Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Ok, kösz ,de kolléga már lerendelte,szállítanak felénk is (Délvidék)
Azért, a kis fekete doboz (jelvevő) tartalmára kíváncsi lennék.Mi lehet egy sima pickup ?
HALL. Ott van a tengelyen egy pici mágnes. Úgy 1 óra irányában. A Senzor S betűje alatt.
Persze, ha csak egy vezeték megy ki belőle, a másik a test, akkor már meggondolandó, bár megoldható egy vezetékkel is. Lehet, hogy egyszerű tekercs, mint a Babettánál. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Hát igen az- az egy "madzsag" (vezeték) elég fura .Ugyanarról az oldalról kép, itt már nyoma nincs mágnesnak
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2014
Majd, ha megjön a csomag már többet tudunk meg róla(vagy nem)
80-eu körül(nagyjából) .Ha tényleg hall jeladós érdekes lessz beszerelni (V-75 Guzzi),de szerencsére ez nem az én gondom.
Nem, jár vele két modul is ,vagy csak egy nem tudom,lényeg, hogy V -motorra lett lerendelve.
Ha rá van ragasztva a mágnes a tengelyre , elég bizonytalannak érzem. Van centrifugális erő, meg van meleg környezet. Persze vannak szuper ragasztók, na de ilyet a végfelhasználóra rábízni elég megbízhatatlan. (Alapos zsírtalanítás, megfelelő pozícionálás stb...) Én el tudnám képzelni (bár egy kicsit nehezen) hogy egyszerűen a tengely mágneses aszimmetriája (bütyök) vezérelné. Mondjuk a jeladóházban lenne egy lineáris Hall IC (amilyen a villanyrobogók markolatában van) permanans mágnessel hátulról megtámogatva. Ekkor , ha közeledik a bütykös rész, változik a Hall IC kimeneti feszültsége. Egy komparátorral innen már le lehetne választani a megfelelő időpontot. Persze ha a bütykös tengely el van fintulva, két (vagy több) henger esetén a gyújtási időpontok szimmetriái egymáshoz képest szórnak. De várjuk meg a fórumtárs rendelését:
Idézet: „(#) nyekk válasza pjg hozzászólására (») Válasz • Csü, 23:44 / Majd, ha megjön a csomag már többet tudunk meg róla(vagy nem)” A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
Nem hiszem ,hogy aki ilyeneket gyárt úgy oldja meg," hogy majd jól ragazd oda" .
Igazad van! Közben ahogy a fotót nézem ,mintha csak egy vezeték menne a jeladóba. Akkor talán mégis tekercs lehet benne mágnes maggal, olyasmi, mint a felső holtponti jeladóknál. A komparátoros dolog itt is működhet, bár a bütyök sokkal kisebb feszültséget indukál, mint egy lendkerék foga, különösen alacsony fordulaton. A légrés is kritikus. Elég neccesnek érzem, még akkor is, ha a jeladónak magas a menetszáma és erős a mágnesmag.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
Haver utánna kérdezett,és már több(megszakítós) Guzzi-ba beépítésre került,és dolgoznak.Azzal lessz itt a nagyobb ,gond hogy az eredeti V-75 gyújtó trafók nem ilyen üzemre készültek.Nagy az áramfelvételük(1 Ohm primer oldali ellenállás).Én a sajátomon V-35 -ös ,ezt úgy oldottam meg,(mivel a gyújtótrafók meg se voltak,kosárban vettem meg szinte a motrot) hogy Opel Kadett gyújtótrafókat kapott ,előtétt ellenálásokat raktam.
Persze az sem mindegy, hogy a vezérlő egység milyen teljesítményű gyújtótrafó(ka)t tud meghajtani, de itt az a kardinális kérdés, hogy milyen elven működik a jeladó. Ha tényleg a bütykös tengely vezérli a ferromágneses aszimmetriájából fakadóan, az nem semmi. Pláne, hogyha az pontos is, és ez több hengernél is igaz!
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2014
Az is elgondolkodató, ha pl. Jawan van, annak a az alaplapja a dinamón van. Ha 12V-os mkp-n, akkor meg a generátoron. Ezekben az áram felmágnesezi a bütykös tengelyt is, viszont a mágnesesség változó, úgy, ahogy az "áramfejlesztő" terhelése is változik. Nem tudom elképzelni, így hogy lehet stabil szögfüggetlen jelet levenni.
Jawan külön cserélhető a megszakitó bütyük ahogy látom ez van kicserélve, és gyárilag mágnes van bent a bütykösténgely hejére betetett tengelybe,ha érdekel velakit utána nézek...
Szép estét!
Az a kérdés merült fel bennem, hogy a mellékelt kapcsolást akksiról lehetne e működtetni, valamint hogy valakinek van e valami tapasztalata erről a gyútásról? Melléklet
Szép estét Neked is.
A kapcsolás nem működőképes akkuról. Egy darab tekercs szolgál az 1µF kondenzátor párszáz volt feszültségre való feltöltésére, és ugyanez a tekercs látja el a jeladó szerepét is.
Értem.
Netalán valamiféle módon át lehetne alakítani, vagy valami másfajta olyan gyújtás
Mindenképp valami olyan kapcsolás lenne a cél, ami által a megszakítón csak kis áram folyik, hogy ne szikrázzon, és ne kopjon annyira, valamint a gyáriban azért nem gondolkozok, mert elég sok tekercset megevett már sajnos, és nem bírja a pénztárcám, hogy havonta egy gyújtótekercset vegyek bele.
Mit jelent pontosan hogy megette a tekercseket?Érdekelne ha vannak képek is,nekem van olyan kapcsolásom ami megoldja a gondot,....
Emitter követő szüri a zavarokat..a Román csoda-jeladó titka az olasz Magnet Marelli gyujtásban van hasonló megoldás,különböző tipusu motorokhoz gyártják elsősorban Dácia,Olcit modernizálása volt a cél,van hozzá egy narancssárga doboz 5 mm-es piros leddel a tetején nagyon látványos amikor 2 hengeres motoron villog,
Hasonlót csináltam én is már sok sok éve,egy szál tekercs van bent,természetesen a hall efektust használja ki tranzisztoros gyujtáselektronika vezérli a nagytaljesítményü tranzisztoros kapcsoló fokozatot.Tipusonként is tudom sorolni a különbségeket ha érdekel valakit...
Tamás!
Nem tennél fel inkább rajzot arról amit építettél? Abból többet tanulnánk, többen is.
Jól gondolom, hogy ez egy egy hengeres kétütemű mágnesgyújtásos motorhoz készült? Itt kis áram folyik a megszakítón, ezért nem szikrázik?
Nem. A hivatkozott kapcsolásba nincs megszakító, a rajzon látható kapcsoló a slussz gomb.
Egyébként kétütemű motorhoz való. A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2015
Sziasztok,egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy azt,hogy lehet megoldani,hogy a megszakító ha testre zár akkor ne 12voltot adjon ki hanem pl 5voltot?
Egy zenner diódát kéne rákötni csak hogyan? Az lenne nekem a lényeg,hogy így mint egy jeladó szolgálna a megszakító és úgy vezérelné a gyújtáselektronikát,csak félek attól,hogy a 12volt kinyírná a gyújtásmodult. |
Bejelentkezés
Hirdetés |