Fórum témák
» Több friss téma |
ezt nem értem de nem is baj mert nem vagyok szaki. nekem az a lényeg hogy hogyan és mit kell mérnem hol?
most mondjuk nem mérek már semmit mert szét húztam a motort mint harkáj a zsebórát! ki cserélem a három hallt és utána méricskélek. előtte azomban el küldöm egy helyre a vezérlőt ahol meg nézegetik van -e baja nehogy tönkre verjem az új jeladókat. a gázkart meg méregetem aztán ha minden ok akkor lehet hogy működni is fog A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
Szia!
A gázkar értékei hozzávetőlegesek, van eltérés mindegyik között. Nem kell pontosan 0V és pont 5V, csak megközelítőleg, mert csalnak a multiméterek is. Nekem amit utoljára csináltam, az egyik 0,4-4,8V-ig adta a jelet, a másik meg 0.1-4,9V-ig ment, szóval van eltérés két azonos gázkar között is. A lényeg, hogy az elmozdulással arányosan adja a kimenő jelet és az a megfelelő értékeket közelítse meg. A Hall-ok cseréje után mérj akkor rá a gázkarra is és aztán rakd össze (Ha visszakaptad a vezérlőt.). Mennie kell! ![]() A helyesírásra pedig figyelj oda, mert büntetés lesz a végén, a nemtörődömségből. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
Üdv Imi apó
Küldök egy lehetséges rajzot és persze másnak is ! ![]() Eredeti lehetséges kapcsolási rajz . A fotód alapján 48 Voltosnak (sejtem ) 12"-os kerék , a Hall IC ritkán megy örökvadászmezőkre . Ha a motor Hall IC-re 5 Volt megy ( és ,de ) a vezérlő egség IC bemenetei mondjuk 15 Voltra van felhúzva ellenállással akkor ( 0 és 15 Volt vátozás van ) . Gázkarnál ami a piroson mérhető fesz van szinte ugyan az a fesz mérhető a kimenő zöld vagy fehér vezetéken a test vagy GND fekete ( itt a test nem egyenlő a vázzal ! nincs bekötve ) ! A piroson akár lehet szintén 15 Volt is , mivel a vezérlőben van egy 7815 IC . Üdv
Üdv!
Nem hiszem, hogy igazak lennének erre az esetre az állítások, mivel fentebb írta már, hogy 36V-os a motor és 5V-os a szabályzókör. A rajz nem segít neki semmit, mert nem ért hozzá, csak segítséggel tud méregetni. A 15V-os rész stimmelne is, de szoktak berakni egy kicsi (TO92) 7805-t, ami a Hall IC-knek állítja elő a tápfeszt. Nem vagyok bennük nagyon jártas nagyon, csak a tapasztalataimból tudok amit tudok. Nem kötekedni akartam, nehogy félre értsen.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne, egy tornádó robogóról van szó. Láttam átalakításról videót hogy egy átkapcsolással (talán deltára) nagyon megdobja a sebességet, viszont én azt veszem észre akármennyi akksit teszek bele (lithium cellákkal tömtem meg) GPS szerint 32km/h-nál mintha falnak mennék, ekkor kb 2/3 gázállás van, de hiába húzom oda, nem történik semmi, szóval addig nagyon jól gyorsul teljes gázállással majd megtorpanás. Ebből arra tippelek hogy a kitöltési tényezőn túl a körfrekvencia is meghatározott lehet. Létezhet? Ezen nem segít a delta bekötés
![]()
most mi kell ezekbe mert írja hogy bipoláris a másik unipoláris ?
Szia!
Milyen Hall IC van a motorban? A két típus két külön alkalmazáskört jelent. Durván fogalmazva az egyik a mágneses erő irányára a másik pedig annak nagyságára reagál. Nem tudom m ilyen van a motorodba, de nem hiszem, hogy ilyen sorozatból tettek volna bele.
Szia !
Milyen típusú hall ic van a motoromban? Jó kérdés fogalmam sincs, semmi jelölést nem látok rajta,innen néztem az oldalról, hogy TLE4935L való ezekbe ami helyettesíthető TlE4905-el valószínű,hogy az utóbbit tudom könnyebben beszereni az akkor jó vagy ....? A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2014
Általában EZT<<< a Hall IC-t szokták a helyettesítéshez használni. Azok a TLE sorozatok, nem idevalóak. Ezt a Hall IC-t megkapod a HQ elektronikánál, nem is drága, vagy ha van olyan elektró bolt a környékedben ahol lehet kapni, akkor szerencséd van. Itt van amúgy: HQ-nál itt rendelhető
Ha nagyon fontos ez neked akkor meg teszem!
Idáig még seholsenki nem szólt ezért.
Itt a környékemen nem is tudok elektroboltot.
Tatabányán biztos van valami de nem tudom .ezt a felíratot láttam azon az ominózus youtube videón ahol egy kereket húznak szét azon a hallonállta felirat S41544-L és utána még valami maszat 6, vagy 5 ,vagy b?
Nem kell itt variálni semmin. SS41 kell bele és kész, ne törődj youtube-os videókkal... SS41-et keríts bele.
Segítséget kértél és kapol is, akkor miért a videókkal foglalkozol?
Bocsánatot kérek ezt nem mostanában láttam elnézést , hogy meg említettem hogy mit tapasztaltam ez előtt.Meg hogy mint nem szakember meg hallgatom más véleményét is .
Ezek a vélemények és tanácsok természetesen néha ellent mondanak egymásnak ,én meg állok középen és nem győzöm kapkodni a fejem. Meg fogadom a tanácsot és ilyet próbálok beszerezni
Nem kell nem azért mondtam, de... sokféle megoldás van és el kell dönteni, hogy melyik a szimpatikus. Az a baj, hogy minél több variációt látsz, annál bizonytalanabb leszel a döntésedbe és így soha nem lesz kész a binyigli. Nem megbántani akarlak nehogy félreértsd, de ha itt minden lehetőséget figyelembe veszel, akkor nem lesz semmi abból a paripából. Az S41-es jól bevált, többség által használt IC az ilyen motorokba. Egy tag is ezt javasolja, aki ezzel foglalkozik. Jártat járatlanért...
![]()
ok! azt fogom meg próbálni be szerezni vagy beszereztetni. aztán csak jó lesz a szöcske!
Rendeld meg a HQ-nál, ha nincs bolt a közelben és hétfőn már megkapod. Jó lesz az!
Lehet hogy más is kell, meg kell nézetnem az elektronikát is hogy az rendbe van -e? Azt nem szeretném hogy kín keservvel ki cserélem a hallokat aztán nem lesz jó vagy ami még keményebb lenne ha megin el küldené őket valami.
Még a gázkart is ki kellene mérnem de tegnap annyira meg fáztam melóban,
hogy nem igen van kedvem lemenni a hideg garázsba.Vasárnap le szaladok meg mérem Ki bontottam már a fejidomot le is fényképeztem a vezetékeket ami a gázhoz megy
Na mégis le sumákoltam a garázsba egy kis szellőztetés gyanámt, és mértem egy 0.81V-ot a fehér és a fekete között alap gázkarnál és 4,17ig felment ha húztam a gázt.Szerinte ez hibátlan!4.7V volt a piros fekete közöttis de az állandóan gyújtás be kapcsolásakor.
Ezek jó értékek, a gázkart kipipálhatod.
Az elektronikát nézd át, vagy nézesd át előtte. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2014
Ja még azt akatram meg kérdezni .:
1.: a gázkarba milyen típusú hall ic kell? /tudom az enyém Jó/ de hakellene 2.: az elektronikát ha újjat kellene vennem honnan tudom hogy hányfokos vezérlrésű motorhoz kell? Olyan ic-t lehet venni ami a kódolásért felelős?
A gázkarba lévő Hall IC-t itt ajánlották nekem is és én is ilyeneket vettem a HQ-nál: HALL IC Gázkarba Ezek jók hozzá!
A Vezérlő.... hát azt nem tudom pontosan, hogyan lehet megállapítani, de a vezérlőn keress olyan feliratokat, hogy... -Kommutátor eltolás -Commutation angle -Phase Itt találsz egy számot, hogy 60 vagy 120, ez a kérdéses adatod.
nincsa vezérlőn adattábla egy matricával van felülragasztva az eredeti persze le van dörzsölve.
Az S41 és SS41 között van különbség mert egyik mondatban így említitek a másikban úgy?
Nem nincs. Beírod a keresőbe, akkor úgy is SS4... -t ad be.
Igen azt látom csak azért kérdeztem mert furcsállottam !
|
Bejelentkezés
Hirdetés |