Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   164 / 206
(#) nyekk válasza mpeter58 hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Ok, kösz ,de kolléga már lerendelte,szállítanak felénk is (Délvidék)
(#) nyekk válasza nyekk hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Azért, a kis fekete doboz (jelvevő) tartalmára kíváncsi lennék.Mi lehet egy sima pickup ?
(#) pjg válasza nyekk hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
HALL. Ott van a tengelyen egy pici mágnes. Úgy 1 óra irányában. A Senzor S betűje alatt.
Persze, ha csak egy vezeték megy ki belőle, a másik a test, akkor már meggondolandó, bár megoldható egy vezetékkel is. Lehet, hogy egyszerű tekercs, mint a Babettánál.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
(#) nyekk válasza pjg hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Hát igen az- az egy "madzsag" (vezeték) elég fura .Ugyanarról az oldalról kép, itt már nyoma nincs mágnesnak
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
(#) nyekk válasza pjg hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Majd, ha megjön a csomag már többet tudunk meg róla(vagy nem)
(#) pjg válasza nyekk hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Szerintem ott lehet elbújva 9 óránál.
(#) pjg válasza nyekk hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Mennyibe került?
(#) nyekk válasza pjg hozzászólására (») Dec 5, 2014 /
 
80-eu körül(nagyjából) .Ha tényleg hall jeladós érdekes lessz beszerelni (V-75 Guzzi),de szerencsére ez nem az én gondom.
(#) pjg válasza nyekk hozzászólására (») Dec 5, 2014 /
 
Csak a két érzékelő? Nem semmi.
(#) nyekk válasza pjg hozzászólására (») Dec 5, 2014 /
 
Nem, jár vele két modul is ,vagy csak egy nem tudom,lényeg, hogy V -motorra lett lerendelve.
(#) sevenhill hozzászólása Dec 6, 2014 /
 
Ha rá van ragasztva a mágnes a tengelyre , elég bizonytalannak érzem. Van centrifugális erő, meg van meleg környezet. Persze vannak szuper ragasztók, na de ilyet a végfelhasználóra rábízni elég megbízhatatlan. (Alapos zsírtalanítás, megfelelő pozícionálás stb...) Én el tudnám képzelni (bár egy kicsit nehezen) hogy egyszerűen a tengely mágneses aszimmetriája (bütyök) vezérelné. Mondjuk a jeladóházban lenne egy lineáris Hall IC (amilyen a villanyrobogók markolatában van) permanans mágnessel hátulról megtámogatva. Ekkor , ha közeledik a bütykös rész, változik a Hall IC kimeneti feszültsége. Egy komparátorral innen már le lehetne választani a megfelelő időpontot. Persze ha a bütykös tengely el van fintulva, két (vagy több) henger esetén a gyújtási időpontok szimmetriái egymáshoz képest szórnak. De várjuk meg a fórumtárs rendelését:
Idézet:
„(#) nyekk válasza pjg hozzászólására (») Válasz • Csü, 23:44 /

Majd, ha megjön a csomag már többet tudunk meg róla(vagy nem)”
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
(#) nyekk válasza sevenhill hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Nem hiszem ,hogy aki ilyeneket gyárt úgy oldja meg," hogy majd jól ragazd oda" .
(#) sevenhill válasza nyekk hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Igazad van! Közben ahogy a fotót nézem ,mintha csak egy vezeték menne a jeladóba. Akkor talán mégis tekercs lehet benne mágnes maggal, olyasmi, mint a felső holtponti jeladóknál. A komparátoros dolog itt is működhet, bár a bütyök sokkal kisebb feszültséget indukál, mint egy lendkerék foga, különösen alacsony fordulaton. A légrés is kritikus. Elég neccesnek érzem, még akkor is, ha a jeladónak magas a menetszáma és erős a mágnesmag.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
(#) nyekk válasza sevenhill hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Haver utánna kérdezett,és már több(megszakítós) Guzzi-ba beépítésre került,és dolgoznak.Azzal lessz itt a nagyobb ,gond hogy az eredeti V-75 gyújtó trafók nem ilyen üzemre készültek.Nagy az áramfelvételük(1 Ohm primer oldali ellenállás).Én a sajátomon V-35 -ös ,ezt úgy oldottam meg,(mivel a gyújtótrafók meg se voltak,kosárban vettem meg szinte a motrot) hogy Opel Kadett gyújtótrafókat kapott ,előtétt ellenálásokat raktam.

guzzi v35.jpg
    
(#) sevenhill válasza nyekk hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Persze az sem mindegy, hogy a vezérlő egység milyen teljesítményű gyújtótrafó(ka)t tud meghajtani, de itt az a kardinális kérdés, hogy milyen elven működik a jeladó. Ha tényleg a bütykös tengely vezérli a ferromágneses aszimmetriájából fakadóan, az nem semmi. Pláne, hogyha az pontos is, és ez több hengernél is igaz!
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
(#) papptamas01 hozzászólása Dec 20, 2014 /
 
Jawan is láttam ilyet ha érdekel valakit

jelado.jpg
    
(#) sevenhill válasza papptamas01 hozzászólására (») Dec 20, 2014 / 1
 
Az is elgondolkodató, ha pl. Jawan van, annak a az alaplapja a dinamón van. Ha 12V-os mkp-n, akkor meg a generátoron. Ezekben az áram felmágnesezi a bütykös tengelyt is, viszont a mágnesesség változó, úgy, ahogy az "áramfejlesztő" terhelése is változik. Nem tudom elképzelni, így hogy lehet stabil szögfüggetlen jelet levenni.
(#) papptamas01 válasza sevenhill hozzászólására (») Dec 20, 2014 /
 
Jawan külön cserélhető a megszakitó bütyük ahogy látom ez van kicserélve, és gyárilag mágnes van bent a bütykösténgely hejére betetett tengelybe,ha érdekel velakit utána nézek...
(#) btbalazs hozzászólása Dec 28, 2014 /
 
Szép estét!
Az a kérdés merült fel bennem, hogy a mellékelt kapcsolást akksiról lehetne e működtetni, valamint hogy valakinek van e valami tapasztalata erről a gyútásról? Melléklet
(#) mex válasza btbalazs hozzászólására (») Dec 28, 2014 /
 
Szép estét Neked is.
A kapcsolás nem működőképes akkuról. Egy darab tekercs szolgál az 1µF kondenzátor párszáz volt feszültségre való feltöltésére, és ugyanez a tekercs látja el a jeladó szerepét is.
(#) btbalazs válasza mex hozzászólására (») Dec 28, 2014 /
 
Értem.
Netalán valamiféle módon át lehetne alakítani, vagy valami másfajta olyan gyújtás
(#) mex válasza btbalazs hozzászólására (») Dec 28, 2014 /
 
Milyen motorod van?
(#) btbalazs válasza mex hozzászólására (») Dec 28, 2014 /
 
Simson S50B
(#) btbalazs válasza btbalazs hozzászólására (») Dec 28, 2014 /
 
Mindenképp valami olyan kapcsolás lenne a cél, ami által a megszakítón csak kis áram folyik, hogy ne szikrázzon, és ne kopjon annyira, valamint a gyáriban azért nem gondolkozok, mert elég sok tekercset megevett már sajnos, és nem bírja a pénztárcám, hogy havonta egy gyújtótekercset vegyek bele.
(#) papptamas01 válasza btbalazs hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Mit jelent pontosan hogy megette a tekercseket?Érdekelne ha vannak képek is,nekem van olyan kapcsolásom ami megoldja a gondot,....
(#) papptamas01 válasza sevenhill hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Emitter követő szüri a zavarokat..a Román csoda-jeladó titka az olasz Magnet Marelli gyujtásban van hasonló megoldás,különböző tipusu motorokhoz gyártják elsősorban Dácia,Olcit modernizálása volt a cél,van hozzá egy narancssárga doboz 5 mm-es piros leddel a tetején nagyon látványos amikor 2 hengeres motoron villog,
Hasonlót csináltam én is már sok sok éve,egy szál tekercs van bent,természetesen a hall efektust használja ki tranzisztoros gyujtáselektronika vezérli a nagytaljesítményü tranzisztoros kapcsoló fokozatot.Tipusonként is tudom sorolni a különbségeket ha érdekel valakit...
(#) mpeter58 válasza papptamas01 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Tamás!
Nem tennél fel inkább rajzot arról amit építettél? Abból többet tanulnánk, többen is.
(#) mpeter58 válasza mex hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Jól gondolom, hogy ez egy egy hengeres kétütemű mágnesgyújtásos motorhoz készült? Itt kis áram folyik a megszakítón, ezért nem szikrázik?
(#) mex válasza mpeter58 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Nem. A hivatkozott kapcsolásba nincs megszakító, a rajzon látható kapcsoló a slussz gomb.

Egyébként kétütemű motorhoz való.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
(#) attika hozzászólása Jan 31, 2015 /
 
Sziasztok,egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy azt,hogy lehet megoldani,hogy a megszakító ha testre zár akkor ne 12voltot adjon ki hanem pl 5voltot?
Egy zenner diódát kéne rákötni csak hogyan?
Az lenne nekem a lényeg,hogy így mint egy jeladó szolgálna a megszakító és úgy vezérelné a gyújtáselektronikát,csak félek attól,hogy a 12volt kinyírná a gyújtásmodult.
Következő: »»   164 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem