hozzávetőlegesek, van eltérés mindegyik között. Nem kell pontosan 0V és pont 5V, csak megközelítőleg, mert csalnak a multiméterek is. Nekem amit utoljára csináltam, az egyik 0,4-4,8V-ig adta a jelet, a másik meg 0.1-4,9V-ig ment, szóval van eltérés két azonos gázkar között is. A lényeg, hogy az elmozdulással arányosan adja a kimenő jelet és az a megfelelő értékeket közelítse meg. A Hall-ok cseréje után mérj akkor rá a gázkarra is és aztán rakd össze (Ha visszakaptad a vezérlőt.). Mennie kell! A helyesírásra pedig figyelj oda, mert büntetés lesz a végén, a nemtörődömségből. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
Üdv Imi apó
Küldök egy lehetséges rajzot és persze másnak is ! Eredeti lehetséges kapcsolási rajz . A fotód alapján 48 Voltosnak (sejtem ) 12"-os kerék , a Hall IC ritkán megy örökvadászmezőkre . Ha a motor Hall IC-re 5 Volt megy ( és ,de ) a vezérlő egség IC bemenetei mondjuk 15 Voltra van felhúzva ellenállással akkor ( 0 és 15 Volt vátozás van ) . Gázkarnál ami a piroson mérhető fesz van szinte ugyan az a fesz mérhető a kimenő zöld vagy fehér vezetéken a test vagy GND fekete ( itt a test nem egyenlő a vázzal ! nincs bekötve ) ! A piroson akár lehet szintén 15 Volt is , mivel a vezérlőben van egy 7815 IC . Üdv
Üdv!
Nem hiszem, hogy igazak lennének erre az esetre az állítások, mivel fentebb írta már, hogy 36V-os a motor és 5V-os a szabályzókör. A rajz nem segít neki semmit, mert nem ért hozzá, csak segítséggel tud méregetni. A 15V-os rész stimmelne is, de szoktak berakni egy kicsi (TO92) 7805-t, ami a Hall IC-knek állítja elő a tápfeszt. Nem vagyok bennük nagyon jártas nagyon, csak a tapasztalataimból tudok amit tudok. Nem kötekedni akartam, nehogy félre értsen.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne, egy tornádó robogóról van szó. Láttam átalakításról videót hogy egy átkapcsolással (talán deltára) nagyon megdobja a sebességet, viszont én azt veszem észre akármennyi akksit teszek bele (lithium cellákkal tömtem meg) GPS szerint 32km/h-nál mintha falnak mennék, ekkor kb 2/3 gázállás van, de hiába húzom oda, nem történik semmi, szóval addig nagyon jól gyorsul teljes gázállással majd megtorpanás. Ebből arra tippelek hogy a kitöltési tényezőn túl a körfrekvencia is meghatározott lehet. Létezhet? Ezen nem segít a delta bekötés
most mi kell ezekbe mert írja hogy bipoláris a másik unipoláris ?
Szia!
Milyen Hall IC van a motorban? A két típus két külön alkalmazáskört jelent. Durván fogalmazva az egyik a mágneses erő irányára a másik pedig annak nagyságára reagál. Nem tudom m ilyen van a motorodba, de nem hiszem, hogy ilyen sorozatból tettek volna bele.
Szia !
Milyen típusú hall ic van a motoromban? Jó kérdés fogalmam sincs, semmi jelölést nem látok rajta,innen néztem az oldalról, hogy TLE4935L való ezekbe ami helyettesíthető TlE4905-el valószínű,hogy az utóbbit tudom könnyebben beszereni az akkor jó vagy ....? A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2014
Általában EZT<<< a Hall IC-t szokták a helyettesítéshez használni. Azok a TLE sorozatok, nem idevalóak. Ezt a Hall IC-t megkapod a HQ elektronikánál, nem is drága, vagy ha van olyan elektró bolt a környékedben ahol lehet kapni, akkor szerencséd van. Itt van amúgy: HQ-nál itt rendelhető
Ha nagyon fontos ez neked akkor meg teszem!
Idáig még seholsenki nem szólt ezért.
Itt a környékemen nem is tudok elektroboltot.
Tatabányán biztos van valami de nem tudom .ezt a felíratot láttam azon az ominózus youtube videón ahol egy kereket húznak szét azon a hallonállta felirat S41544-L és utána még valami maszat 6, vagy 5 ,vagy b?
Nem kell itt variálni semmin. SS41 kell bele és kész, ne törődj youtube-os videókkal... SS41-et keríts bele.
Segítséget kértél és kapol is, akkor miért a videókkal foglalkozol?
Bocsánatot kérek ezt nem mostanában láttam elnézést , hogy meg említettem hogy mit tapasztaltam ez előtt.Meg hogy mint nem szakember meg hallgatom más véleményét is .
Ezek a vélemények és tanácsok természetesen néha ellent mondanak egymásnak ,én meg állok középen és nem győzöm kapkodni a fejem. Meg fogadom a tanácsot és ilyet próbálok beszerezni
Nem kell nem azért mondtam, de... sokféle megoldás van és el kell dönteni, hogy melyik a szimpatikus. Az a baj, hogy minél több variációt látsz, annál bizonytalanabb leszel a döntésedbe és így soha nem lesz kész a binyigli. Nem megbántani akarlak nehogy félreértsd, de ha itt minden lehetőséget figyelembe veszel, akkor nem lesz semmi abból a paripából. Az S41-es jól bevált, többség által használt IC az ilyen motorokba. Egy tag is ezt javasolja, aki ezzel foglalkozik. Jártat járatlanért...
ok! azt fogom meg próbálni be szerezni vagy beszereztetni. aztán csak jó lesz a szöcske!
Rendeld meg a HQ-nál, ha nincs bolt a közelben és hétfőn már megkapod. Jó lesz az!
Lehet hogy más is kell, meg kell nézetnem az elektronikát is hogy az rendbe van -e? Azt nem szeretném hogy kín keservvel ki cserélem a hallokat aztán nem lesz jó vagy ami még keményebb lenne ha megin el küldené őket valami.
Még a gázkart is ki kellene mérnem de tegnap annyira meg fáztam melóban,
hogy nem igen van kedvem lemenni a hideg garázsba.Vasárnap le szaladok meg mérem Ki bontottam már a fejidomot le is fényképeztem a vezetékeket ami a gázhoz megy
Na mégis le sumákoltam a garázsba egy kis szellőztetés gyanámt, és mértem egy 0.81V-ot a fehér és a fekete között alap gázkarnál és 4,17ig felment ha húztam a gázt.Szerinte ez hibátlan!4.7V volt a piros fekete közöttis de az állandóan gyújtás be kapcsolásakor.
Ezek jó értékek, a gázkart kipipálhatod.
Az elektronikát nézd át, vagy nézesd át előtte. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2014
Ja még azt akatram meg kérdezni .:
1.: a gázkarba milyen típusú hall ic kell? /tudom az enyém Jó/ de hakellene 2.: az elektronikát ha újjat kellene vennem honnan tudom hogy hányfokos vezérlrésű motorhoz kell? Olyan ic-t lehet venni ami a kódolásért felelős?
A gázkarba lévő Hall IC-t itt ajánlották nekem is és én is ilyeneket vettem a HQ-nál: HALL IC Gázkarba Ezek jók hozzá!
A Vezérlő.... hát azt nem tudom pontosan, hogyan lehet megállapítani, de a vezérlőn keress olyan feliratokat, hogy... -Kommutátor eltolás -Commutation angle -Phase Itt találsz egy számot, hogy 60 vagy 120, ez a kérdéses adatod.
nincsa vezérlőn adattábla egy matricával van felülragasztva az eredeti persze le van dörzsölve.
Az S41 és SS41 között van különbség mert egyik mondatban így említitek a másikban úgy?
Nem nincs. Beírod a keresőbe, akkor úgy is SS4... -t ad be.
Igen azt látom csak azért kérdeztem mert furcsállottam !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |