Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem a váltószelep nem vált át.
Kell lennie az előremenőben egy elektromos működtetésű váltószelepnek ami átkapcsol a HMV és a fűtési kör között. Lehet elektromos hiba, be inkább csak lerakódott benne a mocsok.
A hőmérséklet érzékelő lehet a hibás. Szobahőmérsékleten, 10-15kOhm között lehet.
Idézet: „ Van egy 11 éves Wolf CG-2Ek-18-S (elektronika Honeywell Mat. Nr. 8601674)kombi cirkóm és az alábbi problémákat produkálja. Vagy 3 hónapja kezdte és fűtésnél van, hogy előfűt rendesen és felkapcsol nagy lángra a víz hőfok eléri a 65 fokot keringtet és kiakad 5-ös hibakóddal (Lángstabilizálás közbeni kialvás. (a gyújtás után 15 másodpercen belül nincs láng). Másik fajta probléma, hogy elindul fűt nagy lángon (30 sec kb.) kattan egyet és a lángot elveszti majd megint fűt, majd megint kattanás és fűtés a 3. kattanásnál pedig 5-ös hibakód). Kihívtam a szerelőt BP Nagy Árpádot aki megtisztította a gázégőt és meg sem várta a problémát lelépett(13 "munkadíjjal") mondván ha probléma lesz akkor vezérlőpanel csere 70 ezer. Egy másik szerelőt is kihívtam és ők megtakarították az elektródát, de a probléma még mindig létezik, de ritkábban. Azt mondták cserélni kell az elektródát, mert emiatt van lángtévesztés. Tegnap viszont történt, hogy beindult a kazán és fűtött, de majdnem főzte a vizet úgy állítottam le a termosztátot, de utána fürdési meleg víz engedésnél a 17-es hiba kódot(A moduláló áram legalább 10 másodpercig cca. 15mA-rel eltér az előírttól) dobott. Azóta sem láttam ezt, de szerintetek mi okozhatja problémát láthatatlanba? Még nem cserélték ki az elektródát, de már költöttem a kazánra és kezd aggasztani a dolog. Előre is köszönöm a válaszotokat!” Megoldás: Savazás nem segített, mert nem volt eltömődés és elrakódás is alig. Ionizációs elektróda és NTC próbacsere sem. Sajnos panelcsere volt, de a régi panelnak sem lehet nagy gondja. Majd ránézek haverommal hátha csak egy kondenzátor száradt ki vagy... Remélem másnak is segítettem ezzel.
Ez a bizonyos elektróda belóg a gázlángba? Ezek függvényében nálam is lehet ez a probléma.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2014
Tisztelt Fórumozók!
Információt, segítséget kérnék. Nyáron vett lakásunkban egy Termomax minimax 24 K turbo kazán van. A problémám az lenne, hogy amikor melegvizet engedek, a víz hőfoka ingadozik. Ha eléri a beállított vízhőmérsékletet, kikapcsol, majd kettő - öt másodperc múlva vissza, így amíg nem dolgozik, hűl a víz, ez fűrdésnél kellemetlen, a kádba forró vizet nem is igazán lehet engedni. Ami furcsa, hogy mosogatásnál nem csinál ilyet, ott tartja a hőfokot. A fűtés is hibátlanúl megy, szóval nem értem. Köszönöm szépen a válaszokat előre is!
Szerintem nincs meg a megfelelő átfolyás a fürdőszobádba, nálam is ezt csinálta míg víztakarékos cuccokkal volt tele minden csapom
![]()
A csapon levő szűrő is lehet koszos, és/vagy vízköves.
Kedves Fórumozók!
Egy Colibri kéményes kombi kazánom van. Most 10 éves. Az az érzésem, hogy kilyukadt a hőcserélő. Hetente utána kell tölteni, mert elmegy a nyomás, és néha van kevés víz a kazán alatt. Tud-e valaki Szegeden megbízható ezzel a típussal foglalkozó jó szerelőt? Előre is kösz a válaszokat!
Kedves Hozzáértők!
Junkers Ceraclass Acu ZWSE 24-5 MFA kombi turbós kazánom valószínűleg panel hibás! Szükségem lenne egy olyan szerelőre aki tudja javítani a panel hibát! Tudnak ajánlani valakit aki ért ehhez a készülékhez? Próbálkozók már voltak, most már egy szakembert szeretnék! Segítségüket köszönöm!
Mi a hibajelenség?
Kedves Hozzáértők!
Köszönöm szépen a múltkori segítséget. Kiderült, hogy nem az volt a probléma. Nincs dugulás. Ki lett savazva az egész rendszer. A kazán ugyanúgy elindul, felforr a víz benne kb öt mp alatt, és ezután ugyanúgy leáll. Szükségem lenne egy készülékszerelőre. Én már feladtam. Előre is köszönöm. A kazán típusa: Junkers zw23ae23.
Sziasztok!
Amikor elromlott a cirkóm itt a fórumon találtam sok infót a hibakereséshez. Próbáltam is egy-két lehetséges módszert alkalmazni, de sajnos egyik sem jött be. Vezérlőt kellett cserélnem. A szerelő 50e-ért hozott volna egyet és 10-ért tette volna be, de szerencsére sikerült egy újat vennem 12e-ért. Persze keresgélnem kellett, de végül Angliában találtam egyet. Haza is érkezett szépen, kicseréltem, működik ![]() A lényeg, hogy most van egy rossz panelom, és ha valaki kedvet vagy tehetséget érez a javításhoz, annak szívesen odaadom. A cirkó típusa : Ariston TX23 MFFI, a panel száma pedig 65101374 , TEC2M-HS MI/FFI Írjatok üzenetet, mert ritkán járok erre ![]()
Megmértétek a kazánon átfolyó víz mennyiségét? Az euroline-ok kazánjában van egy úgynevezett turbulencia lemez. Ha párszor megforrt benne a víz, akkor nagy eséllyel elszabadult benne és az dugulást okoz. A szivattyú teljesítmény csökkenése is okozhatja.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Esetleg itt kéne próbálni
Szervusztok!
A következő problémával állok szemben: van egy chaffoteaux nectra kombi kazánom (használati melegvíz tárolóval) kb. 4-5 perc fűtés után (még "nagy lángon") kikapcsol. Ezt követően kb. 3-10 perc múlva kapcsol be ismét és kezdődik előről.... A melegvíztárolót gond nélkül felfűti a szokásos kis láng - nagy láng kombinációval, viszont a radiáoroknál az előző hibát produkálja. Tegnap volt kint a szerelő (ő helyezte üzembe anno) és szerinte valószínűleg "panel" hiba. Ennek az ára csillagászati... Szerintetek mi lehet a hiba, illetve hogyan lehetne orvosolni? Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv Gábor
Szervusztok!
Otthon folytattam a gondolkodást és az áramlásérzékelőre gyanakakodva lehúztam a csatlakozót és rövidre zártam (gemkapocs). Csodák-csodája: így tökéletesen működik a kazán! Fel - le kapcsol nagy és kisláng között ahogy kell. Ez azt jelentheti, hogy: 1. Valahol dugulás van a radiátor körben 2. A dugulást lehet, hogy a tavasszal kicsrélt Váltószelep okozza (radiátor felé nem nyit teljesen) Mivel a használati melegvíz kör fűtése során rendesen viselkedett eddigi is a kazán, azt kizárhatom, hogy az Áramlásérzékelő romlott el. A hibakeresést este, hétvégén folytatom. Azért ha van ötlet küldjétek please! Üdv Gábor
A hiba az, hogy a kazán működik egy ideig majd négyet villog!
A könyve szerint a négy villogás a füstgáz érzékelőre vonatkozik, de ebben a készülékben nincs ilyen érzékelő mert ez egy turbos kazán! A reset gomb megnyomásával eltűnik, újra indul a kazán egy ideig működik, majd ismét villog, a reset gomb sokadik megnyomása után már nem áll helyre a rendszer. Áramtalanítás után sem áll helyre, de ha a panelről leszedem a kábeleket és visszarakom akkor újra elindul, működik! Majd kezdődik előröl a probléma! Egy ismerősünknél ugyan ez volt a probléma, egy panel cserével gyógyították nagyon drágán! A kérdésem az volna hogy javítható-e a panel ha tényleg az a baj, vagy lehet-e valami más a hiba mögött? Köszönöm a segítséget előre is!
Igen mert ezzel nézi az eszköz, hogy van-e égő láng(gyenge áram át tud haladni a gyújtó elektróda és e között a láng segítségével). Ha koszos meg kell tisztítani (drótkefével a fém részt). Nálam a csere nem segített sajnos :S .
Turbós kazánban nyomáskülönbség kapcsoló van. Ismertető jele: 2 cső megy bele, általában különböző színűek, és jön ki belőle 2 vezeték. Ellenőrzés: leveszed az egyik csövet, és óvatosan szívod, vagy fújod. Hallani kell egy kattanást a dobozában, illetve műszerrel ellenőrizve rövidre kell záródnia.
Junkers Euroline ZW 23 kombi, zárt égésterű kazán vezérlő panel hiba javítása.
Hiba jelenség: nem megy a turbó ventilátor és nem vált át melegvíz készítésre. Turbónál a relé érintkező megadta magát. Kép mellékelve. Átváltónál a meghajtó tranyó adta meg magát. Mindhárom relé meghajtó tranyóját lecseréltem erősebbre, és a relé védő diódáját szintén jobbra cseréltem. Megismertem a logikáját a panelnak (2 hetem volt rá), kérdezzetek nyugodtan ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
Köszönöm a válaszodat.
Ma reggel sikerült kinyomoznom ,és határozottan megjavítani. A szikragyújtó és gázszabályozó zöld fedele alatt van egy panel amin egy 0.47µF fólia kondi cseréje után minden jól működik. Renova mini SIT537 ABC A forrás orosz oldal.
Kedves Péter !
A hiba javítható, és a panelod rossz. Mint írod az ismerősödnél is meg oldódott egy laza panel cserével. A tied ugyan erre a hibajelentségre, miért oldódna meg ,mondjuk egy kis csiszoló papiros bedörzsöléstől.Pont ezt a panelt javítják a link ismét. Egy gugliba beírtam "cera class acu panel javítás" az eredmény a leg első cera class acu paneljavítás A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
Sziasztok,
Junkers euroline fali kombi cirkohoz szeretnek kerni segitseget. Miért van az, hogy ha beallitom a termosztatot mondjuk 22 fokra, a cirko elkezd futeni. Ezzel alapbol semmi problemam nem lenne, de egy bizonyos ido utan leold a cirko, elkezdi magat huteni, majd ujra belobban es megint fut. Kozben a termosztat meg nem ad kikapcs jelet. Mi lehet ez a jelenseg? Miért nem egy periodus alatt melegit fel 22 re hanem 2-3 melegites-leallas alatt? Még egy kerdes. Mennyire tekerjem a futesi szabalyozot mi az idealis a keszuleknek? Elore is koszonom a valazsokat es a segitseget. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
Szia!
Nagyon keveset árultál el a rendszeredről. Ha radiátoros, akkor legalább egy 60 fokos kazán (előremenő) hőmérsékletet állítsál be, aztán meglátjuk, mit produkál a készülék...
Üdv!
A fűtés , a szoba termosztát jelére indul és addig tart ameddig a szoba hőmérséklete el nem éri az előre beállított , ez esetben a 22 fokot. A kazán fűtési tekerős gombja 45-90 fokos tartományban állítható. Ha az előremenő 60fokra van állítva és a kazán eléri ezt a hőfokot , lekapcsolja a lángot. A szivattyú forog mivel a szoba termosztát kéri a fűtést. Ha lehűl a víz a fűtő kőrben, vissza kapcsolja a lángot, azért,hogy ne kapcsolgasson ki-be a kazán , az elektronika kb. 4 perc múlva engedi csak a gyújtást. Ezért melegíti a szobát három lépcsőben ahogy írtad. Ha zavar a kapcsolgatás, a készüléket szerviz módra állítva a fűtési teljesítményét vissza lehet venni olyan mértékre, hogy a fűtést egyenletesen készítse.
Ez így igaz... csak az a baj vele, ha ilyen időhöz állitja a teljesítményt, akkor -10 fokban meg nem fogja kifűteni a lakást és/vagy kifűti, de többletfogyasztást eredményezhet. Szerintem nem kéne babrálni.
Koszonom a valaszokat.
Igazabol nem zavar egyaltalan, csak nem hozzaerto leven azt hittem ez valami hibajelenseg. De ha igy kell mukodnie akkor igy fog mukodni, nem babralok vele ![]()
Sziasztok!
Van egy Saunier Duval Isotwin F24E kazán. A kérdésem annyi lenne, hogy ha fűt és a visszatérő víz még hideg addig normálisan, a beállított hőfokon fűt, viszont ha a visszatérő langyos akkor nem szabályozza vissza (szerintem) a lángot, a hőfok 2-3 fokkal melegebb lesz a beállítottnál és inkább kb. 1 -1,5percre kikapcsol, de addig a szivattyú meg tolja befelé a hideg (hülő) vizet. Mi lehet ennek az oka? A segítséget, ötletet előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek!
Van nekünk 1 Beretta smart 24 cai fali gázkazán, nem ad szikrát. Arra rájöttem hogy a gyujtó modul a hibás, de nem lehet nagy hibája mivel ha kézzel begyujtom azaz egy gázgyujtóval akkor be gyujt és müködik csak akkor van baj ha ujra indul. Megmértem a feszt a gyujtó trafóig eljut (500 v) mindkét vezetéken a harmadik gondolom az ionizációs lángör de aztán mégse ad szikrát mi lehet a baja? A hármas képen mi lehet az alkatrész? A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |